Fotomeeting Veluwe sept/okt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Fotomeeting Veluwe sept/okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:19

Balen Christy... Volgende keer beter dan maar! :)

Ik ben benieuwd naar de locatie , kan me zo niet herinneren waar het precies ligt. Terwijl ik er toch regelmatig langs kom.. :=

StephanieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:55

Je hebt aan het eind van het heitje een stuk grasland met een bankje. Wellicht is het daar mogelijk een paar losgooi foto's te maken? Geen last van konijnenholen etc.!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 18:07

Equiphoto, wil en kun jij naar de ochtendgroep ipv Jorien, dan is de middaggroep eerder klaar.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:37

Is er toestemming om er überhaupt met paarden te komen ?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 18:52

Ja, het is een ruiterpad en op het grasland mogen paarden ook komen.

Ik verbaas me er wel enigszins dat er nu nog kritische vragen worden gesteld over de locatie. Het spreekt voor zich dat de organisatie zich goed heeft georiënteerd op mogelijkheden en onmogelijkheden van de fotolocatie.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:55

Ik ben alleen benieuwd als het allemaal goed geregeld is en niet dat als we daar zaterdag staan, problemen kunnen krijgen omdat er bv vergunningen nodig zijn ;) ik denk alleen maar mee.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 19:00

Ok Samy, maar we hebben daar natuurlijk rekening mee gehouden. Net als de vorige locatie (Rozendaalse Veld). Voor de huidige locatie is echter geen vergunning nodig. Scheelt een hoop rompslomp! :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:09

Britt1 schreef:
Ja, het is een ruiterpad en op het grasland mogen paarden ook komen.

Ik verbaas me er wel enigszins dat er nu nog kritische vragen worden gesteld over de locatie. Het spreekt voor zich dat de organisatie zich goed heeft georiënteerd op mogelijkheden en onmogelijkheden van de fotolocatie.

Misschien komt dat door de posbank meeting.. ;)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 19:13

Waar ging dat over dan?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:43

Britt1 schreef:
Equiphoto, wil en kun jij naar de ochtendgroep ipv Jorien, dan is de middaggroep eerder klaar.

Sorry, dat gaat mij niet lukken helaas! Zoals al eerder gezegd heb ik de ochtend hard nodig om Mischa nog enigzins toonbaar te maken :+ Wel zo netjes tegenover de fotografen, heb er zelf ook een hekel aan als ik een heel stuk reis voor een gratis shoot en dan vieze paarden voor de lens krijg :)

Kritische vragen vooraf moet je niet persoonlijk opvatten, maar ook ik heb op eerdere meetings mee gemaakt dat de organisatie niet goed is. Logisch dus dat mensen van te voren willen weten hoe het nu precies zit en niet voor onverwachte verrassingen staan.

Overigens is het zeker weten geen vergunningsgebied en zijn de paarden daar welkom!
Vroeger galoppeerde ik ook het hele pad omhoog, maar het pad is erg verslechterd en nu rijdt ik dus maar tot het midden op vol gas.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:44

was een boswachter gekomen en moesten ze stoppen vanwege dat er een 'evenement' was en daar waren ook weer vergunningen voor nodig ofzo. Ik weet niet precies hoe het zat was er niet bij maar zou in eerste instantie wel mee gaan vandaar dat ik het nog een beetje gevolgd had.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 19:51

Bij het organiseren van zo'n evenement vind ik het niet meer dan normaal om het fatsoenlijk voor te bereiden. Jammer dat jullie ook vervelende ervaringen hebben. Hopelijk zal deze meeting naar ieders tevredenheid verlopen.

Equiphoto, prima, dan blijf je gewoon op de middag staan en houden we het schema zoals het is:
https://docs.google.com/document/d/1kJm ... -ndlI/edit

NB: als het mogelijk is, dan raad ik de modellen aan om alvast je harnachement vanaf de parkeerplaats mee te nemen naar de fotolocatie. Heen en weer lopen neemt toch nog wat tijd in beslag en gehaast kan voor stress zorgen. :)

Ps1: Patt14, heb jij nog vervoer kunnen regelen of lukt het niet om te komen?
Ps2: ik PB jullie allemaal even mijn telefoonnummer, mocht er iets zijn of kan de parkeerplaats niet gevonden worden e.d. dan ben ik in elk geval bereikbaar.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:53

Vinden jullie het erg als ik direct naar de foto locatie kom? Mischa staat bij van Loenen, en anders sjouw ik met alle spullen alleen maar heen en weer :+

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:56

Neemt er iemand voor de zekerheid wel prikpaaltjes en lint mee?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:01

Ik heb nog eens goed het schema bekeken maar waarom niet de losgooifoto's en actiefoto's met alle fotografen tegelijk per 1 paard? Dan kun je goed doorwerken en meerdere losgooibakken maken lijkt me ook niet praktisch. Bovendien is het vaak erg zwaar om te lopen dus vind dat ook niet eerlijk tegenover de paarden en bovendien willen ze na de eerste keer waarschijnlijk toch niet veel meer. Zoals het er nu staat kost het ook veel tijd, want ik vond het al een lang schema voor maar 9 paarden dus kan imo echt beter. We hadden laatst een meeting, 12 paarden, 4 fotografen, van 10 tot half 4..

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 20:06

Equiphoto, tuurlijk is dat goed! Dan treffen we je daar gewoon!

Saskliaefie, ik heb er ook over gedacht om alle fotografen één paard te laten fotograferen, dat kan ook heel goed, maar ik las ergens dat fotografen dat zelf niet prettig vonden. Als de fotografen hier het geen probleem vinden, dan kan ik het schema gerust aanpassen. Laat maar weten!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:07

Goed gezien Sas! Was mij nog niet opgevallen.

Er is ook maar 1 pad, dus ook maar plek voor 1 paard voor rijfoto's per keer :=
Meerdere losgooibakken is niet mogelijk, als je er 2 naast elkaar zet heb je de linten of het andere paard op de achtergrond.

En ik ken mn paard al langer dan vandaag, die krijg ik hooguit 3 keer een beetje flitsend de bult op, maar wanneer hij in de gaten heeft dat hij weer terug moet doet 'ie het niet meer hoor :=

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:08

Ik als fotograaf vond het juist wel altijd prettig om de bewegingsfoto's tegelijk met de andere fotografen te doen. Ook zo eerlijk tegenover de paarden, die willen echt niet meer bij de laatste ronde.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:14

Idd bewegingsfoto's is makkelijk te doen met meerdere fotografen.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 20:17

Ok, ik zal het aanpassen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:18

EquiPhoto schreef:
Ik als fotograaf vond het juist wel altijd prettig om de bewegingsfoto's tegelijk met de andere fotografen te doen. Ook zo eerlijk tegenover de paarden, die willen echt niet meer bij de laatste ronde.

Inderdaad en dat is ook niet leuk voor de fotografen als de paarden niet lopen. Dus niet leuk voor de paarden die altijd nog op 1e plek staan maar daarnaast ook niet leuk voor de fotografen. Dus lekker samenvoegen. :D En reken dan een half uur voor rijfoto's en een half uur voor losgooifoto's als je het aan mij vraagt :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 20:23

Ik heb het schema aangepast, kijk er even naar aub.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:24

Eventueel kan ik Mischa bij ons in de bak nog wel los gooien voor de fotografen die dat leuk vinden. Enig probleem is dat de boer niet zo blij is met vreemde paarden bij ons op het terrein/in de bak. Voor de andere modellen is die mogelijkheid er dus niet, dus dat kan dan eventueel na de meeting voor de liefhebbers.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:26

Is er trouwens iemand die een extra persoon mee heeft? Ik heb namelijk nog een reflectiescherm liggen ;) Dus een extra hand zou handig zijn, als het nodig is.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:26

10 minuten losgooien per paard ben je niet bezig, maar het is fijn om wat ruimte in het schema te hebben lijkt me :)

2 paarden tergelijk zou ik niet doen. als ik met mn blonde paard samen met de zwarte fries moet zijn de fotografen niet blij :=