Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:56

Hier nog even in.overleg wat betreft vervoer, 12 geen probleem.4de viert mama verjaardag.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:27

zo, weer even updateje.

@Sjolvir: Jammer dat Sjolvir niet goed genoeg loopt voor de keuring/bestgaand. Ik hoop dat ze vlot opknapt. Uiteraard ben je de 4e dan gewoon welkom bij deze meeting. Er vallen waarschijnlijk toch nog wel wat mensen af, en nog niet iedereen heeft bevestigd.

Van de volgende modellen heb ik bevestiging, hetzij via pb hetzij via dit topic.
De meesten geven ook een voorkeurstijd op.

@Laura01234: in het topic geef je aan het liefst in de ochtend te willen, per pb middag? Ik heb je voor nu bij de ochtendgroep gezet, dat komt met de andere beter uit.

Dit zou dan de voorlopige indeling zijn. (Nog niet definitief)

Ochtend
Laureentje (Warrick)
Oneiros (Udith) (alleen 4e)
Wendy 1987 (Shanti)
Laura01234 (Toy Boy) (alleen 4e)

Wendy met Silas begeleidt deze groep

Middag
Sjolvir (Tobago)
Davinci2412 (Victor)
Kiki (Tequila)
DiertjeC (Eleane)
_Dreamer (Eternity)

Ik begeleid deze groep. Ik hoop van harte met Tweet, hoewel hij even een dipje had deze week. Mocht het met Tweet echt niet gaan, dan ga ik niet zozeer als model mee, maar wel om de groep te begeleiden. Maar dan met een van de paarden van stal. (Geen idee welke nog)
Maar laten we alstjeblieft duimen dat Tweet gewoon lekker weer in orde is tegen die tijd.

Vencedor 12e bevestigd, 4e nog niet zeker. Tijd nog onbekend

Van xx_irisje met Otje en Ellentje0 heb ik nog niets gehoord. Daar gaat binnenkort nog een PB heen.
Van de fotografen heeft Horsieslii helaas afgemeld.

Over de caps hebben we even overlegd. Op stal en tijdens de rit moet hij sowieso op. Tijdens de fotomomenten gaat onze voorkeur uit naar cap op, maar we zullen het niet verplichten. Kortom: je kunt hem af doen, maar uiteraard, zoals alles deze dag maar dit nog eens dubbel is dat volkomen op eigen risico.
Zelf houd ik mijn cap in ieder geval op, zolang ik erop zit.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:47

De route hebben we ook nog een keer naar gekeken. Zoals het er nu naar uitziet wordt het een stukje heen en weer over dezelfde paden (begin en eind), en deels een stukje rond.

Alleen het stuk van en naar het notenlaantje is echt verhard. Verder zijn er natuurlijk op het kloosterterrein ook wat verharde stukken. We zullen in principe onderlangs de appeldijk rijden, maar het laatste stukje bovenaan vooronder andere de foto's. Boven is het gewoon wegdek.
De paden naar de locaties toe zijn in principe onverhard.
de totale route is dan ruim 15 kilometer.

We houden uiteraard de paden in de gaten. Mocht het ruiterpad dat ik afgelopen week heb laten zien toch enigszins fatsoenlijk begaanbaar zijn, dan kunnen we alsnog een rondrit rijden.
De totale route is dan ruim 14 kilometer, er valt eventueel een stukje af te snijden over de weg, dan ongeveer 13.5km

Op de heen en terugweg moet er 1x een enkelvoudig spoor overgestoken worden. (Onbewaakte overgang) Er rijden nauwelijks treinen, en het blijkt eigenlijk voor geen enkel paard echt een probleem te zijn. Maar ik wil het toch melden, zodat de ruiters niet ineens de schrik van hun leven krijgen.
Ik rij met hond en paard buiten, en ga ook regelmatig die kant op en dat gaat prima. Maar toch even voor de volledigheid.
De stukken waar we op verharde weg rijden: Er rijdt over het algemeen niet veel verkeer, en wat er rijdt zijn merendeels dagjesmensen. Maar een trekker of landbouwvoertuig valt nooit 100% uit te sluiten. (Overigens, degene die ik af en toe tegenkom op het landgoed weten prima rekening te houden met paarden)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:58

Is het ook mogelijk om naast het verharde in een berm te lopen? Mijn paard moet zo veel mogelijk onverhard lopen, anders loopt ze op d'r stralen hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:44

Dan doe ik m tijdens de fotomomenten af en tijdens de rit wel op :)
Stomme vraag misschien, maar moet jij als organisatie zwart op wit hebben dat ik op eigen risico m'n cao af doe, of is [naam] prima als het zo gaat? En dan nog een vraagje, mijn paps brengt mij en m'n paard, mag hij met de fotografen meelopen/rijden naar de locaties of moet hij de hele tijd op die stal blijven? :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:46

Anoniem schreef:
Dan doe ik m tijdens de fotomomenten af en tijdens de rit wel op :)
Stomme vraag misschien, maar moet jij als organisatie zwart op wit hebben dat ik op eigen risico m'n cao af doe, of is et prima als het zo gaat? En dan nog een vraagje, mijn paps brengt mij en m'n paard, mag hij met de fotografen meelopen/rijden naar de locaties of moet hij de hele tijd op die stal blijven? :)

2e vraag geldt ook voor mijn ouders, of lopen ze dan onwijs in de weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:50

Anders moeten ze zich maar samen op stal vermaken :') :P

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:51

Anoniem schreef:
Anders moeten ze zich maar samen op stal vermaken :') :P

Precies, nee anders gaan m'n ouders misschien naar Geldermalsen.
Kom ik bij m'n volgende vraag, is het dan mogelijk om de trailer af te koppelen en gewoon op stal te laten staan? :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:03

4 oktober kan ook :). Even voor mijn beeld. De rit is 15 km dus 2x 15, of heen en terug 15? Als het 2X 15 is , dan een mogelijkheid ergens op te pikken? 30 km veel in zadel :Y) . Mijn chauffeur rijdt denk ik mee op een vouwfiets anders zo alleen :).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:48

Top, dat ik de 4e mee kan.
Ik ga nog wel vragen wat de fotografen het liefst hebben qua harnachement, kleding en manen los dan wel gevlochten.

15 km totaal neem ik aan.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:10

Ja dat leek mij ook , maar to be sure :). Qua tijd voorkeur voor middag.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:14

Sorry organisatie ik bedoelde middag!!! Ik hopp dat dat nog veranderd kan worden? Ik kan namelijk niet zo vroeg vertrekken aangezien de manege waar ik sta pas om 8 uur open gaat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:26

Als het moet zouden wij wel naar de ochtendgroep kunnen, ik heb een sleutel van stal en kan weg wanneer ik wil. T'is ook maar een half uur/3 kwartier rijden voor mij,
Liever niet, omdat ik graag met DiertjeC en onze paardjes op de foto wil. Maar ik zie dat de aantallen modellen dan totaal niet goed verdeeld zijn
Is er misschien toevallig een moment waarbij ochtend en middaggroep elkaar kruizen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 19:18

Het is ook nog geen definitieve verdeling. Het is in feite een overzichtje van voorkeuren van de modellen. Er zit inderdaad een probleempje met te veel mensen die smiddags willen, en te weinig die sochtends willen.
Komend weekend kijk ik even beter wat er mogelijk is, maar als er modellen zijn die eventueel naar de ochtend kunnen, dan graag.

Het moeten ongeveer gelijke groepen worden, anders is het voor de fotografen haast niet te doen. Voor de rit an sich is het ook prettiger.

15 km totaal inderdaad, maar daar kan dus mss nog iets bij komen als iemand bijvoorbeeld een paar keer heen en weer galoppeert, of bijvoorbeeld een paar keer een sprongetje neemt. Ongeveer 15 totaal, kale rit zeg maar.

Dit weekend heb ik weer wat meer tijd om uitgebreid te kijken, er zijn ook nog wat pbtjes gekomen zag ik.
Ik kijk ook even of ik vast iets van een routekaartje kan maken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:09

Enjoy the ride meestal 20 km dus 15 geen probleem :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:10

Ik ga de ochtendgroep écht niet redden, stal gaat pas om 8 uur open, en het is voor ons 3 kwartier rijden hahah.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:25

Ik kan wel in de ochtend, echter kan dan geen vlekkeloos paard garanderen, dan is het bij vertrek nog donker en de tuinslang hangt onverlicht, de stal is dat trouwens dan ook nog.
(altijd leuk als de boer nog op 1 oor ligt)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 19:24

Ben nog een beetje aan het puzzelen geweest met de route.

En we hebben in ieder geval definitief besloten dat de middaggroep andersom rijdt als de ochtendgroep.
Dat betekent dat de ochtendgroep en de middaggroep elkaar (Als alles gaat zoals de bedoeling is) op het notenlaantje ontmoeten. De ochtendploeg is dan klaar met de foto's, de middagploeg start dan.
Dat betekent dat er voor de fotografen geen echte pauze gepland is. Maar die hebben af en toe tussendoor wat tijd, de paarden gaan wat trager van plaats naar plaats dan de fotografen.
Het betekent ook dat de ochtendploeg iets later kan starten. Dit is gekozen om modellen enigszins ruimte te geven in de tijd,

Ik heb nog een leuke mogelijke route gevonden, die niet heen en weer gaat. (echte rondrit dus) die route gaat wel 600 meter over de weg, maar is verder waarschijnlijk leuker, omdat het niet heen en weer is. (En iets korter ook)
Ik ga komende week even kijken of die route ook inderdaad goed is, en even overleggen met Wendy weer.

** Zijn er modellen waarvoor die 600 meter weg een probleem zijn? Dat stuk weg heeft geen geschikte berm namelijk.
In dat geval valt die route natuurlijk alsnog af.

Straks even pb's bijlezen en reageren.
En even opnieuw kijken naar exacte tijd en modellenvoorkeuren. Ik wil proberen om morgenavond een definitief tijdschema te hebben zodat de modellen weten wie hoe laat start. (En anders uiterlijk dinsdag, dan heb ik een vrije dag)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:23

Hier geen probleem,ik stap ook over de verharde weg naar hei en bos. Paard verkiest weg boven berm :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:41

Hier is de weg ook geen probleem, mijne weet eigenlijk niet beter er is hier alleen maar asfalt.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:49

En hier ook niet.. Ik rijd altijd over de weg.. Zelden in de berm := Iets met haflinger en gras... :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:56

Proest.. je bedoeld grasmaaier... Heb ik met mijn fjord, die kan in galop nog eten bemachtigen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 21:34

Ha, in galop grashappen, dan is ie soepel zat...
En ik ben beelddenker, zie nu allerlei leuke poses voor me.

(riet wil Tweet ook wel eens proberen, dat is haast onweerstaanbaar. :-) )

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:38

Enige waar ik op moet letten is dat ze een beetje vooraan kan. Stapt stevig door, wordt niet fijner op als constant moet remmen :p

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:23

Hier is de weg ook geen probleem! :)