[FM] Friesland paarden 5/6 juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje_J

Re: [FM] Friesland paarden 5/6 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:17

Gefeliciteerd met het veulen!
Jeetje Nadja jij was laat!

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:46

Goedemorgen allemaal!

@Nadja, goed bezig!

Het Grikelan en Turkije bos zijn we bij de vorige fotomeeting al geweest. Het ligt praktisch naast de Vallei (Oentsjerk). Wij zijn er wel vaker geweest met ons paard. Het is een erg donker bos, niet geschikt om een fotomeeting te houden behalve dan op de open stukken zoals de Vallei.

Naar mijn mening is het handiger de fotomeeting in Appelscha te houden omdat iedereen daar nu al op gerekend heeft ook qua vervoer ect... Er zijn genoeg plekjes waar we heen kunnen gaan.

Ik weet uit ervaring dat er niet zo heel veel plekken in Friesland zijn waar je met de paarden het bos in kunt. Het Rijster bos is ook wel een mooie locatie maar ook een heel eind weg. Appelscha ligt centraler. Lauwersoog zou nog kunnen maar daar maken we de mensen van buiten de provincie niet blij mee. Het lijkt mij het beste dat we ons in eerste instantie verzamelen bij het bezoekerscentrum van het Drents Friesewold.

Bezoekerscentrum Appelscha
Terwisscha 6a
8426 SJ Appelscha

Ik wil met Jolanda wel even kijken naar een mooi plekje. We zijn ook wel vaak gestart met de paarden vanaf de Ganzenpoel. Daar is een parkeerterrein aanwezig. We zouden kunnen verzamelen bij het bezoekerscentrum en dan met zijn allen naar de Ganzenpoel kunnen rijden. Of misschien vinden jullie het handiger om er direct zelf heen te rijden.

Het is adres is dan: parkeerplaats aan het Waterseveld in Wateren.

Vanaf de parkeerplaats Ganzenpoel kun je via een aantal brede zandpaden het bos in. Een aantal jaar geleden zijn er veel bomen gekapt en is er volgens mij genoeg licht voor mooie foto's.

Ik weet dat Jolanda niet zo bekend is met het Drents Friese Wold vandaar dat ik even wat ideeën inbreng.
Ook vlakbij de Kale Duinen is een prachtig open stuk waar je gewoon mag komen met de paarden. Ik zal even kijken of er een parkeerplaats vlakbij is. Dus mogelijkheden zijn er wel.

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:48

*aanvulling: naast het parkeerterrein bij de Ganzenpoel ligt nog een groot grasveld. Hier hebben we ook vaak getraind met de paarden. Meestal is het gras mooi hoog! Het grasveld ligt dus aan de rand van het bos. Dus mooie begroeiing als achtergrond. Dus kunnen we ruim parkeren, we kunnen de brede zandpaden op en we kunnen eventueel ook rijfoto's (misschien losgooi foto's?) maken op het grasveld. Ik zal voor de goede orde even contact opnemen met het Bezoekerscentrum zodat we niet voor verrassingen komen te staan!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:54

Ik vind het allemaal best :) Zolang ik maar weet waar ik heen moet zondag :P
Zijn er nog mensen die mee willen rijden?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:07

Maar even voor de duidelijkheid: bij alle andere plaatsen is geen water? Alleen gras/bomen?

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:14

Helaas niet Jildau :(
Maar wel een mooie achtergrond voor mooie portretfoto's ect. :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:16

hey, ik heb eindelijk genoeg berichten om ook in dit forum wat te kunnen plaatsen :P
ik ben reserve nummer drie, die ook mee mag nu :)
welke plaats gaan we nu heen dan?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:27

Hmmm wij vinden het wel mega jammer.. Vind portretfoto's ook heel leuk maar ik wilde voornamelijk heel graag gave actiefoto's. Door het water crossen etc omdat dat ook juist is wat wij normaal gesproken nooit kunnen doen.

Is het een idee dat mijn vriend en ik vanavond even gaan kijken? En desnoods willen we Staatsbosbeheer ook wel even bellen of we langs het Canadameer bij de Spartelvijver kunnen/mogen komen voor foto's.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:30

Ik vind het een prima ide Jildau!
Wij als fotografen kunnen dus wel gemakkelijk bij de spartelvijver komen?

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:34

Ik heb inmiddels contact gehad met het bezoekerscentrum. Ik heb ook uitgelegd wat in eerste instantie de plannen waren en gevraagd of er gelegenheid is om als uitzondering door het hek te mogen bij de spartelvijver. Helaas, dat willen ze niet toestaan :(

Verder geïnformeerd hoe de stand van zaken is bij de Ganzenpoel. Daar kunnen we probleemloos met de trailers en paarden komen. Ook mogen we het grasveld gebruiken! En kunnen we direct de zandpaden op. Het enige wat ontbreekt is een toiletgelegenheid :D en water om met de paarden doorheen te rijden.

In mijn optiek is de Ganzenpoel de beste optie. Uiteindelijk is Jolanda de organisator, dus zij zal zich er ook in moeten kunnen vinden.

Voor ieders duidelijkheid lijkt het mij belangrijk dat we vandaag nog een definitieve locatie afspreken.

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:38

Misschien is er gelegenheid om na afloop nog naar de spartelvijver te gaan 's middags. Paarden zullen dan moeten omrijden en fotografen kunnen binnendoor. Uiteraard voor diegenen, die dit graag willen. Weet ook niet of er nog fotografen bereid zijn om langer te blijven.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:39

Ik hoor het wel!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:44

Ik denk dat we dan het beate naar de ganzenpoel verplaatsen, dat is dan de enige optie. Erg jammer, want gras vind ik persoonlijk niet zo mooi. Maar ik denk dan toch dat dit onze enige optie is. Omdat ik deze week er niet heen kan gaan meer deze week, moet ik ter plaatse kijken of er ruimte is voor losgooi foto's.

afloop lijkt me niet handig, sowieso de ochtendgroep kan dan al niet mee, anders moeten die de hele middag wachten. En het is pas om kwart over vier afgelopen dan wordt het ook echt een hele lange dag.

Fotografen kunnen wel binnendoor, helaas kunnen de paarden dat niet. Dus ja, om die dan drie kwartier te laten lopen is ook eerlijk.. Een dag zo staan en doen os voor een paard ook al zwaar.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:46

Hehe, ik bedoelde niet eerlijk. Zit op me telefoon, ben nog niet thuis geweest

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:50

Wij hebben daar geen problemen mee hoor, onze poownies zijn niet van suiker. En in draf zijn we er vast wel sneller dan 3 kwartier. :D Wel vreemd dat ze iets aanleggen voor honden en paarden maar dat je er niet echt kunt komen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:53

Misschien moet je een pb doen naar de overige modellen wat zei liever willen?
Als nou het merendeel zegt van een lekker ritje voor de foto's maakt ons niet uit kun je het alsnog bij de spetterpoel houden..

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:54

Nou ja, ik heb geen zin om na een hele dag nog naar de spartelvijver te gaan om eerlijk te zijn. Moet nog een uur terugrijden, reken dat je dan pas acht uur terug bent. Da's 12 uur de klok rond. Daarbij komt is het gewoon echt niet eerlijk t tegenover de ochtendgroep, die kunnen niet naar de spartelvijver, terzijde E er een hele dag op willen wachten.

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:54

Bij de Ganzenpoel is ruimte voor losgooi foto's maar wel op het grasveld inderdaad. Maar mooi hoog gras is niet lelijk toch. Ik weet natuurlijk niet hoe het er nu precies voor ligt hoor. Het gras kan net zo goed gemaaid zijn. Voor rijfoto's kunnen we ook de zandpaden op. Het is op zich wel een mooie locatie de Ganzenpoel! Ik vind het ook erg jammer dat we niet naar de spartelvijver kunnen. Het is te kort dag om nog te kijken wie gewoon mooie portretfoto's wil en wie er wel naar de spartelvijver wil rijden? Dan zouden we 's ochtends bij de Ganzenpoel kunnen zijn en 's middag bij de spartelvijver. Misschien komt de verdeling gunstig uit? Ik weet dat het lastig is maar niet geschoten is altijd mis.

@Jildau, mensen met honden mogen dus wel bij het hekje langslopen.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:55

Froukje_J schreef:
Misschien moet je een pb doen naar de overige modellen wat zei liever willen?
Als nou het merendeel zegt van een lekker ritje voor de foto's maakt ons niet uit kun je het alsnog bij de spetterpoel houden..

dat vind ik goed, het liefste wil ik ook in de spartelvijver, maar dan moeten de ruiters er wel voor in zijn.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:00

ik ben het er wel mee eens, het is dan wel 3 kwartier rijden, maar dan heb je ook al warm gestapt en met een drafje tussendoor is het ook al een stuk sneller :) . Met water is natuurlijk wel zo leuk :D maar als het niet kan is het ook niet erg.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:03

Zullen we anders een groepsapp op whatsapp aanmaken... ik snap t niet zo goed meer

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:09

In eerste instantie is de meeting opgezet om mooie portret en actie foto's te maken. Voor de fotografen zodat zij hun portfolio kunnen uitbreiden en voor de modellen om mooie foto's te laten maken van hun topper. Ik vind actiefoto's in het water geweldig! Maar als er acht fotografen staan hebben we allemaal dezelfde foto's. De paarden moeten er zelf heen lopen en kunnen bezweet raken. Misschien ben ik een zeur maar ik zou ook graag mooie portretfoto's willen maken met niet bezwete paarden.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 12:12

Nou ja, dat vind ik dus ook en daarbij is het ook gewoon niet leuk voor het paard. zo'n dag is erg vermoeiend en als ze dan ook nog dubbel ervoor moeten werken. Maar goed, ik denk dat de kortste klap toch gewoon de ganzenpoel is.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:14

Het is jou meeting Jolanda!! ;)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:29

Water foto's zou ik geweldig vinden maar ik heb geen idee of mijn jonkie dit durft. Daarnaast vind ik 3 kwartier er naar toe, en weer terug ook nog iets te veel gevraagd. Ik kan het nog zo leuk vinden maar mijn paard moet de lol er ook van in zien :P 3 kwartier heen om er vervolgens achter te komen dat ze als de dood is voor water....

Mijn voorkeur gaat ook naar de Ganzepoel :D