Unieke paarden fotomeeting Vlietlanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:42

Ik zie nu net pas het berichtje, jammer dat je niet mee kan. :j
En bedankt dat ik dan mee mag :D

Had gehoopt dat ik me nieuwe lens al had, maar dit heb ik pas na 16 maart
Dus we gaan het doen met een 18-55 lens haha :')

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:57

Kleine verandering nog onder de modellen, hier de bijgewerkte lijst!

Datum : Zondag 9 Maart 2014
Wil je je inschrijven? Schrijf je dan in op dit lijstje (lijstje quoten aub)
Naam // naam paard // ras // leeftijd // bijzonder // foto (max 3)
1. Saskia Drost // Bo // Tinker // 9 // Bruin (3kleur) bont // Foto 1 Foto2
2. Goofy // Tinker //
3. Joëlla // 23 // Witte Merrie
4. Fjordegekkie // Friese merrie // manen tot haar knieën, lange voorpluk en veel behang // Foto 1 Foto 2 Foto 3
5. Lieees //
6 + 7. 2 IJslanders van de reservelijst
8. Whitney (heeft geen bokt) // Bento // Arabier x Haflinger // Foto 1 Foto 2
9. Vriendin Whitney // Schimmel merrie
10. Lotte // Golddigger //Lusitano x anglo arabier// 5 // Palomino// Foto 1 Foto 2
[url=http://www.mijnalbum.nl/Foto550/

Opgeven als fotograaf (lijstje quoten) :
Naam // boktnaam // site of fb pagina
1. Lianne // salatiga1995 // LE Focus (zie fb)
2. Erna // Erna_ // Webalbums]
3. Ingvild // Ingvild// Website
4. Annexxx // Anne // http://www.avwshots.nl
5. Sanne // Sanne_com // http://www.sa-dyoshots.com ~ http://www.sa-dyoshots-albums.weebly.com
6. Christa // JastieHorse // https://www.facebook.com/christa.dekort ... 425&type=3
7. Stephanie// Cavaliere // Heb ik nog niet
8. Fleur // fleur787 // FK Pictures
9. Mowgli7 // Katja // http://november-photography.webnode.nl/
10. Ohmydeem // Demi // http://ohmydeem.deviantart.com/gallery/

Reservelijst
1. Hoffa // Kelly // website: https://www.kellygroenestijn.nl
2. Nathalie // Nalonyda // Facebook NBrongers
3. Kani_ejj // Elvira // http://kaniejj.wix.com/SternPhoto
4. Meijer1990 // Nathalie // https://www.facebook.com/nathaliemeijerfotografie
5. EJuniorJoost // http://amdfotografie.weebly.com

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:59

Goedeavond!

Ik begreep van Christa(jastiehorse) via facebook dat jullie nog paarden zoeken voor de shoot.
Eventueel zou ik graag willen meedoen met me vos ruin arabierxnew forrest, tussen de draden los komt hij het best tot zijn recht. Ook door het water is geen probleem (mocht hij ontsnappen,moeten we even rennen;))

Ik zit nooit meer op bokt.nl dus het is even wennen :o / graag hoor ik van jullie. Foto'S staan op me facebook onder sammy van der laan zoetermeer.

Lieees

Re: Unieke paarden fotomeeting Vlietlanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:14

Ik heb er zin innn. is rietpolderweg die parkeerplaats links bij de t splitsing of aan de andere kant van de vlietlanden?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 02:01

Links bij de splitsing ga je richting de waterbak, waar de meeting is :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 02:04

_Sammy_ schreef:
Goedeavond!

Ik begreep van Christa(jastiehorse) via facebook dat jullie nog paarden zoeken voor de shoot.
Eventueel zou ik graag willen meedoen met me vos ruin arabierxnew forrest, tussen de draden los komt hij het best tot zijn recht. Ook door het water is geen probleem (mocht hij ontsnappen,moeten we even rennen;))

Ik zit nooit meer op bokt.nl dus het is even wennen :o / graag hoor ik van jullie. Foto'S staan op me facebook onder sammy van der laan zoetermeer.

Is dat toevallig het oude paardje van Diantha?

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:46

Nee hoor. Heb hem al een tijdje :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:38

Hoop echt voor zondag mijn nieuwe lens al te hebben, anders moeten we het nog doen met een 18-55 lens haha

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:24

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:27

_Sammy_ schreef:
Nee hoor. Heb hem al een tijdje :)

Ja die is ook al een heel tijdje weg :p

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:31

_Sammy_ schreef:
Goedeavond!

Hai! Leuk dat je ook mee wilt, we hebben nu alleen nog genoeg modellen
Ik zet je dus op de reservelijst en mocht er dan iemand afzeggen laat ik het je weten
Jje hebt wel een hele gave!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:35

salatiga1995 schreef:
_Sammy_ schreef:
Goedeavond!

Hai! Leuk dat je ook mee wilt, we hebben nu alleen nog genoeg modellen
Ik zet je dus op de reservelijst en mocht er dan iemand afzeggen laat ik het je weten
Jje hebt wel een hele gave!

Hoihoi,

Laat maar weten! Hij staat in Stompwijk dus kan zo naar jullie toe rijden en daar het zadel eraf gooien. Me pony kan helaas niet zo ver wandelen.

Anne: Oke ik heb hem al 8 jaar, kan dat kloppen? heb hem vanaf ze 2e. ben benieuwd :) hij heeft in die 2 jaar veel eigenaren gehad helaas

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:44

Nog een mededeling voor alle fotografen!

Ik hoor vaak veel discussie over de hoeveelheid foto's die gegeven worden na een meeting. Ik wil dan ook een maximum instellen voor het aantal foto's die gegeven worden na de meeting. Er mogen maximaal 5 foto's in klein formaat per model gegeven worden. Dit lijkt misschien weinig maar er zijn 10 fotografen waar foto's van gekregen wordt. Ik leg bij de fotografen zelf de keuze of zij voor nabestelling van grote formaten een vergoeding vragen.
Dit is dus om te voorkomen dat de modellen allemaal dezelfde foto's krijgen

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:49

Mag ik dan wel bijv, de rest van de foto's op die google site zetten?
Zodat mensen kunnen nabestellen.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 14:21

ohmydeem schreef:
Mag ik dan wel bijv, de rest van de foto's op die google site zetten?
Zodat mensen kunnen nabestellen.

Je mag er maximaal 5 foto's per model aanbieden ook voor nabestelling.
Alle 10 de fotografen maken met dezelfde omstandigheden foto's dus je hebt al snel dezelfde foto's.
En dan al helemaal als 1 van de fotografen zijn complete collectie aanbied en hiermee probeer ik dat dus tegen te gaan

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:28

Maximaal 5? Ik volg het even niet?

Het is toch altijd 5 tot 10 webformaten leveren met logo en mocht de fotograaf nog meer foto's hebben die het tonen waard zijn kunnen ze kiezen of ze deze daarbij meeleveren of enkel om te bestellen zetten (dus ook webformaat net logo dan bestelbaar).

Edit: ohhhh 5 kleine bestanden geven en de rest alleen na te bestellen? (Zowel meer kleine bestanden, grotere bestanden en afdrukken). Of mogen de modellen alleen die 5 te zien krijgen?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:32

Hmm ik snap er ook niks van..vind 5 foto's erg weinig. Wat moet ik dan met de rest vd foto's? Ik denk eerlijk gezegd niet dat je gaat voorkomen dat er veel dezelfde foto's gemaakt zullen worden.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 14:50

Ik bedoel dat je alleen 5 kleine foto's (webformaat met logo) mag geven, de rest moet nabesteld worden ;)
Ik vind dan 50 foto's per model best veel dat ze krijgen totaal, maar als jullie liever 5-10 foto's willen geven?
Ik hoef niks te verdienen met fotograferen dus ik geef net zo makkelijk alle foto's die ik leuk vind weg, mij gaat het erom dat er ook mensen zijn die hun brood met fotograferen moeten verdienen en niet alles weg willen geven. Als zij dan maar bijvoorbeeld 3 foto's geven en andere geven er 20, is dit heel nadelig voor hun.
Maar zoals ik al zei, als jullie voorkeur gaat naar meer foto's kan dat ook. Mij lijkt het alleen een beetje overbodig, omdat de meeste foto's toch hetzelfde zijn.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:52

Ohnee ik vind het prima!
5 foto's geven en de rest alleen nabestelbaar :).

Vroeg me dus alleen af of je de rest dan wel (beveiligd met groot logo oid+niet voor gebruik er op) mocht laten zien voor het nabestellen. Maar dat mag gewoon dus :)

Alleen maar beter voor de fotografen lijkt mij zo.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:54

JastieHorse schreef:
Hmm ik snap er ook niks van..vind 5 foto's erg weinig. Wat moet ik dan met de rest vd foto's? Ik denk eerlijk gezegd niet dat je gaat voorkomen dat er veel dezelfde foto's gemaakt zullen worden.

De rest van de foto's kun je dan dus beveiligd online zetten en hier kunnen ze zowel het webfotmaat met klein logo (zoals de 5 die je weggeeft) als grotere bestanden en afdrukken van nabestellen. Toch Ts? :)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 14:57

AnneXxX schreef:
JastieHorse schreef:

De rest van de foto's kun je dan dus beveiligd online zetten en hier kunnen ze zowel het webfotmaat met klein logo (zoals de 5 die je weggeeft) als grotere bestanden en afdrukken van nabestellen. Toch Ts? :)

Ja inderdaad, ik heb het denk ik een beetje onduidelijk uitgelegd maar dat bedoel ik dus! :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:02

Ik stuur zelf altijd 5 foto's, en de rest kunnen na bestellen.
Ik heb dan sinds vandaag die google site, zodat mensen die shoot bij me willen doen ook een vb hebben. Ik zet dan gewoon op elke foto mijn logo. En bij eventuele nabestelling kunnen ze kijken of ze met of zonder logo willen. Ik maak hier altijd aparte mapjes van in mijn afbeeldingen..

Ik hoop dat leuk gaat worden, nog een paar daagjes. Ik rij met Erna mee, en ik hoop voor zondag mijn nieuwe lens te hebben!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:05

Top. Vind het een heel goed idee zo.
Heb het tegengestelde ook wel eens meegemaakt.. en dat was.. ja niet tof...

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:38

Lekker bezig Lianne!! Zouden ze bij elke meeting moeten doen:) zo behoudt je ook de kwaliteit en niet de kwantiteit:)

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:18

Voor mij is dit de eerste keer dat ik met een fotomeeting meedoe, dus even 2 vraagjes;
De 5 fotos die je van elke fotograaf ontvangt, mogen die meteen op bokt, facebook etc. geplaatst worden?
en zijn er verder nog tips voor de modellen? Uiteraard snap ik dat je je paard helemaal schoon hebt (leuk met een tinker met witte staart en sokken ;) ), dat je tuig etc. netjes is maar hebben jullie nog andere (kleine) tips?