Wat gaat het nou kosten dan? 2x een tientje is toch prima te doen? Maar als er mensen liever uit elkaar plannen, ook prima hoor Ik wil nu wel echt gaan plannen aangezien we drukke maanden in gaan
De workshop zal 15 december plaats gaan vinden. Als iedereen die aangegeven heeft dat hij kan ook meegaat zullen de kosten 20 euro per persoon zijn. Hiervoor heb je dan 4 uur (!) les van een fotograaf. Dit bedrag komt overeen met de eerder gemaakte schatting.
Meer info geef ik van de week even als ik op de laptop zit. Tablet typt een beetje lastig.
Als je zo lang van te voren weet dan je iets hebt, kun je dat niet aangeven op je stage? Lijkt me stug dat ze daar moeilijk over doen. Je hebt toch recht om voorkeuren aan te geven? Neem niet aan dat het rooster al klaar is. Dan kun je toch vragen of ze je die dag niet willen inplannen?
Ik heb ook vrij gevraagd op werk, maar aangezien ik de 3 weekenden voor de meeting op zondag ook vrij gevraagd heb, kunnen ze weigeren. Ik ga er niet vanuit en anders kan ik wss wel ruilen, maar de mogelijkheid bestaat dus snap Yvonne wel, vooral met stage.
Yvonne_V
Geplaatst: 05-11-13 19:01
Nou het zit zo, het is een nieuwe stage en in hoeverre ze vooruit plannen weet ik niet. En ja natuurlijk kan ik aangeven dat ik die dag niet kan, maar als dat de één van de weinige keren is dat ik met mijn begeleider samenwerk gaat dat toch even voor naar mijn inziens
Ik zal er mijn best voor doen in ieder geval en het doorgeven
pluisje88
Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 23:06
Ik zeg niet dat ik het niet snap hoor, dat niet. Maar sou het zonde vinden als het weer misloopt. Wanneer weet je of je vrij bent?
Het lijkt me handig om nu langzaam al te beginnen met het regelen van de betalingen?
Heb nog geen laptop aangehad dus de uitgebreide info volgt snel!
Ik weet als het goed is volgende week vrijdag mijn rooster
Het zou idd zonde zijn om weer mis te lopen - en ben benieuwd naar de info
pluisje88
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 11:23
Oke. Hier is hij dan, de lang verwachte info.
De planning: Op 15 december om 10:00 uur aanwezig zijn in het centrum van Bredevoort. We hebben 4 uur de tijd. in deze 4 uur zal Han te Hennepe ons uitleg geven over de theorie en ons tegelijkertijd hiermee laten oefenen. er is bewust gekozen voor deze praktische opzet. Hierdoor kom je sneller praktijkproblemen/vragen tegen waaraan dan aandacht kan worden besteed.
In ons gesprek werd ik gevraagd wat onze verwachting was en wat we wilden leren. Ik heb aangegeven dat ik tot nu toe heel regelmatig best leuke plaatjes ertussen heb zitten, maar dat het vaak "toeval is". Ik heb aangegeven dat ik wil weten wat ik aan het doen ben en vervolgens wil leren hoe je je kunt onderscheiden van andere fotografen. Han heeft hierop aangegeven dat met deze instelling er genoeg te leren valt voor ons allemaal en dat we daarmee veel leuke dingen kunnen doen.
We gaan geen vooringestelde standen gebruiken maar dingen als sluitertijd en iso zelf instellen. Alleen zo krijg je meer invloed op je foto's en kun je uiteindelijk verder komen dan het gemiddelde niveau "vakantiekiekjes" aldus Han.
Ook zal er aandacht worden besteed aan het gebruik van een statief.
Wat heb je nodig? Je fototoestel Handleiding van je fototoestel Statief (als je die hebt) Volle accu!!!!! Lenzen (kitlens en telelens?) Tas
Voorbereiding: Zorg dat je op je camera weet te vinden waar en hoe je de instellingen als iso en sluitertijd kunt veranderen. Dit gaan we veel gebruiken, dus je moet weten waar het te vinden is. Neem tijdens de dag ook je handleiding mee als backup.
Belangrijke Tip: Zorg ervoor dat je spullen draagbaar zijn. We gaan lopend op zoek naar mooie plekjes om te oefenen, dus sleep niet je hele electronica voorraad mee. Een kitlens en een telelens (eventueel) is genoeg. Hou het makkelijk draagbaar! Maar waarschijnlijk weten jullie zelf wel wat je wel of niet zult gebruiken. Voor de mensen die een statief hebben, neem deze wel mee.
De kosten: Wanneer alle deelnemers mee gaan die tot nu toe in de datumprikker hebben aangegeven dat zij mee gaan, zijn de kosten 20,- per persoon. Hiervoor krijg je 4 uur (!!!) lang les van een fotograaf.
De betaling dient vooraf te worden betaald, om te voorkomen dat we in dezelfde situatie terecht komen als de vorige keer. Rekeningnummer e.d. geef ik via pb. Bij deze wil ik jullie graag vragen mij een pb te sturen met de vraag om mijn rekeningnummer. Hierdoor kan ik zien wie dit bericht gelezen heeft in het topic.
Ik ben heel enthousiast over dit concept en heb er super veel zin in!! Ik hoop dat jullie het ook aanspreekt. Mocht ik iets belangrijks vergeten zijn dan geef het gerust aan. Ik bijt niet
Ik heb in elk geval de handleiding van mijn 550D bij me.
pluisje88
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 14:46
nee michelle ik heb een canon. Maar de fotograaf heeft zelf nikon. zal wel niet zo heel veel verschil in zitten.spiegelreflex is spiegelreflex. Boek meenemen (en van te voren even doorlezen) en dan moet het goedkomen lijkt me.
De eerste afmelding is alweer binnen. zucht... Hopen dat er nog andere deelnemers mee willen doen
Edit: heb modje een pb gestuurd met de vraag om de titel te veranderen. Misschien dat we zo nog meer deelnemers kunnen aantrekken
Bismarck
Geplaatst: 08-11-13 14:59
Ik neem mijn Nikon D40 mee. Ik weet niet of ik er een handleiding bij heb. Mijn camera is al zo oud.
Misschien is het ook leuk om van te voren alvast wat foto's te showen die je hebt gemaakt?