[FM]Paarden meeting Tripsbos 19 april

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elisaaloveeJarig

Re: [FM]Paarden meeting Tripsbos 19 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:28

Appen is misschien handiger.
Misschien is het een idee om nog een lijstje te maken wie als model morgen aanwezig zullen zijn, want ben het een beetje kwijt ondertussen. :')

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:46

Ik wil wel een foto hier neer zetten. Heb nog geen reactie van Karmawitch :=

Naam paard: Heidi
Ras: Haflinger
Leeftijd 21 jaar

Foto's winter geschoren (vrij recent)
https://lh6.googleusercontent.com/-FxWQL9Jw_Ws/VOdzhgQFPVI/AAAAAAAAD2E/MDyvlJy0bWU/w880-h587-no/DSC03352.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-1GF86PqJtXM/VODcqZ-k3iI/AAAAAAAAD1w/ngyfZAdt3wQ/w885-h587-no/10850296_889082617777095_7209816898356863802_n.jpg

Deze foto geeft een beetje aan hoe ze nu ongeveer is (oude foto zo'n 5 jaar geleden) Ze verhaard nu van geschoren vacht naar zomervacht.
https://lh6.googleusercontent.com/-ku0y83huPgI/TPj6utoLfWI/AAAAAAAAABI/v0lmLRbE4OY/w512-h341-no/1%2B142.JPG

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:04

Heb Karmawitch een appje gestuurd

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 18:15

Jeey super! Sorry was bezig met een tinker wassen. Telefoon hele middag in de auto gehad.

Geweldig mandje dat je alsnog mee kan

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 18:16

Vera: ik gooi straks ff lijstje online

elisaaloveeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:17

KarmaWitch schreef:
Vera: ik gooi straks ff lijstje online

Super! :D

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:26

Hebben we ook nog een duidelijk planning?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 18:50

Jazeker! Die gooi ik ff online straks.
zal ik je telefoon nummer mogen? Ivm als er wat mocht gebeuren. Denk dat ik nontie niet ga plagen om nog keer te veranderen. Dus jij staat dan op de plaats van Emi...

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:14

Oke dus mandje met Heidi op de plek van Emi?
Ik pas het gelijk aan!
Sorry zou vanmiddag sturen maar was even vergeten dat ik op verjaardag moest...

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:26

Oh @KarmaWitch, volgens mij staat er in het excel bestand nog verzamelen op kruispund zandpad 1&3, maar dat kan je wel doorstrepen natuurlijk want dat wordt verzamelen bij Grote bult voor de groepsfoto!

Afbeelding

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:46

Super planning alleen kan ik de locaties niet helemaal pijlen. De bult en strand is duidelijk maar de rest zie ik nu even niet. Print iemand de planning ook uit voor ons allemaal of moeten we dat zelf regelen?

Mijn vriend komt ook mee die is een beginnend hobbyfotograaf hij blijft voornamelijk bij Heidi en mij.

Wat is jullie voorkeur manen los of vlecht? Trens hoofdstel of halster. Wil ook wel graag rij foto's. Zit zowieso te denken om dat op het strandje te doen. En verder nog maar een mooie plekje uitzoeken ook ligt het zadel er natuurlijk zo op om naar stand/portret nog even wat rij foto's te doen lijkt mij???

elisaaloveeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:19

mandje schreef:
Super planning alleen kank deaties niet helen. De bult en strand is duidelijk maar de rest zie ik nu even niet. Print iemand de planning ook uit voor ons allemaal of moeten we dat zelf regelen?

Mijn vriend komt ook mee die is een beginnend hobbyfotograaf hij blijft voornamelijk bij Heidi en mij.

Wat is jullie voorkeur manen los of vlecht? Trens hoofdstel of halster. Wil ook wel graag rij foto's. Zit zowieso te denken om dat op het strandje te doen. En verder nog maar een mooie plekje uitzoeken ook ligt het zadel er natuurlijk zo op om naar stand/portret nog even wat rij foto's te doen lijkt mij???

Ik zou zeggen, wat jij het mooist vind op de foto's. Bij een haflinger vind ik los of gevlochten beide wel iets hebben. :P

Zelf vind ik het ook lastig om te zien op de foto's waar alles is, dus loop zelf van te voren even een rondje. En misschien is het voor alle fotografen handig om bij elk punt dat er gewisseld moet worden een wekker te zetten, dit was ik zelf wel van plan zodat ik het voor mij en het model dat bij me is het kan timen. :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:32

Ik vlecht Pip wel in. Zijn manen zitten in een lelijke lengte nog....

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:42

Ik heb er zin in meiden/dames! :) Ik hoop dat jullie paardjes er ook een beetje zin in hebben? :D

Het maakt mij trouwens niet uit hoe jullie je paard eruit laten zien, doe maar wat je zelf leuk vindt! Wat mij betreft!

Super leuk dat er ook veel variatie is tussen de paardjes. :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:43

Heb de kleinste met het grootste ego! Hoop dat meneer zich kan gedragen morgen hij is namelijk nog nooit op vreemd terrein buiten stal geweest

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:49

Ik heb er ook zin in. Morgenochtend nog even wassen en poetsen. Ben blij dat ik nu een eigen trailer heb anders werd het wel een eind lopen(ong 45 min.) Met trailer ongeveer 15 minuten en veel makkelijker. Hoelaat moeten we eigenlijk aanwezig zijn?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:02

Euh ik heb een moodboard gemaakt, die gooi ik hier nog wel even & we gaan nog even een rondje maken langs de locaties

En ik heb alles uitgeprint

Afbeelding

Afbeelding

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:09

Belangrijk!!
 Zorg dat je op tijd bent.
 Zorg dat je apparatuur in orde is. Alvast de juiste lens erop, volle accu in je camera, genoeg ruimte op je opslagkaartjes. Zorg voor extra accu’s. Extra opslagkaartjes.
 Zorg dat je paard er verzorgd uitziet. Compleet wassen is niet nodig, als het maar netjes oogt.
 Zorg dat je materiaal in orde is. Netjes, niet onder de modder, etc…
 Bedenk van te voren alvast wat je wil. Zo is het duidelijk voor elkaar.
Model: wil je rijfoto’s of liever stand? Portret? Met zadel, zonder zadel, touwhalster of hoofdstel… Communiceer met je fotograaf. Heeft zij liever spontaan of wil ze je ergens hebben?
Fotograaf: Communiceer goed en duidelijk met je model. Heeft zij nog speciale wensen? Wil je eventueel iets proberen met een bepaalde hoek of iets anders? (Doe dit wel enkel en alleen als het paard ook kan wat jij eventueel wil proberen)
 Geef aan als iets op een bepaald moment niet lukt! Zo voorkom je eventuele ergernissen.
 Model: probeer iemand mee te nemen. Dit zodat diegene eventueel kan helpen bij aandacht trekken of zadelen etc.
 Model: Neem eventueel een borstel, hoevenkrabber of iets dergelijks mee. Mocht er onverhoopt wat los zand op paard of tuig terecht komen. Of steentjes in de hoeven.
 Wissel telefoon nummers uit. Mocht er dan onverhoopt wat gebeuren, dan kunnen we elkaar bereiken! Natuurlijk helpt een harde schreeuw ook wel, al denk ik niet dat onze paarden daarvan gecharmeerd zijn hihi.
 Telefoon nummers na de meeting verwijderen. Tenzij anders afgesproken met model/fotograaf.
 Na de meeting vanaf het verzamelpunt, is iedereen vrij om te doen wat hij/zij wil.
 En bovenal: maak plezier. Have fun & geniet!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:12

We verzamelen dus op de parkeerplaats en vanaf daar lopen we gezamelijk even een verkenningsrondje. Zodat iedereen de locaties kent.

Zorg dus dat je echt uiterlijk om 12:45 er bent!

Rocky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:55

KarmaWitch schreef:
Rocky1 schreef:
Inderdaad elisaalovee!

En mogen de fotograven een reflectie scherm mee nemen?

Van mij mag je, maar denk niet dat dat nodig is & ik weet niet hoe paarden erop gaan reageren

Daar hou ik zeker rekening mee. Ik laat meestal het paard er eerst even aan snuffelen en ruiken. Vind ie het maar niks? Dan ruim ik hem weer op. En het gebruik van de reflectie scherm gaat uiteraard in overleg met de eigenaar van het paard!

Even voor alle modellen:
Willen jullie rij- en portret foto's? Dan is het misschien handiger om eerst wat portretjes te laten maken en daarna rijfoto's. Stel je paard gaat zweten of door het water (bij het strandje). Dat kan tot afleiding zorgen op de portretfoto's.
Het is uiteraard je eigen keus maar wou het toch even melden :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:00

Ik heb geen rijfoto's dan krijg je ene ponyplet rel haha

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:06

Hee anders neem jij gewoon je pony op de rug? @Mira283

Keer wat anders!! _O-

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:09

Jaa gaan we doen hahaha

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:13

IsaCalixa schreef:
Hee anders neem jij gewoon je pony op de rug? @Mira283

Keer wat anders!! _O-

hahaha lol

Ik kijk wel wat ik doe. Heb wel wat dingetjes in mijn hoofd. Overleg het dan met de fotograaf waar we dan samen mee zijn.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:21

Heb een pony die wat truucjes kent en vooral heel arrogant kan kijken :')