Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

Re: Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:54

als we voorkeur tijd op mogen geven, ik ga het liefst ochtends!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:50

Anoniem schreef:
Mijn voorkeur is dezelfde al Diertjec ;)
Wij willen graag een foto samen, samen met onze paarden :)

Idd :)

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:51

ik zou ook het liefst 's ochtends komen!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:02

Ik moet een stukje rijden dus 's middags is het makkelijkste maar als je omhoog zit mag je mij ook 's morgens indelen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 20:14

zo, er komen vanavond wat updates aan.

Sowieso ga ik alle modellen even een pb sturen. Ik wil zeker weten of iedereen inderdaad nog kan. (Sommige mensen reageren regelmatig hier, anderen minder) En ik wil tijdsvoorkeuren weten.

Voorlopig zijn dit de modellen: (Tijd staat er nog niet bij, dat staat nog niet vast. Allen zeker is dat ik met Tweet de middaggroep meeneem, en dat Wendy met Silas de ochtendgroep meeneemt.

Let op, alles wordt gepland op 4 oktober. 12 oktober is alleen voor als het 4 oktober slecht weer is, en het dus niet door kan gaan.

4 okt:
Afbeelding
Afbeelding

12-okt
Afbeelding
Afbeelding

Nu even een pb naar alle modellen.

Daarna een uitgebreide update, incl tijden, km's startlocatie etc.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 20:49

Als het goed is hebben alle modellen nu een pb-tje gehad.

Mocht ik onverhoopt iemand gemist hebben, laat dat dan alstjeblieft even weten! (Het kan zijn dat ik per ongeluk een verkeerde naam getypt heb, of zoiets)

Voor iedereen:
Tijdstip en locatie:
We starten vanaf de paardenheerlijkheid.
Dwarssteeg 3, 4153 RX, Beesd

Let op: Het is niet in het dorp Beesd, het ligt echt op Marienwaerdt.
Sommige navigatiesystemen pakken de straatnaam slecht in combinatie met het nummer. Als je op de kaart kijkt lijkt het aan de Oude Hoevenseweg te liggen.
Ik zal op korte termijn zorgen voor een kaartje, met daarop duidelijk de precieze locatie. Ook zorg ik dat er langs de weg een bordje of een vlag of iets herkenbaars staat, op de meeting-dag. Het is een vrij lange oprijlaan, (grindpad, ietwat hobbelig) en je ziet de gebouwen slecht vanaf de weg.
Kort voor de meeting zal ik mijn telefoonnummer aan iedereen bekend maken. Mocht er dan alsnog iets fout gaan met de weg vinden, dan ben ik bereikbaar.

Tijd:
voorlopig staat het vertrek van de eerste groep ruiters op 09.15 (welkom op stal vanaf ongeveer 8.45) zij zullen rond 14.00 terug zijn.
Voorlopig staat het vertrek van de 2e groep op 12.00 (welkom op stal vanaf ongeveer 11.30) zij zullen rond 8.00 terug zijn.

voor de fotografen: Ik begeleid de 2e rit, zodat ik de fotografen kan ontvangen, en in eerste instantie kan wijzen waar de locaties zijn. De fotografen vertrekken vanaf stal rond 9.30. (Stal open vanaf ongeveer 8.45) Fotografen zijn vermoedelijk rond 17.15 weer op stal.

Er volgt dit weekend nog een update met een exactere planning, voor zover mogelijk.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:50

klinkt top!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 20:57

Voor deze meeting:

We starten vanaf stal. Daar hebben we toestemming voor, en vandaar ook de combi met de buitenrit.

Mocht dit nu goed bevallen vanuit zowel stal als het landgoed, dan ziet het er een heel klein beetje naar uit dat het in de toekomst wellicht nog een keer georganiseerd mag worden. Als deze keer alles goed loopt, dan is er aangegeven dat het -misschien- een volgende keer ook toegestaan wordt om alle trailers op de gastenparkeerplaats van het landgoed te parkeren. (Er werd al winter sneeuw-shoot geopperd...)
Dat zou qua tijdsplanning wel handig zijn.

Ze willen eerst even zien hoe alles gaat, en of we ons houden aan de (zeer weinige) regels die aangegeven zijn.
Maar ik vind dit zelf wel leuk nieuws.

Niet dat het voor nu veel verschil maakt, maar ik vind het toch leuk om te melden.

Voor nu is het dus -zoals vanaf het begin in dit topic aangegeven- een buitenrit in combi met fotoshoot.

De fotografen maken bij deze meeting voor een deel van de fotolocaties al wel gebruik van die -ruime- gastenparkeerplaats.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 21:21

De route.

Afgelopen donderdag en ook vandaag ben ik aan het proefrijden geweest voor de rit.
Gelukkig maar, want een deel van de geplande ruiterroute blijkt onbegaanbaar door werkzaamheden. Afgelopen zaterdag was daar nog te rijden, zij het niet ideaal. Donderdag en ook vandaag (en ook de 4e oktober) niet meer. Ik ben er met Tweet doorgeworsteld, wij zijn vrij veel gewend. Maar voor met een groep die elkaar niet kent is dat niet helemaal handig.

Even als voorbeeld:
Afbeelding
Dit was afgelopen zaterdag. Dit is het ruiterpad, maar er worden natuurlijke oevers gemaakt langs het water. Hier op de foto is er links op de foto nog een stuk dat redelijk vlak is. Dat was afgelopen donderdag niet meer, dus de beoogde route moet aangepast worden.

We willen zo min mogelijk over asfalt. (Er valt prima rechtstreeks te rijden naar de locaties, maar dat is asfalt)

vanaf stal moeten we ongeveer 4,5 kilometer tot de eerste locatie. Dan een aantal locaties af. En dan -afhankelijk van waar we precies eindigen- weer een aantal kilometer terug. Het kan zijn dat we een stuk heen en terug over dezelfde paden zullen gaan kiezen. (Rondrit was de eerste opzet, en blijft mijn voorkeur. Nog even kijken wat mogelijk is.)
vanaf stal - alle locaties - en weer terug naar stal komt inderdaad op ongeveer 15 kilometer. Voor alle ruiters: houdt hier dus rekening mee!
Komende donderdag ga ik nog een andere route uittesten, nu samen met Wendy, de stalbeheerster.
Exacte route is dus nog niet 100% zeker, maar het zal ongeveer die 15 km wel halen. De route an sich dus, eventueel heen en weer galopperen voor een foto, of een sprongetje of iets dergelijks komt er bovenop.

Voor de fotografen: De locaties liggen niet allemaal op loopafstand, maar het is ook niet zo dat het echt heel grote afstanden zijn. De 2 verst uit elkaar liggende locaties zullen ongeveer 4 kilometer uit elkaar liggen.

Nogmaals: het wordt dus een rit, met op een aantal locaties een fotomoment.
Ik denk dat we in de uiterwaarden wat meer tijd nemen. Daar valt een sprongetje te maken, een volle bak galop foto is daar mogelijk, eventueel een portretje ook wel.
We kunnen niet op iedere locatie iedere fotograaf 1 op 1 tijd geven met de modellen, dat gaat qua planning niet haalbaar zijn.

Ik probeer donderdag (En anders volgend weekend) een kaartje te maken met de route, waarop de locaties ook aangegeven zijn. Zodat iedereen enigszins een beeld kan vormen.

Ik heb zodirect nog een bericht met foto's van mijn testrit van vandaag. Daar staan in ieder geval een aantal mogelijke plekken. Dan hebben de fotografen ook wat meer een idee weer.

Voor de ruiters:
We proberen dus asfalt en wegen te mijden. Mochten we alsnog een stuk over de weg moeten: het zijn geen heel drukke wegen. Op zaterdag en zondag vooral dagjesmensen die het landgoed komen bekijken, en haast kruipend een paard voorbij gaan... :-)

Op de paden kan het maar zo zijn dat je wat beestenspul tegenkomt. Geen garanties daarop, maar fazanten, konijnen, hazen, reeen, allerlei gevogelte kom ik regelmatig tegen. (Ben me vandaag lam geschrokken van een fazantenhen die pas opvloog toen Tweet er haast bovenop stond...)
In ieder geval handig om te weten. Vast zitten in je zadel dus, als je een spooky paard hebt. (Die van mij kijkt er niet eens meer naar)
De paden zijn geschikt voor ruiters, maar zoals al eerder aangegeven, het zijn niet de ideale brede ruiterpaden zoals op de Veluwe. We zitten in de Betuwse Klei. Heeft zijn eigen charme, maar verwacht dus geen brede galoppeer zandpaden.

Zo, nu even een foto-update.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:29

Zijn jullie niet bang voor zwaar bezwete paarden mocht t benauwd weer zijn? Hoe gaan we t doen met evt drinken voor de paarden? (even als niet fotograaf denkende,voor mij is t makkelijk.neem wel een tas mee met drinken voor tussendoor haha. fotografen hebben zat pauzes volgens mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:46

Ik vind het top geregeld, echt m'n complimenten! +:)+

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:06

Wauw, wat wordt er al goed nagedacht over alles! +:)+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 22:11

Foto's van vandaag.
Misschien dat we onderweg nog meer mooie plekjes tegenkomen voor een fotostop. Moeten we maar even zien.

Dit is slechte mobielkwaliteit, vanuit het zadel. Ik neem aan dat fotografen daar doorheen kunnen kijken, en weten wat ze met hun eigen apparatuur op die plek zouden kunnen.

Plek appeldijk, water linge en uiterwaard linge liggen relatief dicht bij elkaar. voor de fotografen: Voor deze 3 parkeer je op dezelfde plek.

Appeldijk (Nu deels met appels, geen idee hoe dat over 3 weken is)
Afbeelding

Niet echt geschikt als shootlocatie denk ik, maar dat weet ik niet. Wel een mooi zichtje op de Linge. Dit is tussen de appeldijk en de plek "water-Linge" )
Afbeelding

water-linge
Daar benden op de foto, waar je iets roods ziet, is het mogelijk om het water in te gaan. Mochten er tijdens de shoot mensen zitten, dan vragen we hen vriendelijk om een minuutje of 10 ruimte te maken.
Afbeelding

Ietsje verderop beginnen de uiterwaarden. Het is mogelijk om direct bij het water te komen. Het water in is daar minder handig. Het is erg ruim.
Afbeelding

Dan komt er een stuk waar de ruiters door de uiterwaarden rijden tot de volgende plekjes. Die uiterwaarden zijn denk ik ongeveer een kilometer. (Voor ons een favoriete galopplek, heeeeeeeel lang, breed en ruim)
Het loopt in een flauwe bocht naar rechts, de bomen die je achteraan op de foto ziet zijn dus nog niet het eindpunt.
Afbeelding

Terwijl de ruiters dit stuk rijden, verhuizen de fotografen de auto's naar de gastenparkeerplek van het landgoed. Daarvandaan zijn ook een aantal plekken te "belopen"
Zij kunnen ons eventueel opvangen aan het eind van dat lange stuk, mocht iemand graag nog echte actiefoto's op hoof tempo willen hebben.
:-) (Ik voor mezelf zou dat bijvoorbeeld wel gaaf vinden, gewoon even echt volle galop)

Volgende plekjes:
Boot? Sprongetjes? eventueel wat rijfoto's? Of voor een echte liefhebber een portret. Prikpaaltjes zou mogelijk zijn op deze plek, maar ik weet niet of we dat qua tijd halen. Zeker niet als ieder paard tussen de paaltjes gaat. Misschien wel 1 of twee, die bijvoorbeeld niet springen of voluit galopperen. Maar ik twijfel oprecht aan de tijd wat dat aangaat.

Boot?
Ik vind dit zelf een heel gaaf apart plekje. Een oude, bijna vergane boot, als achtergrond voor een foto met paard. Maar geen idee of de fotografen zoiets mooi vinden?
Afbeelding

Oude marathonhindernis, niet echt geschikt voor ons denk ik. Wel erg gaaf voor als we ooit een vergelijkbare shoot doen met aanspanningen...
Afbeelding

Sprongetjes, met daarachter nog een andere oude marathonhindernis.
Dit zijn de boomstammen die de liefhebbers kunnen springen.
Voor de fotografen: Als je een ander standpunt kiest, heb je uiteraard geen verstoring op de achtergrond. Dit was even snel vanuit het zadel vandaag.
Afbeelding
dit was een keer eerder:
Afbeelding

Dan, iets terug richting parkeerplek komen we wat laantjes tegen. (Deze 2 liggen ongeveer 60 meter uit elkaar, en ongeevr 100 meter vanaf de sprongetjes)

Errug slechte foto's, mobiel kan niet veel met fel licht en schaduw. Maar met en goed toestel wel een mooi plekje

Afbeelding

en

Afbeelding

Daartegenover is het evenemententerrein. (ook weer ongeveer 100 meter)
Het evenemententerrein is enorm kapot gelopen tijdens de landgoedfair. (Was erg slecht weer toen)
Ik denk niet dat we daar veel doen, behalve voor een serie foto's op een brug.

Het is een brug over een vijver/waterpartij. Deze brug wordt gebruikt tijdens marathonwedstrijden, en bij de jaarlijkse jacht over het landgoed. Wij mogen er ook op tijdens de fotoshoot.

De foto is noga; van afstand, er was een groep die blijkbaar een feestmiddag hadden of zoiets daar in de buurt bezig, die wou ik vandaag niet storen. Tijdens onze shoot is er als het goed is verder niets op die locatie, en kunnen we er dus echt op, bij, onder, naast, of wat de fotografen ook maar willen...
Afbeelding

Verder: de route gaat dan verder langs wat gebouwen van het landgoed. Ik heb er een paar gezien die mij mooi lijken als fotoachtergrond, maar we moeten maar even zien welke we precies wel en welke we niet pakken.
Voor de fotografen: Denk daar ook alstjeblieft mee op de dag zelf. Jullie zien beter wat potentie heeft dan ik. We rijden er waarschijnlijk met zijn allen even langs op het moment dat de ruiters vanaf stal naar de eerste locatie rijden. Zodat jullie vast een beeld kunnen vormen.

3 voorbeeldjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We gaan richting het "grote huis" (Voor de fotografen: Dit is ongeveer 300 meter vanaf het evenemententerrein. Je kunt de auto laten staan en heen en weer lopen, de auto's kunnen eventueel ook op de weg voor het huis gezet worden, voor tijdelijk.

Voor het huis is een marathonhindernis (Met de naam duiventil) Er is ook een grasveld met een hele grote, vrijstaande rode beuk.
Op de eerste foto, als je goed kijkt zie je de bodem iets wegzakken, en daar staan ook wat houten paaltjes/relingen. Daar ligt een waterplas, waar je met je paard doorheen kunt. (Ook gebruikt tijdens marathons met paard en wagen) Normaal mogen wij daar niet komen te paard (ook de mensen die op het landgoed staan niet) je rijdt namelijk letterlijk de voortuin van het grote huis in, en dat is gewoon bewoond door de eigenaren van het landgoed. Tijdens de shoot mogen wij het wel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan een keus die we moeten maken. De laatste locatie is ongeveer een kilometer verder. Heen en terug dus ongeveer 2 (Fotografen kunnen er gewoon komen met de auto)
Ik vind de plek zelf erg gaaf, maar misschien hangt het een beetje af van hoe vlot het verder allemaal loopt. Ik heb hem wel meegeteld in die 15 kilometer van de rit.
Zelf zou ik er graag een paar mooie foto's willen, maar ik laat het een beetje van de rest afhangen (Van de fotografen de modellen, de dag etc.)

Het notenlaantje en de toegangspoort

Auto even wegdenken.
Afbeelding

Het is een dubbele laan, 4 rijen bomen dus (Noten) met in het midden een wegje. Ongeveer 200 meter lang. Het is tussen de bomen vlak genoeg voor een galopje.
Afbeelding

Afbeelding

En dan hebben we heel wat plekken gezien, en in feite nog niet alles... Maar alles is echt niet haalbaar, en dus is het na deze plek echt wel genoeg. De ruiters gaan dan terug richting stal, de modellen wachten op de volgende groep, of gaan ook terug richting sta;l (Na de 2e groep modellen)

Ik wil zorgen dat er in ieder geval iets eenvoudigs te drinken is, met eventueel wat lekkers, voor iedereenn (Ergens bij een fotograaf in een auto) De paarden kunnen ook op of bij de gastenparkeerplek komen, en even wat drinken halverwege is voor zowel de modellen als de fotografen wel fijn lijkt me.
Er zijn een paar plekken waar de paarden bij water kunnen komen, en eventueel wat kunnen drinken. (Tweet doet dat in ieder geval gewoon als hij dorst heeft, ook met mij erop...) Misschien dat een fotograaf nog wel emmer of jerrycans met water mee willen nemen, maar ik vraag me af of dat echt wat toevoegt voor de paarden.

@S_en_Z bezwete paarden zullen we niet 100% kunnen voorkomen denk ik. In ieder geval de heenweg doen we tijdens de rit erg rustig aan, stap en misschien een drafje. Ik hoop dat we het daarmee binnen de perken houden.
Een harde borstel, een staartborstel en een flesje equistar leg ik sowieso in de auto bij Anne-Wil of Willemijn. (Staartborstel klinkt gek, maar we komen op de heenweg langs een stuk pad waar vrij veel klissen staan. De meeste beginnen onderhand weg te trekken nu het einde zomer is, maar er hangen er soms toch nog wat in de staarten van de paarden)

Voor zowel de modellen als de fotografen: Neem wel een eigen lunchpakket mee.

Zo, voldoende updates voor vandaag.

Donderdag weer een route-testrit, en ik hoop dan van de meeste modellen ook een voorkeurstijd te weten. Donderdag of in het weekend de volgende updates dus.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 22:25

Klein dingetje nog voor nu....

Als het goed is, is dit een actueel lijstje met de fotografen en hun sites. (Heb hem overgenomen van de vorige pagina, laatste versie zoals door Marcato neergezet)

Voor deze meeting komt er een Weebly site waar alles op komt te staan, maar die moet ik nog aanmaken. Zal waarschijnlijk ergens in de laatste week voor de meeting zijn, dat ik daar aan begin.

Citaat:

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:30

Gaaf die rit, maar ik ga niet, echt niet! met een vreemde groep galopperen op terrein dat ik niet ken.
Zeker niet als er wordt bedacht hard te gaan, mocht dit zo zijn, hoor ik het graag nu, dan blijf ik namelijk thuis.
Te vaak op die momenten de ongelukken zien gebeuren, handgalopje geen enkel probleem,
maar vaak gaat het nogal ongecontroleerd.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:31

Gaaf! En wat een goede organisatie Femke! Ik heb er echt heel veel zin in en kan zeker wat met de genoemde locaties.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 22:48

Sjolvir schreef:
Gaaf die rit, maar ik ga niet, echt niet! met een vreemde groep galopperen op terrein dat ik niet ken.
Zeker niet als er wordt bedacht hard te gaan, mocht dit zo zijn, hoor ik het graag nu, dan blijf ik namelijk thuis.
Te vaak op die momenten de ongelukken zien gebeuren, handgalopje geen enkel probleem,
maar vaak gaat het nogal ongecontroleerd.

Hoo, ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest!
Dat zie ik zelf namelijk ook absoluut niet zitten, net als jij heb ik dat iets te vaak fout zien gaan!

Maar 1 iemand -die zelf wil- die voluit gaat terwijl de groep wacht, en de galopperende combinatie dan het liefst van de groep af, moet volgens mij wel kunnen. (Net zoals iemand in galop een sprongetje kan nemen)
Er is op de uiterwaarden ruimte voor galop. Dat wil niet zeggen dat we met de hele groep gaan!

Ik heb het vandaag met Wendy uitgebreid over de rit gehad. Dat wordt stap, en eventueel een stukje draf. Voor de veiligheid, en om de paarden een beetje droog te houden.
En ook, misschien wel als hoofdreden, omdat wij niet weten wat we precies aan paarden en ruiters meekrijgen.
Zelf heb ik -banketstaaf voor Tweet, maar puur voor de veiligheid- met die rit met vreemde paarden ook een wat heftiger bit inhangen.

Voor we vertrekken wordt er met de groep ruiters ook gewoon even kort doorgesproken hoe dat in zijn werk gaat, in een groep buitenrijden. Inclusief enige veiligheidszaken als cap op, betekenis handgebaren etc.

Veiligheid op 1, lol op 2, en ik hoop op leuke foto's en een gezellige dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:04

Oh, dus cap is verplicht?
En een van je laatste foto's, die rij bomen, is er daarvoor een mogelijkheid om zadel en hoofdstel eraf te gooien, halster/showhoofdstel of whatever om te doen en dan foto's te maken?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 23:23

Ja, tijdens de rit is een cap zeker verplicht. Ik heb het nagekeken, en dat staat inderdaad niet in de op. Wel dat het een rustige rit wordt, en dat supergroene paarden niet handig zijn.

Hoewel het nauwelijks als manege werkt, en eigenlijk vooral pensionstal is, heeft de paardenheerlijkheid wel het stempel FNRS 3sterren.
Cap is daarbij verplicht. Zelfs als we gewoon voor onszelf in de bak rijden.

Ik denk dat het wel mogelijk is om bij de notenlaan even tuig af te halen. (neem aan dat je snel kunt af- en opzadelen?)
Maar wel safe. Als je paard de hele rit druk is, dan zou ik dat dus zeker niet doen. Is hij volkomen relaxed, en je doet het vaker zo, dan zal het wel gaan.

In de OP staat het al, maar ik meld het toch nog maar een keer: mensen gaan op eigen risico mee.
Ik heb een beetje aangestuurd op meerderjarigen om mee te gaan. Weet niet of dat volledig gelukt is, maar dat maakt ook niet heel veel uit. Het belangrijkste is dat iedereen die meegaat een beetje gezond verstand gebruikt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:55

Dat harnachement krijg ik wel op/af, is me op het strand ook gelukt ;) En mijn vader is mee die daarbij kan helpen :j
En met foto's maken, is cap dan ook verplicht? Vind dat zo lelijk namelijk, omdat je ogen bijna altijd in de schaduw zitten...

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:24

Klinkt super goed allemaal!!

Kunnen wij als fotografen vanaf het startpunt dus overal heen rijden met de auto? En op al die plekken kunnen we makkelijk parkeren?

En smiddags wordt hetzelfde rondje gedaan, alleen dan met andere modellen?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:20

Ik ben erbij hoor! Voorkeurstijd is de middag, ochtend redden wij niet hahah.

En ik vind het echt onwijs tof geregeld! Gave plekken ook.
Ik besluit ter plekke of ik het zadel op houd, kan is groot dat ik hem erop houdt hahah

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:31

wat gaaf zien die foto's eruit! Vooral die laatste :)

ik ben zo benieuwd of mijn paard het water in gaat haha normaal is hij doodsbang maar misschien als een groep hem voor gaat dat hij het dan wel doet! (hetzelfde met die brug, kleine bruggetjes vind ie ook vreselijk, zou super gaaf voor de foto's zijn!!)

Ik ga hem trouwens niet invlechten, hij is begonnen met schuren sinds een paar weken, |( niet heel ernstig maar wel zo dat als ik hem invlecht er wat plukjes omhoog gaan staan, als ik zijn manen gewoon goed borstel en antiklit erop spuit dan blijven ze mooi plat, maar als ik ga vlechten en een rit van 15km ga rijden gaan die kortere plukjes er sowieso uit... maar losse manen heeft ook wel wat! heb al zo veel foto's met knotjes :=

zweten doet hij overigens niet veel (alleen beetje onder het zadel) wat hij wel altijd snel heeft is dat je zijn aderen heel snel ziet, maar dit kan ook wel een mooi effect op de foto's hebben misschien?

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:13

Wat een superorganisatie!!! Femke, wat zul je er een werk aan hebben. Erg mooie plekjes op het landgoed zeg!! Er is voor ieder wat wils, zowel fotografen als modellen; galopje, bruggetje, water, hindernissen, mooie rustieke plekjes...Top!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:45

Oke top! Geen gezamelijke galop dus, galopje van groep af, of waar groep bij staat is het probleem ook niet, maar wel als de hele groep op gaat trekken.

Overigens als er zaterdag 4 okt nog plek is...
Wil ik wel mee met Tobago, Sjol zou naar centrale keuring maar liep niet goed en die wou ik daar vooral hebben voor bestgaand onder het zadel, nou heb ik daar geen maanden voor nodig om haar zo ver te krijgen, maar dan had ze nu wel goed moeten zijn.
Kortom.. zaterdag 4 oktober kan ik wel.
Mocht er een uitvaller zijn hoor ik het wel.