Themameeting Steampunk Zwijndrecht Aug 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 01:56

xD haha, echt? Zien! Wijnkistje is idd ook een goed idee, als je een beetje een "oude" look hebt is wel gaaf ja! Ben dat ding nu zelf aan het fabrieken met leer en stof erop, vond nog een leeg (poedersuikerbusje :') ) cilindervormpje wat nu op de voorkant zit, met een stukje stofzuiger voor de aansluiting haha :P Maar er moet nog een heleboel aan gebeuren, ik ben eigenlijk zonder echt ontwerp begonnen dus gaandeweg verandert ie steeds, ik heb geen idee waarmee ik straks eindig := Voor de slang die aan het wapen zit, heb ik de slang van een waterpijp, die was al grijs met zilver en is iets dunner; past 'ie precies in het gat van het wapen! (tuinslang-gat) Zal even een fotootje maken :)

Hier de hele set (alles is nog los, maar voor het idee)
Afbeelding
Dat losliggende donkere stukje is het beginstuk van de waterpijp, had ik losgehaald om te kunnen schuren en schilderen, is nu ook oud-goud (echt heel gaaf geworden :)) ) maar vind hem eigenlijk te mooi om zo weg te stoppen, dus ga 'm ergens anders in verwerken.. De gouden band op de tank is de achterkant van een lapje leer, met dezelfde verf geschilderd en dat werkt supergoed! Daar ga ik nog iet sierlijks insnijden, tenminste, dat is het "plan".. Wil er nog iets met glazen potjes of flesjes aan maken, iets wat er wat futuristischer uitziet :P ) Moet er nog even over nadenken.
Het geweer zelf wil ik misschien donkerrood/koperkleurig spuiten, heb een spuitbus gekocht (maar eerdere ervaring met spuitbussen zegt me dat die verf wel eens door plastic heen kan bijten, dus eerst proefstukjes spuiten :P ) dus hij krijgt nog wel een kleurtje! Is grotendeels tape en andersoortig plastic (waaronder een oude zonnekap van een lens, en dus die stofzuigerslang)

De rugtank zelf:
Afbeelding

En de 3 wapens bij elkaar, zodat je een beetje een idee krijgt van de grootte (de middelste is echt enorm geworden haha, maar het mag best een beetje extreem vond ik 8-)
Afbeelding

Vind hem al best gaaf worden! bijna jammer dat ik als fotograaf ga, haha!
Dat zwarte tape wat ik gebruik, kan ik best goed schilderen, de goudverf blijft er aardig goed op zitten :j Ga het -als alles klaar is- nog een keertje lakken als geheel, voor de zekerheid. Dan op naar het volgende projectje.. En ik vond nog twee oude western stijgbeugels, die ik wil gaan pimpen :D Weet nog niet precies hoe, maar verzin wel wat!
Heb ook deze oude gevonden, is een metalen achterplaat van ong. 30cm, die ga ik samen met nobje/Maris tot een borsttuig voor haar zwarte schoonheid omtoveren :))

xDenies

Re: Themameeting Steampunk Zwijndrecht Aug 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 12:27

Net naar de 2e hands winkel geweest. Niet heel veel gezien, wel met een oude camera in m'n handen gestaan .. loodzwaar, maar vond 17,50 toch wel erg duur voor één ding dus ga nu weer fijn verder zoeken.

zo meteen naar het creatieve winkeltje hier op t dorp om wat leuke dingen uit te zoeken. En straks de schuur in duiken om waterpistolen te vinden. Ben benieuwd :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 18:49

Winkeltje was dicht :(

Nouja ..
Hoe staat het er met de fotografen voor? Kan iedereen nog? :D
En modellen zelfde!

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:10

Ik kan nog . :D Alleen heb niet veel tijd om mee te praten hier, en zo creabea ben ik ook niet .. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:35

Zoals het er naar uit ziet kan ik ook gewoon nog steeds :D

Ben alleen aan het bedenken hoe ik dat in godsnaam op de foto ga krijgen allemaal, wordt een experiment voor mij dit :+

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:38

:Y) hoe je wat allemaal op de foto gaat krijgen?

Kon me weer niet inhouden, vandaag nog ff naar de kringloop geweest :')
Heb een leuk idee voor Trudy's outfit en wou eerst kijken of er tweedehands niet was, en wat bleek, ze hadden precies wat ik zocht :D Een soort wijde witte blouse met van die "piraten ruches" aan de voorkant (twee verschillende), twee echt leren riemen (in de goede kleur) en een coole klok in de vorm van een enorm zakhorloge, dit alles voor het schokkende bedrag van drie euro :+
Afbeelding

Heb vandaag ook mn stijgbeugels gespoten, ben er nog niet helemaal over uit wat ik daar nog mee ga doen, maar zo zijn ze tot nu toe, t'is een metallic donkerrood met koperen rand:
Afbeelding
Misschien dat ik daar Robin's ritsen-idee voor gebruik.. :P

En m'n kleinere geweer toch maar koper-met-goud geverfd, dat zwart stoorde me... :=
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 22:45

Heel gaaf bezig!

Ondertussen ben ik op kleding jacht ... maar google snapt me nog niet helemaal vrees ik ..
Ik heb een bepaald idee in m'n hoofd .. maar krijg niets gevonden.

Hoe in vredesnaam ga ik een rok zelf maken?

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:02

:+ met een patroon wat je kan kopen? Rok lijkt me nog niet zo héél lastig, heb je geen handige moeder, zusjes, tante die naaimachine-proof zijn? :) Er gaat wel behoorlijk wat stof inzitten, heb je al een idee uitgewerkt? (we hebben het er wel eens over gehad, maar weet de details niet meer zo..)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:02

Ah zo vet Amanda!!!!! :D Wauwie! Ben zelf ook met t pistool bezig, is nu zwart :') Maar t bladder een klein beetje bij het "indruk knopje", dus goed spuiten en verfen, dan iets van siliconen lak ofzo er overheen!

xDenies, wat wil je voor rok maken? Misschien kan ik je helpen uitleggen :j Heb je een voorbeeldfoto oid?

Ben zelf bezig met het ontwerp van een soort riem met tassen, heb stevig karton gekocht en doe er nepleer omheen :) Alleen nog een riem en sluitingen kopen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 23:20

Niemand hier die een naai machine aan kan! .... ik stuur foto via fb

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:33

dunne laagjes verven hè, dat werkt het beste! Heb het zwart in vier lagen gedaan ofzo, dan droogt het het strakste op..

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:37

Afbeelding

Ik ben in contact met de vrouw van deze laarzen. Alleen nog geld overmaken en versturen, denk dat ik deze aan ga doen op de Elf Fantasy Fair :D wel nog beetje pimpen enzo haha!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 17:09

Zooo! Ik ben even heel het dorp af gegaan, haha.
Gezien ik bij de bekendste winkel werk kan ik overal wel wat vragen, blijft leuk :3

Eerst naar het bekende naaiwinkeltje. Hun hebben van alles en nog wat .. Koppig
als ik ben heb ik stof gekocht om een rok te maken. Het kan gewoon niet zo moeilijk
zijn. Leuk lint gekocht, nepleer en kant .. leuke studs en alles er op en eraan. Ja hoor!

En een waterpistool die we gaan restylen. Dus, zodoende! Ik ben begonnen :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:54

Jeeeeejjj ik heb de laarzen :D Geld is overgemaakt, ze worden zsm opgestuurd!

GOEDZO Denies! ^^ Ben benieuwd!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:25

*\o/* jeeeej, go Denies! Je kunt het! :D
Ben benieuwd naar je eindresultaat Robin, mooie laarzen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:49

Zo heb nu via ebay een mooie halsketting gekocht en een zak met tandwieltjes etc, hier in NL schijnt dat onmogelijk te zijn x'D Dus dan maar zo :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 20:07

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 22:36

xDenies schreef:
1. Stephzdesign
2. Hamsterfan
3. Goof
4. RDLfoto
5. Nescafé
6. Snikky
7. Ereprijs
8. _l_amanda_l_
9. Chelle_dora
10. AnneXxX

De reservefotografen.

14. suus___
15. Galeo
16. Zanakuzies
17. Hoffa
18. nobbie91

De Modellen
1.
2. Lyla // https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=52D0DBD9
3. Trudy // https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0263_n.jpg
4. Jennifer // https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 1057_n.jpg
5. Monique // https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 6004_n.jpg

De Paard&Modellen
1. xDenies // Denise met Shine Like A Star // Quarter Horse merrie
2.
3. Solvy // Lianne met Solvy // Fjord merrie
4. Smart // Baukje met Silver // Arabier ruin
5. Nobje // Mariska met Femke // Friese merrie

Reserve

Helaas kan Myrthe met Tristan wegens omstandigheden niet mee. Er is dus een modellen plek vrij.
Er was inderdaad een reserve, maar deze reageert niet - en ik ga er niet achter aan lopen :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:20

Afbeelding

Rok en blouse zijn af, jeeeeej :D corset is zojuist 1 dingetje aan de zijkant losgeraakt, nog even vastzetten. Schoenen moeten ng gepimpt worden, en m'n monovision moet ik nog vast zien te krijgen O:) verser heb ik tasjes gemaakt, zal d'r ff een foto van maken thuis. Die gaan aan n riem met m'n sleutelbos en pistoolhouder. Klein beginnetje gemaakt met m'n mechanische arm, en dan Bin ich ferzig =3

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:13

Afbeelding

Deze is zonder monovision (en hoedje). Met of zonder monovision? :') hoedje wel sowieso!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:19

Ik zeg met dat maakt t wel heel stoer

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:55

inderdaad met! :))
Staat echt cool, gave rok ook! t Komt inderdaad al aardig dichtbij, welke datum ging jij ook alweer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:57

Ik zeg ook met, maakt het geheel net wat meer af! :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:26

Hahaha heb zelf ook net gesloten inderdaad met te doen :D Ik maak 2 slordige vlechten, daar doe ik m tussen. Dan kan ie lastig naar beneden zakken haha :)

Ik ga de zondag naar de EFF Amanda! :)

Afbeelding
Pistool gebrushed! Zitten inmiddels ook wat accenten op, doe er met koper en zilver verf van die "slangetjes" enzo die al in het plastic zitten :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:31

:D wow die is cool! Mooie vorm heeft ie, ben benieuwd naar het eindresultaat! *\o/*