Fotomeeting zo 24/11 spartelvijver Dronten/Kampen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:04

Mij maakt het ook niet uit hoor als ik van wat fotografen minder foto's krijg! Ik ben al blij zat dat dit kosteloos gedaan kan worden en snap wat voor moeite erin gaat zitten voor de fotografen!

Anoniem

Re: Fotomeeting zo 24/11 spartelvijver Dronten/Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:16

Jullie pakken het heel goed op! (-:

Het is natuurlijk een streven om rond de 5 foto's af te kunnen leveren, maar een streven is geen eis. Ik geef altijd meer matige foto's omdat ik de ervaring en het 'JA-NU-klik-moment' vaak mis. Dus zou ook graag 2 prachtige wauw-factor foto's willen sturen dan 20 net-niet kiekjes. In deze meeting moet alles mogelijk zijn toch? (-:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:24

kani_ejj schreef:
Zit ik bij 2 gevorderde of ?

Ik heb mijn best gedaan het netjes en eerlijk te verdelen. :*

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:26

pimaude schreef:
Jullie pakken het heel goed op! (-:

Het is natuurlijk een streven om rond de 5 foto's af te kunnen leveren, maar een streven is geen eis. Ik geef altijd meer matige foto's omdat ik de ervaring en het 'JA-NU-klik-moment' vaak mis. Dus zou ook graag 2 prachtige wauw-factor foto's willen sturen dan 20 net-niet kiekjes. In deze meeting moet alles mogelijk zijn toch? (-:

Vind ik ook! =D

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:37

Wrm zo negatief over jezelf marcella? Je maakt prachtige fotos! :j

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:50

xMiinh schreef:

thanks meisss.... maar meeste mensen weten niet hoe ik worstel in een drukke omgeving... het is niet te zien maar in mezelf is het dikke gaos... en net als de meeting laatst wat we hadden op strand had ik maar weinig tot amper mooie foto's van de arabier...

er spelen zoveel factoren voor mij mee door me autisme.... dat is heel vervelend maar niks aan te doen, dus ben alleen maar blij dat iedereen er goed op reageerd... en dan ga ik me best doen er iets moois van de maken... meer kan ik niet doen en ik ga ook naar meetings om bij te leren....

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:55

Okee mensen.. ik lijk wel een zeur maar ik bedoel het goed. Echt..

Ik heb het idee dat we nu ons doel een beetje voorbij gaan. Juist vanwege eerdere ervaringen is het handig om minimaal 5 foto's af te spreken..
De modellen zijn zorgvuldig geselecteerd, doen hun best om het paard zo mooi mogelijk te krijgen, zijn er waarschijnlijk al dag(en) van te voren mee bezig, paard poetsen, vlechten, wassen, tuig klaar maken, zichzelf opdoffen, paarden op locatie zien te krijgen, veel stress of alles wel goed gaat, en dan krijgen ze per fotograaf 1 a 2 foto's..

Als een fotograaf denkt hier niet aan te kunnen voldoen moet ie dat inderdaad zeggen. Dan is de keuze aan de mensen/modellen of ze de fotograaf überhaupt mee willen hebben of aan de fotograaf om tijdens de shoot wat hulp te vragen en eventueel wat mindere foto's te leveren.

Maar dat is mijn mening, als de modellen aangeven hier geen moeite mee te hebben dan moeten ze achteraf ook niet klagen.
Laatst bijgewerkt door Ania op 04-11-13 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:59

pimaude schreef:
kani_ejj schreef:
Zit ik bij 2 gevorderde of ?

Ik heb mijn best gedaan het netjes en eerlijk te verdelen. :*

Daar heb ik inderdaad niet op gelet bij je lijst! Dus je hebt ervaren en onervaren gemengd? Goed gedaan! Juist het fijne van dit soort meetings is dat de mensen van elkaar kunnen leren!

Wat misschien ook leuk is, maar het is maar een idee, is dat iedereen aangeeft welk merk men heeft en welk apparatuur en objectieven men meeneemt zodat men elkaars producten eens kan proberen. Maar goed, dat kan misschien vanwege de waarde wat gevoelig liggen :P :o

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:09

Weet je wel hoeveel werk t is om foto's te sorteren, lijnen netjes en precies weg te werken (want slordig werk wil je ook niet) en indien nodig te corrigeren? Hier zit aardig wat tijd en werk in. Mensen hebben ook studie en werk..

Vind je een beetje ondankbaar over komen nu en idd een zeur.. Sorry dat ik t zeg. := Er komen wel ff 12 fotografen hoor.. Als je dan min 3 foto's per fotograaf krijgt = 12x3 = 36 gratis foto's voor op fb, blogs etc. Niet genoeg?

En ja, ik lever liever wat minder foto's af maar wel góed.. Dan veel en allemaal matig en van hetzelfde.. En zoals ik ook al zei; hoe meer kliks je hoe eerder de kwaliteit van je body achteruit gaat. Duur kostenplaatje voor de fotograaf.

Wil je écht veel foto's? (alsof dit nog niet voldoende is) Betaal dan voor een echte complete fotoreportage.

Vind dat de ts goed haar best doen om wat basis richtlijnen op te stellen en alles duidelijk te maken..

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:21

Cynn_x schreef:
Weet je wel hoeveel werk t is om foto's te sorteren, lijnen netjes en precies weg te werken (want slordig werk wil je ook niet) en indien nodig te corrigeren? Hier zit aardig wat tijd en werk in. Mensen hebben ook studie en werk..

Vind je een beetje ondankbaar over komen nu en idd een zeur.. Sorry dat ik t zeg. := Er komen wel ff 12 fotografen hoor.. Als je dan min 3 foto's per fotograaf krijgt = 12x3 = 36 gratis foto's voor op fb, blogs etc. Niet genoeg?

En ja, ik lever liever wat minder foto's af maar wel góed.. Dan veel en allemaal matig en van hetzelfde.. En zoals ik ook al zei; hoe meer kliks je hoe eerder de kwaliteit van je body achteruit gaat. Duur kostenplaatje voor de fotograaf.

Wil je écht veel foto's? (alsof dit nog niet voldoende is) Betaal dan voor een echte complete fotoreportage.

Vind dat de ts goed haar best doen om wat basis richtlijnen op te stellen en alles duidelijk te maken..

Nee ik zou niet weten hoeveel werk het is want ik heb nog nooit foto(reportages) geschoten :')

En ik weet niet hoe je opkomen voor de moeite die de GRATIS modellen voor ons (portfolio) doen als ondankbaar wil afschilderen, maar ga je gang. Sorry voor mijn ondankbaarheid.

Over de kliks maak ik me dan weer niet zoveel zorgen, van in de kast liggen niks doen verliest de camera ook zijn waarde en kwaliteit.
Overigens ben ik het volledig met je eens voor het betalen voor een ECHTE fotoreportage. Dus daar hoeven we niet over te discussiëren. ;)

En geen verkeerd woord over Primaude! Het meisje doet haar uiterste best en neemt alle (!) gegevens tips ter harte. Dat ik soms niet kan lezen en haar onterecht beschuldig is inderdaad niet netjes van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:24

Dankje cynn. :-) an Ania:-) ik ga niet reageren op bovenstaande want ieder mag zijn / haar mening hebben en in dit geval snap ik blits22. Fotografen zijn ingedeeld op verschillende stijlen. Verandering mag via pb aangevraagd worden. :-)

Toch nog even dit: geld voor fotografen en modellen, ze weten wel wie ik dan bedoel: mijn opzet is een leuke, leerzame en gezellige dag voor IEDEREEN. Problemen mogen via pb gemeld worden, ook persoonlijke dingen zodat ik hier rekening nee kan houden in de indeling en op de dag. Suggesties mogen ook via pb. Hierdoor kunnen we miscommunicaties voorkomen en hou je mij minder zenuwachtig :p

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:26

Blitz22 schreef:
xMiinh schreef:

thanks meisss.... maar meeste mensen weten niet hoe ik worstel in een drukke omgeving... het is niet te zien maar in mezelf is het dikke gaos... en net als de meeting laatst wat we hadden op strand had ik maar weinig tot amper mooie foto's van de arabier...

er spelen zoveel factoren voor mij mee door me autisme.... dat is heel vervelend maar niks aan te doen, dus ben alleen maar blij dat iedereen er goed op reageerd... en dan ga ik me best doen er iets moois van de maken... meer kan ik niet doen en ik ga ook naar meetings om bij te leren....

Maar ik denk dat we hier best rekening mee kunnen houden
Het moet toch voor iedereen een leuke dag worden, dus ook voor jou :)
Als je maar aangeeft hoe je het hebben wil, en wat we kunnen doen voor je
desnoods als het voor jezelf makkelijker is om alleen te werken ipv met z'n 2en om een paard heen
zeg het maar :)

en over het leveren van foto's
Het is maar een richtlijn, gewoon om te voorkomen dat er géén foto's geleverd worden....
als we hier ook nog is een discussie over moeten maken XD

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:09

Heb me afgemeld omdat ik de gekozen datum niet kon maar kijk altijd even mee voor het geval het wel veranderd. ;)
Dus houd het topic altijd nog in de gaten en lees altijd mee.

Wil me toch in de discussie Fotograaf vs Modellen even mengen.
Ik heb zelf 2x model gestaan en als fotograaf meegedaan aan meeting.
Ik vind dat van beide kanten meer begrip mag komen.

Modellen weten vaak niet hoeveel werk het sorteren en bewerken is voor foto's en gaan veel uren in zitten na het school en werktijden.
Vaak in de late avonduurtjes of op vrije dagen word dit gedaan.
Modellen moeten meer begrip hebben als er foto's niet lukken. Als je handmatig fotografeert dan spelen verschillende factoren mee. Niet alleen het weer en de kwaliteit van de camera maar ook diverse instellingen. Dan kan het zo zijn de een "serie" mislukt.
Dat kán gebeuren en daar zou dan begrip voor moeten wezen.
Vaak vinden modellen dat het "lang" duurt voordat er foto's op het web verschijnen. Dit is meestal niet dezelfde dag en dit kost meestal gewoon even tijd!

Fotografen vergeten vaak hoe veel moeite de model doet. Het is niet alleen paard pakken en komen opdraven.
Voor een meeting ben ik afhankelijk van de locatie +- €50 kwijt. Als dank krijg je foto's, soms veel omdat er veel fotografen zijn en soms minder door minder fotografen maar vergeet niet dat in principe je niks met die foto's kan dan voor je social media en dergelijke. Dan moet je ook nog gaan nabestellen. Sommige hebben leuke prijzen en ben ik bereid ook nog na te bestellen maar sommige bestel ik niet na omdat ik simpelweg te duur vind.
Dan zit er ook nog de benodigde tijd in het wassen, verzorgen, poetsen en dergelijke.

Dat je "bespaart" op je klick moet ieder zelf weten, alleen maar beter dat je zuinig bent op je camera en dat een camera slijt na ieder gebruik is logisch.
Vaak hoor ik in andere meetings dat er met het kosten plaatje gesmeten word wat een camera wel niet kost en wat als die stuk gaat.
Sorry als mijn auto onderweg stuk gaat zijn het ook mijn kosten en mijn problemen, ga ik ook niet zeggen als ik zoveel km naar deze meeting rijd slijt mijn auto zoveel moet hem toch gebruiken om daar te komen... van mijn auto kan ik een heeeeeeeele leuke camera kopen :')

Het is aboluut niet om iemand persoonlijk aan te vallen omdat ik op de reacties een enige vorm van reageer maar meer omdat ik eigenlijk het gevoel krijg dat van beide zijdes fotograaf vs model meer begrip in het algemeen "kan" komen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:11

Ben het wel met francien eens! :)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:21

Ik ben het ook eens met Francien! Ik heb ook zeker wel begrip voor de fotografen :j, maar hoop van mijn kant toch ook weer dat niet elke fotograaf maar 1 of 2 foto's aanlevert. Ik moet toegeven dat ik zelf niet snel nabestel, maar dat komt grotendeels ook omdat ik het vergeet. Van elke fotoshoot zitten er wel een paar foto's tussen die ik in mijn plakboek wil (ja, ik weet dat het ouderwets is, maar daar doe ik nog aan :D ), en enkele foto's die canvas waardig zijn... Als ik alle mooie foto's nabestel voor in mijn plakboek ben ik een fortuin kwijt als je even gemiddeld 4 a 5 euro per foto rekent. Als ik echt een mooie zie wil ik die wel nabestellen om op canvas te zetten, maar met de prijzen tegenwoordig kan niet verwacht worden dat alle modellen maar gaan nabestellen. Voor mij is dit in elk geval niet mogelijk, ik ben ook maar een arme student :'). Buiten dat zie ik fotomeetings (forgive me if I'm wrong) vooral als een mogelijkheid voor fotografen om hun portfolio uit te breiden en te leren... Niet aanvallend bedoeld. Gewoon even mijn mening...
Van mijn kant stop ik er ook aardig wat tijd in om mijn hafje schoon te kunnen presenteren... Toch minimaal een paar keer wassen die week en even netjes knippen/scheren. Daarbij nog vervoer en benzine, en iemand die de trailer kan rijden... Komt ook aardig wat bij kijken voor de modellen :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:39

Ik ga me toch afmelden helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:04

Dit hadden we al besproken!! Ben je het er niet mee een PB mij dan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:25

pimaude schreef:
pimaude schreef:
fotografen:

1) pimaude - http://www.pimaudefotografie.weebly.com
2) Kani_ejj - http://www.photostern.tk
3) Ania - ........... (Wanneer paard niet mee kan)
4) Ronald - .... (24/11 of 15/12)
5) Bellavie - (http://www.bellavie.nl en http://www.facebook.com/FotostudioBellavie). (ovb datum)
6) _juudith - http://www.vanzoelenfotografie.com/
7) FR-fotografie - http://femkerowelfotografie.weebly.com/
8) Ubok -
9) Yvonne_v - http://yvonneveenvliet.weebly.com/
10) blitz22
11) martine0503
12) Frederieke_ - https://www.facebook.com/frederiekevdmo ... phy?ref=hl

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:10

Cynn_x schreef:

waarom ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:14

Blitz22 schreef:
Cynn_x schreef:

waarom ?

- Wat hierboven is voorgevallen
- Haar paard gaat verhuizen! In die tijd dat mijn paard kwam was ik ook nergens anders te bekennen dan mij paardjelief :o

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:25

Francien sluit mooi af wat ik bedoelde inderdaad.
Jammer dat Cynn het zich persoonlijk aantrekt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 02:19

Joh ik trek me terug omdat ik gewoon mijn werkwijze niet ga aanpassen, kan een andere fotograaf weer mee. Maar vooral wegens de verhuizing van mijn paard. ;) Dit heb ik al paar weken terug met TS besproken per PB, dat ik me wellicht toch ging afmelden. En dat doe ik dan liever op tijd dan op het laatste moment (ik weet zelf hoe vervelend dat is) Dus, bij deze... Niks met een persoonlijke aanval te maken. Jammer dat je dat er gelijk van maakt.. :=

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 08:54

Ik kan het goed begrijpen cynn
Ik zat ook altijd bij m'n vz. Paardje toen die gong verhuizen.
Nieuwe omgeving enzo.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:39

Cynn_x schreef:
Joh ik trek me terug omdat ik gewoon mijn werkwijze niet ga aanpassen, kan een andere fotograaf weer mee. Maar vooral wegens de verhuizing van mijn paard. ;) Dit heb ik al paar weken terug met TS besproken per PB, dat ik me wellicht toch ging afmelden. En dat doe ik dan liever op tijd dan op het laatste moment (ik weet zelf hoe vervelend dat is) Dus, bij deze... Niks met een persoonlijke aanval te maken. Jammer dat je dat er gelijk van maakt.. :=

Succes met de verhuizing, uit eigen ervaring weet ik dat de baasjes meestal meer stress hebben dan de paarden ;)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:20

Ik kom ook even binnenvallen, kunnen jullie niet gewoon wat meer begrip voor elkaar tonen?
Straks komt er zo'n gezeur dat het helemaal niet meer doorgaat? Pimaude is hartstikke druk geweest met het organiseren en maak er gewoon een gezellige boel van :D! Het zou zonde zijn, dat het een negatieve sfeer word op de dag zelf! Wees blij dat jullie het voor elkaar willen doen en misschien op naar de keer daarop? (Tenminste dit is vast niet de laatste keer) :)

En van steken onder water, word niemand beter! Als jullie dit topic nou vrij houden voor belangrijke informatie, dan blijft het goed overzichtelijk voor iedereen! Voor discussies kun je daarvoor ook een ander topic openen :)