Een beetje miezer ben ik niet vies van maar moet natuurlijk niet te nat worden. Is niet goed voor de apparatuur en we willen allemaal niet ziek de vakantie ingaan haha. Gewoon duimen voor goed weer!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook liever niet ga bij regen, de foto's worden dan echt niet mooi, zeker niet bij deze locatie, ik zou dan persoonlijk liever een andere datum zien, dus ik ga ook heel hard mee duimen (hoewel KNMI het somber inziet )
Ik heb het vorige meeting gehad met sneeuw. En hoewel er ook leuke plaatjes uitgekomen zijn waren er gewoon veel fotografen die toch echt een heleboel mislukte foto's hadden. Nu zal dat met regen wat minder zijn maar goed echt mooie glimmende paardjes en honden heb je dan simpelweg niet. Eerder nat en verregend. Denk dan aan al het werk wat modellen en fotografen en de organisatie er in steekt en dan vindt ik dat gewoon zonde.
Ik ben al ruim een week het weer aan het volgen voor zaterdag, en ene dag is het droog, andere dag staat het hele dag te regenen, volgende dag is het weer droog...
Nu geven weerplaza en weeronline beide aan dat het gaat regenen (W.P 7.4mm & W.O 4.2mm). Ik ga overleggen met Bo_san.
Wat vinden jullie hier zelf hoe we dit het beste kunnen beslissen, ik bedoel hoe lang van te voren een dag, op de dag zelf? Er is heb helaas al eerder een meeting ivm het weer afgezegd, en toen werd het ineens mooi weer op die dag (ja echt zo nederlands pffffffff ) Dus het is wat lastig om zomaar een besluit te nemen
Ik denk dat we het de avond van te voren beter kunnen besluiten. Dit omdat het weerbericht dan meest recent is.
JonneN
Geplaatst: 22-05-13 09:16
Wat in mijn ogen het beste is: kijken naar de luchtvaartweerberichten. Helaas zijn die pas kort tevoren (of op de dag zelf) beschikbaar, maar die zijn wel betrouwbaar... wat je van de rest niet bepaald kunt zeggen. Alleen weten we dan pas wel heel laat of het doorgaat of niet, maar ja dan is de beslissing in ieder geval wel gegrond. En voorkom je dat je het aflast en het vervolgens wél mooi weer wordt
Ik kan zo ie zo komen met regen of niet. Ik woon er zowat dus het is voor mij zo een klein stukje dus mochten er mensen zijn die toch willen komen er is dan altijd wel een fotograaf aanwezig. Echter zullen we dan geen lange dag houden maar gewoon een aantal uurtjes.
Ene site geeft aan dat het in de ochtend droog is en in de middag regen, en andere site geeft aan dat het hele dag volop gaat regenen......
Mayling27
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-13 09:38
Wat willen jullie?
Kijken tot laatste dag? (maar ik kan me voorstellen dat dit voor modellen moeilijk is, dus hoor het graag van de modellen...) Of nu al zeggen we gaan verzetten? (Rekening houden dat een nieuwe datum moeilijk gaat worden, aangezien zomer (?@?@?@) eraan gaat komen...) Of we slaan deze over en zeggen meteen we verschuiven hem naar Aug/sep, waar we eigenlijk de volgende meeting wouden gaan houden? (Dan staat de hei in bloei en hadden we over om de volgende meeting te gaan houden)
Ik denk niet dat het nut heeft om te wachten met kijken naar het weer. De voorspellingen zijn slecht en hierdoor zal de zon er sowieso niet zijn. Daarnaast denk ik dat de foto's een stuk mooier uitkomen met de zon er bij en de variatie in licht die je daardoor krijgt. Qua verplaatsten maakt mij het niet heel veel uit, maar ik denk dat het inderdaad moeilijk wordt. De eerste datum die ik zou kunnen is 27/28 juli. Dit ook in verband met tentamens. Dus zou haast zeggen plan hem als de heide in bloei staat.
Ik zou zeggen wachten met verzetten. Er zal tegen die tijd nog wel een meeting komen. Een beetje regen wil niet meteen alles verpesten. We zijn in Nederland hoe vaak voorspellen ze slecht weer en is het alsnog droog?
In well is er eventueel een rijbak te huur. Zal minder mooi zijn dan normaal maar je kunt wel lekker fotograferen.
Libiris
Geplaatst: 23-05-13 10:28
ik ben voor verzetten...ook al mocht het droog worden/blijven dan nog is het bewolkt... ik doe graag mee in aug/sept als de hei in bloei is
verder ben ik niet zo voor fotos maken in een rijhal....
Vind het wel jammer dat het weer niet mee werkt....en dan druk ik mij nog zachtjes uit
Ik zou het jammer vinden als het niet door zou kunnen gaan. Heb veel moeite moeten doen om vrij te kunnen krijgen. Hoop dat er misschien alsnog modellen zijn die evengoed foto's willen. Zo ja stuur maar PB maken we alsnog een afspraak voor zaterdag!!
astriidj
Geplaatst: 23-05-13 10:41
Ik denk ook dat het een goed plan is om de meeting te verzetten. Weersverwachting ziet er naar uit dat het gaat regenen, en ook al blijft het droog dan worden de foto's toch niet zo mooi als dat er een zonnetje zou schijnen. Modellen hebben ook veel voorbereiding nodig om hun paard mooi te maken, dus het zou een beetje sneu zijn om op het laatste moment een beslissing te maken. Zelf ga ik ook niet zover rijden om foto's in een binnenbak te maken, is niet mooi en erg lastig omdat mijn lenzen niet zo lichtsterk zijn.
Helaas, maar dan maar hopen dat het mooi weer is als de hei in bloei staat!
Ik begrijp dat het voor de modellen niet fijn is om pas op het laatste moment te beslissen, maar voor fotografen ligt dat inderdaad wel even veel makkelijker. Voor de fotografen zou het fijn zijn als pas op het laatste moment wordt beslist, maar of dat ook verstandig is (i.v.m. modellen), is een tweede. Ik denk het niet. Evengoed wordt het wel mooi weer, met een zonnetje. Dan is het weer jammer als we nu al beslissen het af te lassen... het is gewoon moeilijk. Jammer dat de weersvoorspellingen (nog) zo onbetrouwbaar zijn.
kyrkelover
Geplaatst: 23-05-13 11:09
Het weer speelt ook zeker mee bij het afmelden van naldo, niet de hoofdreden maar toch. De zon gaat r zeker niet wezen en dan kijken paarden al snel dof. Naldo is vooral mooi met een flinke glans over zn lijf en spieren die lekker warm zijn. Uit fotografisch oogpunt is risky dan interessanter. Daar komt bij dat naldo zich met andere dingen bezig moet houden hihi aankomende week. Als ik met 2 paarden kom moet ik morgen een half uur rijden om een 2 paards trailer op te halen. Zaterdags sopy met mam af zetten zelf de paarden gaan wassen. Met die 2 naar bergen gaan. Dan weer terug naar huis en savonds de 2 paards terugbrengen. Dit vindt ik normaal echt geen enkel probleem maar wel als je weet dat het een grauwe dag zal zijn.
Ik zou echt voor het verplaatsen vd meeting zijn zeker wbt de paarden.
ik reageer even namens Drafbalk, mijn dochter. Bij regen komen wij niet. Ons paard is behoorlijk veel wit, en wassen met dit weer is ook al weer zoiets. We moeten hem echt wel wassen want meneer ligt overdag heerlijk in de wei en heeft dus iets meer vlekken als normaal. Als de temp. te laag is om te wassen is het denk ik niet mooi om hem op de foto te zetten..........wit moet wel wit zijn hè?
Stel hij word af gelast en verplaats word naar de volgende meeting, kan je dan weer je paard opnieuw op geven voor die meeting. Of geld t alleen voor de paarden die voor deze meeting zijn gekozen?
Ik ben even in overleg met Bo_San wat we nu gaan doen, wbt deze meeting, en hoe we het op gaan lossen. Of we meteen met een nieuwe datum komen, En zo ja, wanneer... Of we een complete nieuwe meeting gaan komen, of gewoon met deze mensen.... Zodra we antwoord hebben, komen we er op terug....