Ook daar ben ik t mee eens lotte!! vandaag met poown op het strand geweest nou t was echt niet grappig gewoon terwijl ik nog 3 lagen kleren aan had :p
DesireeK
Geplaatst: 24-03-13 18:45
Volgende week is het een stuk warmer dan nu. en hebben we ook die koude wind niet meer.. dus scheelt al snel een graad of 15 als het mee zit (qua gevoelstemperatuur dan) Volgens de voorspelling wordt het zaterdag 9 graden met bijna geen wind.. Maar ja dat is nog een voorspelling natuurlijk.. met dit weer als vandaag is het voor de fotografen ook echt geen doen als ze de hele dag in die snijdend koude wind moeten staan
Daarentegen is het op de vlietlanden wel wat meer beschermt qua wind Op het strand krijg je natuurlijk wel de volle laag.
Ingvild
Geplaatst: 24-03-13 18:52
Het weer zal toch wel een stuk beter moeten worden dan vandaag/gisteren? Dit is extreem weer voor eind maart. Ze geven op dit moment 4 tot 10 graden op, maar ze zijn bij het KNMI niet goed in het ver vooruit voorspellen van weer.
Zo echt he.. weer Lkkr warm weer. Mm nogmaals wanneer horen de reserve fotografen of ze mee mogen of niet ? Als ik namelijk mee mag dan moet ik er wel rek mee houden . Thanks
als het verplaatst wordt hoop ik wel dat ik nog mee kan.., heb het de komende weekenden best druk.
NatassJa
Geplaatst: 25-03-13 13:21
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Zolang je je eigen paard goed in de gaten houdt en niet in contact komt met andere paarden, komt het allemaal wel goed.
Ik denk dat verplaatsen het safest is... Better safe than sorry toch?
smurffie
Geplaatst: 26-03-13 10:33
Maandag heeft mijn staleigenaar contact gehad met de DA(paardendokters zwaanshoek), deze vond het niet nodig om voorzorgsmaatregelen te nemen. De uitbraak is volledig geisoleert, de kans op meer gevallen is dus net zo als voor deze uitbraak.
Zolang je de paarden geen contact met elkaar laat krijgen is er niks aan de hand?
_Lisaa_
Geplaatst: 26-03-13 10:34
lifaya schreef:
mee eens!:)
salatiga1995
Geplaatst: 26-03-13 12:29
_Lisaa_ schreef:
lifaya schreef:
mee eens!:)
True, het moet alleen niet te ver weg worden verplaatst anders zit ik met mijn examens .. :p
Ook weer mee eens smurffie, wat ben k t tog vaak eens hahah xd maar idd voor de modellen erg handig om het vandaag te weten, en voor mij ook ivm afspraken maken in t weekend over de paarden buiten zetten en binnenhalen bij mij op stal!
Ook ik wil het graag vandaag weten of de meeting doorgaat. En inderdaad wat Lifaya zegt "Better safe than sorry toch"
En wie weet hebben we dan ook beter weer!
DesireeK
Geplaatst: 26-03-13 14:22
Wat smurffie zegt is helemaal waar.. er wordt te snel in paniek gereageerd.. als je voor safe wilt gaan en een meeting gaat wel door zorg dan dat je paard geen contact heeft met een andere.. ook geld dit voor de fotografen dat ze niet zomaar elk paard gaan aaien. Als de eigenaren er van overtuigd zijn dat ze volledig gezond zijn en het wel toe staan is dat naar mijn idee ok. de eigenaren weten van hoe of wat met hun dieren en eventuele stal genoten. Zoals ik al eerder schreef wordt het best een drukke periode, niet alleen voor mij maar voor meerdere fotografen. Dus uitstellen wordt dan weer een hele klus om iedereen bij elkaar te krijgen.. Ook schrok ik wel van de weersvoorspelling voor het komende weekend.. hopen dat die nog de goede kant op gaat veranderen..
En ook ik wil het het liefst zo snel mogelijk weten i.v.m. andere invulling voor zaterdag..
Ik zou toch het risico niet willen lopen. Ik hoorde van een stalgenoot dat op de stal van een vriendin van haar ook een paardje Rhino zou hebben.. Nu zijn dit via via verhalen maar het maakt het er niet makkelijker op om een beslissing te maken.
En inderdaad hebben we misschien dan wel beter weer als we het verschuiven..
Rhino breek elk jaar rond deze periode "uit". Het is aan de eigenaren van de paarden om te beslissen of ze willen komen.
Sanco
Geplaatst: 26-03-13 15:13
Ingvild schreef:
Rhino breek elk jaar rond deze periode "uit". Het is aan de eigenaren van de paarden om te beslissen of ze willen komen.
Dat maakt het nog in geen enkel opzicht een minder nare ziekte Ik snap het wel van de paardeneigenaren als ze niet willen komen. Maar inderdaad, iedereen mag dat zelf beslissen.