[P] Fotomeeting strand Meerwijck (Noorden) ~ Voorjaar 2015!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:50

Stel... het zou wat zijn zeg, als ik Jaopie ook het water in krijg (bijv. als de andere paarden eerst of mee gaan!) Je weet het niet he, zou zomaar kunnen lukken....

Anoniem

Re: [P] Fotomeeting strand Meerwijck (Noorden) ~ Voorjaar 2015!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:52

Geeft vaak wel gave actiefoto's. :j

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:10

Denk dat kit en joapie een gewaagde combi zijn.
Als ik de indeling zie dan houd ik mijn hart een beetje vast tijdens het wachten. Kit is niet erg geduldig en zodra er een paard gaat lopen gaat ie mee. Ga bijrijder ook vragen of ze mee gaat.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:38

Jaopie heeft meestal ook geen greintje geduld..... Ik verwacht niet dat-ie aan de loop gaat, maar tsja hij is nog nooit op een strand geweest. Dat zal 'm wel excited maken.... Ik heb 'm doorgaans echter wel goed in de smiezen.

Aan de andere kant heb ik met Jaopie o zo vaak meegemaakt dat-ie in situaties waarvan je denkt O JEE, de rust zelve bleek.
Hij is overigens absoluut niet naar richting andere paarden, hoogstens super-nieuwsgierig (meppen, slaan komt hierbij beslist NOOIT voor).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:00

Fuego is meestal één brok stress buiten maar met andere paarden erbij is ie waarschijnlijk juist rustiger, hij is ook niet gemeen tegen andere paarden gelukkig.
Maar ook al is ie stresserig hij blijft wel goed te handelen en het levert waarschijnlijk wel de mooiste plaatjes op. :')
Mijne zal ook een werkje zijn om strontvrij te hebben....hij ligt elke dag in een drol met zijn hoofd en nek.
Dus ik hoop dat het iig niet vriest. :+

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:28

Ligt in een drol met hoofd en nek? _O- Tsja sommige paarden zijn echte smeerkezen. Jaopie niet, die maakt zich eigenlijk nauwelijks vies, alleen met dit weer op het land (met name langs de randen van het hek en rond de waterbak) krijgt hij modderlaarzen. De merrie Khavanna is wel een viezerikje, d'r hele outdoor deken zit onder de modder en plakken rotzooi. Ook op d'r wangen Het witte stuk in d'r manen is asgrauw geworden, die krijgt dus binnenkort ook een volle halsdeken op. Zij heeft ook witbenen, maar geen sokken of lange beharing, dus dat scheelt stukken.

Ik trek voor de fotoshoot met Jaopie maar weer eens de hele kast met zilvershampoo, Cowboy Magic, talkpoeder en Gliss-busjes open....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:31

Groene zeep werkt als een tierelier! :) Gewoon bij de supermarkt, merk is driehoek geloof ik. (Schimmel hier :'))

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:59

Ja groene zeep van Driehoek gebruikte ik ook altijd voor de witte voetjes van m'n paard :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:12

Talkpoeder kan ook toch? Dat zie ik ook weleens.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:57

Kunnen fotografen zich nog aanmelden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:02

Kan wel, maar als het goed is hebben we al een aantal reserve fotografen. :)
Maar mochten die uitvallen, dan is het wel handig!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:41

Geen idee of talkpoeder afdoende werkt, kan ik wel eens testen. :j
Even over de draad en paaltjes die ik meeneem, weet iemand hoe groot het stuk moet zijn voor het losgooien?
En ik heb lint of dunne draad, wat is het beste?
De fotografen staan natuurlijk op een afstandje, maar komen die binnen de draad te staan of hoe werkt dat?

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:44

De fotografen staan meestal aan de rand van de paddock. Een ruime paddock is wel verstandig, zodat de fotografen niet te dicht op het water staan ivm het opspattende water.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:48

Hoeveel afstand komen de fotografen ongeveer te staan dan?
10 meter bijv, of eerder 20?

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:49

Dat is wel een goede vraag denk wel eerder naar de 20 meter dan de 10 meter, anders heb je maar de grote van een longeercirkel

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:45

DrawnHorse schreef:
Dat is wel een goede vraag denk wel eerder naar de 20 meter dan de 10 meter, anders heb je maar de grote van een longeercirkel

Nee, dat hoeft niet want het kan ook langwerpig, dus dat je 10 meter vanaf de waterkant doet en dan 20 meter (of wat langer) langs het water zodat ze wel een beetje kunnen lopen maar ook niet te ver..

En nu ook nog een vraag aan de andere modellen, wat doen jullie om, mooi halster of hoofdstel?
En willen jullie ook poseren bij het paard of alleen het paard?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:07

Mij maakt dat niet uit, het gaat mij er om wat de fotografen willen, ik ben alleen bang dat ik het los fotograferen moet overslaan, zou echt niet weten hoe ik dat moest doen met Jaopie. Helaas. Maar mischien zijn er daar nog mensen met tips of iets dergelijks.
Heb nog nooit zoiets meegemaakt (J. ook niet), voor ons is het allemaal nieuw, dus.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:05

Voor ons ook de eerste keer dat we aan zoiets meedoen. :j
Maar ik heb wel een beetje gehoord hoe het in z'n werk gaat maar als je zelf dan gaat dan blijven er natuurlijk allemaal vragen over. :')

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:20

Ik ga meestal gewoon direct bij het draad staan, maar het is ook mijn eerste strandshoot, dus even kijken hoe het zit met opspattend water. Zou me daar nu niet te druk om maken, gewoon flink stuk draad mee en dan flansen we daar wel wat in elkaar :)

Een mooi hoofdstel vind ik meestal het mooist staan en ik hou niet zo van ingevlochten paarden, helemaal niet op het strand, haha. Je kan je paard natuurlijk ook in de paddock met longeerlijn laten lopen als je dat fijner vindt ;)

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:35

Zijn er ook bokkers die graag een lift willen vanaf Groningen station?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:58

Jets, invlechten past ook helemaal niet bij mijn paard, haha, ik hou het meest van puur natuur. :j

Drawnhorse, zelf krijg ik een lift van mijn paard, het is een half uurtje stappen van mijn huis. *D

Misschien kan iedereen even doorgeven of ze willen losgooien, want als een aantal niet willen, kan het schema natuurlijk aangepast, scheelt weer tijd!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:38

't Is niet dat ik niet wil, lijkt me juist prachtig, los-foto's van Jaopie in actie.Ik heb geen idee hoe je dat met Jaopie moet doen, of wordt iets als een longeerlijn weggeshopt voor de los/vrij foto's? Aan de run (los) krijg je hem alleen als iemand hem aan de ene kant even vasthoudt en aan de andere kant iemand staat met een emmer brokjes. Dan rent-ie wel! Maar ik dek dat-ie weinig doet met bijv.opdrijven met een (longeer)zweep. Maar goed, heb nog even tijd om info in te winnen en ideetjes op te doen!

Invlechten staat hem niet, dus doe ik ook niet, wel een vlechtje in voorpluk anders zie je z'n ogen en aftekeningen niet goed vanwege het haar. De rest laat ik lekker los hangen.

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:25

Hoe lang is zijn voorpluk? Als je hem naar bijvoorbeeld één kant schuift, kan je het dan wel zien?

Ik heb zelf een voorkeur voor gewoon leuker losse manen, zo puur natuur mogelijk.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:36

Ik wil wel losgooien maar aan een longeerlijn. Is wel wat fop werk...

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:22

Ik ga kit echt niet los gooien! Longeerlijn kan wel. Vorig jaar prachtige foto's in de wei met boterbloemen tijdens een fotoshoot.