Thema meeting mensen: Victoriaanse jurken en kastelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Re: Thema meeting mensen: Victoriaanse jurken en kastelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:15

Ik sta reserve zie ik, leuk, ik houd het in de gaten. :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 01:48

*\o/*

Carpoolen steph :)?

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:04

AnneXxX schreef:
*\o/*

Carpoolen steph :)?

Ja is goed :d

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:07

mm kan iemand nog een keer de datum posten ;). Ben alles aan het noteren in mijn agenda maar ik zag eventjes hier geen datum. Zal er vast overheen gelezen hebben haha sorry en de locatie ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:05

Stephzdesign schreef:
mm kan iemand nog een keer de datum posten ;). Ben alles aan het noteren in mijn agenda maar ik zag eventjes hier geen datum. Zal er vast overheen gelezen hebben haha sorry en de locatie ;)

27 april. :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:26

Ik heb van niemand meer iets gehoord, dus trek ik m'n aanbod in.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:17

Wat jammer Yavanna. Het is sowieso erg rustig geworden hier maar dat verandert wel weer als we dichterbij de datum komen en misschien is er wel een model die gekozen is met interesse?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:10

Ja, maar ga dit niet tot het laatste moment afwachten, daar heb ik het echt te druk voor.. Sorry.... Moet ook het een en ander inplannen, en m'n weken en weekenden komen al weer aardig vol te zitten:-)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:34

Snap ik. :j

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:38

Ik had al eerder een berichtje hier gestuurd, als het mogelijk is zou ik nog graag mee willen doen als fotograaf, en mijn zus als model! Mochten jullie alleen nog een model zoeken, dan wilt mijn zus nog steeds erg graag!

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 15:25

Excuus voor mijn lange afwezigheid hier! Vanaf nu nog een maandje en dan is het al zover, dus wordt denk ik wel tijd om in ieder geval voor de modellen te kijken waar ze goede kleding/accesoires kunnen vinden, en om het gehele plan wat duidelijker te krijgen.

Ik kwam laatst toevallig nog met de bus langs kasteel Nyenrode in Breukelen en dat zag er ook supermooi uit voor foto's.. ik heb ze net nog gebeld en ze zeiden dat ik mijn verzoek nog even op de mail moet zetten, maar misschien is dat wel een mooie locatie. Bus stopt er ook voor de deur dus dan hebben we ook geen OV problemen (volgens mij was Doorwerth niet zo makkelijk met ov te bereiken). Ik ga meteen nog even mailen en dan horen jullie daar nog van. Hier foto's van Nyenrode al:

http://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/h ... 9829_o.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... enrode.jpg

...wel mooi toch?

Ze zeiden al wel meteen dat binnen foto's niet konden maargoed, ik ben toch wel voornamelijk voor buitenfoto's opzoek met een mooie achtergrond. Binnen is lastig met flitsers en vaak vragen zulke mooie locaties daar ook aardig wat geld voor helaas.

Verder heeft Justine helaas af moeten zeggen als fotograaf :( ..

Het goede nieuws is wel dat er is weer een reserve op de lijst is gezet! Welkom Linda *\o/*

Citaat:

Het lijkt me ook makkelijk om voor de meetings iedereens nummers te hebben zodat er met uitval oid gewoon contact opgenomen kan worden. Als jullie dat oke vinden kan ik er ook al een whatsapp groep van maken waar we nog wat ideetjes en dingen kunnen delen met elkaar? yeahhh of nehhh??

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:48

Ziet er goed uit! :j

Whatsapp groep vind ik prima, ik kan echter alleen thuis whatsappen dus die dag eenmaal onderweg naar de meeting kan ik niet meer mee appen.

Ik ben al een heel eind op weg met de outfit. Heb alleen geen goede kleur stof (licht blauw) kunnen vinden voor de rok dus die ga ik nog verven in de zelfde kleur als het blousje en moet er dan nog een rok met sleepje van maken maar dat moet lukken qua tijd.

Wilde je ook een Mua en haarstylist regelen of doen we de make up en haar zelf?

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 13:23

volgens mij was er iemand die wel make up wilde doen, even terugzoeken wie ook alweer.. Hoe meer mensen willen helpen met make-up en haar hoe beter denk ik, wordt het toch altijd wat mooier en professioneler van :)

Ah ja kijk:
Valanee schreef:
Ik heb gisteravond even aan Bo (visagist) gevraagd of ze dat zou willen doen. Ze is super enthousiast en het lijkt haar waanzinnig gaaf om te kunnen helpen. Ze is zelf behoorlijk into de stijl de er neergzet zou moeten worden, kortom.. Ze wou dol en dolgraag komen voor de visagie :)

Valanee, zit Bo ook op bokt? en heeft ze nog steeds tijd en interesse? Zou echt heel tof zijn als ze wil helpen!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:42

Oja dat zou top zijn! :)

Ben bezig met de blouse en weet even niet hoe verder, had kant aan het mouwtje gedaan maar weet het niet of het wat is. Ik kan ook een wat grotere rand doen..... of juist helemaal geen kant bij het bovenstuk, hebben ook de halsketting van gehaakt kant nog.

Afbeelding

Afbeelding

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 01:20

hmm ja lastig! misschien kant bij de hals inderdaad weglaten omdat dat al in de ketting terugkomt, anders wordt het wel erg veel. Hij wordt wel heel tof al :D Echt cool dat je dat zelf in elkaar knutselt!

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 07:42

Oke, ik game er even mee bemoeien :p. Als je voor de victoriaanse look gaat, is het niet snel teveel. Dus leef je volledig uit op kantjes, bandjes en rouches.
Mooie kleur blauw trouwens

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:49

Thanx! :D

Dat is waar Wendeltje maar wil er wel een beetje rust in houden.

Lastig...ik ga de mouwen wel doen en nog wat veranderen daarin maar de hals niet :) en anders kan ik last minute nog wat toevoegen.

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:13

Jis_ schreef:
Thanx! :D

Dat is waar Wendeltje maar wil er wel een beetje rust in houden.

Lastig...ik ga de mouwen wel doen en nog wat veranderen daarin maar de hals niet :) en anders kan ik last minute nog wat toevoegen.

Less is more !! :D Het randje langs de hals vind ik persoonlijk net teveel worden.
De jurk is natuurlijk heel belangrijk maar het mag voor mij de aandacht naar het gezicht
niet helemaal weg halen. Blijft natuurlijk altijd persoonlijke smaak. ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:53

:) Denk ook dat het niet te veel moet worden. Wil, net als bij de creme kleurige geplooide rok, ook aan de blauwe rok een randje kant doen en dacht dat dat dan weer zou missen aan het bovenlijfje als ik daar helemaal geen kant toevoeg maar misschien is dat helemaal niet het geval. Ga het straks eerst maar een helemaal aan zien bij Mara voordat ik aan de blouse verder ga.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:06

Als je je verdiept in victoriaanse mode, is less absoluut niet more. Zo kan dat ene extra bandje je jurk net afmaken en absoluut niet de aandacht bij je gezicht weghalen. Daar trek je de aandacht nl naartoe met een geweldig kapsel of een ontzettend gave hoed.
Dat is juist het leuke aan victoriaans. Mijn kostuum van vorig jaar was zwart, met wit en paars met streepjes en bloemetjes en dat kón gewoon. Ook zaten er verschillende kantjes en bandjes op. Het enige wat je beperkt is je eigen creativiteit. Durf te spelen met patronen, stoffen en kleuren en je staat versteld van je eigen creaties... Echt waar :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:38

Ik heb me door deze meeting pas een beetje verdiept in de mode uit die tijd en kwam heel uitbundig maar toch ook wel wat meer ingetogen kleding tegen. :j

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:36

Gewoon doen wat je wilt, mijn voorkeur gaat er altijd naar uit om de rok enorm op te leuken, en niet het lijfje.. Zoek anders eens online of je artikelen van de gracieuse, dat is een tijdschrift uit de victoriaanse tijd, of la mode illustree, Frans tijdschrift kunt vinden... Hier staat zoveel in..

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:35

Daarom schreef ik ook , dat het heel persoonlijk is wat je mooi vind.
En wat Yavanne zegt vind ik persoonlijk ook mooier de rok wat heftiger en het lijfje
wat eenvoudiger.
Maar dat het niet helemaal klopt met de werkelijke mode van destijds daar heb je gelijk in.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:22

Dank je wel voor de tip Yavanna.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:59

Graag gedaan...