Fotomeeting zo 24/11 spartelvijver Dronten/Kampen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: fotomeeting paarden 'spartelvijver' in dronten/kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:57

Nee. Ik plaats ze in dit topic. :-) dus vanaf nu is het handig om het centraal te houden en persoonlijke vragen via pb te dien?:-)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:02

Dit was een centrale vraag? :? Ik heb het over de foto's ván de meeting.. niet over de foto's van de omgeving voor de meeting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:13

Cynn ik bedoelde dat ik het met jou of wiehetookzei eens was :-)

Oh ik dacht al wat een gekke vraag :p ik pb je even :-)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:17

Ik zou graag meegaan naar deze meeting, welke datum wordt deze gehouden? En rijden er mensen vanaf Groningen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:37

Likemaaike schreef:
Ik zou graag meegaan naar deze meeting, welke datum wordt deze gehouden? En rijden er mensen vanaf Groningen?

Hoi! :) Wil je als fotograaf op de reservelijst komen te staan?
De datum is zondag 24 november ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:56

Ik ben op aanraden van _cynnx een website aan het maken! (:

Hier zal ALLE nuttige informatie op komen te staan! En uiteindelijk kunnen de fotografen hierop de foto's zetten waardoor dit allemaal overzichtelijk staat. (: Dus ook foto's en informatie van de plek. Ik zal kijken of ik nog een plattegrond via staatsbosbeheer kan bemachtigen. (:

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:07

pimaude schreef:
Ania: Gister geloof ik nog berichtje geplaatst dat ik ben gezakt dus ik kan er niet zelf heen rijden. Ik ga toevallig zondag met een vriend naar het bos foto's maken, dus zal kijken of hij even een stukje om wil rijden! En anders waarschijnlijk donderdag ! Sorry namens mijn faalangst. :+

Oh ja. Alweer sorry!
Als je wil kan ik zondag ook foto's maken? Ben er dan toch.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:14

Is het misschien fijn om af te spreken dat elke fotograaf bv minimaal 5 foto's per model moet aanleveren? Ivm eerdere ervaringen is het wel fijn om dit soort dingen vast te hebben staan.

Ook handig is om af te spreken dat de modellen de aangeleverde foto's mogen gebruiken zolang ze de logo er niet vanaf halen/naamsvermelding gebruiken? Wat vinden jullie fotografen?
Is het ook handig om een minimale formaat af te spreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:38

Ania schreef:
Is het misschien fijn om af te spreken dat elke fotograaf bv minimaal 5 foto's per model moet aanleveren? Ivm eerdere ervaringen is het wel fijn om dit soort dingen vast te hebben staan.

Ook handig is om af te spreken dat de modellen de aangeleverde foto's mogen gebruiken zolang ze de logo er niet vanaf halen/naamsvermelding gebruiken? Wat vinden jullie fotografen?

Haha je bent enorm grappig! Al die dingen wat jij nu verteld zet ik net op de site :D Ik vind het wel heel fijn dat jij (en andere bokker) aan deze dingen denkt! Blijven doen graag! :D Ik zal zo even het linkje erin zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:14

Ik heb de moderator gevraagd om de titel en post te veranderen! :-) Daar kun je de link zien naar de website en staat alle vaste informatie in.

Anoniem

Re: Fotomeeting zo 24/11 spartelvijver Dronten/Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:53

Hopsa, Reserve Accu, reserve geheugenkaart èn een 5-1 reflectiescherm gekocht. (: Benieuwd of dat nou echt beter wordt! Bellavie jij hebt er 1 toch?

Bellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:00

Ja heb er inderdaad 1 en ik vind het fijn werken. Je haalt toch net even de harde schaduwen weg....

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:51

Ben benieuwd na de site!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:23

Staat in de beginpost!

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:42

Ania schreef:

Ik kan niet beloven dat iedereen max 5 foto's krijgt...
Want mij. Camera heeft some moeite met het weer en licht en ga geen foto's geven wat niet goed is of onscherp...

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:00

5 foto's moet toch wel lukken ? Ik heb er z'n 20 per model

Je kan er toch niet 1 of 2 leveren ?

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:59

kani_ejj schreef:

als mijn camera niet mee wilt werken en bijvoorbeeld model ook niet dan lukt het mij echt niet altijd hoor... ik moet nog zoveel leren. en als dat een probleem is dan houd het voor mij op... bij mij spelen nog meer factoren mee of het me lukt of niet ( ben Autistisch )

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:32

Ik ga echt geen 20 foto's per model leveren hoor.. Ga echt niet 10x doorklikken op t zelfde moment. Denk ook aan t behouden van mijn body. Na zoveel kliks gaat ie achteruit in kwaliteit ;)

Ik lever min 3/4 foto's. Max 8/9. Modellen krijgen al zoveel, meerdere fotografen en ik krijg nooit nabestellingen dus is alleen maar meer werk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:53

Blitz22 schreef:
kani_ejj schreef:

als mijn camera niet mee wilt werken en bijvoorbeeld model ook niet dan lukt het mij echt niet altijd hoor... ik moet nog zoveel leren. en als dat een probleem is dan houd het voor mij op... bij mij spelen nog meer factoren mee of het me lukt of niet ( ben Autistisch )

Het staat dacht ik wel op de site, maar ik kan jullie natuurlijk niets opdringen. Ik vind het al heel leuk dat je/jullie überhaupt meewillen en je doet het al vrijwillig dus geen probleem als het die dag niet wil. Met bewolking heb ik ook veel moeite om de kleuren te behouden vandaar zitten beginners bij ervaren mensen in het groepje. (:

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:02

Zit ik bij 2 gevorderde of ?

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:07

mooi schema :D

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:18

Citaat:
Het staat dacht ik wel op de site, maar ik kan jullie natuurlijk niets opdringen. Ik vind het al heel leuk dat je/jullie überhaupt meewillen en je doet het al vrijwillig dus geen probleem als het die dag niet wil. Met bewolking heb ik ook veel moeite om de kleuren te behouden vandaar zitten beginners bij ervaren mensen in het groepje. (:

ja ik snap het maar het is dan aan jullie of ik mag komen of niet... ik wil niks beloven namelijk als ik niks kan garanderen en mensen boos op me worden omdat ik minder foto's'heb...
Ik heb autisme, dus alles telt bij mij extra mee, de drukte, de mensen, de sfeer, hoe ik me zelf voel... ( najaars depressie heb ik ook nog eens ) en hoe me camera mee werkt, door het weer en licht dat er aanwezig is. dus hoor graag of ik mag komen of niet maar wil gewoon niet dat mensen boos worden op me als ik wel mag komen maar bijvoorbeeld maar 3 mooie foto's heb...

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:40

Ik snap het idee dat iedereen moet proberen een aantal foto's te leveren, maar begrijp Cynn en Blitz ook. Er zijn zoveel factoren die er voor kunnen zorgen dat de foto's iets minder lukken of juist heel goed.
Zelf word ik toch altijd veel blijer van maar 2 hele leuke foto's, dan 20 foto's die het allemaal net niet zijn.

Een paar regels kan je zeker wel stellen. Ik denk dat 3 foto's voor de fotografen toch wel aardig haalbaar moeten zijn. En als je er toch maar twee kan leveren die echt gelukt zijn, dan is dat natuurlijk geen ramp! We gaan er allemaal vanuit dat iedereen het doet met veel motivatie en goede bedoelingen, iedereen kan een keer een minder goede dag hebben ;)
Het kost voor de modellen ook tijd en moeite, als je dan achteraf geen foto's krijgt van een of zelfs meerdere fotografen dan is dat wel heel jammer. Zeker om die reden vind ik dat je best een minimum mag stellen.
Daarbij kan je misschien een formaat afspreken?
En uiteraard mogen de foto's niet gebruikt worden zonder copyright/naamsvermelding.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:01

ik verklein al mijn foto's altijd naar 600 bij 900 pixels. hierbij plaats ik ook het logo. deze moge gewoon gebruikt worden voor online dingen (zoals facebook, blogs enz) wanneer je ze zonder logo wilt plaatsen zit hier een prijskaartje aan ;) natuurlijk kunnen foto's ook altijd bij besteld worden via mij.

het stellen van een minimum aantal foto's wat aangeleverd moet worden is altijd lastig. Je kan nog zoveel foto's schieten als de belichting niet goed is, het paard op alle foto's het zelfde staat, of je gewoon je dag niet is is dit lastig.

Ik denk dat niemand je het kwalijk neemt Blitz22 als je een foto te weinig hebt. Tuurlijk het is jammer, maar we zijn met genoeg fotografen dat iedereen sowieso wel een handje vol toffe foto's krijgt. Gaat vast goed komen, niet je nu al druk om gaan maken! En als je hulp nodig bent kun je altijd een gil geven, lopen genoeg mensen rond die je even snel kunnen helpen!