Peuter/kleuter/kinder-meeting.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:47

Hallo iedereen, ik hed even een gevecht om de foto's op de computer te krijgen maar het is gelukt *\o/* .
Vorige week ben ik een gaan kijken in het kralingse bos, en het is echt een hele goede locatie.
Er is aan het langepad aan de rechterkant een parkeerplaats (de doorgaande weg maakt een bocht naar links en je kan dan rechts een drempeltje over, als je de parkeerplaats oprij zie je de kralingseplas al) waar je niet voor hoeft te betalen en die ligt vlak naast het strand, er zit ook gelijk een eetcafe/restaurant dat heet ook "kralingsebos".
Als je dan het pad verder afloopt ga je langs het strand en daar staan ook wat speel en klim toestellen en een kabelbaan. Aan dit pad en ook iets verder op het strand zijn toiletgebouwtjes en die zagen er netjes en schoon uit (ik ben er bij 1 binnen geweest maar daar was alleen geen plek om een baby te verschonen, ik heb mensen dat ook gewoon op een kleedje in het gras zien doen).
Aan het strand kun je natuurlijk al leuke foto's maken, maar als je nog wat verder het pad afloopt kom je langs een grasveld dat mooi omringd is met riet en bomen, er zijn ook bruggetjes en boomstammen waar kinderen leuk op kunnen zitten ofzo. Op dat stuk (ongeveer 15 min lopen vanaf de parkeerplaats) zit aan de rechterkant verscholen tussen de struiken een brug met een hek erop, je mag en kan hier gewoon doorheen en dan kom je in de "heemtuin".
Dit is echt een heel mooi stuk met paden en bruggetjes tussen het riet, leuke bankjes, mooie bloemen, een schattig schuurtje, en wat smallere kleine paden en doorkijkjes overal tussendoor. Dit is ook een stuk waar hier en daar wat zeldzamere planten staan, maar ik heb even met de beheerder/tuinman die daar was staan praten en we mogen er gewoon foto's maken, alleen of we dan wel zo veel mogelijk op en langs de paden of op de gemaaide stukken willen blijven (als er iemand heel avontuurlijk in de bosjes gaat liggen voor een foto was dat ook geen probleem, maar dan wel opletten waar je gaat liggen)
Hij zei ook dat er waarschijnlijk in oktober ook nog wel wat najaars planten in bloei kunnen staan (moet het alleen natuurlijk niet ineens gaan vriezen :+)
De ingang van de heemtuin is even zoeken, maar ik zit in de eerste groep dus dat komt mooi uit!
In Daan z'n tempo was het ongeveer een kwartiertje lopen maar we hebben een paar keer stilgestaan om de vlinders, hommels,bloemen en konijntjes onderweg te bewonderen :Y) , maar voor de kleinsten is het denk ik wel handig om een buggy of fietsje ofzo mee te nemen.
Hier een paar foto's van het bos,
Afbeelding
Strand
Afbeelding
Gras en riet
Afbeelding
Boomstam (met Daan) en brug op de achtergrond en links is het pad naar de Heemtuin
Afbeelding
Heemtuin (en de volgende 3 ook)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu werd ik gelijk helemaal enthousiast van dit stukje, maar als er mensen zijn die nog andere stukken weten in het kralingsebos laat het maar weten hoor!

_Denise

Re: Peuter/kleuter/kinder-meeting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:02

Prachtig! Hartstikke veel mogelijkheden!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:15

ziet er goed uit :j

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 18:39

Je bent een topper!!! *\o/*
Ziet er goed uit! Heel divers!

Het gaat al opschieten! Hopen dat het weer gaat meewerken tegen die tijd :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:30

Ik hoop toch zo dat die eigenwijze peuterpuber van mij mee wil werken!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:27

Prachtig! Dat worden topfoto's, kan niet missen!

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 01:35

Ik zal kijken of het me lukt een kaartje ofzo te plaatsen (geen idee, nog nooit gedaan...), of denken jullie dat het voor iedereen wel te vinden is? Of ik zoek even het adres van dat restaurantje dat is weer makkelijk voor op een tomtom. doe ik dat wel over 2 weken, ik ga morgen (...uh o jee is het al zo laat... ik bedoel vandaag... :o ) met vakantie.

*edit* gevonden, aan het pad zit ook een kinder dag verblijf, het adres daarvan is: Langepad 63 3062 CJ Rotterdam. Tot dit huisnr. kan je met de auto niet komen het is alleen te voet/fiets bereikbaar dus ik neem aan dat een tomtom (of iets anders) je naar de dichtst bijzijnde parkeerplaats stuurt. (en dat is die bij het strand).
Let wel op dat het de 2e parkeerplaats aan de rechterkant is, de 1e is meer bij het haventje (en bij brasserie Taste maar dat is dus niet de goede, daarvandaan is het verder lopen naar het strand)

en nu ga ik echt naar bed... :z

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:50

het is een hele.mooie locatie kralingse.bos!! en dit is wel het stukje waar je de meeste kanten uitkan! dat stukje vlakbijde.heemtuin heb je geweldig.veel leuke.bruggetjes heuveltjes etc!
heb er zin.in!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:36

Ik heb geen tomtom dus ik kan wel een hele duidelijke routeaanwijzing gebruiken :o Ik ben echt helemaal niet bekend aan die kant van het land en je kunt vast op diverse plaatsen dat bos in?

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:38

Misschien is een plattegrondje makkelijk??

Ik zie namelijk alleen de parkeerplaats bij brasserie Taste, maar die moeten we niet hebben als ik het goed begrijp..

Afbeelding

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:14

Mijn vingers beginnen al weer te kriebelen als ik zo die omgevingsfoto's zie. Mooie locatie en top dat je het op de foto hebt gezet! :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:37

Urielle schreef:
Ik heb geen tomtom dus ik kan wel een hele duidelijke routeaanwijzing gebruiken :o Ik ben echt helemaal niet bekend aan die kant van het land en je kunt vast op diverse plaatsen dat bos in?

ik ook niet :o
misschien handig als er een verzamelplaats komt die de tomtom wel kan vinden?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:49

Nou eerst had mn dochter een blauw oog, toen kreeg mn zoon zn tand door zn lip die was er aan de andere kant weer uitgekomen ;( maar gelukkig zie je niks meer!kinderen hahahha :D en mn dochtertje heeft dr lange haren laten knippen ze heeft nu een soort van bobje staat erg leuk! En dr haar gaat ze doneren aan stichting haarwensen :D heel trots op dr! Ik zal morgen nog een foto plaatsen van dr nieuwe kapsel

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:11

Ik hooooooop zo dat we nog een mooi oktober zonnetje hebben die dag! Als je t weer nu kijkt word je gewoon chagrijnig.. haha

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:37

Foto's in regenkleding, met vrolijk gekleurde paraplu's en in plassen stampende kindjes kunnen ook heel leuk zijn :))

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:47

Oohh jaaa! haha Zeker!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:57

Mijn dreumes is in een paar weken tijd echt zo veranderd, dus even een recente foto :)) .
Hij zit nu op het randje van zelf los willen/kunnen lopen, stapt nu aan 1 handje rond maar blijft wel "op commando" staan _O- .
Afbeelding

Afbeelding

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:25

Wat een binkie!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 22:41

Wat een droppie! :D

Nog maar 3 weken! Ik hoop ook dat het in ieder geval droog blijft die dag.

Ik ben dus niet bekend daar, dus ik hoop dat er iemand is die een duidelijke routebeschrijving kan plaatsen. Of in ieder geval de verzamelplaats/parkeerplaats. :)

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:33

Wij hebben er zin in!

Hebben al nieuwe kleren gekocht voor de kinds

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:33

Nieuwe kleren vind ik lastig. Met koud weer moet immers de jas aan

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:39

Ja ik zit ff te wachten op de weersverwachting, dan wil ik wel passende kleren kopen, idd regenlaarsjes paraplu enzo :D

o en dit is een recente foto van mn dochtertje met dr korte coupe nu ;)

Afbeelding

Fotomodelletje :+ Ze had een nieuwe jurk aan helemaal blij ermee hahha

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 15:41

Oh wat een modelletje :D Leuk d'r haar zo!

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:14

meiden ik ben vanaf deze week op vakantie. ik probeer het topic zoveel mogelijk bij te houden!
Ik kom de 4e weer terug dus ben met deze meeting gewoon aanwezig met mijn zoontje:) denk dus niet ze reageert niet dus ze komt niet:) xxxx

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 13:02

Geen probleem hoor! :)

Is de verzamelplaats dan definitief de parkeerplaats aan Langepad?

Voor degene die een routebeschrijving zoeken: Langepad 2, Kralingse Bos, Rotterdam
Dit is bij de parkeerplaats! Via Google Maps is dit makkelijk op te zoeken :)

Ik ga deze week de definitieve roosters klaarmaken.

Is het misschien een idee om een lijstje te maken met wat er mee genomen wordt? Zodat er geen dubbele dingen mee komen?