Vorige week ben ik een gaan kijken in het kralingse bos, en het is echt een hele goede locatie.
Er is aan het langepad aan de rechterkant een parkeerplaats (de doorgaande weg maakt een bocht naar links en je kan dan rechts een drempeltje over, als je de parkeerplaats oprij zie je de kralingseplas al) waar je niet voor hoeft te betalen en die ligt vlak naast het strand, er zit ook gelijk een eetcafe/restaurant dat heet ook "kralingsebos".
Als je dan het pad verder afloopt ga je langs het strand en daar staan ook wat speel en klim toestellen en een kabelbaan. Aan dit pad en ook iets verder op het strand zijn toiletgebouwtjes en die zagen er netjes en schoon uit (ik ben er bij 1 binnen geweest maar daar was alleen geen plek om een baby te verschonen, ik heb mensen dat ook gewoon op een kleedje in het gras zien doen).
Aan het strand kun je natuurlijk al leuke foto's maken, maar als je nog wat verder het pad afloopt kom je langs een grasveld dat mooi omringd is met riet en bomen, er zijn ook bruggetjes en boomstammen waar kinderen leuk op kunnen zitten ofzo. Op dat stuk (ongeveer 15 min lopen vanaf de parkeerplaats) zit aan de rechterkant verscholen tussen de struiken een brug met een hek erop, je mag en kan hier gewoon doorheen en dan kom je in de "heemtuin".
Dit is echt een heel mooi stuk met paden en bruggetjes tussen het riet, leuke bankjes, mooie bloemen, een schattig schuurtje, en wat smallere kleine paden en doorkijkjes overal tussendoor. Dit is ook een stuk waar hier en daar wat zeldzamere planten staan, maar ik heb even met de beheerder/tuinman die daar was staan praten en we mogen er gewoon foto's maken, alleen of we dan wel zo veel mogelijk op en langs de paden of op de gemaaide stukken willen blijven (als er iemand heel avontuurlijk in de bosjes gaat liggen voor een foto was dat ook geen probleem, maar dan wel opletten waar je gaat liggen)
Hij zei ook dat er waarschijnlijk in oktober ook nog wel wat najaars planten in bloei kunnen staan (moet het alleen natuurlijk niet ineens gaan vriezen

De ingang van de heemtuin is even zoeken, maar ik zit in de eerste groep dus dat komt mooi uit!
In Daan z'n tempo was het ongeveer een kwartiertje lopen maar we hebben een paar keer stilgestaan om de vlinders, hommels,bloemen en konijntjes onderweg te bewonderen

Hier een paar foto's van het bos,

Strand

Gras en riet

Boomstam (met Daan) en brug op de achtergrond en links is het pad naar de Heemtuin

Heemtuin (en de volgende 3 ook)

Nu werd ik gelijk helemaal enthousiast van dit stukje, maar als er mensen zijn die nog andere stukken weten in het kralingsebos laat het maar weten hoor!