Fotomeeting Borgerswold 21 Juli Veendam, vervolg op 2012?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Re: Fotomeeting Borgerswold 21 Juli Veendam, vervolg op 2012?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 00:33

Nee zo bedoelde ik het ook zeker niet Sok. Leorah heeft echt veel werk erin stoken en dr best gedaan. Het was van mijn kant gewoon een gedachtengang. Mede vanwege het weer. Smiddags maar 2 om 2 is mss ook wat saai, en als de modellen even moeten wachten krijg je toch dat die gaan lopen kleppen (mensen met paarden he altijd wel iets om over te kleppen :D ) is toch ook veel gezelliger.
Het scheelt je idd in tijd, maar of het dan nog gezellig is??? ;) Daarom ook dat ik dacht dat het gewoon als groep (en dan moeten de modellen soms mss even wachten) toch gezelliger is dan dat je allemaal een kant opgaat met 1 persoon.

Er komt idd voor een beginnend fotograaf erg veel op je af. en als je dan one on one staat en je het gewoon even niet meer weet is het fijn als er een collega je even onder de arm kan pakken.
Kijk als er een fotograaf een bepaald paard graag even echt alleen of op een speciale plek wil, is dat toch altijd mogelijk.

Van dat zal ook niemand je kwalijk nemen. Als ik smiddags had gemoeten was ik ook niet gegaan. Ik ken die van mij en die zouden ook niet meer frips en fruitig erop staan dan. Dat heeft voor de fotografen geen zin en voor mij ook niet.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:13

Het lijkt me niet de bedoeling nu alles nog te verplaatsen.. Ik heb (en er zijn er vast meer) bijvoorbeeld een ontzettend eigenwijs paard, die het heeerlijk vind om xichzelf zo smerig mogelijk te maken! Ik moet haar dus voor die tijd wassen. Ik moet de trailer nog halen, spullen pakken, haar inladen (geeft problemen), en dan nog er heen rijden. Dat duurt al met al wel even, dus dan zou ik het allemaal niet redden. Ik heb niet voor niets aangegeven in de middaggroep te willen haha :).

Trouwens, iemand nog een gouden tip hoe ik een geel bruine staart weer wit krijg?? Ik was haar vaak maar hij blijft altijd ietsjes geel.. Help me! Hahah...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:26

Zilverschampoo of betadineschampoo.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:58

Ik snap je punt eef ik had al gezegd dat ik best wel eens alleen wil dacht dat er meer fotografen waren dan konden die samen, maar daarnaast ik heb nog nooit hulp gehad van een andere fotograaf op een meeting tie meer donderjagen en wat meningen wisselen kwa achtergrond. Maar mocht een beginner zich echt niet redden trek aan de bel we helpen graag. Onderling worden er toch wel instellingen geroepen als iemand het niet voor elkaar krijgt :D
We zien wel ook zonder maatje kunnen wij het heel gezellig maken weet ik nog van andere keren whuuhahaha
Laatst bijgewerkt door Seven op 19-07-13 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:01

Ik ben het wel eens met Sok en Rina. Vind dat je het super organiseert Leorah.
Alleen ik denk dat het met die hitte niet te doen is om er zo'n lange dag van te maken.
Ik heb laatst concours gefotografeerd in deze hitte, nou dat was niet te doen.
Met die hitte is het heel lastig om als fotograaf je concentratie erbij te houden en dat gaat op een gegeven moment echt ten koste van je foto's.
Ook voor de paarden is het wel heel lastig om lang te focussen met de warmte en de dazen.
Misschien mooi op tijd beginnen en het schema qua tijd iets inkorten?
Laatst bijgewerkt door Grass op 19-07-13 09:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:04

Het weer is inderdaad een ander verhaal dat moeten we wel in de gaten houden

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:31

essy87 schreef:
Ik ben het wel eens met Sok en Rina. Vind dat je het super organiseert Leorah.
Alleen ik denk dat het met die hitte niet te doen is om er zo'n lange dag van te maken.
Ik heb laatst concours gefotografeerd in deze hitte, nou dat was niet te doen.
Met die hitte is het heel lastig om als fotograaf je concentratie erbij te houden en dat gaat op een gegeven moment echt ten koste van je foto's.
Ook voor de paarden is het wel heel lastig om lang te focussen met de warmte en de dazen.
Misschien mooi op tijd beginnen en het schema qua tijd iets inkorten?

Hier ook eens met Sok& Rina.
Ik ben ook een beginner dus ik zou ook een beetje reddeloos verloren zijn in mn up, eerlijk gezegd..
Dus weet niet wat het voor mij toevoegd als ik in het diepe wordt gegooid..
Ik leer juist veel van andere inzichten, tips & trucs..

De hitte is inderdaad ook wel een ding...! Moet wel leuk/haalbaar blijven, het is een lange dag..
Ik was uitgegaan van de eerder genoemde tijd 15:30 als eind tijd. Later dan dat kan ik ook gewoon echt niet vertrekken ivm andere verplichtingen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 09:39

Zouden jullie liever zonder programma werken? Dus om 09.30 beginnen, en wie later komt, komt later? Wij zorgen dat het afzetlint klaar is voor het losgooien en jullie organiseren onderling wie er met wie samenwerkt en waar en hoe?

Ik heb meerdere malen hier gevraagd of er wensen waren, ook aan de fotografen en eigenlijk niet 1 PB ontvangen hierover. Ik kon niet weten dat bepaalde fotografen met elkaar samen wilden enz, dus ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje jammer vind dat jullie daar nu 2 dagen voor de meeting mee komen. De ene komt voor de gezelligheid en de ander om te leren, maar ook voor de modellen is het een hoop werk en voorbereiding om met een schoon paard enz aan te komen, dus ik ga er wel vanuit dat het om gezelligheid in combi met leren en fotograferen gaat.

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:59

Volgens mij heb ik wel aangegeven dat ik een beginner ben. Net als Ma_ris_ka zegt, ik zal ook lichtelijk verloren zijn als ik alleen sta. Ik wil graag met sok want ik ken haar en ik weet dat ik veel van haar leren kan. Een programma is zeker handig voor de structuur op zo'n dag. Als het niet anders kan ga ik wel alleen maar of ik er dan wat van bak is een tweede :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:10

Je kan het niet anders doen of je moet inderdaad modellen afzeggen dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Het maar aankijken hoe het gaat lopen lijkt mij ook niet handig iedereen heeft andere visie en ideeën dan word het snel een rommeltje.

Ik wacht het af hoe deze meeting nu gaat lopen

@ rozenveld
hoe zal je verloren zijn? Niet weten welke instellingen of???

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:24

Wil er trouwens nog iemand met mij meerijden vanuit Groningen? Ik heb ruimte voor 2, maximaal 3 mensen. Dan kunnen we de benzinekosten delen.

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:33

@Seven, met de instelling red ik mij waarschijnlijk wel. Maar wat er verder bij komt kijken. Het is tenslotte mijn eerste keer, toch fijn om dan een soort van back-up te hebben. Tegen de warmte die voorspelt is: (ik heb begrepen dat er een plas in de buurt is) Trek allen je zwemkleding aan het spring af en toe in het water.. Wel even afdrogen na tijd natuurlijk anders wordt je camera nat :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:48

Leorah het was echt niet om je te ondermijnen. Ik ben zelf nog nooit op een meeting geweest, dus ik heb geen idee hoe men het "normaal" doet. Maar vanwege de warmte kwam het gewoon in mij op dat het wel een erg lange dag wordt zo. Zowel voor de paarden als ook voor de fotografen. Dus aub niet boos zijn Y;( Ik stond ook niet in de lijst van de fotografen ;) Toen Sok erover begon had ik zoiets van ik moet het toch even navragen of het niet handiger is het even anders te doen dan "normaal" (wat ik overigens al iets zo betrekkelijks vind) mede om de fotografen ook de kans te geven met elkaar te overleggen.
Omdat ik ook wel foto's maak, weet ik gewoon hoe vermoeiend zon dag is. Ik heb ook wel eens op wedstrijden foto's staan maken, maar zon hele dag "ik trek echt mijn pet voor die fotografen hoor" Dat is echt zwaar.

Tis jammer dat er pas zo laat over wordt gesproken, maar beter nu dan helemaal niet en dat je achteraf gemekker krijgt.

Kwa modellen, waar ik ook tot behoor :+ Ja wij hebben werk eraan ze schoon te krijgen (ahum zegt diegene met het zwarte paard :') ) er heen te rijden enz enz. Maar een kleine aanpassing vanwege het warme weer en voor de fotografen moet toch kunnen.
Imo voorstel: idd zonder programma. Als mensen wat later komen is geen punt. Foto's maken tot 15.30 (tenzij de fotograven vanwege de warmte liever die tijd iets vroeger willen). En gewoon bij elkaar blijven, tenzij een fotograaf graag een bepaald model even apart wil. Zoals ik de foto's van de lokatie zag moet dat toch makkelijk kunnen dat ze zich dan even van de groep scheiden. Dat is dan fijn voor de ervaren fotograaf, en de broekies :D kunnen in de groep leren.

Mijn inschatting is dan dat alle modellen echt wel aan hun trekken komen. Iedereen wel even apart op de foto gezet wordt en je toch de gezelligheid van de meeting hebt.

Sannerocky, Jae (cremelo) wassen CC en ik de dag ervoor. CC zorgt dat hij de nacht op geel zand doorbrengt. En ik neem een bak (western) middeltjes mee voor evt gele vlekken. Je hebt een bonte zag ik, daar hebben we nog wel wat truckjes voor die schoon te krijgen (of te laten lijken) <<) Heb een bonte gehad die overwegend wit was, zo leuk zon paard :x Voor de staart tip alvast, was em met gewone shampoo en daarna nog een keer met zilvershampoo (ik vind die van Guhl erg fijn). Die moet je even een paar (5) minuten in laten werken en dan goed uitspoelen.

Leorah ben je verder nog iets nodig??? Ik zorg in ieder geval dat ik op tijd daar ben (met of zonder paard). Kan ik ook altijd nog helpen het een en ander opzetten.
CC heb je prikpalen genoeg, of moet ik even een wei afbreken en ook nog een aantal meenemen?? Mijn zwarte gaat in ieder geval niet los. Ook niet achter prikpalen, ze lijkt een beetje op Harry Houdini :O Ik kan evt een stroomklok meenemen voor diegene die dat liever heeft.

O en kan iemand nog zo lief zijn mij het precieze adres te PB-en (of hier in het topic te zetten). Ik ben blond en gebruik een domdom. Van Veendam ken ik alleen maar de indoorwedstrijdlokatie van vroega. En das al heel lang geleden dat ik daar was _O-

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:55

Seven schreef:
Je kan het niet anders doen of je moet inderdaad modellen afzeggen dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Het maar aankijken hoe het gaat lopen lijkt mij ook niet handig iedereen heeft andere visie en ideeën dan word het snel een rommeltje.

Ik wacht het af hoe deze meeting nu gaat lopen

Als liever de indelingslijst gevolgt wordt is mij ook prima. Het was alleen maar een voorstel. Maar dan kom ik zeker zonder paard. Mijn nek voelt nog steeds niet zo geweldig (heb het sleutelbeen verschoven) en een hele ochtend van fotograaf naar fotograaf en op mijn best zijn trek ik even niet. Zo lang met een paard in mijn handen gaat mij dan opbreken. En dan nog erop klimmen is dan echt een no go.
Speel ik wel het manusje van alles :D Sannerocky's paard wit maken ed.

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:03

Houden jullie er ook rekening mee dat de n33 vanaf veendam tot knooppunt A7 tot afslag 44 is afgesloten? Ik weet niet waar iedereen vandaag moet komen.

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:04

Ehm, ik ben daar heel slecht in. Kom ik daarlangs vanaf Groningen?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:05

essy87 schreef:
Ehm, ik ben daar heel slecht in. Kom ik daarlangs vanaf Groningen?

Ja

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:07

Hihi, ok. Welke route kan ik dan nemen? Via waar moet ik dan rijden? Of staat dat goed aangegeven?

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:10

Volgens mij staat het goed aangegeven, vaak wel. Je kunt dan bij Zuidbroek eraf richting muntendam en dan naar veendam.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 11:24

Ik ben niet boos hoor, helemaal niet zelfs :). Ik wil alleen graag dat iedereen tevreden is en ik weet bijv. dat sannerocky als 1 van de enigen keurig heeft gePBt dat ze graag in het middagprogramma wil en dan zou zij nu uitgerekend de pineut zijn als er alleen een ochtendprogramma is en dat vind ik niet helemaal eerlijk. Maar, als we gewoon zeggen, we beginnen om half 10 en laten het tot een uur of 1 a 2 duren, dan kan iedereen aankomen wanneer het hem of haar schikt. De fotografen houden denk ik zelf wel in de gaten wie ze wel of niet "geknipt" hebben.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:28

Ik weet nog van vorig jaar toen er zonder een indeling werd gewerkt het erg rommelig werd. Toen stond je erg lang op elkaar te wachten totdat je aan de beurt was.

Misschien dan het idee om meerdere fotografen op een model te doen zodat je toch nog samen kunt werken? :)

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:29

Ja, dat lijkt me een goede oplossing! Tot een uurtje of 14u houden we het zeker wel vol. En indd, als ik er eenmaal ben dan wil ik meestal ook graag alle modellen erop. Het is denk ik wel handig om de (eventuele) losgooi foto's op het laatst en met alle fotografen erbij te doen. Anders krijg je zwetende paarden en neusgaten ver open e.d. en de paarden meerdere keren loslaten voor verschillende groepjes fotografen lijkt me met die hitte ook niet wenselijk. We kunnen ook de huidige planning proberen aan te houden (wel zorgen dat er geen fotograaf alleen hoeft, maar bijv. 10 min per fotograaf per model aan te houden. Dan wordt het niet te rommelig, maar kost het wel wat minder tijd en weet je welke volgorde je aan moet houden qua modellen

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:07

Ik heb vrij wel bijna alles gelezen wat er gepost is haha maar ik vind het zelf handig om met een schema te werken. Anders word het denk ik een puinhoop

Marjolein - Ik kan denk ik dan beter bij de nieuwe bushalte staan dan hoef je borger niet in. Ik zal staan bij het bus vak richting groningen. Dan is als je bij borger de n34 op draait meteen de eerste bus vak aan je rechter kant. Vanuit hier kun je ook meteen weer de snel weg op draaien. Dat is denk ik makkelijker, hoelaat sta je er?

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:26

Ook ik vind een schema makkelijker, ik ben dan wel geen fotograaf, maar ook wij als modelen moeten een beetje weten wammeer we waar zijn. Het wordt een rotzooi als je geen schema hebt. De 1 komt dan heel vaak aan de beurt, de andere nauwelijks. Iedereen moet dezelfde tijd en ruimte krijgen. 2 modelen met 2 fotografen lijkt me geen probleem, misschien we handig. Moeten we zondag maar even overleggen verder.

Rina bedankt! Ik hoop dat ik haar schoon krijg haha! Ze poept haar benen ook regelmatig onder, dus ik moet wel water en vanalles meenemen.. Smeerkees!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:46

essy87 schreef:
Ja, dat lijkt me een goede oplossing! Tot een uurtje of 14u houden we het zeker wel vol. En indd, als ik er eenmaal ben dan wil ik meestal ook graag alle modellen erop. Het is denk ik wel handig om de (eventuele) losgooi foto's op het laatst en met alle fotografen erbij te doen. Anders krijg je zwetende paarden en neusgaten ver open e.d. en de paarden meerdere keren loslaten voor verschillende groepjes fotografen lijkt me met die hitte ook niet wenselijk. We kunnen ook de huidige planning proberen aan te houden (wel zorgen dat er geen fotograaf alleen hoeft, maar bijv. 10 min per fotograaf per model aan te houden. Dan wordt het niet te rommelig, maar kost het wel wat minder tijd en weet je welke volgorde je aan moet houden qua modellen

Da's een hele handige denk ik! Zwetende paarden is niet erg, maar met 30 graden denk ik dat ze drijven :=
Ik ben helemaal voor jouw tijdsschema! *\o/* Hebben we ook iets langer pauze en kunnen we even zwemmen :Y)

Leorah schreef:
Zouden jullie liever zonder programma werken? Dus om 09.30 beginnen, en wie later komt, komt later? Wij zorgen dat het afzetlint klaar is voor het losgooien en jullie organiseren onderling wie er met wie samenwerkt en waar en hoe?

Ik heb meerdere malen hier gevraagd of er wensen waren, ook aan de fotografen en eigenlijk niet 1 PB ontvangen hierover. Ik kon niet weten dat bepaalde fotografen met elkaar samen wilden enz, dus ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje jammer vind dat jullie daar nu 2 dagen voor de meeting mee komen. De ene komt voor de gezelligheid en de ander om te leren, maar ook voor de modellen is het een hoop werk en voorbereiding om met een schoon paard enz aan te komen, dus ik ga er wel vanuit dat het om gezelligheid in combi met leren en fotograferen gaat.

Sorry, dat was niet bewust!
Ik heb niet echt de tijd gehad om alles bij te lezen, maar volgens mij was het schema gisteren ook pas bekend? Ik had er geen rekening mee gehouden dat we eventueel alleen zouden moeten.. Als ik dat had geweten had ik ook wel eerder aan de bel getrokken! :D

Seven schreef:
Ik snap je punt eef ik had al gezegd dat ik best wel eens alleen wil dacht dat er meer fotografen waren dan konden die samen, maar daarnaast ik heb nog nooit hulp gehad van een andere fotograaf op een meeting tie meer donderjagen en wat meningen wisselen kwa achtergrond. Maar mocht een beginner zich echt niet redden trek aan de bel we helpen graag. Onderling worden er toch wel instellingen geroepen als iemand het niet voor elkaar krijgt :D
We zien wel ook zonder maatje kunnen wij het heel gezellig maken weet ik nog van andere keren whuuhahaha

Echt? := Misschien vraag ik dan wel meer ofzo.. Ik vind het altijd fijn om van m'n maatje te weten wat voor instellingen die gebruikt of waarom ze precies daar gaat zitten in plaats van ergens anders, toch weer een stukje bijleren!

Zeeeeeker kunnen we het heel gezellig maken, maar niet iedereen schreeuwt zo hard als wij :))