FM: Menselijke modellen overasseltse/hatertse vennen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: FM: Menselijke modellen overasseltse/hatertse vennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:48

Willen we het dan zo gaan doen dat we met twee fotografen op 1 model werken per ronde?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 16:17

Ja. Al hebben we dus 7 fotografen, dus dan kan of 1 op 1 gewerkt worden of 3 op 1.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:29

Undefined schreef:
Serenta en Cashlee hebben beiden evenveel punten en zijn eerste op de reservelijst.

Waar sta ik op de lijst?
Ik bedoel het niet nieuwsgierig, maar op mijn werk moet ik misschien invallen, en als ik derde reserve sta ofzo geef ik door dat ik niet kan.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 16:35

Nummer 4 op de reservelijst.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:48

Okay, dan ga ik gewoon werken.
Misschien is het in het vervolg handig om gewoon de hele lijst bekend te maken.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 16:52

Tja ik kan me voorstellen dat niet iedereen wil weten of die als laatste is geëindigd of niet, vandaar dat ik dat niet doe ;)

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:56

Undefined schreef:
Ja. Al hebben we dus 7 fotografen, dus dan kan of 1 op 1 gewerkt worden of 3 op 1.

Hoe zie je het dan voor je? Een ochtend- en een middagdeel 1 op 1? 3 op 1 vind ik persoonlijk net teveel fotografen, dat werkt niet handig (afgelopen zondag nog ervaren)... 2 op 1 kan nog wel, vind ik.
Weet niet wat de rest ervan denkt?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:06

ik zou graag mijn plaats ook willen weten ivm met werk :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:09

JonneN schreef:
Undefined schreef:

Hoe zie je het dan voor je? Een ochtend- en een middagdeel 1 op 1? 3 op 1 vind ik persoonlijk net teveel fotografen, dat werkt niet handig (afgelopen zondag nog ervaren)... 2 op 1 kan nog wel, vind ik.
Weet niet wat de rest ervan denkt?

Ik zie nog vrij weinig voor me, ik wil graag input van iedereen om te kijken wat het beste werkt :) Zoals al vermeld heb ik nog geen ervaring met fotomeetings en al helemaal niet met fotograferen.

Little Birdy 5 op reservelijst.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:11

oh dan ga ik gewoon werken geen kans dat ik nog mee mag dan haha

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:35

Ik zelf heb ook altijd make up op mascara etc. In leuke kleding is ook erg leuk :D. Ik heb er nu al zin in!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:39

Ja ik zit er ook aan te denken om nepwimpers te bestellen, van die natuurlijke. Alleen dan zijn die gelijk weer zo duur :+

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:53

JonneN schreef:
serenta schreef:
Ik weet niet hoe vaak de modellen zich mogen omkleden. Anders bijv 3 rondes.
1 met een thema
1 met wat het model zelf erg leuk vind (krijg je leuke afwisseling)
1 zo neutraal mogelijk

Maar dan moeten we met alle fotografen tegelijk fotograferen, anders krijg je heeeeel veel rondes... denk niet dat het gaat werken

Misschien dan beter 2 rondes, eentje natuurlijker en eentje met thema achtig iets :P

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:59

Ja alleen dan zitten we er mee dat ieder model door elke fotograaf gefotografeerd moet kunnen worden, wat zou betekenen 6 rondes. En dan 3 kledingwissels, dan krijgt niet iedere fotograaf elk setje van een model op de foto maar dat lijkt me geen ramp. 6 rondes is alleen wel erg veel.

Iemand die al ervaring heeft een idee? Ik zag ergens in het topic voorbijkomen dat iemand een meeting had met 5 modellen. Saskiakefie was jij dat niet? Suggesties toevallig?

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:04

's Morgens 3 rondes x 2 setjes = 6 rondes totaal = met een beetje strakke planning maximaal 2 uur en 3 kwartier tijd.
's Middags 3 rondes x 2 setjes = weer 2 uur en 3 kwartier...
Dat is op zich aardig lang, maar anders moeten we er gewoon voor kiezen om de keus aan de modellen te laten: zij die thema willen in thema, zij die geen thema willen niet in thema. Dan hoeft niet iedereen op de foto met 2 setjes en kan elk model zelf kiezen of ze wel of niet in thema wil.

Ik vind het overigens niet erg om met Laura samen te fotograferen, wij komen waarschijnlijk toch samen.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 18:14

Ik zal er eens op gaan puzzelen, wordt wel pas het weekend want ik heb nu tentamens.

edit: het lijkt me voor fotografen handig om koppels te maken van meer ervaring en minder ervaring wat betreft portretfotografie?

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:20

Succes met je tentamens!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 18:30

Bedankt :D

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:15

Ik denk dat je niet anders kan dan een hoop verschillende rondes doen.
Zelf heb ik ook even zitten denken (heb er helemaal geen ervaring mee, dus kan best helemaal niet uitkomen), maar ik kwam op het volgende uit:

Ik ben uitgegaan van 8 fotografen en 6 modellen. :j (of een extra fotograaf zoeken, of 1 iemand alleen)
Dan kun je 4 duo's maken met fotografen, en om ieder model op de foto te krijgen heb je dan 6 rondes. De modellen hebben dus allemaal 4 rondes om te poseren, en 2 waarin eventueel make-up bijgewerkt kan worden, of kijken/leren van andere modellen (ik vind het zelf geen probleem om een ronde rust te hebben, even je gezicht ontspannen, niet hoeven lachen, want na 2uur zie je dat meesta ook wel terug op de foto's, maar ik weet niet hoe de andere modellen daarover denken?)

Na die 6 rondes kunnen we gezamenlijk even een uurtje pauze houden en lunchen, jaja we doen het ook voor de gezelligheid toch? :))

De modellen kunnen dan allemaal een tweede setje aantrekken (eventueel kunnen we een andere locatie zoeken) en dan begint het hele schema weer opnieuw.

LauraT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:15

JonneN schreef:
's Morgens 3 rondes x 2 setjes = 6 rondes totaal = met een beetje strakke planning maximaal 2 uur en 3 kwartier tijd.
's Middags 3 rondes x 2 setjes = weer 2 uur en 3 kwartier...
Dat is op zich aardig lang, maar anders moeten we er gewoon voor kiezen om de keus aan de modellen te laten: zij die thema willen in thema, zij die geen thema willen niet in thema. Dan hoeft niet iedereen op de foto met 2 setjes en kan elk model zelf kiezen of ze wel of niet in thema wil.

Ik vind het overigens niet erg om met Laura samen te fotograferen, wij komen waarschijnlijk toch samen.

Ben mee aan het denken qua planning maar ben vrij blanco op dit moment..
met 1 kledingset zijn we ongeveer 90 minuten bezig met 6 modellen, uitgaande van 15 minuten per model. (zonder make-up pauze)
's ochtends en 's middags zijn we dan ongeveer 3 uur bezig. Het zal in ieder geval een lange dag worden ;)

Ik fotografeer liever niet alleen omdat ik hier nog geen enkele ervaring mee heb..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:31

Ik heb ook nog geen ervaring met mensenfotografie laura, denk dat ik in mijn eentje ook enorm veel moeite zou hebben met model aansturen

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:33

DideH schreef:
Ik heb ook nog geen ervaring met mensenfotografie laura, denk dat ik in mijn eentje ook enorm veel moeite zou hebben met model aansturen

Ik vind het niet erg om alleen te moeten.

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:12

Wat denken julie van de volgende schema.

- Fotografen.........11:00-11:30..........11:40-12:10........12:20-12:50 Pauze 13:20-13:50......14:00-14:30......14:40-15:10

- Juliette17............Undefined...........Goldenarrow..........Snowwhite..........xxNANDOxx........Lisafaded..........Gita

- saskiakefie..........Gita...................Undefined.............Goldenarrow........Snowwhite..........xxNANDOxx......Lisafaded

- JAZZ4ff
- DideH
.................Lisafaded............Gita.....................Undefined...........Goldenarrow........Snowwhite.......xxNANDOxx

- Bo_San...............xxNANDOxx.........Lisafaded.............Gita....................Undefined...........Goldenarrow.....Snowwhite

- JonneN
- LauraT
................Snowwhite..........xxNANDOxx..........Lisafaded............Gita....................Undefined........Goldenarrow

Pauze...................Goldenarrow........Snowwhite............xxNANDOxx........Lisafaded.............Gita................Undefined

- Modellen
- Undefined
- Gita
- Lisafaded
- xxNANDOxx
- Snowwhite
- Goldenarrow

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:40

Mooi schema, ziet er goed uit, ik vind het zelf fijn om voldoende tijd e hebben voor een model. Heb gemerkt dat dat bij mensen echt belangrijk is.
Wel maar 1 kleding ronde dan?

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:53

Bo_San schreef:
Mooi schema, ziet er goed uit, ik vind het zelf fijn om voldoende tijd e hebben voor een model. Heb gemerkt dat dat bij mensen echt belangrijk is.
Wel maar 1 kleding ronde dan?

Minimal 3, set waarmee de model start, "grote" pauze, en de tijd dat de model niet hoeft te poseren (haar pauze dus) kan gebruikt worden om om te kleden.
Als een fotograaf minder tijd nodig heeft kan deze gebruikt worden om om te kleden, dat is wat model/fotograaf zelf kan afspreken.
Model kan in haar eigen pauze ook naar een andere model/fotograaf lopen voor een duo foto moment.

Afbeelding