Foto meeting Limburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:55

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:56

Oh oké, had al twee meiden die graag mee wilden maar dan zeg ik ze wel weer af haha.

Samblabla

Re: Foto meeting Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:59

Haha sorry. :(:)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:02

Geen probleem joh! Alleen hoop ik wel dat de shoot redelijk lang duurt, of een van de fotografen misschien iets langer wilt blijven.

Ben alleen aan het bedenken wat ik met de manen van beide zou doen, bij de draver denk ik aan afscheren, knotten gaat hem denk ik niet worden, dat ga ik morgen eens proberen met naald en draad.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:06

Hoezo afscheren? :wow:

Bij de mijne hoef ik alleen de dag ervoor even haar manen wat bij te punten want ze staan rechtop. :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:10

Ik heb geen fjord hè, al staan ze wel in een 'fjordenboog' als ik ze op zo'n 3/4 cm heb.
Oh ik vind die manen zo vreselijk nu, ze zijn en niet lang genoeg en niet kort genoeg, manenkam is te dun voor knotten goeie knotten...

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5226_n.jpg
Vond het korte wel stoer

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:17

Haha sorry. :+

Ja is idd ook wel stoer. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:20

Het ergste vind ik nog wel dat ik geen mooi hoofdstel heb, iemand een leuk cob-hoofdstel voor me te leen? Anders koop ik een nieuwe, ben toch telkens rond 't kijken maar het komt er nooit van met mijn 'Och ander keertje' instelling. Heb ik een kast-hang-model voor shoots en wedstrijden...

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:22

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:29

Bedankt, vind ze net niet wat ik zoek dus ik ga deze week even de winkel op Spekholzerheide, in Beek en bij mij op stal na, hopelijk vind ik iets leuks.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 20:55

oh super! Nu hebben we weer 5 modellen en 5 fotografen.
Volgende week zondag is het al zover!
Wie heeft nog suggesties qua tijd? Hoe laat het beste uit komt voor iedereen.
Degene die prikpaaltjes hebben, kunnen die gewoon allemaal mee nemen. Des te meer we er hebben!
Ik kijk dat ik wat cake bak of iets voor de iedereen :) en wat flessen met ranja mee neem :)
Wie bakken heeft en jerry cans voor de paarden zou dat ook super zijn natuurlijk! en wat te knabbelen voor hun natuurlijk!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:58

We kunnen rond 10 uur afspreken op de parkeerplaats of is dat te vroeg?
Ik zal kijken of ik een aantal flessen water meeneem in een rugzak en dan een emmertje om uit te drinken.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 21:11

ja eens kijken wat de rest zegt

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:22

Gelukkig dat dit topic omhoog geschopt is nu.! Ik had het nog niet goed in mijn nieuwe agenda staan.. :+

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:23

Was er al iets van een tijd indeling voor rijden/losgooien/portret enz?

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 21:51

Heb het schema afgemaakt. Alleen de tijd moet er nog op worden gezet. Alleen dat leuke internet heeft het weer begeven en ook mijn laptop :+ probeer het morgen te plaatsen!

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 21:52

XxLiEsJuHhxX schreef:
Gelukkig dat dit topic omhoog geschopt is nu.! Ik had het nog niet goed in mijn nieuwe agenda staan.. :+

Ik ben inderdaad een tijd niet online geweest in dit topic. Ben namelijk privé druk met dingetjes :o

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:53

Maar ik snap de planning niet zo goed. Is het zo dat we met zn alle naar een locatie gaan en dan steeds met zn alle naar de andere locatie gaan of moet iedereen apart naar een fotograaf en locatie gaan?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:32

We kunnen niet met 5 fotografen en 5 paarden (tegelijk) op een locatie staan, dan hoefde we namelijk ook geen groepjes (fotograaf + model) te maken hè!

Locaties worden afgewisseld, ik neem aan dat Ash een goed schema heeft gemaakt maar zoals ze zei is haar laptop 'kapot'.

Als er voor dan geen goed schema is heb ik zelf een goed schema, bij de 5 locaties gaat een random fotograaf staan en een random model. We maken er een 'klok' van voor de handigheid, om de 20, 25, 30 minuten (moet nog worden afgesproken) wisselt de fotograaf naar de locatie tegen de klok in, het model met de klok mee. Zo krijgt iedere fotograaf ieder model en iedere locatie, omgedraaid dus ook.

Ashley, wat vind jij van dat schema? Is veel minder gedoe en geregel, gewon simpel tegen de klok in/met de klok mee.
Qua tijd lijkt 30 minuten mij persoonlijk het handigst, zo heb je zeker de tijd die je nodig hebt (gaat het rijden, staan super goed of juist slecht, heb je tijd zat om toch leuke foto's te krijgen), en heb je te veel tijd over (makkelijk model bijvoorbeeld) kun je het paard nog even laten grazen (doekjes bij de hand hebben!), nog eens met de borstel erover, laten drinken, opzadelen voor als je gaat rijden in de volgende ronde etc.

Wat vind derest?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:36

Ik ben helaas bang dat ik door omstandigheden thuis niet kan komen,
Dus het lijkt mij verstandiger om mij toch af te melden.

Verder kwa schema wordt normaal 15 min portret aangehouden, daarna om de beurt de paarden losgegooid, daarna om de beurt gereden

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:42

Over het schema is net zoals karlli zegt meestal 15 min voor portret en dan word er elke keer gewisseld. Eigenaar van model en fotograaf kunnen dan samen kijken waar ze foto's gaan maken. Dus niet persee dat de modellen op dezelfde plek blijven of de fotografen. zo blijft er voldoende afwisseling ook in de foto's. ;)

Vervelend karlli sterkte.!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:43

Ik zeg ook niet graag af, maar kan het ook niet maken om mensen veel te lang op hun foto's te laten wachten ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:53

karlli schreef:
Ik zeg ook niet graag af, maar kan het ook niet maken om mensen veel te lang op hun foto's te laten wachten ;)

Denk dat we liever te lang wachten op foto's dan helemaal geen foto's krijgen, we krijgen tenslotte van de 4 andere fotografen wél 'gelijk' de foto's, dus daar hoef je niet over in te zitten. Maar goed, ik weet niet wat voor omstandigheden je hebt, bij de ene kan 'even het huis uit zijn' prettig zijn, in de andere situatie kan het juist stressvol zijn.

Citaat:
Dus niet persee dat de modellen op dezelfde plek blijven of de fotografen. zo blijft er voldoende afwisseling ook in de foto's. ;)

Mijn schema is dat toch ook? Als een groep (fotografen) tegen de klok in van locatie verwisselt terwijl de modellen met de klok mee van plek verwisselen, heeft geen enkel fotograaf twee keer één locatie gehad of hetzelfde model op twee locaties. Lijkt me gewoon minder gezooi qua vaste locaties, gewoon random ergens staan, en dan afwisselen.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:57

Ja dat is waar, ik overleg nog even thuis, moet even kijken welke tijden er dan aan verbonden zijn ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:00

Waar woon je trouwens, als je toevallig op onze weg ligt kun je meereizen als dat wat scheelt voor jou.