Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femke_Tweety schreef:![]()
Ik heb een buitengewoon beroerd bericht. Ik stuur het eerst even via pb naar jou, en dan vanavond of morgen zal ik wel even een en ander uitleggen in het topic.
Het heeft er met Tweet lang uitgezien dat de boel op tijd genezen zou zijn voor de fotomeeting. Zijn blessure heeft hij nu ruim 4 weken geleden opgelopen, en met nu nog 2 weken te gaan, dus 6 totaal moest dat ruim haalbaar zijn.
Helaas gaat de genezing minder snel dan gehoopt. De genezing is er zeker wel, er is zeker vooruitgang. Maar zeker de laatste week zo weinig dat ik me oprecht begin aft te vragen of ik niet te veel risico neem door hem over 2 weken in de trailer mee te willen nemen.
Dit is hoe zijn been er vandaag, 4 weken na de originele klap, uit zag:
Je ziet het spoortje onder aan de kogel, dat is normaal. Daar vrijwel recht boven, iets links, zie je een littekentje. Dat is de plek waar hij de tik heeft gehad. Boven de kogel zie je dat zowel links als rechts wat gevuld is. Met name links is er een behoorlijke bult, die ook echt vrij stevig voelt helaas. (Niet een standaard zachte gal, echt de blessure dus)
[ Afbeelding ]
We (Tweety, ik, mijn bijrijder) hebben erg veel pech gehad de laatste weken.
4 weken geleden Tweet kreupel
3 weken geleden de echo, gelukkig geen echte schade op de pezen, maar wel fikse blessure.
2 weken geleden. Tweet staat met koliek, en vies heftig. (2 x vee-arts met spoed)
Daardoor veel druk op zijn been (Hij gooide onder andere zich een aantal keer tegen de grond, stond heel lomp op, en toen de pijnstiller begon te werken begon hij gruwelijk te knetteren en te rennen in de bak. Been moest rust hebben... Uiteraard wel ingegrepen, maar geknetterd had hij toen al. )
Dat leek in eerste instantie -gelukkig- weinig schade aan het been gedaan te hebben.
Maar vanwege de koliek moet hij lichamelijk in beweging blijven. Iedere dag bewegen. Maar dat mag eigenlijk niet vanwege zijn been... Veel overleg met vee-artsen, toch maar bewegen want koliek is ernstiger dan de beenblessure. Stappen aan de hand dus.
Maar de genezing van het been wil nu dus alsnog niet goed doorzetten.
Ik geloof nog steeds dat het goed gaat komen met Tweet, en de vee-arts ook. (Veel overleg mee gehad de laatste weken)
Alleen trager dan gehoopt en gepland. ik verwacht nog zeker een paar maanden heel voorzichtig te moeten zijn.
Over 2 weken is de meeting. Ik wil niet op het allerlaatste moment afhaken, zeker niet omdat mijn twijfel nu al zodanig is dat ik eigenlijk nu gewoon weet dat ik het risico niet wil nemen met Tweety.
Daarvoor ben ik iets te gek met hem, ik wil hem nog jaren in goede conditie bij me hebben.
Wel vind ik het heel banketstaaf om te moeten afzeggen, want het is duidelijk dat er (Zoals onderhand haast normaal bij fotomeetings) toch weer een hoop mensen afhaken.
In een normale situatie had ik echt niet afgehaakt. Maar de gezondheid van Tweet gaat me voor, hoe banketstaaf ook voor jullie als organisatie.
Het spijt me dus ook echt heel erg.
Groetjes Femke

Dat is jammer voor ons maar heel logisch. Voel je dus ook absoluut niet schuldig, we begrijpen het. Hopelijk komt het weer helemaal goed met hem!

(bij parcourverkenning van de trail WE1)
Ik had een korte broek aan met legergroen hempje...had twee tattoos op mijn rug...

Hopen dat 'ie snel opknapt!