Fotomeeting paarden Drenthe (Havelterberg) in de zomer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Re: Fotomeeting paarden Drenthe (Havelterberg) in de zomer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:51

wellicht is het een idee om de foto's in link te doen en dan om de zoveel tijd als foto want nu moet je je een ongeluk scrollen om onderop de pagina te komen :') :o

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:52

Ja was eigenlijk ook alleen de bedoeling dat TS een lijstje ging maken :P Maar iedereen gaat hem nu quoten om dingen toe te voegen. Ging mij alleen even om de foto's. Bijzonderheden kunnen er wel bij als we echt gaan stemmen toch?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 11:04

ja klopt, ik zal hem niet nog een keer neerzetten ;)

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:26

Oke dan zal ik wel even de bijzonderheden vertellen..

Zorro.
Zorro word 26 maart 3 en is dus nog niet beleerd, tegen juni kan ik er wss al wel wat op zitten.
Verder kent Zorro ontzettend veel trucjes Jambette Over objecten springen Wijken Spagaat Achterom kijken, zijn we nog mee bezig Op blok/heuveltjes staan Meedraven/galoperen en om mij heen draven Wachten om commando, en dan kijkt hij meestal erg leuk Liggen Zitten Kusje geven Dingen vastpakken Spaanse pas Verder kent hij nog platliggen, flemen en begin van steigeren.
Verder kan hij gewoon los tussen prikpaaltjes en kan ik hem ook los laten lopen. hij blijft over het algemeen dicht bij mij. en als ik fluit komt hij sowieso aanrennen. Kan hem dus ook laten wachten en dan laten komen. Ook bij portret of VD kan hij prima los staan :) Verder heeft hij een volle staart en groeien zn manen ook redelijk hard :)

Witje,
Witje is een appeloosa B pony en is beleerd onder het zadel, ook ga ik vanaf mei beginnen met wat VD.
Verder heb ik nog iet zoveel foto's, maar ze is een beetje grijsroan achtig met op haar kont stippen. (in mn profiel staat nog wel een foto geloof ik)

Liefke,
Liefke is een KWPN x Fries met een bijzonder vlekken patroon. zij kan ook los en kent de jambette het steigeren en kusje geven. Liefke is ook ohz. en kan ook over dingetjes springen. Liefke kan enkel mee als Zorro ook meegaat

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 13:29

Elvi_Elisa, waar staat Witje, ik ben in Havelte wel eens een pony tegen gekomen die er heel erg op lijkt!

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:31

Witje staatt nu in Den Horn, vorige eigenaren weet ik niet. Vanaf mei komt ze bij wolddijk te Groningen te staan. :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 13:33

ik weet niet waar Den Horn is :o
een paard van een vriendin lijkt ook qua kleur heel erg op Witje, alleen is die veeeeel groter ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:22

Hoe veel paarden moeten er worden gekozen en wanneer gaan we kiezen?

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:17

Ik had het er vorige week nog met mijn vriend over...dat ik hoopte dat er een meeting zou zijn in Drenthe.. :D

Wij verhuizen per 1 april van Dordrecht naar Havelte, het zou leuk zijn hier aan deel te nemen!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 18:31

Seven schreef:
Hoe veel paarden moeten er worden gekozen en wanneer gaan we kiezen?

Er moeten 8 paarden gekozen worden, de paarden van frodo123 (mede organisator) en van mij gaan sowiezo mee.
dan doen we dat ik de ochtend groep model sta en m'n vriendin alles regelt en zei staat dan in de middag groep model en dan regel ik alles. ;)
Ik had in de OP gezet dat de modellen 25 maart gekozen zouden worden maar volgens mij kan dat ook wel eerder, aangezien we genoeg modellen hebben.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 18:39

Citaat:
foto meeting 9 Juni
Fotografen:

1. Monster_tos
2. KirstenVosje
3. Seven , Marjolein, http://marjoleinphotography.weebly.com/
4. Nobbie91
5. Emmyjoyce ovb
6. Maysie | Maysoon | Maysoon Rashid Photography (ovb)
7. BvanhetB | Mariëtte | http://mpimage.weebly.com
8. _Daniella
9. Lovelanga (nog geen website, fotografienaam: H.C.O. Photography)
10. Valanee -www.anouklubbers.nl

reserve:

11. daniquexx l danique l http://daniquedevriesfotografie.weebly.com/
12. magda_90 - http://www.makwafotos.nl - ovb
13. Nadineex - http://www.nadinefotografie.tk - ovb
14. x_spirit_x - http://www.oypo.nl/yavannafotografie - ovb
15. Elvi_Elisa
16. Xvivianlover

Modellen:

1. mariadaboy | Lyuski | Appalloosa | wel los | fotogeniek en mooi in actie! | **KLIK** **KLIK**
Cristy | Welsh Mountain x Exmoor (17 jaar) | kan heel lief kijken! | **KLIK** | **KLIK**
2. BrammetJee | Svenngard | Fjord | wel los | kan veel kunstjes/VD | **KLIK**
of: Enya | Fjord | wel los | super fotogeniek | **KLIK**
3. Yassie14 | Tidal | Volbloed Arabier | wel los | rastypische arabier, ik rijd dressuur met hem, hij is 1.58 dus grootte maat arabier. **KLIK** **KLIK**
4.Liisaaxo | Amor van de Bovenboer | Haflinger | wel los met bedrading | Kan bareback, met zadel & voor de kar gezet worden. Ultra-lief&Nieuwschierig | **KLIK** **KLIK**
5. flettie | Fayette of Dunla | Tinker (Fayette Romany Grai=rijpaard typisch, Dunla Romany Cob=wat zwaarder gebouwd) | wel los mits goed afgezet | Dunla heeft vanwege haar ZE wel een Fjordencoupe maar heeft verder (staart, sokken) veel behang, voorpluk zijn we weer aan het kweken. |Fayette rijd ik L1 dressuur, Dunla B dressuur. | fayette: **KLIK** Dunla: **KLIK**
6. DPTomboy | (dusty pebbles) Tomboy | paint | in omheining geen probleem | hij heeft een maanoogje, op touwhalster gereden | **KLIK** **KLIK**
7. Elvi_Elisa | Zorro | Haflinger | kan veel VD | **KLIK**
Elvi_Elisa | Witje | Appeloosa | 5 jaar | beleerd | **KLIK**
Elvi_Elisa | Elvi_Elisa | Liefke | KWPNxFries | 5 jaar | kent wat vd **KLIK**
8. Arinossa | Amber |staat ingeschreven in het fjordenpaardenstamboek | los met duidelijke omheining | kan met touwhalster gereden worden, heb een barebackpad en een roze hoofdstel | **KLIK**
9. palousa | katja |shetlander | 40 jaar! | kan los mt duidelijke omheining | liggen op commando | KLIK
10. DonCamillo | Taranto | PRE ruin |geheel Spaans gereden, volledig Spaanse uitrusting, ruiter is met bolero, sombrero, zahones enz. Spaanse kunsten als Spaanse pas en steigeren, piafferen en passageren | **KLIK** **KLIK**
11.alicelover | Amy's Latina | KWPN | met een goede en goed zichtbare omheining kan ze los | onder het zadel afhankelijk van de spanning ( ga met haar niet mee met de buitenrit ivm veiligheid van mezelf) | **KLIK**
12. alicelover | Chica's Walita | KWPN | met een goede en goed zichtbare omheining kan ze los | onder het zadel en in het water geen probleem. | **KLIK**
13. fleuramatist | Amatist | Welsh | beetje VD | **KLIK** **KLIK**
14. ina_1994 | Laura | Haflinger | Fotomodel, kan voetje geven en is ohz | KLIK KLIK
15. ina_1994 | Ina | Shetlander | 25 jaartjes | Voetje, kusje kan los tussen lint en paaltjes | KLIK KLIK
16. linkalover | Kalinka | Haflinger (groot type 1.53) |Mag los met goede omheining | heuse waterrat en beseft zich goed dat ze op de foto komt. **KLIK** **KLIK**
17. Mariska_R | Wannahave RDP | KWPN | Volledig zwartbruin (enkele witte haartjes op hoofd) **KLIK** **KLIK**
18. Ekeif96 | Eikenhorst's Emiel | New Forest | Ligt aan de omheining | Kan ook onder het zadel en een beetje vd, gaat in het water. **KLIK** **KLIK**

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:20

misschien handig om te vermelden, ik rij tomboy met een westernzadel (barefoot dus zo western lijkt het niet..)

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:18

Jammer dat ik 9 juni wsl niet kan, dan zou ik echt even moeten overleggen enzo! :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:17

Hoe wil je deze hoeveelheid paarden verdelen over de fotografen? Smorgens 5 en smiddags 5 en dan in groepjes van 2 fotograven per model en dan roelleren of hebben jullie een andere planning??

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 22:28

Seven schreef:
Hoe wil je deze hoeveelheid paarden verdelen over de fotografen? Smorgens 5 en smiddags 5 en dan in groepjes van 2 fotograven per model en dan roelleren of hebben jullie een andere planning??

ja, 5 modellen in de ochtend en 5 in de middag. en dan 2 fotografen per paard, de fotografen komen dan de hele dag.
als er gestemd is ga ik een hele planning maken en dan stuur ik dat ook naar iedereen op ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:45

5 paarden op een dagdeel is best veel, weet je dat zeker? Niet 4 bijvoorbeeld?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 22:46

magda_90 schreef:
5 paarden op een dagdeel is best veel, weet je dat zeker? Niet 4 bijvoorbeeld?

als dat handiger is vindt ik dat ook goed.
dit is m'n eerste fotomeeting die ik zelf organiseer dus moet alles nog een beetje leren :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:58

Ik kan alleen voor mijzelf spreken dat ik 4 per dagdeel persoonlijk fijner vind dan 5. Ik weet niet hoe de rest er tegenover staat?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 22:59

magda_90 schreef:
Ik kan alleen voor mijzelf spreken dat ik 4 per dagdeel persoonlijk fijner vind dan 5. Ik weet niet hoe de rest er tegenover staat?

anders kijken we even wat de andere fotografen fijner vinden?
als alle fotografen zeggen dat 8 modellen fijner is vindt ik dat ook prima.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:02

We wachten af. :j

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 23:09

magda_90 schreef:
We wachten af. :j

ja idd, kijken wat de meeste willen :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:42

T is inderdaad best veel ik wil als fotograaf wel wat andere houdingen kunnen doen en wat uitproberen denk dat 4 beter is per dag deel je bent namelijk alleen met de portretten al snel minimaal een uur kwijt en 15 min per dier is vrij kort zeker met rijden en losgooien :)

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:44

Ben het eens met Marjolein :j . Weet nog dat we bij de laatste meeting vier nog maar net konden bij houden :'). Haha!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 23:46

Dan doen we met 8 modellen! (dan kunnen jullie dus 6 modellen uitkiezen)
het is wel leuk als we een beetje de tijd hebben ja, en ik vindt het ook leuk als er losgooi foto's worden gemkaakt! :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:48

Gaan wij samen Mar? Ja ik vond de vorige meeting het al jammer dat we niet meer konden proberen :)