Fotomeeting Zevenhuizerplas 4 augustus(ZH)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nooor_

Re: Fotomeeting Zevenhuizerplas (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 13:41

Hmmm. misschien moet maar iemand die er wel bekend is even beslissen/meehelpen qua locatie want ik ben er nu 2x geweest pas...

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:36

Ik wist niet eens dat er van die grote grasvlaktes waren?!?

Maar hoe zit dat met het kralingse bos dan bijvoorbeeld. Is dat niet allemaal hetzelfde, wat ruiterpaden en gras... ?

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 18:37

het kralingse bos is volgens mij wel echt bos :j

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:10

Kralingse bos is idd meer echt bos, maar bij de zevenhuizerplas heb je ook kleine stukjes bos, dus ik denk dat het voor de foto's niet echt uitmaakt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:26

Ik denk dat het ook wel gewoon een leuke locatie is, en dat je op sommige plekken niet mag komen tja, ik denk als we geen overlast veroorzaken dat het wel gewoon goede is. Ik reed daar vroeger dagelijks op het strand ook als et strand vol lag. Niemand die wat zei. Hoogstens een paar kids die vroegen of ze mochten aaien :+

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:27

Ik vindt het ook een leuke locatie en je hebt echt wel genoeg ruimte voor groepjes van 5 paarden. In het kralingse bos mag je ook niet buiten de paden komen en dat is overal hetzelfde. Wat al gezegd wordt, als je geen overlast veroorzaakt zal het wel loslopen.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:30

Tijdje terug waren we foto's aan het maken met een paard in de duinen van Noordwijk, daar mag je eigenlijk ook het ruiterpad niet af. Maar we stonden netjes stil op een stukje gras naast het pad, kwam er zo'n controleur langs en die vond het allemaal prima en zei ons netjes gedag. Ik denk dat het ook een beetje afhangt van wat je buiten het pad doet. Als je je paard alleen maar netjes stil neer zet en zorgt dat hij de boel niet sloopt, zullen ze dan écht meteen bekeuren? := maargoed, ik kom niet uit die regio dus ik weet t niet :P en voor de rijfoto's zul je dan inderdaad wel het ruiterpad moeten kiezen.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:19

sanne_shelly schreef:
Ik denk dat het ook een beetje afhangt van wat je buiten het pad doet.

En welke controleur je tegen komt :=
Ik heb wel eens een boete gehad van 60 euro omdat ik op "verboden gebied" was met mijn voertuig: paard. -O-

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:23

Ik kom ook nog even om het hoekje kijken, ben helaas nog nooit op de locaties geweest dus ik kan jullie niet helpen, maar wat bos, strand en grasvlaktes klinkt lekker afwisselend. Als er alleen op de ruiterpaden gereden mag worden is het misschien handig om even te zoeken naar een plekje waar zo min mogelijk bankjes en storende dingen staan of weinig mensen komen. Zo min mogelijk weg hoeven te werken is wel handig.

Ik zit trouwens net in het topic van de meeting van 1 juli te kijken en heb toevallig wat foto's van je gezien NESCAFE, érg gaaf, heerlijke kleuren en lekker sfeervol <3

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:17

Colorado schreef:
Ik zit trouwens net in het topic van de meeting van 1 juli te kijken en heb toevallig wat foto's van je gezien NESCAFE, érg gaaf, heerlijke kleuren en lekker sfeervol <3

Dank je :) Het was erg leuk om te doen en we hadden heel mooi licht 's avonds.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:46

Oehh ik wil ook wel op de reservelijst als model. Gaaf idee. Ik woon aan de zevenhuizerplas (bij de strandweg, voor de mensen die 't kennen;)). Mooie omgeving al zeg ik het zelf. Misschien is het Nessebos ook een idee (geen idee of je daar met paarden mag komen trouwens, lopen wel regelmatig paarden rond). Nessebos is vlakbij de Zevenhuizerplas, op zeg maar een minuutje afstand.

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:18

Nessebos? nog nooit van gehoord haha
Maar als het op 1 minuut van de zevenhuizerplas ligt, zal je wel hetzelfde bedoelen als wat wij bedoelen met de ruiterpaden helemaal om de plas heen denk ik

edit: hmm volgens mij toch niet nu ik op google kijk, ik ken dat helemaal niet :P

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:35

Haha het is een mooi gebied (dat is ons uitzicht voor, achter is de 7hp).

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:39

Ik zou graag als reserve op de fotograven lijst komen :j

Heb daar bij nog een vraag/ suggestie.
Ik zie dat jullie de paarden in 2 groepen van 5 heb gedeeld voor de ochtend en de middag.
De paarden moeten een uur en kwartier stil staan voor portret foto's en daarna nog los en/of rijden. Zo zijn ze 3,5 uur bezig excl. vervoer.
Mijn ervaring leert dat het makkelijker en werkbaarder is om de paarden bepaalde tijden te geven dus bijvoorbeeld zo :

Blacky en snuitje:
portret 09:00 - 09:45
rijfoto's 10:00 - 10:45

Rakker, Penny en Kruimel:
portret 10:45 - 11:45
rijfoto's 12:00 - 13:00

Dit kan in de middag uiteraard verder zo gedaan worden, nu de ochtend qua tijden als voorbeeld genomen.

Hierbij zijn de paarden in plaats van 3,5 uur of langer 'maar' 1,75 uur of 2,15 uur bezig en voor fotograven is het ook overzichtelijker om 2 of 3 "tegelijk" te fotograveren dan 5 tegelijk.
Met 5 tegelijk ben je soms lekker met iemand bezig en denk je ineens oh oliebol nog maar 20 minuten voor de overige 3! En met 2 of 3 is dit makkelijker.

Het is gewoon een manier die ik voor beide partijen fijner vindt werken, misschien dat jullie hierover na kunnen denken? :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 14:47

Citaat:
Fotografen:
1. Nooor_
2. VeraW
3. LynnDenise (OVBD)
4. Colorado (ovb)
5. IlonavB (ovb datum)
6. xXutopiaXx
7. Equiphoto
8. Sanne_shelly
9. pinopics
10. Nescafe

Reserve:
11. ownwise

Het is ook niet 5 tegelijk. Ik maak tijdschema's en elke fotograaf krijgt per paard 25 minuten, dan wisselen we door. In die 25 min. kan je portret foto's maken en aan een longeerlijn of in de paddock los.
En als je met alle fotografen 2 paarden fotografeert, dan loop je elkaar alleen maar in de weg (:

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:17

Dat zou ik niet doen noor, dan moet een paard dus heel erg vaak rondjes rennen aan de longe of los.
Tijdschema voor portretfoto's is een prima idee, maar ik zou bij losgooifoto's en rijfoto's alle fotografen zich laten focussen op 1 paard, dus kost je maximaal 5-10 minuten per paard per ronde :)
Het paard dat als eerste aan de longeerlijn is geweest kan daarna gelijk opzadelen en als eerste op de rijfoto's. Werkt echt vlot zo :j

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 16:30

Ja maar zit je elkaar dan niet in de weg?
Nouja dat had ik eerst ook al, maar was vergeten waarom. Maar nu weet ik het weer :')
Ik doe dat wel dan

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 16:31

Welk van de fotografen heeft wel een reflectiescherm?
ik ga nu schema's maken en wil zo snel mogelijk dus de duo's ook maken, dus willen jullie dit snel doorgeven?

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:40

Ik heb een reflectiescherm.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:56

Ik heb evt ook nog een reflectiescherm.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:17

Nooor_ schreef:
Ja maar zit je elkaar dan niet in de weg?
Nouja dat had ik eerst ook al, maar was vergeten waarom. Maar nu weet ik het weer :')
Ik doe dat wel dan

Nee je zit elkaar juist niet in de weg :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:18

@Nooor_, weet niet of ik het helemaal goed begrijp, maar als je schema's maakt mag ik dan vroeg/als eerste met het peerd? :D

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:39

Nooor_ schreef:
Het is ook niet 5 tegelijk. Ik maak tijdschema's en elke fotograaf krijgt per paard 25 minuten, dan wisselen we door. In die 25 min. kan je portret foto's maken en aan een longeerlijn of in de paddock los.
En als je met alle fotografen 2 paarden fotografeert, dan loop je elkaar alleen maar in de weg (:

Oke prima, leek me alleen voor de modellen niet heel handig en voor de fotograven is het goed te doen.
Maar jullie meeting, ik pas me aan :-)
Als ik uberhaupt mee kan natuurlijk!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:04

IK Heb ook een reflectiescherm en het schema zoals bij de vorige meeting weet eff niet meer waar dat was maar jij, irene en IK waren er toen die was kwa tijd enzo fijn geregeld ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:04

Eventjes tussendoor, Vera, kan jij m'n zonnekap aan Noor meegeven?