[P] Mini meeting Havelte 16 mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: [P] Mini meeting Havelte 16 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 05:32

Ik hoop dat Mo zich gedraagt. Hij was vannacht wederom zwaar onrustig en heeft nog duidelijk pijn. -O-

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 09:15

_l_amanda_l_ schreef:
:Y) Ahum, beetje onnozel misschien, maar mag ik me hier toch weer aanmelden als fotograaf?
Heb het de laatste weken zo vaak gefietst dat de afstand eigenlijk geen obstakel meer is, dus doe het met liefde 2x in één weekend voor een keertje... :) (en ik vind die mini's zo leuk!)
Zag dat jullie ineens behoorlijk wat afmeldingen hebben, en heb voor de terugweg al een lift aangeboden gekregen! *\o/*

Heel graag zelfs! Zet je er vanavond bij.

Happinez schreef:
Eventueel kan ik Perla , m'n perlino merrie ook nog mee nemen ipv Doerak als iemand dat graag heeft.
Afhankelijk van het weer kan ik haar eventueel ook wel mee nemen, ze gaat pas volgende week naar de hengst. ( heb namelijk geen tijd om d'r helemaal te wassen :o , al is ze op het moment aardig schoon , maar wel in weideconditie en niet beleerd )

Gezien de ochtend al erg vol is. Komt het niet helemaal lekker uit. Maar omdat iedereen de keuze had twee mee te nemen mag jij dat uiteraard ook. Wel graag vanavond voor 9 uit melden, dan kan ik rooster miss nog aanpassen.

magda_90 schreef:
Ik hoop dat Mo zich gedraagt. Hij was vannacht wederom zwaar onrustig en heeft nog duidelijk pijn. -O-

Als het echt niet lukt alle begrip voor. Zou je het wel voor 9 kunnen melden? Of wil je vannacht en morgenochtend afwachten?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:17

Nee ik bedoel I.P.V. ik neem er sowieso maar 1 mee.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:17

Je bedoelt 's avonds neem ik aan? Ja ik wil rond 18:00 uur de knoop doorhakken. :j

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 10:38

Happinez schreef:
Nee ik bedoel I.P.V. ik neem er sowieso maar 1 mee.

Okay, haha. Gelukkig, dat laat ik helemaal aam jezelf over! ik vind het al leuk dat je komt.

magda_90 schreef:
Je bedoelt 's avonds neem ik aan? Ja ik wil rond 18:00 uur de knoop doorhakken. :j

Vanavond ja, kijk maar even wat mogelijk is.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:26

Sorry.. Het gaat voor mij niet lukken. Mijn vriend moet sowieso de ochtend werken. En ik moet zelf ook nog een aantal uur werken. M'n vriend stopt om 1 uur met werken maar is dan pas rond 3 thuis. Vind het erg jammer...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:45

Mootje is nog steeds zo onrustig dat ik weer twijfel of ik de dierenarts moet bellen. Ik denk dat ik toch maar morgen thuisblijf, ik vertrouw de situatie helemaal niet. -O-

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:51

Wat is er dan met je knappe ventje Magda? Sterkte iig, het zijn toch je "kinderen" hè ... :(:)

Happinez, ik laat me verrassen ! Doerak is een hele knappe, die heb ik al eens gefotografeerd maar zou het niet erg vinden om nog eens te "moeten" hoor haha! :D

Dank Jolliej, voelde een beetje stom om me eerst af en nu weer aan te melden haha :') Is me nog niet eerder gebeurd.. Maar met dit mooie weer steeds kan ik maar beter gewoon domweg door fotograferen! Zo heerlijk buiten! Had toch nog niks te doen :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:01

Ja daarom Amanda, bedankt. Hij is woensdag gecastreerd maar reageert er ontzettend heftig op met pijn (ondanks de extra pijnstillers). Hij is zo onrustig dat ik het niet vertrouw. -O-

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 19:30

Is het castreren wel goed gegaan dan? Want normaal gesproken horen ze er niet zo erg pijn aan te hebben?

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 19:45

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:58

Jolliej schreef:
Is het castreren wel goed gegaan dan? Want normaal gesproken horen ze er niet zo erg pijn aan te hebben?

Volgens de dierenarts zijn er honden, hoewel weinig, die enorm kunnen overreageren op de pijn/gevoeligheid. De wond zelf ziet er alleen iets geïrriteerd uit door het slikken, maar zeker niet dik of gezwollen. Er loopt een beetje vocht uit, maar dat is pas zichtbaar geworden met de broekjes die ie nu aanheeft.

Dus ik denk dat verder an sich de castratie goed is gegaan (dierenarts zei ook dat alles erg gemakkelijk ging) maar dat de napijn onderschat is. Eigenlijk hadden we meteen vanaf dag 1 wat meer pijnstilling moeten hebben ipv de standaard langwerkende injectie. :o

Maar goed, de washandjes liggen in de vriezer zodat we kunnen koelen. Ook loopt hij al minder krampachtig. :j

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 20:00

He, jammer nou voor die ziel...
Inderdaad goed koelen, maar heeft hij die kap niet meer om dan tegen het slikken? Geen ontsteking of iets dergelijks, als er vocht uitkomt?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:03

Hij heeft de kap + broekje om. Maar met de rand van de kap kun je ook prima krabbelen natuurlijk. :Y)

De dierenarts heeft dat gisteren gecontroleerd, het is helder vocht wat duid op wondvocht. Pas als de wondranden rood worden of de vocht niet meer helder is, zit er een ontsteking. Derhalve hebben we dus wel voor de zekerheid antibiotica mee gekregen.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 20:06

Ja, nou, vervelend joh!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:07

Zeker, vooral voor hem. -O-

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:42

Beterschap voor je hondje!

Wel jammer dat we s' middags maar 2 modellen hebben.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 20:47

Nou, Kim_Asterix gaat kijken of ze toch kan komen, aangezien het in de middag dus niet zo lang duurt, maar ze kan het dus niet beloven...

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:30

ik kan voor de middag eventueel nog wel een vriendin meenemen met een 2 jarig shethengstje als model. Donkerbruin, wel geschoren, maar oh zo'n koddig koppie met veel manen erop.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:40

Maar moet ik dan wel de 6 paaltjes met draad meenemen? Of is dat te weinig? Of neemt iemand anders dan mee?

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 21:45

Als je wil graag meenemen, Magda zou ze mee nemen, maar die komt dus niet. 6 paaltjes moet hopelijk wel lukken en anders beetje improviseren.

criollo_yess schreef:
ik kan voor de middag eventueel nog wel een vriendin meenemen met een 2 jarig shethengstje als model. Donkerbruin, wel geschoren, maar oh zo'n koddig koppie met veel manen erop.

Van mij mag je haar vragen, maar dan wil ik het eigenlijk wel binnen een half uur weten, want dan kan ik het nog aanpassen. Kim_asterix reageert niet meer, zal haar pbtje doen dat er nog een half uur is. Want ik ga niet de hele nacht bezig blijven. Half elf komt het echte, echte definitieve schema online, want dan ga ik echt niets meer veranderen...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:46

Of iemand moet over Leeuwarden gaan om ze op te halen?

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:49

Ik kan ook komen met Floortje :)
Heb wel een leren halstertje voor haar maar ik heb geen hengstenketting. Heeft iemand deze te leen of zal ik gewoon een leren teugel gebruiken?

Ik neem de sulky ook mee, als het lukt met de tijd kan ik nog een paar keer heen en weer racen haha.
Laatst bijgewerkt door Kim_Asterix op 15-05-15 22:00, in het totaal 2 keer bewerkt

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:53

Jolliej schreef:
Van mij mag je haar vragen, maar dan wil ik het eigenlijk wel binnen een half uur weten, want dan kan ik het nog aanpassen. Kim_asterix reageert niet meer, zal haar pbtje doen dat er nog een half uur is. Want ik ga niet de hele nacht bezig blijven. Half elf komt het echte, echte definitieve schema online, want dan ga ik echt niets meer veranderen...

Ja, die vriendin wil graag mee, dat heeft ze mij al laten weten, wilde het alleen eerst met jou afstemmen..... Dus zet haar er maar bij; Charlotte met pony Kees.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:03

Ik kan evt mn bruin Appaloosa twentertje in de trailer proppen. Maar die is niet gewassen, geschoren maar met halve zomervacht erop nu

Wel super expressief dier, giga bewegen