[M] Harry Potter Fotomeeting [woonplaats] Zaterdag 8 Augustus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:32

FR_Foto schreef:
stemmen is toch het eerlijkste als ik zou loten kunnen de diehards als nog niet tussen zitten.... ik heb al heel wat meetings gehad en daar uit blijkt dat stemmen toch wel het handigste is..

Mee eens, en ik denk dat de fotografen voor een bepaalde hp uitstraling gaan, niet voor miss holland. Ben ik ook niet met mn maat 44 rode bolle wangen bla bla -O-

Anyways! Ik heb iemand gevonden die een sjaal voor mij gaat maken in slytherin kleuren :D Toevallig nog iemand hier die een sjaal wil je ravenclaw slytherin w.e kleuren? Is vast te warm maar goed dat moet je er maar voor over hebben :') Iemand nog meer leuke ideen die ik kan maken/kopen etc?

Onali

Re: Harry Potter Fotomeeting Kampen september/oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:43

Op mn zoektocht naar een gewaad ben ik sokken in de kleuren van de houses tegen gekomen, slipjes en zelfs badpakken. (waren trouwens allemaal wel van originele afkomst dus niet zelfgemaakt)

Dus wees creatief :')
Een bh misschien?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:48

Hahaha, ik ga mijn zusje even vragen hoe tebreien en dan ga ik miss zelf nog een nieuwe slytherin sjaal maken :)

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 01:57

Als men hier unaniem mee eens is, dat stemmen eerlijker is dan loten, meld ik me af. (Moet ik hiervoor ook PB sturen?).
Jammer, want ik keek er enorm naar uit, maar hier sta ik niet achter.

Ik heb namelijk liever de HP diehard fan, want daar gaat het om. Ook van mensen met maat 44 en rode bolle wangen kan ik mooie foto's maken en goed resultaat hebben.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:19

Volgens mij zijn we allemaal fan en allemaal geen miss holland of wel :p

Als je als fotograaf mag je stemmen dus dan heb je zelf wel wat in te brengen!! En volgens mij mogen er zat modellen mee! Maar dit is je eigen keuze! Als ik als fotograaf word gekozen zou ik eerder kijken naar hoeveel tijd enz ze in een costuum stoppen enz dan hoe ze eruit zien!

Ik zal als ik vandaag tijd heb nog een goede foto sturen en ook wat ik qua outfit in gedachte had! Ben sowieso nog opzoek naar een paar ravenclaw sokken en een sjaal, alleen moet ik even kijken voor de kleur want heb een rokje wat er miss wel leuk bij is alleen is dat echt blauw blauw!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:54

Onali schreef:
Op mn zoektocht naar een gewaad ben ik sokken in de kleuren van de houses tegen gekomen, slipjes en zelfs badpakken. (waren trouwens allemaal wel van originele afkomst dus niet zelfgemaakt)

Dus wees creatief :')
Een bh misschien?

HP lingerie shoot? :') _O- Geweldig.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:57

Kala schreef:
Als men hier unaniem mee eens is, dat stemmen eerlijker is dan loten, meld ik me af. (Moet ik hiervoor ook PB sturen?).

Ik heb namelijk liever de HP diehard fan, want daar gaat het om. Ook van mensen met maat 44 en rode bolle wangen kan ik mooie foto's maken en goed resultaat hebben.

No, dont go! -O- Anders ga je eerst kijken wie de meeste stemmen krijgen, en als je dan er niet mee eens bent afhaken?

@Lara, als je de sjaal alsnog niet kan vinden kan ik wel kijken of ik iemand kan regelen die er een voor je wilt maken :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:15

Als er gestemd gaat worden heb ik een zeer kleine kans. Heb me tot nu toe een beetje afzijdig gehouden wbt de voorbereidingen. Als ik te veel kijk wat ik zou willen en te veel ideeën krijg, dan zou het echt een domper zijn als ik niet mee mag. Vandaag dat ik me tot nu toe nog niet veel heb laten horen. Mocht ik gekozen worden dan zorg ik dat ik ook wat leuks heb :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:20

Kala schreef:

Wat jammer dat je hierom weggaat zeg. Volgens mij begrijp je niet wat de redenen zijn waarom wij als fotograaf willen stemmen.

Modellen hebben veel werk aan een meeting. Daar twijfel ik niet aan. Maar vergeet niet dat wij meer tijd kwijt zijn aan een meeting! Voor de meeting tref je je voorbereidingen, je maakt een moodboard en bekijkt wat je graag wilt doen en hoe. Je verzamelt ook wat props en leest je in in nieuwe technieken die je wilt toepassen. Dan de standaard dingen zoals kaartjes legen en accu's opladen. Tas inpakken Etc. Op de meeting zelf ben je druk met foto's maken en die nieuwe dingen proberen. Na de meeting is het niet klaar. Jullie gaan naar huis en wachten op de Foto's. Die foto's worden eerst uitgezocht. Daarna worden ze nabewerkt waarbij je soms met 1 foto wel een uur bezig kan zijn om die perfect te maken. Want je wilt resultaat leveren.

Is het dan zo erg dat wij als fotografen graag bepalen wie wij als model zien? Na een meeting is er een kleine kans dat foto's nabesteld worden dus je gooit er al die moeite in voor praktisch niks en dan mag je niet eens zelf invloed hebben op de modellen lijst. Ik vind dat persoonlijk niet tof. En juist Door te stemmen ben je eerder geneigd de die hard fans uit te kiezen omdat die waarschijnlijk jouw moodboard beter begrijpen.

Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:01

pluisje88 schreef:
Als er gestemd gaat worden heb ik een zeer kleine kans. Heb me tot nu toe een beetje afzijdig gehouden wbt de voorbereidingen. Als ik te veel kijk wat ik zou willen en te veel ideeën krijg, dan zou het echt een domper zijn als ik niet mee mag. Vandaag dat ik me tot nu toe nog niet veel heb laten horen. Mocht ik gekozen worden dan zorg ik dat ik ook wat leuks heb :j

Wat dat hou ik mij ook afzijdig want ik ben aan het denken hoe ik het in een modern jasje kan steken.
En een naar trekje van mij is dat ik het zo lang mogelijk voor mezelf hou omdat ik orgineel wil blijven.
Ik heb nog wat boeken met een groenige kaft gevonden zonder tekst en ze lijken ook best oud.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:09

Marjoow schreef:
Wat jammer dat je hierom weggaat zeg. Volgens mij begrijp je niet wat de redenen zijn waarom wij als fotograaf willen stemmen.

Modellen hebben veel werk aan een meeting. Daar twijfel ik niet aan. Maar vergeet niet dat wij meer tijd kwijt zijn aan een meeting! Voor de meeting tref je je voorbereidingen, je maakt een moodboard en bekijkt wat je graag wilt doen en hoe. Je verzamelt ook wat props en leest je in in nieuwe technieken die je wilt toepassen. Dan de standaard dingen zoals kaartjes legen en accu's opladen. Tas inpakken Etc. Op de meeting zelf ben je druk met foto's maken en die nieuwe dingen proberen. Na de meeting is het niet klaar. Jullie gaan naar huis en wachten op de Foto's. Die foto's worden eerst uitgezocht. Daarna worden ze nabewerkt waarbij je soms met 1 foto wel een uur bezig kan zijn om die perfect te maken. Want je wilt resultaat leveren.

Is het dan zo erg dat wij als fotografen graag bepalen wie wij als model zien? Na een meeting is er een kleine kans dat foto's nabesteld worden dus je gooit er al die moeite in voor praktisch niks en dan mag je niet eens zelf invloed hebben op de modellen lijst. Ik vind dat persoonlijk niet tof. En juist Door te stemmen ben je eerder geneigd de die hard fans uit te kiezen omdat die waarschijnlijk jouw moodboard beter begrijpen.

Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt ;)

Ik begrijp het prima, wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben.

Ik ben eerder echt anders naar meetings gegaan. Ik maak geen moodboard; ik weet wat ik wil zien, ik ken het thema maar al te goed (daarom geef ik me op) en vanaf daar is het afhankelijk van de omgeving en wat iemand wil en bij zich heeft. Ik ben er voor het model, model is er niet voor mij. Zij geven aan wat ze willen zien en/of ik overleg mijn ideeën en ik doe mijn best. Zijn modellen zenuwachtig of weten ze het niet, dan kom ik daar al babbelend wel achter.
Nabewerken kan en doe ik in principe niet (in mijn ogen heb ik dan gefaald op de plek zelf - máár misschien is dit wel het onderwerp om er eens in te duiken en te proberen, dus sta er deze keer wel voor open) en ik vraag geen geld voor mijn foto's. Ik vraag er geen geld voor, omdat ik érg veel leer van dit soort meetings (huur je mij specifiek in, vind ik het een ander verhaal). Ik zou het model moeten betalen, omdat zij ook de tijd voor mij nemen, kostuums maken/kopen en geduldig wachten tot ik klaar ben. Nogmaals, ik ben er voor het model.

Op een HP meeting komen andere mensen op af dan alleen een meeting met paarden en modellen op bijv. de heide. Mensen die normaal misschien niet zo'n held zijn met opgeven als model. In april/mei doe ik ook mee aan een Assassins Creed fotomeeting (ook dat thema ken ik maar al te goed). Daar komt ook weer een heel ander slag mensen op af.

Maar ik zal het er anders neerzetten. Ik doe niet mee met het stemmen op de modellen en als jullie mij willen als fotograaf, voel ik mij vereerd en ben ik erbij.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:17

Dus je vraagd geen geld voor een nabestelling Kala? Want dat is niet echt eerlijk naar de andere fotografen ;). Ik begrijp je mindset, maar ik lig daarin anders en weet dat ik niet de enige ben.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:26

Jikkeee schreef:
Dus je vraagt geen geld voor een nabestelling Kala? Want dat is niet echt eerlijk naar de andere fotografen ;). Ik begrijp je mindset, maar ik lig daarin anders en weet dat ik niet de enige ben.

Waarom is het niet eerlijk? Als mensen jouw foto's mooi vinden, nemen ze jouw foto's. Als je een redelijke prijs vraagt, moet dat geen probleem zijn. Bij eerdere meetings zijn er hierdoor niet meer foto's bij mij opgevraagd dan bij anderen. Zoals ik zei, ik ben lerende, daarvoor hoef je mij niet te betalen. Als ik het hier niet had geschreven, had niemand het geweten en was het een cadeautje geweest voor het model...

En als jullie perse willen dat er geld voor gevraagd wordt omdat dit in jullie ogen eerlijker is, vraag ik geld naar wat men het waard vindt en kan betalen. Ook opgelost.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:30

Mijn mening zou ook zijn dat stemmen eerlijker is.
De fotografen doen het gratis (tot het nabestellen dan maar bedoel alleen de meeting) en het is voor hun ook weer van belang wat ze voor hun portfolio kunnen gaan gebruiken.
Als beginnend fotografe en naast ontzettend gestoei met Photoshop wat ik ontzettend duur moet gaan kopen, kost het hartstikke veel tijd.

Zelf ben ik dan al sinds dat ik weet van de meeting lekker aan het rondneuzen en aan het struinen waar ik wat kan vinden.
Omdat er zoveel tijd is voordat de meeting er is, wil ik proberen dingen zelf te maken, zoals een sjaal. Me moeder is een fantastische naaister en ze wilt me vast wel helpen. Ze bood me ook al aan een cape te maken :j
Niet dat ik er veel tijd voor hebt, aangezien ik fulltime werk, maar ik wil dit gewoon en vind het beter als achter me laptop hangen met een filmpje als ik bij me paarden ben geweest :+

(Heeft iemand trouwens nog tips welke steek je het beste kan gebruiken? Ik wil de "nieuwere" versie sjaal maken, dus met 2 dunne strepen kleur.)

Ben nog even aan het kijken voor welk huis ik uiteindelijk wil gaan, maar dat ligt ook een beetje aan welke kleuren kleding ik het beste kan komen.
Denk dat ik voor Zwadderich ga (Evil rules! :+ )

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:34

@Kala, Omdat wij net zo goed veel moeite en tijd in de meeting steken. Ik vind het in zekere zin oneerlijk omdat ik niet beter weet en omdat het ook deels zo is. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is tegenwoordig het motto. De hele markt ligt al laag, nee dan vind ik het niet zo heel eerlijk. Ik ben ook lerende, maar lever ondertussen in mijn leerproces wel resultaten af wat het toch wel waard is om ook maar iets van de onkosten hier uit proberen te halen. Ik heb al aardig wat meetings gedraaid, maar weet oprecht niet wat de andere fotografen aan nabestellingen hebben gehad. Ook niet van die ik zelf heb georganiseerd. En ik hoef het ook niet te weten, maakt verder ook niet uit. Ik weet niet of jij je CC abbonement moet betalen, je website, je domein. Kost nogal wat per maand. Dus dan vind ik het wel degelijk oneerlijk. Ook dat je redeneert naar 'dan vraag ik geld naar wat men het waard vindt en kan betalen', sja dan kan je net zo goed €1,00 vragen.. Jammer dat je het niet zo goed begrijpt. Ik merk dat ik het nogal frustrerend vind dus ik laat het maar liggen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:43

Leprycorn schreef:
De fotografen doen het gratis (tot het nabestellen dan maar bedoel alleen de meeting) en het is voor hun ook weer van belang wat ze voor hun portfolio kunnen gaan gebruiken.
Als beginnend fotografe en naast ontzettend gestoei met Photoshop wat ik ontzettend duur moet gaan kopen, kost het hartstikke veel tijd.

Zelf ben ik dan al sinds dat ik weet van de meeting lekker aan het rondneuzen en aan het struinen waar ik wat kan vinden.
Omdat er zoveel tijd is voordat de meeting er is, wil ik proberen dingen zelf te maken, zoals een sjaal. Me moeder is een fantastische naaister en ze wilt me vast wel helpen. Ze bood me ook al aan een cape te maken :j
Niet dat ik er veel tijd voor hebt, aangezien ik fulltime werk, maar ik wil dit gewoon en vind het beter als achter me laptop hangen met een filmpje als ik bij me paarden ben geweest :+

(Heeft iemand trouwens nog tips welke steek je het beste kan gebruiken? Ik wil de "nieuwere" versie sjaal maken, dus met 2 dunne strepen kleur.)

Ben nog even aan het kijken voor welk huis ik uiteindelijk wil gaan, maar dat ligt ook een beetje aan welke kleuren kleding ik het beste kan komen.
Denk dat ik voor Zwadderich ga (Evil rules! :+ )

Yeah zwadderich buddy!
Ik ga voor zwart wit en donkergroen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:46

Ik ga het niet tof vinden als foto's gratis weggegeven worden. Want, zo lopen wij natuurlijk mogelijke inkomsten mis. Ik hoop dan ook dat TS hier iets mee gaat doen.

Ik begin trouwens hard te twijfelen. Vind het idee en concept enorm leuk maar heb het idee dat het fotografenwerk nou niet echt gewaardeerd word :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:47

Leprycorn schreef:

No offence maar model zijnde kost ook geld. Jouw moeder maakt de spullen, wie betaalt haar tijd?
Kleding komt ook niet goedkoop, nu had ik al diverse dingen jaren geleden gekocht, maar alleen al een echt gewaad kost al 140 euro.
Ik kan niet naaien, breien en borduren dus ik moet het kopen.
Benzine van en naar Kampen is voor mij ook niet gratis.

Ik heb het er voor over omdat het iets wat ik al heel lang wil maar nooit zelf aan gedacht heb.

Om te zeggen dat alleen fotografen er tijd en geld in steken vind ik niet terecht. Modellen zijn er net zoveel aan kwijt, voorbereidingen treffen, mp afspeuren, spullen kopen, spullen maken.
Beide partijen hebben er geld en tijd voor over maar beide doen het op een andere manier.

(toverstok a 40 euro maal 2, nepcape was ook rond de 40 euro, sjaal 25 euro, stropdas 20 euro, overige kleding a 60 euro, props (en daar heb ik er veel van) a 100 tot 150 euro)
En dan zijn er nog de cardigan en het echte gewaad die ik wil a 100 tot 140 euro
:+

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:50

Jikkeee schreef:
Jammer dat je het niet zo goed begrijpt. Ik merk dat ik het nogal frustrerend vind dus ik laat het maar liggen.

Ik vind het bijzonder dat je de conclusie trekt dat IK het dus dan maar niet goed begrijp. Ik begrijp het prima, maar ik sta er anders in dan jullie. Jullie hebben het respect niet voor mij om daarin mijn eigen weg te gaan. Ik zie, snap en respecteer jullie keuze volledig om er geld voor te vragen, want ik weet dat bij sommige meer achter zit.

Ik heb (nog) geen website en alles er omheen, ik bouw geen portfolio op voor professioneel gebruik. Duur software pakket kopen is een keuze en met de insteek voor professioneel gebruik begrijpelijk, maar er is ook zat freeware te vinden wat voor mij in elk geval afdoende is. Ik heb goed spul, maar het is mijn hobby, ik doe het voor de lol en om te leren. Ik kan leuk fotograferen, maar ik ben geen pro. Voor pro's betaal je, voor mij niet (wederom tenzij je mij persoonlijk vraagt).

Kijk maar of jullie mij (nog) als fotograaf willen. Nogmaals ik doe het voor de lol en voor de modellen. Als jullie dit niet eerlijk vinden, prima! Jammer, maar prima.

Onali schreef:
Om te zeggen dat alleen fotografen er tijd en geld in steken vind ik niet terecht. Modellen zijn er net zoveel aan kwijt, voorbereidingen treffen, mp afspeuren, spullen kopen, spullen maken.
Beide partijen hebben er geld en tijd voor over maar beide doen het op een andere manier.

(toverstok a 40 euro maal 2, nepcape was ook rond de 40 euro, sjaal 25 euro, stropdas 20 euro, overige kleding a 60 euro, props (en daar heb ik er veel van) a 100 tot 150 euro)
En dan zijn er nog de cardigan en het echte gewaad die ik wil a 100 tot 140 euro
:+

Dat bedoel ik dus ;)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:55

Jikkeee schreef:
Ik sluit me aan bij Marjolijn. Het is natuurlijk voor jullie redelijk wat werk hoor, maar een gemiddelde meeting wat minder.

Ik besef dat deze meeting ook meer tijd/geld kost dan voor een gemiddelde meeting. Maar dat er nu al zo veel trubbels zijn... Nee dan sluit ik me weer aan bij Marjolijn en twijfel ik over mijn aanmelding.

Wat grappig dat je maar een deel quote Kala. Ik geef namelijk in het begin aan dat we op een andere lijn liggen en dat dat prima is. Maar het is niet eerlijk is, is nou eenmaal zo. Ik heb prima het respect voor jou, maar ik geef alleen aan dat het niet eerlijk is om dit in een groep te doen waarbij mensen wel hun onkosten eruit proberen te halen. Dat jij praktisch geen kosten hebt is jouw keuze, dat ik de mijne heb is mijn keuze. Ik doe dit ook voor de lol en de modellen, maar er speelt voor mij wel nog een factor mee. Een financiële factor.

Maar ik meld mijzelf af, dan is dit alles klaar ;).

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:58

@Onali: zo bedoel ik het niet hoor!
Het kost het ook geld voor "ons". Ben ik helemaal met je eens.
Bedoelde niet dat het voor ons geen geld kost, maar bedoelde alleen dat het voor de fotografen ook geld kost.

Wil inderdaad ook nog een "officiële" wand en die zijn echt niet goedkoop. Helemaal mee eens.

Vind het erg jammer dat er discussie over is ontstaan. Denk dat we dit allemaal jammer vinden aangezien geloof ik iedereen hier wel HP fanaten zijn. Anders hadden we ons niet opgegeven. Dat was ook de reden dat het vriendinnetje van iemand hier die zich opgegeven had en geen HP fan is, verder op de reservelijst komt en niet automatisch kans maakt om mee te gaan. (geloof ik! Pin me er niet op vast wat er nou precies afgesproken is.)

Of je nou veel of weinig in het topic reageert.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:03

Dat het geld kost voor beide, ja daar twijfel ik niet aan. Maar, ik heb een beetje het idee alsof de fotografen hier ondergeschikt gesteld worden aan de modellen, terwijl ik dit absoluut anders zie. Als model en als fotograaf wil je iets uit een meeting halen. Het model krijgt mooie foto's, de fotograaf kan oefenen en heeft nieuw materiaal voor het portfolio.

Het model krijgt foto's op klein formaat, mét een logo. En ik heb hier nog nooit zo onwijs veel moeite mee gehad om uit te leggen. Het is namelijk heel normaal.

Ik stop met de discussie. TS organiseert deze meeting en zal met regels moeten komen. Ben ik het niet eens met deze regels zal ik mij terugtrekken uit deze meeting :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:05

Dan heb ik je verkeerd begrepen Leprycorn Y;(

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:05

Jikkeee schreef:
Maar ik meld mijzelf af, dan is dit alles klaar ;).

Nee, doe jij maar mee. Ik heb de discussie veroorzaakt en ik zal mij dus afmelden. Dan zijn er geen oneerlijke problemen meer.

Ik heb wel gelezen wat je schreef, maar waarom moet ik geld vragen als ik er naast de benzine en tijd geen onkosten aan heb. Dat is naar waarde en kunde betalen. Jullie hebben er meer onkosten aan en bouwen er een professioneel portfolio mee op, dus vraag je geld. Prima toch. Waarom is het zo'n enorm probleem en 'niet eerlijk' als ik het niet doe...

Maar goed, laat maar. Ik meld me af en dan kunnen jullie het oppakken zoals het normaal gesproken hoort te gaan bij een meeting.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:07

Je bent vergeven hoor Onali ;) +:)+ :*

Laten we gewoon afwachten tot TS beslist wat de regels zijn en dan kan iedereen voor zichzelf beslissen wat die wilt.
Model of fotograaf.