Gezellige Sahara, Ommen najaarsfotomeeting!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Re: Gezellige Sahara, Ommen najaarsfotomeeting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 13:28

Denk ik ook haha.
Geen probleem, extra reserves is altijd mooi meegenomen.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:50

Ik heb even wat fotografen een bericht gedaan , eentje heeft al gereageerd en zal vanavond of morgen dit topic eens bekijken en kijken of ze dan kan/wil. Voor die 23 nov :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 14:01

Goed bezig Kirsten! :)

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:22

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 14:27

Herlinde, ik zet je erbij in het ander topic voor 7 december. Het linkje staat ergens op de vorige pagina geloof ik.

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:35

okee dankje!!!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:48

Dit wordt m'n eerste fotomeeting! Dus waar moet je zoal aan denken?

Natuurlijk tuig voor de pony, neem een gewoon halster en ook een touwhalster mee.
Borstels ed.
Normale kleren & rijkeren etc

Wat nog meer? Heb er nu al zin in haha, hopelijk is het weer die dag goed! :) :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:05

Wat leuk, om weer naar de Sahara te gaan voor foto's! Een rondje buiten rijden, na het fotograferen, dat lijkt me ook heel leuk. Nu hopen op veel zonneschijn. Vandaag was het ook mooi buiten.

elwinfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:33

Simone ga jij het redden om beide meetings te organiseren/begeleiden?

Ellen (zoutenootjes) heb jij de paaltjes nog? ;) dan neem ik het draad weer mee voor eventuele
losgooi fotos (of heb ik het verkeerd begrepen en doen we dat deze keer niet? :oo )

Kirsten; je kunt je pony gewoon netjes poetsen/wassen (bram is bont, dus die moet ik wel wassen :') ),
eventueel vlechten? Een mooi hoofdstelletje/halstertje en eventueel een kettinghalstertouw of een mooi halstertouw?
Kleding is een beetje afhankelijk van de fotografen denk ik? De een wil geen rood, de ander geen wit? :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:45

Netjes wassen/poetsen doe ik zeker hahah! Knotten zal ik even kijken aangezien meneer heel goed ze eruit kan halen.... _-:( :') En ik kom denk ik in het donkerblauw/zwart oid aangezien m'n touwhalster blauw is enzo :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:47

Trouwens, een andere fotografe zal ook even kijken of ze kan en ze reageert waarschijnlijk zo wel een keer in dit topic :D Ken haar goed en ze maakt erg mooie foto's vind ik! Is ook mooi dichtbij voor haar :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:50

De paaltjes zijn van nobje, maar ik kan wel vragen of we ze mogen gebruiken. Zij heeft ook nog veel draad. Losgooien geeft wel mooie foto's (vind ik persoonlijk).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:50

Ik neem een longeerlijn mee daar voor. :P

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:51

Goed plan, Marlinde. Xander is heel handig met draadjes, haha.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:53

Ik denk ik ook aangezien hij aan de longeerlijn al helemaal gek wordt thuis... :') Dus losgooien lijkt me niet zo slim denk ik :') Arabieren af en toe ook, echt een held op sokken en een enorme druktemaker dus ik ben benieuwd wat hij op vreemd terrein met vreemde paarden en mensen etc doet :')

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:56

Dat is ook toevallig, die (arabier) van mij is best makkelijk buiten, ook met vreemde paarden en mensen. Juist in de binnenbak wil hij nog wel eens druk worden :') . Longeren doe ik niet zoveel (zit wel eens in de knoop met de lijn).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:57

zoutenootjes schreef:
Goed plan, Marlinde. Xander is heel handig met draadjes, haha.

Xander gaat niet mee haha, Blixem wel en die is nogal een springtalent. :7

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:06

Nou "mijn" Arabier is echt een knuffel maar toch zoooo lastig hahah. Hij is superlief maar zo gevoelig en raakt van het minste in paniek :') Laatst nog een meter de lucht in gevlogen doordat hij op een takje stapte :') hij is nu 7 maar lijkt soms net 3 hahaha. Hij kan ook geweldig goed lopen maar is snel gespannen en gaat dan rennen etc, dus nog even afwachten hoe hij het gaat doen. Hij heeft ook nog niet veel ervaring buiten. Over 2 weken ons B dressuur debuut en springen is tot nu toe nog een ramp aangezien de balken natuurlijk bijten... :P Het is even afwachten hoe het gaat, op hol slaan doet hij vast niet maar ik denk dat ik hem niet meer rustig krijg als ik hem tussen draadjes los gooi,, of hij moet die dag wel zooo relaxed zijn hahaha :P Dus we zien die dag wel of ik het gas erop kan gooien of niet, ligt aan meneer zelf :') :)

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:27

Hoihoi!

Kirsten heeft mij vanmorgen een berichtje gestuurd of ik het leuk vind om 23 november mee te gaan als fotografe. Het is voor mij dichtbij, net even het topic en de modellen bekeken en het lijkt mij erg leuk!
Ben alleen helemaal niet bekend met een fotomeeting, maar het klinkt wel gezellig!

Onderstaand even wat linkjes van een paar shoots die ik heb gedaan.

http://nl.tinypic.com/r/x3btdj/8
http://nl.tinypic.com/r/11rdt2r/8
http://nl.tinypic.com/r/311mhdd/8
http://nl.tinypic.com/r/2a799j6/8

Ik hoor het wel of ik mee kan/mag :)

Groetjes, Wendy

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:46

Jaaa zou superleuk zijn als je mee zou gaan/mogen Wen! :D

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:48

Puur uit nieuwsgierigheid.

Is er iemand uit de omgeving Enter/Rijssen/Wierden die met een tweepaards gaat? Waar ik eventueel bij in kan. Heb zelf wel gewoon vervoer hoor maar ik moet altijd de auto van me schoonouders lenen haha. Die heb ik al zoveel geleend :') als we nu kunnen combineren scheelt het voor mijn schoonouders weer haha.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:51

Nou Kristen, misschien kan hij even bij die van mij kijken hoe het moet. Meneer paard hier is altijd heel makkelijk. Ik heb ook standaard wat stukjes wortel bij me, of wat appel. Hij is heel goed opgevoed door zijn vorige eigenaar, dat scheelt ook al veel.
We hebben al twee keer meegedaan met een kennismakingsklasse endurance, en dat ging heel goed. Op stal is er een oefenparcours, dat nemen we ook af en toe mee. We hebben de oefencross bij Lemele gedaan, dat was ook leuk. Je hoeft dan niet alles te springen en kan in je eigen tempo door het parcours. Paniek doet hij niet aan, maar hij wil wel eens flink versnellen na de sprong. Dus daar oefenen we nog mee.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:08

Hahaha jaa wij zijn ook nog flink aan het oefenen! Die van mij kan idd nog flink wat leren. Maargoed, gewoon heel veel kilometers maken en dan wordt alles vanzelf wel beter. Ik wil ook nog een keer kennismakingsklasse endurance meedoen, aankomend jaar dus :) Ik oefen ook wel met springen maar het is echt lastig met hem en zal het voorlopig ook wel blijven, maar dat komt over een tijdje vast ook wel goed hoor! Gewoon heel veel geduld hebben en zoals ik al zei erg veel kilometers maken. Paniek doet hij helaas wel aan, maar het is ook een leuke uitdaging en het gaat al steeds beter dus dat springen komt vanzelf wel een keer :)

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:01

Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar 23 november, 7 december is er nog een concours waar ik heen zou willen geloof ik! Dus als iemand zou willen ruilen zou dat uit komen. :)

elwinfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:16

Als helemaal niemand anders kan, wil ik anders wel. Liever niet ..
Ik weet niet of iemand anders wil ruilen?