Dressuurpaarden en pony's meeting Groningen/Drenthe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 15:17

DrawnHorse schreef:
Misschien een beter idee om rond Assen te gaan kijken voor een stal. Zo heeft iemand die uit Groningen komt niet een verre afstand om af te leggen met de trailer en voor de gene uit Zuid-Drenthe ook niet. Zo zitten we meer in het midden van Drenthe en is de afstand van de mensen uit Groningen ook korter!

Dat is inderdaad een goed idee. :-) Maar dan moet er daar wel iets leuks zijn wat we mogen gebruiken. Zoals eerder gezegd is de manege binnen daar super mooi maar buitenbaan valt tegen..

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:27

DrawnHorse schreef:
Misschien een beter idee om rond Assen te gaan kijken voor een stal. Zo heeft iemand die uit Groningen komt niet een verre afstand om af te leggen met de trailer en voor de gene uit Zuid-Drenthe ook niet. Zo zitten we meer in het midden van Drenthe en is de afstand van de mensen uit Groningen ook korter!

Ik heb namelijk even gekeken naar waar iedereen weg moet komen met de paarden vanuit waar ik ongeveer weg moet komen en dan kom ik op deze maps uit.

[ Afbeelding ]

Hier zie je dat Assen toch echt het centraalst is!

Zou heel fijn als we hier in de buurt een mooie locatie kunnen vinden en alle uitgekozen modellen mee kunnen.

Ik ben nu aan het werk, dus zit illegaal op Bokt, maar zal vanavond eens rondneuzen voor een geschikte locatie. Zoeken jullie ook allemaal mee :-)?

DrawnHorse

Re: Dressuurpaarden en pony's meeting Groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:28

Ja ik ben ook mee aan het zoeken, maar ik ga morgen verder met zoeken.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:28

Als ik jullie was zou ik eerst gewoon gaan kijken waar een locatie is waar het mag. ;)

Van horen zeggen heb ik gehoord dat noord sleen ook mooie buitenbanen heeft.

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:19

Mijn kennis van mooie rijbanen, is niet zo best. Daar kan ik helaas niet mee helpen :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:40

Ik vind het allemaal niet erg hoor. Ik rij al naar Lelystad of zelfs Blaricum voor wedstrijd, we zijn wel wat gewend :')
Laatst bijgewerkt door cp112 op 11-02-14 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:40

Noord sleen heeft inderdaad ook mooie banen, is net allemaal vernieuwd.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:54

In de buurt van zuidlaren geen mooie rijbanen maar waar wedstrijd in meerwijck word gehouden misschien een optie?

Wij rijden ook geregeld wel verder voor leuke evenementen. Op gras rijden ook geen problemen mee
Maar ben benieuwd wie er nog meer lokaties weet eventueel wedstrijdlokaties
Ik weet niet hoe het voormalig crossterrein van gieten er nu bijligt was vroegah ook super te rijden daar dus wie weet dat?
Grolloo paardendal?

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:28

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:38

Tynaarlo is volgens mij routeplanner zonder trailer 33 minuten, met dus zo'n 3 kwartier. Das prima te doen.

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:07

Ja tunaarlo is dan een hele geschikte optie. Een heg vind ik ook een prima optie als omheining.

Die van Noord-Slee had ik ook al naar gekeken maar kon niet echt foto's vinden, maar handig zou zijn als het zeg maar dichter bij Assen ligt.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:11

Ziet er mooi uit XMaaiike! Voor portretfoto's is zo'n heg als achtergrond ook wel mooi toch?

Die in Noordsleen bedoelen jullie die manege? Ik kon op hun site geen foto's vinden van hun buitenbak...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:18

De Hullen is dat in Noord sleen
Ik heb er regelmatig gestart

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:37

Noord Sleen is vanaf mijn stal bijna 80 km...

Grollo ziet er mooi uit, maar volgens mij, zover ik het kan zien op de foto's, zijn het gewoon simpele buitenbakken met hekken er om heen.

Ik vind Tynaarlo wel een mooie, centrale plek. Denk je dat jouw trainster ons daar wel zou willen hebben XMaaiike?

Ik ben druk aan het googelen, maar is nog best lastig zeg...

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:53

Ik heb dus serieus geen idee hoe ze daar over zou denken..

Ik heb het er al eerder met Sharon over gehad, over locatie bij een privé persoon.
Omdat je dan toch wel snel moet denken aan een kleine vergoeding p.p.
Er zijn maar weinig mensen die je voor niks 8 paarden op het terrein + de fotografen en aanhang wil hebben. Desnoods voorstellen om ook 1 van diegene's paarden te fotograferen?

Wanneer je een locatie van een vereniging (zoals Exloo bijv.) kan regelen is de situatie iets anders.
Maargoed ik weet dus niet hoe de rest hier over denkt, ik denk dus persoonlijk dat wanneer je bij iemand aanklopt voor gebruik van de locatie hier ook een tegenprestatie bij hoort/mag geven.

Wat dit dan zou zijn moeten we het dan maar over hebben...

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:03

Ik denk dat je in beide gevallen een vergoeding moet geven, bij iemand prive of een locatie van een vereniging. Ik heb er geen problemen mee om iets te moeten betalen.

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 19:14

De bak van XMaaiike ziet er goed uit. Zou jij eventueel kunnen vragen of we daar terecht kunnen? :-) En wat de kosten zijn. Je zou inderdaad hoe dan ook moeten rekenen op het betalen van een kleine vergoeding. Ik hoop dat dit geen probleem is.

Noord-Sleen ligt volgens mij niet zo centraal voor iedereen en ik moet zeggen dat ik er een keertje outdoor heb gereden en het niet zo bijzonder vond. Is inmiddels al wel twee jaar terug ofzo hoor, dus kan zijn dat het nu compleet anders is.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:24

In noord sleen zijn de banen mooi maar de achtergrond van de banen verschillen nogal (bosrand, 2e hoog hek etc) niet ideaal dus.

Ik zal haar aankomende maandag vragen wanneer ik weer les heb :)

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:26

Ik zie het niet als een probleem om een klein bedrag te betalen. Dit zou denk ik zoals eerder gezegd is er ook een kans dat je bij een rijvereniging ook moet betalen.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:13

Ik zou persoonlijk dan voorstellen dat de fotografen foto's maken van de persoon van de bak, dat lijkt me wel een leuke tegenprestatie! de locaties die nu genoemd worden zijn voor mij allemaal bijna 20 euro (sommige meer) aan benzine. Als daar ook nog kosten voor de bak overheen komen wordt het iets teveel van t goede :p mocht het heel duur worden dan kan ik hoogstwaarschijnlijk bij onze rijbereniging de bak kunnen regelen, is in frederiksoor en naast de bak zit een stuk omheind gras. Alles bos als achtergrond! Dus misschien is dat ook een optie? Zelf rij ik vanaf daar in +- 50 minuten naar Groningen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:16

Als huur vd buitenbak een kerr 50 euro per dag is brn je een heel eind. Deel dat door het aantal modellen en fotograven en dan kom je rond een 3 euro pp

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:21

Gaat de huur niet vaak per uur? Maargoed ik ben best bereid om wat te betalen maar dan wil ik niet al te ver reizen. En hoe zit het dan met mensen die op het laatste moment afmelden? Die heb je er ook helaas altijd tussen zitten maar als er iemand af meld betekend dat wij gezamenlijk meer moeten betalen.

Maar goed we wachten eerst af welke locatie het word :D

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:31

Is er al meer bekend?

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:41

Ik zou ook wel graag meer willen weten.... Ik kom vanuit diever/dwingeloo dus als het richting Groningen gaat moet ik mij afmelden want dat wordt te ver... Rond assen gaat nog net hoop ik...

Zie ook bij Josje dat ze ook uit meppel moet komen en dat ligt ook niet heel erg in de buurt van assen...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:51

kimberley23 schreef:
Ik zou ook wel graag meer willen weten.... Ik kom vanuit diever/dwingeloo dus als het richting Groningen gaat moet ik mij afmelden want dat wordt te ver... Rond assen gaat nog net hoop ik...

Zie ook bij Josje dat ze ook uit meppel moet komen en dat ligt ook niet heel erg in de buurt van assen...

Ja ik kom onder hoogeveen weg. Assen is met de trailer in 3 kwartier prima te doen, das toch niet ver?