[BESLOTEN] Fotomeeting honden Harderbos/strand, zondag 2 maa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:23

veel plezier met de shoot
:)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:23

Ania schreef:
Wat een ontzettend. Leuke lijst!!

En als iemand plaats over heeft in de auto vanuit Kampen dan zou ik daar graag gebruik van willen maken :)

Ja, ik heb een plek over.
Enige nadeel voor jou is dat dat of de heenweg is of de terugweg, ben er maar 1 dagdeel namelijk.

Anoniem

Re: Fotomeeting honden omgeving Lelystad/Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:25

Ania, jij bent fotograaf? Dan pik ik jou wel op!

Ik vind teveel tijd ook beter dan te weinig. Relaxed kunnen schieten is echt fijner op zo'n (eerste voor jou) meeting.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:27

pimaude schreef:
Ania, jij bent fotograaf? Dan pik ik jou wel op!

Ik vind teveel tijd ook beter dan te weinig. Relaxed kunnen schieten is echt fijner op zo'n (eerste voor jou) meeting.

Tijd over lijkt mij inderdaad ook fijner dan dat je steeds moet haasten en al vanaf het begin achter op schema loopt.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:53

Als er nog plek is zou ik ook graag mijn hond(en) als model aanmelden :)

Boktnaam: iEmmaaa
eigen naam: Emma
Naam hond: Lancelot
Foto van hond:
Afbeelding

Evt. extra informatie: Lancelot is een 5 maanden jonge Whippet (haze windhond) rue die heeeeeeeeeeeeeel snel is := Hij is in ieder geval ook altijd vrolijk! :)

Als er nog niet genoeg honden zijn kan ik ook mijn andere hondje meenemen:
Naam hond: Josefien
Foto van hond:
Afbeelding

Evt. extra informatie: Josefien is mijn jack russel teefje van maar liefst 12 jaar oud, ze is al een echte oma dus :)

Als we nog mee kunnen zou dat super leuk zijn! :)

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:15

Teveel tijd is inderdaad beter dan te weinig tijd. Als fotograaf wil je ook een leuk plekje uitzoeken en soms wel meerdere plekjes per model, daar moet dan wel tijd voor zijn.

Je geeft zelf al aan ongeveer 2uur te willen plannen per modellen groep. Als je dan 20min per model doet, voorbeeld:
10.00-10.20 model 1
10.20-10.40 model 2
10.40-11.00 model 3
11.00-11.20 model 4
11.20-11.40 model 5
Dan heb je uiteindelijk nog 20min over voor speel/ren/alles bij elkaar foto's :) Lijkt mij prima te doen!

Als je tussendoor tijd over hebt kan je altijd gezellig een babbeltje maken of even relaxen, als je tijd tekort komt is er misschien al gauw wat stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:17

hierboven is inderdaad een prima schets qua tijd. Vooraf heb je natuurlijk wat looptijd richting de locatie nodig, en tussendoor naar het speelveld maar dit kun je prima inplannen. Een fluitje is handig om de tijd goed bij te houden. :-)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:19

Dat is idd een prima schets, los spelen duurt natuurlijk veel minder lang dan bij een meeting met paarden waarbij vaak nog losgooi en rijden word gedaan dus dan zijn die 20 min per hond echt wel te doen!

Als er zoveel extra honden mee gaan ondanks dat ze geen model zijn lijkt het mij ook te druk en onoverzichtelijk worden.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:26

Om terug te komen op de extra honden.
Mij lijkt het niet heel handig, maar verbieden kan natuurlijk ook niet. Als de 'niet model' honden door een extra begeleider netjes aangelijnd worden en afstand houden van de modellen, dan lijkt mij dat niet zo'n probleem.

Hoe ver is de parkeerplaats van de locatie waar de shoots moeten plaats vinden?
Bij het schema moet uiteraard even rekening gehouden worden met de looptijd hiervan. Maar dit is allemaal een stuk gemakkelijker met een stel honden dan paarden. En het scheelt vooral een hoop extra zooi meeslepen :+

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:30

kan iemand mij dan vertellen of er nog plek is? :') dan weet ik of ik het topic moet blijven volgen of niet ;)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:31

Ik ga kijken of vriendlief mee krijg en anders laat moet ik oppas zoeken. Kan hem niet thuis laten.
Dat had ik ook opgegeven toen ik me aanmeldde dat ik met hem zit is net een jaar en een hele dag weg is te lang.

Evt wil ik ook best dat hun met z'n tweeën op de foto zetten. Die kleine rooie is na 10 min wel klaar met netjes stil zitten vooral als die dat een uur moet doen.
Hij is net anderhalf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:33

Emma: De stemming is net afgelopen. Misschien kun je op de reservelijst, dit moet je echter overleggen met Mendyh. Je kunt haar een pb-tje sturen, dan laat ze je het heel snel weten :-)

kani: niet persoonlijk maar ik zou dat niet eerlijk vinden omdat je 2e hond nou eenmaal niet is gekozen.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:35

pimaude schreef:
Emma: De stemming is net afgelopen. Misschien kun je op de reservelijst, dit moet je echter overleggen met Mendyh. Je kunt haar een pb-tje sturen, dan laat ze je het heel snel weten :-)

Okee dankje! :)

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:39

apollootje schreef:
Teveel tijd is inderdaad beter dan te weinig tijd. Als fotograaf wil je ook een leuk plekje uitzoeken en soms wel meerdere plekjes per model, daar moet dan wel tijd voor zijn.

Je geeft zelf al aan ongeveer 2uur te willen plannen per modellen groep. Als je dan 20min per model doet, voorbeeld:
10.00-10.20 model 1
10.20-10.40 model 2
10.40-11.00 model 3
11.00-11.20 model 4
11.20-11.40 model 5
Dan heb je uiteindelijk nog 20min over voor speel/ren/alles bij elkaar foto's :) Lijkt mij prima te doen!

Als je tussendoor tijd over hebt kan je altijd gezellig een babbeltje maken of even relaxen, als je tijd tekort komt is er misschien al gauw wat stress.

Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde qua planning thanks! Nu hebben we alleen het strand erbij, wat vanuit het bos gerekend max. 10 minuten lopen is, willen we daar nog foto's maken moeten we daar ook nog tijd voor bepalen, dacht zelf aan een half uurtje.

Dus dan jouw lijstje opvolgen:
11.40-12.00 speel/ren/alles bij elkaar foto's
12.10-12.40 strand foto's (alles door elkaar of +/- 5 min. portret per)

12.40-13.00 pauze (of langer?)

13.00-13.20 model 1
13.20-13.40 model 2
13.40-14.00 model 3
14.00-14.20 model 4
14.20-14.40 model 5

14.40-15.00 speel/ren/alles bij elkaar.
15.10-15.40 strand foto's

Voor de duidelijkheid: drinken zal ik voor zorgen en iets lekkers voor tussendoor.
Middag eten zorgt iedereen zelf voor. Parkeerplaats ligt precies tussen het bos en strand en komen we dus langs, we hoeven dus niet nog apart daarvoor langs de parkeerplaats te lopen om eten te halen.

VRAAG voor de strandfoto's: alles door elkaar of +/- 5 min. portret per model?

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:43

De honden die aanwezig zijn op de meeting, zullen alleen de honden zijn welke gekozen zijn voor de meeting + de hond van Marcella/Blitz22.

Mocht er echt absoluut niets anders te regelen zijn, stuur dan een PB naar mij. Maar ga er vanuit dat het, (een beetje kort door de bocht misschien) niet van harte is dat er extra honden mee gaan.
Laatst bijgewerkt door Mendyh op 20-01-14 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:44

Wat is de precieze locatie ? Dan zet ik er bij op de kalender.

Ik ga kijken of ik oppas kan vinden voor Stanlee vriend moet werken.
Als ik geen oppas kan vinden moet ik mij helaas gaan afmelden ik laat het weten zou het erg jammer vinden.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:46

Mendyh schreef:

Misschien nadat alle modellen hun 20min gehad hebben, gelijk naar het strandje lopen. Daar dan het 'speel' momentje houden?
Het lijkt mij niet nodig om de honden in het bos én bij het strandje te laten spelen. Scheelt ook weer tijd ;)

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:46

kani_ejj schreef:
Wat is de precieze locatie ? Dan zet ik er bij op de kalender.

Ik ga kijken of ik oppas kan vinden voor Stanlee vriend moet werken.
Als ik geen oppas kan vinden moet ik mij helaas gaan afmelden ik laat het weten zou het erg jammer vinden.

Het is nog een flinke tijd weg, dus ik hoop dat het inderdaad nog te regelen is! :)

De precieze locatie staat op de site.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:48

Woeps sorry te snel getypt.
Ik hoop het ook maar kan alleen schoonouders en buren vragen.

Weet niet of ze moeten werken namelijk.

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:48

apollootje schreef:
Mendyh schreef:

Misschien nadat alle modellen hun 20min gehad hebben, gelijk naar het strandje lopen. Daar dan het 'speel' momentje houden?
Het lijkt mij niet nodig om de honden in het bos én bij het strandje te laten spelen. Scheelt ook weer tijd ;)

Dat is inderdaad zo, kans is wel groot dat ze bij het strand bij het speel moment het water in gaan denk ik, haha. Tenminste, mijn hond kennende als of zij of ik niet oplet.

Dus bij het strand gewoon portret foto's?
Laatst bijgewerkt door Mendyh op 20-01-14 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:48

Mendyh: Prima zo! :-) Als het een breed strandje is kan alles door elkaar en kan eigenaar aangeven of deze er nog bijop wil, dan kun je altijd nog even de andere honden terugroepen! :-) De pauzes zijn prima!

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:51

zou ik met iemand mee kunnen rijden ik woon in Lelystad

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:53

Het is ook een keertje goed denk ik dan :o
Als je eerst per model 20min tijd neemt, kan de eigenaar ook samen met de hond op de foto. Als je daarna met de groep naar het strandje loopt dan kunnen de honden daar nog even lekker los spelen en in het water. Als er honden zijn die zeker niet los kunnen met anderen, dan moet de eigenaar verstandig zijn en niet met de groep meegaan naar het strandje.

Voor fotografen is het een hele lange dag! Dan moet je je tijd goed benutten. :)
Het is voor de modellen wel zo leuk als de fotografen smiddags ook nog fit en gemotiveerd zijn

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:57

Strand is best groot! haha.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:57

oohhh gaaaf!