Paarden Fotomeeting Delft in Mei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marion82

Re: Paarden Fotomeeting Delft in Mei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:16

Wat ik me wel afvraag, hoe wordt dit alles gecoördineerd, als jullie met je paard in handen staan.
Wisselen we doormiddel van een fluitje, wordt er gewoon geroepen of moeten de fotografen alles gewoon maar zelf uitzoeken?

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:17

ik heb een fluitje mocht die gebruikt willen worden :)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:51

Ik zou liever eerst rijfoto´s laten maken en daarna eventueel longeerfoto´s. Misschien wel mooier om het andersom te doen, maar ik vrees dat mijn paard na het longeren te enthousiast wordt en ik er daarna teveel aan moet hangen om hem in het gareel te houden. Dit vind ik niet eerlijk tegenover mijn paard. Als dat een probleem is dan zou ik graag horen wat jullie liever zien? Longeren/rijden.

Even wat foto´s van mijn pony.
Het gaat om een palomino D-pony.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GPORELI8-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NWSZX7NC-D.jpg

Ook nog wat vraagjes, als men actiefoto´s wilt, dus galop onder de man bijv. Neem ik aan dat de overige paarden even moeten wachten? Of doet iedereen per fotograaf wat de fotograaf op dat moment wilt?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:53

Voor mij wordt dit de eerste fotomeeting en vind het 1 groot avontuur, ben gewoon reuze benieuwd en pas me wel aan joh! Vind het allemaal leuk zat 8-)

Voor de Duijndammers bedacht ik me net dat het misschien handig is om even te overleggen wanneer wie wil wassen :)*
Want met 1 tuinslang kunnen we niet echt tegelijk... :=

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:54

Ik meld me toch af voor deze meeting. Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij.
Ik denk dat het een rommeltje gaat worden en daar ik persoonlijk slecht tegen.
Ik wens jullie een fijne meeting toe en ga duim op zonnig weer.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:05

MariekeS_ schreef:
Voor mij wordt dit de eerste fotomeeting en vind het 1 groot avontuur, ben gewoon reuze benieuwd en pas me wel aan joh! Vind het allemaal leuk zat 8-)

Voor de Duijndammers bedacht ik me net dat het misschien handig is om even te overleggen wanneer wie wil wassen :)*

Is wat mij betreft afhankelijk van het weer. Mocht het mooi weer zijn dan wil ik dr idd
Wel even de dag zelf wassen. Scheelt een hoop boenen ;)

Marion, wat ik schreef was mijn gevoel. Niet de bedoeling om je weg te jagen ofzo... :n
Hoop dat je beslissing tot afmelden daar niet mee te maken heeft want dan strl ik voor
Dat we t even via pb uitpraten...

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:09

Ik kan zelf alleen zaterdagochtend voor de 'grote beurt', de dag zelf heb ik geen tuinslang nodig.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:17

Is er nog een plek vrij voor een fotograaf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:58

Ja die is zojuist vrijgekomen! :) zal dalijk ip mn laptop uitgebreider reageren en bijwerken, nu aan t koken en dus op de tel :p

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:03

Leuk! En eet smakelijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:37

Zo, en dan ga ik nu even reageren op de bijzondere gang van zaken hier.

Allereerst wil ik even ontkrachten dat we allemaal alleen maar dingen willen voor onszelf, want moge het duidelijk zijn al na meerdere berichten, dat is zeer zeker niet zo. Ja, de fotografen steken er tijd en moeite in, maar de modellen net zo goed, even refererend naar mensen die diensten hebben gewisseld, uit de nachtdiensten komen et cetera. Niet alleen voor zichzelf maar ook om de fotografen te voorzien van LEUKE modellen, van modellen die weer wat toevoegen aan het portfolio.

Ik snap dat een fotograaf het paard het liefst eerst aan de longe ziet i.v.m. zweetplekken van het sjabrak of de pad.
Maar niemand heeft hier gezegd dat er ook daadwerkelijk zekerheid is van iedereen voor longeer/los foto's. Ik spreek hier even voor mijzelf, maar ik moet gewoon kijken hoe mijn merrie d'r bui is na de rit erheen ohz, het poseren et cetera. Dan moet ik kijken of het eerlijk en veilig is voor haar en voor mij, en voor anderen om haar eerst los te laten lopen (longe) en DAN nog te rijden, en DAN nog terug te gaan naar huis/stal. Wat ik al zei, ik spreek hier even voor mezelf, maar ik ben erg zuinig op mijn merrie EN op mezelf. Ik heb al een keer m'n rug gebroken en wilde dit niet nog een keer herhalen, dus ja, ik kijk op het moment zelf wat wijsheid is. En aangezien ik mijn merrie vorig jaar al alleen naast me op de foto heb gehad en (poging tot) aan de longe (wat niet top ging want ze was gewoon heet) wil ik dit jaar inderdaad heel erg graag foto's dat ik er EINDELIJK op zit en EINDELIJK mee rijd. Ja, dat is iets wat ik wil, ben ik dan raar en egocentrisch? Vind ik niet, maar dat is iets wat ik gewoon graag mooi op de foto wil hebben. Heeeel misschien komt m'n vriend ook mee of heel eventjes buurten, dan is dat ook een moment wat ik graag op de foto wil, ik, m'n vriend en m'n pony omdat die twee echt het belangrijkste in m'n leven zijn. Ben ik dan raar en egocentrisch? Lijkt me niet. Tuurlijk hebben de fotografen ook dingen die ze graag willen, maar mensen laten we een ding onthouden; we "spelen" hier met levende dieren. Je kan niet tegen ze zeggen wat wel en niet kan en mag en je kan ze niet uitleggen dat het straks klaar is; dus soms betekent dat ook aanpassen. En dat is voor de modellen net zo goed hoor! Ik vind het tof als iedereen komt en als iedereen er een leuke dag aan heeft en ervaringen, foto's et cetera rijker is daarna. En net als dat de fotografen hun voorkeuren hebben, hebben de modellen dat net zo goed, en dat betekent schipperen.
Ik snap best dat bepaalde dingen mooi zijn op de foto. Zo is zonder cap ongetwijfeld ook heel erg mooi op de foto; wordt er dan straks ge eist dat iedereen zijn cap af zet? Ik heb een leuke pony, ik heb een zadel waar ik heel stevig in zit (m'n westernzadel) maar ik doe gewoon mijn cap op. Ziet er niet uit volgens het plaatje maar dat is een stukje veiligheid wat ik voor mezelf heb. En dat is met het longeren en rijden net zo goed; dat is een stukje veiligheid wat op dat moment ook in acht moet worden genomen; is het wijs om eerst los te laten lopen, dan hartstikke leuk. Is het niet wijs, dan niet doen!

Maar het gezever over gratis en dat we het allemaal maar voor onszelf doen is bullshit, aangezien ik veel van de meiden persoonlijk ken, en we allemaal in het bezit zijn van spiegelreflexen en wij ook regelmatig afspreken met elkaar om foto's te maken, dus dat is gewoon de grootst mogelijke kul en vind het dan ook erg bijzonder dat dit dan aan wordt gehaald en erg jammer. En als dat je dan tegen houdt om mee te komen naar de meeting, prima. Jij blij, iedereen blij.

Wat betreft het wisselen, een fluitje of iets dergelijks is inderdaad wel een goede! Gelukkig zijn we in het bezit van smartphones tegenwoordig en mijn telefoon kan aardig luid dus kan daar ook wat mee :) En Celine heeft "hulpjes" mee dus ik denk dat we hier aardig ver mee komen!

Verder vind ik het erg jammer hoe het ge escaleerd is. Bedenk wel, we zijn met 10 fotografen en in totaal 10 modellen dus ook aardig wat eigenaren, en het is nog steeds onmogelijk om IEDEREEN tevreden te houden.

Dus, bij deze de nieuwe lijst i.v.m. uitval, daaronder nogmaals het schema.
1. Chelle_dora - Dora Bevestigd - Foto Dora
2. tesssie14 - Kas Bevestigd Foto Kas
3. tesssie14 - Joey BevestigdFoto Joey
4. jolmer20 - Pep Bevestigd Foto Pep
5. jolmer20 - Flinn Bevestigd Foto Flinn

Middaggroep
1. Zodiacje Bevestigd
2. MariekeS_ Bevestigd Hoofd foto Palermo Rijfoto Palermo
3. Lottejulia Bevestigd Foto Beer
4. roxxxiejjj - Bevestigd
5. Gaia Bevestigd Foto Rhona

Reserven
1. Zipporah Bevestigd
2. Zipporah Bevestigd
3. Zipporah Bevestigd
4. Lailapri-Chayton
5. Lailapri-Delano
6. Lailapri-Danika

Fotografen
1. Desteney_ Bevestigd
2. EskeGirl Bevestigd
3. RandyOrton25 Bevestigd http://www.madebymichaja.nl
4. StephzDesign Bevestigd Stephzdesign
5. Zihuatanejo Bevestigd http://www.renateleijen.nl
6. RdLFoto Bevestigd http://www.rdlfotografie.weebly.com/
7. luwaniej1 Bevestigd http://www.leonievanduffelenfotografie.nl
8. xRiiannex Bevestigd http://rianneverwoerdphotography.tumblr.com/
9. xSUPERMATiC Bevestigd http://shequeenaphotography.tumblr.com/
10. Fenneeee Bevestigd

Reserve Fotografen

-

De planning ziet er als volgt uit;
We fotograferen in duo's. Dit omdat het voor de paarden anders niet te doen is om dik 2 a 3 uur geconcentreerd te blijven. Dan is de laatste fotograaf gewoon zuur omdat het paard dan weigert mee te werken en dat is zonde. Zodra alle fotografen bevestigd zijn worden de duo's gemaakt/besproken en kunnen we direct aan de slag op de fotomeeting!

Ochtendgroep

11:00
Verzamelen op het parkeerterrein naast C. Poot. Hier kunnen auto's en trailers geparkeerd worden. Vanaf hier gaan we met z'n allen 't park in om goede plekken te vinden voor de foto's.

11:15
Begin, combinatie 1
11:30
Wissel, combinatie 2
11:45
Wissel, combinatie 3
12:00
Wissel, combinatie 4
12:15
Wissel, laatste combinatie (5)

12:30 - 13:00
Vrije invulling. Hier kunnen van tevoren nog geen planningen over worden gemaakt, althans, concrete planningen. In dit half uur kunnen de fotografen op eigen houtje fotograferen of even pauzeren, en kunnen de modellen met elkaar nog op de foto of kunnen er rijfoto's worden gemaakt. Hierin hoeft dus niet aan de duo's gehouden te worden en is een ieder dus vrij om te doen wat ie wil!

Daarna is het feestje afgerond voor de eerste groep modellen.

Middaggroep

13:15
Verzamelen op het parkeerterrein naast C. Poot. Hier kunnen auto's en trailers geparkeerd worden. Vanaf hier gaan we met z'n allen 't park in om goede plekken te vinden voor de foto's.

13:30
Begin, combinatie 1
13:45
Wissel, combinatie 2
14:00
Wissel, combinatie 3
14:15
Wissel, combinatie 4
14:30

14:45 - 15:15
Vrije invulling. Hier kunnen van tevoren nog geen planningen over worden gemaakt, althans, concrete planningen. In dit half uur kunnen de fotografen op eigen houtje fotograferen of even pauzeren, en kunnen de modellen met elkaar nog op de foto of kunnen er rijfoto's worden gemaakt. Hierin hoeft dus niet aan de duo's gehouden te worden en is een ieder dus vrij om te doen wat ie wil!

Hierna is het feestje ook afgelopen voor de middaggroep en kan iedereen vervolgen met zijn dag. Op deze manier hoop ik dat iedereen voor de spits thuis komt, de paarden allemaal hun concentratie hebben kunnen behouden en de fotografen een mooie aanvulling hebben op hun mooie portfolio's!

Nu allemaal nog duimen dat het mooi weer wordt!

Zo. Een ieder die zich hier niet in kan vinden, zichzelf opvreet van woede of alleen maar kan zitten opnaaien en stoken wordt vriendelijk verzocht je erbij neer te leggen of je af te melden. Het is niet mijn bedoeling om nors en boos over te komen maar ik steek, net als vele anderen m'n kop uit voor deze meeting, zit mensen achter de broek aan zodat ze een keer wat laten horen om de groep helemaal compleet te maken EN te houden en heb m'n best gedaan om het schema zo goed mogelijk voor IEDEREEN te houden. Ervoor te zorgen dat mensen niet om 6u hun nest uit hoeven, niet in de file komen als het straks mooi weer blijkt t zijn zowel de heenweg als de terugweg en ervoor te zorgen dat er een leuke variatie is aan modellen voor zowel de modellen als de fotografen. Als dan het enige wat je kan doen, zeiken als een hengstige merrie is, en alle andere meetings zoooo veel beter zijn, dan ga je lekker daarheen. Dit is zoals het is, in de beginpost stond sowieso al redelijk de opzet en deze is nu aangepast en vastgesteld d.m.v. tijden en schema's. Kun je je hier niet in vinden, dan staat het je altijd vrij om plaats te maken voor degenen die er WEL leuk mee om kunnen gaan.

Zo. Bitchmode uit, ik lees het wel.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:40

MariekeS_ schreef:

Dat is idd wel handig :+. Ik kan zowel zaterdag als zondag. Afhankelijk van het weer en de nattigheid in de wei was ik zaterdag of zondag. Ik pas me wel aan, geen probleem.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:36

Het enige wat ik me afvraag is waarom je zo stug volhoud aan dat kwartier portret
Dat is echt te lang en wat ik al eerder aan gaf los/longeer en rijden kan niet te gelijk
Want een fotograaf kan niet aan 2 kanten te gelijk foto's schieten
Dus daar moet echt enige structuur inzitten

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:02

Ik vind het erg naar om af te zeggen als fotograaf maar ik zit met vervoer aangezien ik met xSUPERMATiC zou mee rijden.
Sorry hiervoor..

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:03

Komt zij ook niet meer dan?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:16

Vorige meeting hadden we 20 minuten aan portret foto's en dit was toch echt nét genoeg om er een paar leuke foto's uit te krijgen. Ik had een geheugenkaartje vol, maar daar komen hele kleine selecties uit aan wat ik allemaal over houd.
Verder ga ik er niet op in, ik ben niet zo moeilijk qua fotograferen want ik klik er toch wel op los.. :')

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 06:29

Hetzelfde als hierboven. :P
Maar het probleem bij mij is dat als ik geen ideetjes meer heb dat ik rare rondjes ga lopen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:49

xRiiannex schreef:
Ik vind het erg naar om af te zeggen als fotograaf maar ik zit met vervoer aangezien ik met xSUPERMATiC zou mee rijden.
Sorry hiervoor..

Okee, dat is jammer maar helaas. Om heel eerlijk te zijn had ik dat ook al aan zien komen dus ik haal jullie beiden van de lijst af.

zodiacje schreef:
Komt zij ook niet meer dan?

Nee, ze wilde alleen in de middag komen fotograferen omdat ze 's morgens zelf een shoot had ofzo? Zo werkt het niet, you're in or out :D

RandyOrton25 schreef:
Het enige wat ik me afvraag is waarom je zo stug volhoud aan dat kwartier portret
Dat is echt te lang en wat ik al eerder aan gaf los/longeer en rijden kan niet te gelijk
Want een fotograaf kan niet aan 2 kanten te gelijk foto's schieten
Dus daar moet echt enige structuur inzitten

We hebben twee personen uitval dus de groepen moeten sowieso anders ingedeeld worden nu willen we het goed draaiend willen houden of we moeten er 2 fotografen bij zien te krijgen :Y) Dus dat wordt even puzzelen.
Daarnaast, wil ik graag nog een keer benadrukken dat van de ochtendgroep;
Tess met Kas sowieso NIET kan longeren i.v.m. ouder paard en mogelijke beschadiging aan de pezen
Ik met Dora GEEN garantie kan geven m.b.t. het longeren omdat ik graag heel terug wil en niet met pony aan de hand terug wil lopen, want dat is mij echt te ver. En nee, dat betekent niet dat ik niks voor de fotografen over heb, heb vorig jaar bijna een uur gelopen naar de meetingplek van toen, heb 5 uur aan een frontriem gezeten om m'n set compleet te maken dus ik steek er echt wel moeite in om de fotografen ook van iets leuks te voorzien :Y)

Wat betreft de portretfoto's; ik heb in de beginpost al geschreven, en ik citeer;
Citaat:
Groep 1 start om 10 uur, en eindigt ongeveer 12 uur

Hier had je zelf, neem ik aan, ook al uit kunnen opmaken met een beetje denkwerk, dat het dus geen sessies zouden worden van 5 minuten foto's schieten van een hoofd en that's it. Ik weet niet of je wel eens op de locatie bent geweest, maar die is GROOT. Er is dus in die 15 minuten enkel de tijd om naar het gewenste plekje te lopen, pony/paard te laten staan, foto's te schieten, ondertussen overleggen over en weer wat het mooiste uit komt, en dan is je kwartier alweer om en kan je weer wisselen. Wat Desteney al aanhaalde, vorig jaar hadden we 20 minuten en dat was al krap, bedenk je wel dat je niet alleen op de meeting staat, hoe goed je zelf wellicht ook kunt fotograferen, er zijn er bij die wat meer tijd nodig hebben en dan is 15 minuten een prima middenweg.

Wat betreft de longeerfoto's; ik weet niet hoe lang je denkt dat de paarden gelongeerd kunnen worden, maar ik ga mijn pony dus niet 10 minuten laten rennen aan de longe (als dit uberhaupt al mogelijk is). Dan is het echt een kwestie van; fotografen klaar, pony een paar rondes draf en een paar rondjes galop (indien gecontroleerde galop) en dan is het feest afgelopen. Wat ik al zei, ik moet er daarna ook nog op en ik ga ECHT niet meer lopen van daar naar stal, heb vorig jaar al een paar dagen gestrekt gelegen omdat pony in een schouderbinnenwaarts naast me paradeerde de terugweg; en dat een uur lang. Gaan we dit jaar niet doen, dus ik heb daar voor mezelf en voor de pony gewoon rekening mee te houden.
Van de ochtendgroep kan Tess ook dus sowieso niet met Kas longeren, en ik misschien ook niet, dus dan vallen er al twee weg, dan lijkt het mij dat er genoeg tijd is voor het longeren en rijden, Tess en ik kunnen dan zadelen. En ik denk niet dat de rest hun paarden 20 minuten gaat laten rennen aangezien Tess de enige is die daar om de hoek staat met de paarden, Celine en ik moeten nog een flink stuk terug.
Wat betreft de middaggroep; jullie hebben dus mazzel dat dat de middaggroep is en dat er dus in ieder geval ruimte is voor uitloop en omdat hun paarden geloof ik iets braver zijn met longeren dus dan kunnen jullie 's middags daarmee soebatten.

Het is niet mijn bedoeling om bitchy te zijn maar ik word er gewoon een beetje moe van. Staat het je niet aan, kom dan zelf met een redelijke poging tot een schema. Maar als je het terrein nog niet hebt gezien en de paarden ook niet kent of niet wil lezen hoe de paarden in elkaar steken, is het erg makkelijk om te zeggen '10 minuten is genoeg voor portret' en te zeggen 'zo lang longeren' ' zo lang rijden'.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-13 10:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:50

Dus, bij deze de nieuwe lijst i.v.m. uitval, daaronder nogmaals het schema.
1. Chelle_dora - Dora Bevestigd - Foto Dora
2. tesssie14 - Kas Bevestigd Foto Kas
3. tesssie14 - Joey BevestigdFoto Joey
4. jolmer20 - Pep Bevestigd Foto Pep
5. jolmer20 - Flinn Bevestigd Foto Flinn

Middaggroep
1. Zodiacje Bevestigd
2. MariekeS_ Bevestigd Hoofd foto Palermo Rijfoto Palermo
3. Lottejulia Bevestigd Foto Beer
4. roxxxiejjj - Bevestigd
5. Gaia Bevestigd Foto Rhona

Reserven
1. Zipporah Bevestigd
2. Zipporah Bevestigd
3. Zipporah Bevestigd
4. Lailapri-Chayton
5. Lailapri-Delano
6. Lailapri-Danika

Fotografen
1. Desteney_ Bevestigd
2. EskeGirl Bevestigd
3. RandyOrton25 Bevestigd http://www.madebymichaja.nl
4. StephzDesign Bevestigd Stephzdesign
5. Zihuatanejo Bevestigd http://www.renateleijen.nl
6. RdLFoto Bevestigd http://www.rdlfotografie.weebly.com/
7. luwaniej1 Bevestigd http://www.leonievanduffelenfotografie.nl
8. Fenneeee Bevestigd

Reserve Fotografen

-

De planning ziet er als volgt uit;
We fotograferen in duo's. Dit omdat het voor de paarden anders niet te doen is om dik 2 a 3 uur geconcentreerd te blijven. Dan is de laatste fotograaf gewoon zuur omdat het paard dan weigert mee te werken en dat is zonde. Zodra alle fotografen bevestigd zijn worden de duo's gemaakt/besproken en kunnen we direct aan de slag op de fotomeeting!

Ochtendgroep

11:00

11:15
Begin, combinatie 1
11:30
Wissel, combinatie 2
11:45
Wissel, combinatie 3
12:00
Wissel, combinatie 4
12:15

12:30 - 13:00

Daarna is het feestje afgerond voor de eerste groep modellen.

Middaggroep

13:15

13:30
Begin, combinatie 1
13:45
Wissel, combinatie 2
14:00
Wissel, combinatie 3
14:15
Wissel, combinatie 4
14:30

14:45 - 15:15

Hierna is het feestje ook afgelopen voor de middaggroep en kan iedereen vervolgen met zijn dag. Op deze manier hoop ik dat iedereen voor de spits thuis komt, de paarden allemaal hun concentratie hebben kunnen behouden en de fotografen een mooie aanvulling hebben op hun mooie portfolio's!

Nu allemaal nog duimen dat het mooi weer wordt!

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:57

Hallo!
Ik las dat er twee fotografen uitgevallen waren. Ik ben beginnend fotograaf en heb eergisteren een workshop gehad bij Nikki de Kerf. Ik zou echt super graag mee willen! Ik woon dichtbij Delft en zou graag willen oefenen:)

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:58

Hallo!
Ik las dat er twee fotografen uitgevallen waren. Ik ben beginnend fotograaf en heb eergisteren een workshop gehad bij Nikki de Kerf. Ik zou echt super graag mee willen! Ik woon dichtbij Delft en zou graag willen oefenen:)

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:00

Sorry twee keer geplaatst! Mijn telefoon werkt alles behalve mee!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:58

Nou ja ik zie het zondag wel wat er gebeurd

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:28

Gezellig Fleur:D

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:56

Ja vind ik ook! Vind het heel leuk als ik mee mag:) moet daar iemand toestemming voor geven ofzo?
Ik zou echt super graag willen oefenen op alle mooie paardjes!