Fotomeeting Castricum NH strand/bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Re: Fotomeeting Castricum NH strand/bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:05

Binnen een dag?

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:06

Niet persee 15, maar ik vind wel zeker 5-20 foto's :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:06

Ik doe niet veel aan de foto,s maar touwtjes weg werken... Moet wel gebeuren op de meeste foto,s,

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:22

We hebben toch al gezegt dat we er tussen de 5 tot 15 doen. Dan kan de fotograaf zelf een beetje kiezen hoeveel foto's die doet. De rest van de foto's krijg je ook te zien, maar dan onbewerkt met logo erdoor heen. Als je dat een mooie foto vind, kan je die altijd nabestellen. Dan krijg je hem bewerkt en op groot formaat.

Nabewerken doet elke fotograaf, professioneel of niet. Zowizo zijn er altijd storende puntjes in de foto zoals touwtjes, longeerlijn, mensen op achtergrond, enz. Neem aan dat je dat we'll mooi weggewerkt wil hebben en niet ff vlug, omdat het zoveel foto's zijn die er nabewerkt moeten worden? ;)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:24

Ja inderdaad! Ik vindt ook dat de fotografen genoeg tijd moeten hebben. Maar je hebt een week toch?

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:26

Tuurlijk moeten de fotograven genoeg tijd hebben! Vind een week nog best kort hoor!
Ik heb nog een vraagje, beslissen de fotograven welke foto's er gepubliceerd worden en of gebruikt in portfolio's ? Of heeft de eigenaar van het model daar ook nog een beetje inspraak in? :o

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:29

Ik denk dat dit het beste idee is en het eerlijkste tegenover de modellen:

5-15 foto's met klein watermerk erbij, in de hoek ofzo, die foto's kunnen nabesteld worden. Niet extra foto's met nog een extra groot watermerk erdoor heen die ook nog nabesteld kunnen worden. Dat is mijn mening. :)

Marretjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:30

De middag groep is voor mij prima, maakt mij niet uit.
Heb er zin in !

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:31

Ja dat misschien wel een goed idee :P

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:31

linnebill schreef:
Channiiiej schreef:
Ik vind juist dat de modellen blij moeten zijn dat zij gratis op de foto kunnen, normaal zijn fotoshoots heel duur hoor! En als ze 5 foto's per fotograaf krijgen, zijn dat in totaal al 50 foto's! Als zeer dan nog. Meer willen, kunnen ze nabestellen toch?! :) Mij draait het ook om de gezellige dag en de ervaring, maar het kost me natuurlijk ook geld (oa reiskosten), dus als je er dan nog wat mee zou kunnen verdienen is dat mooi meegenomen toch :) Vooral ook omdat ik veel tijd steek in een mooie nabewerking, wat ik dan dus bij die 5 foto's ga doen en verder bij degene die nabesteld worden.. Tenminste, dat is hoe ik erover denk :D Maar ik noemde 5 trouwens als voorbeeld, er kan ook een ander aantal worden afgesproken..

Of bedoel jij zowizo alle fotoos klein (webformaat) geven met klein logo, en dan als ze een foto willen hebben in groot formaat (om af te Drukken) dat die dan wel nabesteld moeten worden?

Sorry, maar ik denk dat fotograven zeer blij mogen zijn dat zij deze ponies en paarden op de foto mogen zetten. Het is tenslotte om jullie portfolio te vergroten. Snap dat wij ook blij mogen zijn dat er foto´s gemaakt worden. Maar ook wij doen ontzettend veel moeite om de ponys mooi te maken, en te komen.. Vind 5 foto´s per fotograaf erg weinig. Normaal krijg je er 15.

Ik sluit me bij linnebill aan. Ik vind het altijd zo neerbuigend naar de modellen toe, zoals er altijd gezegd word dat ze blij mogen zijn met de gratis foto's. Ook de modellen steken er erg veel tijd in om ervoor te zorgen dat hun paard er netjes bij staat. Ze nemen ook de moeite om met hun paard naar een mooie locatie te komen.
Ik denk dat je het als een win-win situatie moet zien. Maar goed, dat is mijn mening.
Ik ben met meetings ook geen voorstander van logo's door de hele foto heen. Maar ook hier zijn de meningen over verdeeld.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:35

En ik sluit me dan weer aan bij Aniek! :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:38

Ik vindt dat je gewoon 5-15 foto,s leverd op webformaat, met een klein logo in een hoek van een foto.

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:50

linnebill schreef:
Tuurlijk moeten de fotograven genoeg tijd hebben! Vind een week nog best kort hoor!
Ik heb nog een vraagje, beslissen de fotograven welke foto's er gepubliceerd worden en of gebruikt in portfolio's ? Of heeft de eigenaar van het model daar ook nog een beetje inspraak in? :o

Dit vind ik ook wel een goeie vraag! Soms vinden sommige fotografen de foto's wel gaaf, en publiceren deze, terwijl degene van de pony's/paarden het een domper(tje) vinden. Hebben wij als model zijnde ook inspraak in welke foto's er bijvoorbeeld op sites gepubliceerd worden?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:03

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar waarom is er een max aan foto's? Is dat niet aan de fotograaf zelf, hoeveel foto's er zijn gemaakt?
Stel ik maak 30 goedgelukte, dan vind ik het zonde om er maar 5 of 15 te mogen laten zien.
Is dat om alle fotografen gelijke kans te geven wbt nabestellingen?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:06

Ik Ben het er niet mee naast die 5-15 foto's, de andere foto's niet te laten zien. Die foto's zijn toch niet voor niets gemaakt? De reden waarom ik die overige foto's (dus naast die 5-15 bewerkte foto's met klein logo) met een groot watermerk er doorheen wil doen, is omdat die foto's onbewerkt zijn. Die onbewerkte foto's wil ik verder liever niet op internet hebben, omdat die gewoon nog niet 'af' zijn.. Snappen jullie?

Verder vind ik dat zowel model als fotograaf idd inspraak moet hebben over welke foto's in het portfolio mogen komen, maar wel dat de fotograaf uiteindelijk daarover beslist. Het is natuurlijk wel zijn/haar portfolio en daar stop je de foto's in waar jij het meest tevreden over bent.. Toch? :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 00:17

Aan mijn berichtje hierboven wil ik nog even iets toevoegen:

De smaak van ieder mens is anders. Misschien kiest de fotograaf wel 5(tot 15) foto's uit, die het model helemaal niet zo mooi vind. Dan is het toch juist fijner als het model de overige foto's (onbewerkt met groot logo) ook ziet, zodat diegene dan ook nog de keuze heeft uit die foto's? :) lijkt mij alleen maar positief voor de modellen (meer foto's en meer keuze).. :)

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:57

De hoeveelheid foto's is denk ik nu wel goed duidelijk toch? Minimaal 5 Maximaal beslist de fotograaf zelf.
Is wel een mooie afspraak lijkt mij? :j

Verder wil ik wel graag inspraak welke fotos van mijn pony gepubliceerd worden. En dat klinkt misschien onwijs stom, maar vind het wel belangrijk dat mn pony op zn best op internet komt staan.
Weet niet hoe iedereen hier tegenover staat?
:)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:49

Mee eens :j
Maar denk dat de fotografen ook gaan voor de foto's waar de paarden het beste op staan (lijkt mij tenminste haha) :P

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:15

Linsey1998 schreef:
Alleen linnebill, marretjuh met Miss prince tinker en jolijneniris moeten we nog bevestiging krijgen dat ze kunnen in de middag.
zal ze wel effe via pb vragen of ze 's middags kunnen

Tamara1991 schreef:
wennie19 schreef:
zullen we 10:30 verzamelen en 11:00 uur beginnen

en als iedereen wil aangeven wanneer die graag zou willen

ochtend
1 Wennie19 met Ehnlay
2 Kvika met Lara
3 Vera met Galan CXIV
4 Sjuub met Promis
5 Niekje1991 met Bonfire

middag
1 Hartje met Gragor van Ravensbos
2 Tamara1991 met Binkie
3 Marretjuh met Miss Price
4
5

Al is het mij om het even, ochtend en middag is beiden prima
Is het nu eigenlijk definitief op 9 juni?
ja

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:20

en voor de hoeveelheid foto's kunnen we ook afspreken dat er 5 t/m 15 foto's op webformaat met klein logo in de hoek geleverd worden en dan na een bepaalde datum de fotografen die er meer willen geven deze met groot logo er doorheen mogen geven. zo heeft iedere fotograaf eerst een even grote kans op nabestellingen

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:16

Lijkt me goed! En duidelijk

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:22

Prima, duidelijk alles :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:37

wennie daar ga ik in mee....
:') zucht iemand hier toevallig iemand die weet hoe een full page template werkt??heb een gave website design gedownload en nu heb ik dus mijn hele website uhm...verneukt... _O-
dus voor mij gaat t nog wel een hele tijd duren voordat er uberhaupt op mijn website foto's te zien zullen zijn _O- aangezien ik niet echt de balle verstand heb van html

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:17

heb een schema gemaakt maar het is toch handiger om om 10:00 uur te verzamelen en 10:30 uur te beginnen anders wordt het voor de middag groep erg laat

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:58

wennie19 schreef:
heb een schema gemaakt maar het is toch handiger om om 10:00 uur te verzamelen en 10:30 uur te beginnen anders wordt het voor de middag groep erg laat

Prima toch! :)