Fotomeeting paarden strand van Den Helder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:03

Dav schreef:
Heb je de link gestuurd,als het goed is heeft iedereen de link ontvangen op de quaters na want die zijn beide opgegeven door Marymary (heb ik dat goed?)

Heb vandaag 2 pads gekocht speciaal voor de foto shoot :o

ja klopt, maar de quarters doen niet mee toch?

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:09

PatriciaV schreef:
Dav schreef:
Er heeft zich nog niemand gemeld die voor palen en draad zou kunnen zorgen dus het word of ''losgooien'' aan de longe of iemand kan wat meenemen.

Ik heb helaas geen paaltjes of schrikdraad en weet wel zeker dat ik het niet van de stal eigenaar mag lenen :(

kan ik regelen hoor. heb zelf land en heb wel prikpaaltjes, lint of schrikdraad, kan zelfs zorgen voor stroom. weet niet wat jullie precies in gedachten hebben qua omheining.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:11

mja, ik hèb ze wel, maar ik kan er moeilijk mee in de trein :')

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:58

marymary2 schreef:
kan ik regelen hoor. heb zelf land en heb wel prikpaaltjes, lint of schrikdraad, kan zelfs zorgen voor stroom. weet niet wat jullie precies in gedachten hebben qua omheining.

Dat laat ik even over aan de fotograven,die hebben daar meer ervaring mee dan ik :o

marymary2 schreef:

Klopt,ze staan reserve en het is wel handig als ze er iets vanaf weten qua tijd mocht er iemand uitvallen.
Kan jij evt die planning door pben naar hun toe? Heb de boktnamen niet.

Cchanny

Re: Fotomeeting paarden strand van Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:06

Prikpaaltjes mogen.
Mits het paard er flink wat respect voor heb. Heb niet zo veel zin om er achter aan te rennen haha :P
Lint mag, is wel lastiger weg werken. Maar zo kijkt een paard beter uit.
Stroom kan, is niet echt nodig :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:52

marymary2 schreef:

Stroom is wel fijn! :) dan kunnen er vaak meer paarden los, en ze gaan er in ieder geval minder snel doorheen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:58

Stroom is zeker heel fijn. Ik weet bijvoorbeeld van mijn paard dat ze wel respect heeft voor prikpaaltjes waar een stroomdraadje op zit maar toch echt niet als dat er niet op zit..
Niet dat mijn paard mee gaat maar er zullen er meerdere zijn die dat hebben denk ik :)

PatriciaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:17

Ik kan niet oordelen hoe mijn paard gaat reageren aangezien hij nog nooit op het strand is geweest. Dus wat dat betreft zou stroom wel fijn zijn denk ik..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:26

Sorry, ik vind het een erg slecht plan als je nog nooit op het strand ben geweest en dan je paard los tussen stroomdraadjes doet. Daar kan je bijna 100% vanuit gaan dat het fout gaat.

En als mensen wel een paddockje willen maken, ga er dan vanuit van minimaal 15 meter doorsnede. Liefst groter.

PatriciaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:55

Cchanny schreef:
Sorry, ik vind het een erg slecht plan als je nog nooit op het strand ben geweest en dan je paard los tussen stroomdraadjes doet. Daar kan je bijna 100% vanuit gaan dat het fout gaat.

En als mensen wel een paddockje willen maken, ga er dan vanuit van minimaal 15 meter doorsnede. Liefst groter.

Verwacht je dan alleen maar paarden die elke week op het strand komen in zo'n paddockje?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:11

PatriciaV schreef:
Verwacht je dan alleen maar paarden die elke week op het strand komen in zo'n paddockje?

Ik denk dat je als eigenaar wel gewoon goed in kan schatten of je je paard wel of niet los kunt laten in een paddockje :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:55

Ik denk dat je dat idd goed zelf kan inschatten maar als je nog nooit op het strand bent geweest zul je dan pas merken of je paard los kan of niet. :)

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:03

Dav schreef:
marymary2 schreef:

Dat laat ik even over aan de fotograven,die hebben daar meer ervaring mee dan ik :o

marymary2 schreef:

Klopt,ze staan reserve en het is wel handig als ze er iets vanaf weten qua tijd mocht er iemand uitvallen.
Kan jij evt die planning door pben naar hun toe? Heb de boktnamen niet.

doe ik.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:28

Ik weet of ik los durf hoor, moet er niet aan denken als ze ontsnapt. Staat natuurlijk wel ontzettend gaaf op de foto. Het is ook net hoe je paardje is die dag. Soms is de mijne heel rustig en soms heel druk.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 11:18

Eerst even afwachten hoe en wat de paarden reageren maar we kunnen altijd aan het begin en einde van de paddock een paard neerzetten zodat ze wat steun hebben aan elkaar.

PatriciaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:17

Dav schreef:
Eerst even afwachten hoe en wat de paarden reageren maar we kunnen altijd aan het begin en einde van de paddock een paard neerzetten zodat ze wat steun hebben aan elkaar.

Dat lijkt me inderdaad wel een goeie, aangezien het toch kudde dieren blijven

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 15:05

Even wat tips en feiten op een rijtje

*Ochtendgroep verzamelen op de parkeerplaats van Steakhouse Duinoord.
10 fotograven en 4 paarden die daar om 10uur zijn.
Even afwachten hoe het met de reistijden van een paar ver weg wonende fotograven zijn anders kan een deel vd fotograven/modellen alvast naar het strand toe om de paddock op te bouwen.

*Foto's nemen we op het strand,duinen word te omslachtig qua tijd en plaats.
Je krijgt dus als achtergrond de zee of de duinen.
Voorbeeld-->
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CJEPNMAB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6EYJR3EJ.jpg
Dit zou ook nog een mogelijkheid zijn maar dat is aan de fotograven of ze dat willen en of het kan ivm dat het zand daar erg mul is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S7XFZ6X4.jpg

Uiteraard doen de fotograven hun best om er een mooi plaatje van te maken. ;) Want het is niet alleen voor ons modellen hartstikke leuk ook is dit een leuke mogelijkheid om de portefolio van de fotograven uit te breiden.
Duinfoto's zouden wel kunnen tijdens de pauze maar dan moet er niet teveel uitloop zijn ~~}>

* Bespreek van te voren liefst in dit topic wat je graag wilt en wat je niet wilt.
Mooi voorbeeld was diegene die vroeg of bijrijder ook op de foto mocht.
Vraag zoveel mogelijk hier zodat we alle tijd goed kunnen benutten op het strand.

*Strand is hartstikke leuk maar voor veel paarden ook ontzettend vreemd!
Slaat je paard op hol probeer die zoveel mogelijk richting de duinen te laten galoperen,daar is nl het zand veel muller en zal die gauwer vermoeid zijn.

* De zee,ook zo'n prachtig geschenk van moeder natuur maar lief is die niet altijd!!!!
Kijk goed waar je wel en niet de zee in kan ivm hoogteverschillen onder water die je niet altijd ziet.
Let op waar de golf het zand raakt (beetje lastig te omschrijven) maar de zee kan geleidelijk aan dieper worden
Zie link--> http://www.mijnalbum.nl/Foto-YO78MK3G.jpg Let vooral erop hoever je al van het strand af bent!
Maar het is heel goed mogelijk dat 50cm naast de waterlijn er al een fikse hoogteverschil is en dat kan voor lelijke valpartijen zorgen dus van te voren goed kijken en overleggen waar je wel of niet door kan rijden.
(gelukkig hebben we zat strand mensen met ervaring die dag) :D

*Voor de modellen; Uiteraard een mooi netje's verzorgd paard maar denk ook aan je eigen kleding,neem gerust meeerdere shirtje's mee die bij je dekje passen.

* Zorg voor reservekleding(!!!) Stel je valt of je gaat voor die ene mooie foto tot aan je knieen het water in,het is verhipte koud dus zorg voor een tasje met warme kleding en of schoenen.

*Zorg voor wat lekkers voor jezelf maar ook voor je paard! Een kunstje kan miss nog worden aangeleerd in de aankomende 2maand ;)
Zorg ook voor genoeg drinken,drinkt je paard niet graag onderweg neem dan wat appels mee of een slobber die je het paard na afloop van de shoot kan geven.

*Middag groep
Verzamelen op het strand,als je met je gezicht naar Steakhouse staat zie je links een asfaltweggetje met een slagboom (rood/wit)die ga je in en volg je. Het loopt wat omhoog,je komt door de duinen heen en bovenaan zie je de ochtendgroep wel staan (zoveel paarden en fotgraven zie je vast niet over het hoofd)
Mogelijk is dat de middag groep mijn 06 nummer krijgt voor het geval als we echt niet te vinden zijn,maar daar ga ik niet van uit. ;)

Volgens mij zijn dit al aardig wat tips en ideeën maar weet je zelf ook nog wat,schroom niet en belaag dit topic :P

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:49

Mooi overzichtje! :)

Ik vind zelf de verdeling 10 fotografen 4 modellen wat minder...
Het is handiger als het 8 fotografen 4 modellen, of 10 fotografen 5 modellen is vind ik .....

De laatste voorbeeldfoto die je geeft staat het paard in de duinen....(niet op een pad) dat mag niet, want dat is heel slecht voor de begroeing in de duinen. Dus zulke foto's zal ik in iedergeval niet gaan maken :)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 16:02

Dapnik is lerend dus die zal zoiezo wat rouleren en mee helpen en zo is Amanda ook ingepland,denk dat het mee gaat vallen en dat die 2paar extra handen wel makkelijk zijn voor iedereen. (althans dat hoop ik)

Die laatste foto mag dat niet? Zo vanaf het water richting de duin lopen en dan voor het draad stoppen??
(oeps!) Dat wist ik niet :o :7

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:19

Dat mag inderdaad niet :)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 16:28

Ik zal dat bewijsmateriaal dan gaan vernietigen :+

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:17

Fantabulouss schreef:
Mooi overzichtje! :)

Ik vind zelf de verdeling 10 fotografen 4 modellen wat minder...
Het is handiger als het 8 fotografen 4 modellen, of 10 fotografen 5 modellen is vind ik .....

De laatste voorbeeldfoto die je geeft staat het paard in de duinen....(niet op een pad) dat mag niet, want dat is heel slecht voor de begroeing in de duinen. Dus zulke foto's zal ik in iedergeval niet gaan maken :)

idd, daar worden ze blij van in Den Helder, het kan wel in de duinen, maar niet direct aan het strand.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:19

Dav schreef:
Dapnik is lerend dus die zal zoiezo wat rouleren en mee helpen en zo is Amanda ook ingepland,denk dat het mee gaat vallen en dat die 2paar extra handen wel makkelijk zijn voor iedereen. (althans dat hoop ik)

Die laatste foto mag dat niet? Zo vanaf het water richting de duin lopen en dan voor het draad stoppen??
(oeps!) Dat wist ik niet :o :7

je mag wel voor het daar stoppen, maar niet de duinen oprijden, zoals bij 1 foto van jou te zien is.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:22

even over een paddock. ik denk dat het handigst en veiligst is om met rood wit lint te werken. draad en stroom is een stuk lastiger in elkaar te zetten en als een paard er toch doorheen gaat, kun je snijwonden krijgen, als het draad niet op tijd breekt.
Wat vinden de fotograven?

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:01

Op elke meeting gewoon draad zelfs Zonder stroom gedaan.
Ging super, paarden springen er denk ik eerder over heen of onderdoor dan er dwars door heen.
Eigenaren merken vanzelf wel of ze her aandurven of nier :)