Fotomeeting voor honden omgeving Utrechtse Heuvelrug.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:48

Kasmir schreef:
Ik kan me voorstellen dat het voor de fotografen interessanter is als ze op de modellen mogen stemmen? Althans zo is het tot nu toe bij elke meeting gegaan waaraan ik deel heb genomen en dit zeg ik niet uit eigen belang want ben geen fotograaf dit keer en sta al tussen de modellen xD Maar als ik zou fotograferen zou ik iig willen stemmen op de modellen.

Dat is wel een idee om te doen. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 13:10

Cryssie schreef:
xx_Kelly_xx schreef:
Maar Cryssie, het was geloof ik de bedoeling nu dat de eerste 10 modellen die zich hadden opgegeven, mee gaan omdat er anders teveel gegadigden zijn, of heb je PB contact gehad met de TS? Want niet iedereen die zich heeft opgegeven gaat dus mee.

Ik dring mezelf niet op hoor. Ik vroeg alleen of ik misschien op de lijst kon, stel dat jullie iemand nog nodig hadden. Paar fotografen die op de lijst staan hebben mijn hond al op de foto gezet. :D waar ik heel blij mee ben.
Dus we gaan het zien. Zoniet dan niet. Er komen nog andere meetings, dus ik maak me er niet druk om

Haha, mooi. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 13:11

Eke1 schreef:
Mag ik mij nog op de reservelijst laten zetten? En daarbij moet ik dan wel eerlijk zeggen dat ik geen rashond(en) heb. Maar mijn Sjakie is echt heel schattig. Hij is nu 19 en ziet er nog heel goed uit voor zijn leeftijd. Het is een kruising Jack russel/nogiets. Het lijkt me geweldig om op zijn oude dag toch nog een aantal mooie foto's van hem te laten maken!

Als ik me aan mag melden, moet ik dan nog een foto posten?

Natuurlijk! Zet je er maar bij!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 13:12

FerroSandy schreef:
Kasmir schreef:
Ik kan me voorstellen dat het voor de fotografen interessanter is als ze op de modellen mogen stemmen? Althans zo is het tot nu toe bij elke meeting gegaan waaraan ik deel heb genomen en dit zeg ik niet uit eigen belang want ben geen fotograaf dit keer en sta al tussen de modellen xD Maar als ik zou fotograferen zou ik iig willen stemmen op de modellen.

Dat is wel een idee om te doen. :)

Het is natuurlijk een leuk idee maar dan komen alleen de 'speciale' honden voor de lens en ik heb nou ook niet bepaald een speciaal ras, dan heb ik dus alsnog niets aan de meeting. :') Ik vind gewoon wie het eerst komt mag mee, net zo eerlijk en er zijn toch altijd heel veel afvallers.

Kasmir

Re: Fotomeeting voor honden omgeving Utrechtse Heuvelrug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:02

Tsja een fotomeeting is als eerste bedoeld het portfolio aan te vullen van de fotograaf, niet voor een makkelijke gratis fotoshoot.. Als je echt een shoot wilt kun je altijd nog een betaalde shoot regelen met de fotograaf. Ik heb ook een herder, zelden boeiend genoeg want daar zijn er 100 van maar ik ben ook fotograaf en vanaf dat standpunt zou het voor mij niet langer interessant zijn hier te fotograferen als ik niet zelf mijn modellen mocht kiezen. Maar dat ben ik hoor, als de fotografen die hier fotograferen het zo prima vinden is er natuurlijk geen probleem.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 14:05

Kasmir schreef:
Tsja een fotomeeting is als eerste bedoeld het portfolio aan te vullen van de fotograaf, niet voor een makkelijke gratis fotoshoot.. Als je echt een shoot wilt kun je altijd nog een betaalde shoot regelen met de fotograaf. Ik heb ook een herder, zelden boeiend genoeg want daar zijn er 100 van maar ik ben ook fotograaf en vanaf dat standpunt zou het voor mij niet langer interessant zijn hier te fotograferen als ik niet zelf mijn modellen mocht kiezen. Maar dat ben ik hoor, als de fotografen die hier fotograferen het zo prima vinden is er natuurlijk geen probleem.

Ik snap het punt wel, maar dan zou ik niet de organisatie meer gaan doen als ik toch niet mee kan? Ik ben namelijk bang dat er eigenlijk niemand voor mijn hondje zou gaan..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:00

Ik snap het punt van Kasmir heel goed, dus het ligt een beetje aan de fotograven wat hun vinden.

@ xPure: heb je niet gekeken in de andere topics? Je bent misschien iets te enthousiast geweest in je idee, zonder dat je je erin verdiept hebt. ;)

Ik organiseer ook een fotomeeting op het strand en laat aan de fotograven over of ze uiteindelijk wel of niet willen stemmen, hun moeten imo fotograferen en het is voor hun portfolio. Kan me voorstellen dat een Jack Russel of een ander doorgaans ras niet zo speciaal is voor de lens dan een of andere Husky of een Dalmatiër, om maar een voorbeeld te geven, okal is jou hond net zo lief en leuk en gun ik het je trouwens van harte net als mezelf en ieder ander in dit topic.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:05

het lijkt mij, dat de organisator dan toch zowiezo mag? en dat de andere dan evt gekozen kunnen worden

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:09

Dat zou wel logisch zijn, die doet wel moeite voor de organisatie.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:11

Organisator mag sowieso wel mee lijkt mij ook ja, die moet immers de hele boel ook regelen en zorgen dat het soepel verloopt dus die moeite mag wel beloond worden. Ik doelde meer op de rest van de modellen.
Maar nogmaals dat zou mijn mening zijn als ik hier zou fotograferen, heb me nu als model ingeschreven dus wat dat betreft ben ik tevreden maar als ik als fotograaf mee zou gaan zou ik het minder vinden x).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:15

xx_Kelly_xx schreef:
Ik snap het punt van Kasmir heel goed, dus het ligt een beetje aan de fotograven wat hun vinden.

@ xPure: heb je niet gekeken in de andere topics? Je bent misschien iets te enthousiast geweest in je idee, zonder dat je je erin verdiept hebt. ;)

Ik organiseer ook een fotomeeting op het strand en laat aan de fotograven over of ze uiteindelijk wel of niet willen stemmen, hun moeten imo fotograferen en het is voor hun portfolio. Kan me voorstellen dat een Jack Russel of een ander doorgaans ras niet zo speciaal is voor de lens dan een of andere Husky of een Dalmatiër, om maar een voorbeeld te geven, okal is jou hond net zo lief en leuk en gun ik het je trouwens van harte net als mezelf en ieder ander in dit topic.

Ik snap jullie punten heel goed hoor, maar ik kan eigenlijk nooit naar een meeting doordat ik geen vervoer heb. Nu heb ik een tijdje meegekeken in andere topics en heb ik ook hulp gevraagd aan MadelonSunny om een meeting in [plaatsnaam] te kunnen houden zodat ik ook eens op een meeting zou kunnen.

Ik vind het niet bepaald nodig om een meeting te organiseren waar ik zelf niet eens bij aanwezig kan zijn doordat ik geen model en geen fotograaf ben. Of is dit een heel raar punt?

Mijn hond is een Yorkshire Terriër x Shih Tzu en redelijk speciaal door haar kleuren en karakter echter heeft zij het model van een Shih Tzu die niet bepaald speciaal zijn. Zo heb ik dus niet enorm veel kans dat ik uitgekozen zou worden, jij hebt hier geen last van omdat je een speciaal ras hebt, ik begrijp dus dat jij vóor het stemmen zou zijn.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:16

EmptyWords schreef:
het lijkt mij, dat de organisator dan toch zowiezo mag? en dat de andere dan evt gekozen kunnen worden

Dan vind ik het prima maar dan voel ik me eerlijk gezegd ergens weer schuldig. Want de mensen die dan snel en enthausiast hebben aangemeld kunnen dan alsnog niet uitgekozen worden doordat hun hond niet van een bepaald ras is?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:18

Mocht iedereen er in akkoord gaan dan vind ik het prima dat er gestemd wordt. Ik doe wel gewoon mee met het stemmen en mocht ik niet gekozen worden dan zal ik even kijken hoe we het met de organisatie kunnen regelen, ik vind dat er wel eerlijke lijnen getrokken moeten worden. Dus of op allemaal stemmen of volgens mijn 'methode'.

Wat je trouwens wel houd is dat de ene fotograaf heel graag een Herder voor de lens wil hebben, maar de andere twee niet, dan is het voor die ene fotograaf die het wel wil weer minder leuk lijkt mij. Maar laten we gewoon gaan stemmen, dus wie is vóor het stemmen door de fotografen en wie is er tégen het stemmen.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:22

Hoi xPure

Als je nou de fotgraven allemaal een top 10 laat maken. Dan stel je door middel van alle top 10 een uiteindelijke lijst op met de honden die er mee gaan. Dan heb je van iedere fotograaf uberhoupt een hond

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:26

Ik volg dit topic al een tijdje en wil me toch ook graag opgeven met mijn hond. Zal mezelf er even bijzetten.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:27

Dat is zeker een goed idee! :) Moet ik dan nu de modellen stop zetten? En de rest die er nog bij wil sowieso op de reservelijst zetten?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:27

janneke584 schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje en wil me toch ook graag opgeven met mijn hond. Zal mezelf er even bijzetten.

Helemaal super! Dan maak jij het rijtje af om nog in de top10 te komen, de andere na jou volgen dan sowieso op de reservelijst. :)

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:29

xPure schreef:
Dat is zeker een goed idee! :) Moet ik dan nu de modellen stop zetten? En de rest die er nog bij wil sowieso op de reservelijst zetten?

Ik zou inderdaad na die laatste de modellen voor de top 10 stop zetten. En de rest als reserve kan maar die hebben uiteraard minder kans om op de meetingte komen

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:30

Modellen:
Naam | Naam hond | Ras hond | Foto 1 | Foto 2.
1. xPure/Anna | Diva | Yorkshire Terriër x Shih Tzu | Foto 1 | Foto 2.
2. Karina_1979 | Bella | Duitse Dog | Foto
3. FerroSandy | Jedi | American Bully x Pitbull | Foto
4. xx_kelly_xx | DJ | Newfoundlander | Foto
5. sammy_xx | Reno | Amerikaanse stafford | Foto
6. EmptyWords | Chelsea | Mechelse herder Foto
7. Kasmir | Tessa | Mechelse herder | Foto 1 | Foto 2
8. dierfysio | Japser | Epagneul Breton | Foto
9. Tanika | Misty | Border Collie | Foto komt!
10. Lauwttje | Rix | Kooikerhondje | Foto 1 Foto 2 Foto 3 (behendigheid)
11. nicoleetje | Luna | Labrador | Foto 1 Foto 2
12. Snackie | Skippy | Jack russel Foto
13.Cryssie/ Angel/ Schotse Herdershond Korthaar. Foto weet ik niet hoe ik die erbij krijg hihi
14. janneke584 / Pebbles / kruising Labrador-Jack russel-teckel / http://www.mijnalbum.nl/Album=OHMGL6LI (de blonde op de foto's, die andere is haar moeder)

Fotografen:
Naam | Camera | Evt. Site
1. Muriëlle -
2. Tezzy - Nikon D200 - http://www.tezzy.nl
3. Richard
4. Lalee_ (ovb) http://www.laubelle.tk
5. Janntjuh (Janneke) | Nikon D3100
6. Madelon (MadelonSunny) | Nikon D5000 | MdG Fotografie
7. Chantal33.
8. Mayling27 (Nadine) |Canon D1000 | http://www.nadinefotografie.nl
9. _caitlinnn (caitlin) | Canon eos D650
10. elmo_browny (Bianca) | Nikon coolpix P500 of Canon 400D | http://biebzpictures.weebly.com/ | Mits ik vervoer kan regelen!

[size=14]Om voor jullie even een overzicht te maken van degene die nu mee zouden mogen. (:

Als model:
- xPure/Anna | Diva | Yorkshire Terriër x Shih Tzu | Foto 1 | Foto 2.
- Karina_1979 | Bella | Duitse Dog | Foto
- FerroSandy | Jedi | American Bully x Pitbull | Foto
- xx_kelly_xx | DJ | Newfoundlander | Foto
- sammy_xx | Reno | Amerikaanse stafford | Foto
- EmptyWords | Chelsea | Mechelse herder Foto
- Kasmir | Tessa | Mechelse herder | Foto 1 | Foto 2
- dierfysio | Japser | Epagneul Breton | Foto
- Tanika | Misty | Border Collie | Foto komt!
- Lauwttje | Rix | Kooikerhondje | Foto 1 Foto 2 Foto 3 (behendigheid)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:30

@xPure, ik vind dat jij ziezo meemag. Ik ben niet voor het stemmen omdat ik een bepaalde rashond heb, ook als ik niet gekozen wordt, dan heb ik daar vrede mee, en ik gun het iedereen ook degene met een algemeen bekend ras dat in overvloed is.

Maar ik kan wel begrijpen dat de fotograven kiezen voor een bepaald ras, ik fotografeer zelf ook en vanuit dat oogpunt (zoals Kasmir al zei) kan ik het begrijpen, want het fotograferen op zo'n dag kost al veel tijd maar de meeste fotograven (tenminste ikzelf wel) bewerken de foto's na en dat kost ook erg veel tijd, zoals dingen die in de foto storen, wegwerken etc.

Maar zoals ik al zei, de organisator mag natuurlijk mee, die steekt er ook moeite in.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 07-12-12 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:31

nicoletjee schreef:
xPure schreef:

Ik zou inderdaad na die laatste de modellen voor de top 10 stop zetten. En de rest als reserve kan maar die hebben uiteraard minder kans om op de meetingte komen

Er vallen vaak mensen af dus de kans is niet heel klein..
Ik ga alle fotografen even een bericht sturen om hun top 10 te maken. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:32

xx_Kelly_xx schreef:
@xPure, ik vind dat jij ziezo meemag. Ik ben niet voor het stemmen omdat ik een bepaalde rashond heb, ook als ik niet gekozen wordt, dan heb ik daar vrede mee, en ik gun het iedereen ook degene met een algemeen bekend ras dat in overvloed is.

Maar ik kan wel begrijpen dat de fotograven kiezen voor een bepaald ras, ik fotografeer zelf ook en vanuit dat oogpunt (zoals Kasmir al zei) kan ik het begrijpen, want het fotograferen op zo'n dag kost al veel tijd maar de meeste fotograven (tenminste ikzelf wel) bewerken de foto's na en dat kost ook erg veel tijd, zoals dingen die in de foto storen, wegwerken etc.

Maar zoals ik al zei, de organisator mag natuurlijk mee, die steekt er ook moeite in.

Vind je het een goede manier om elke fotograaf een top 10 samen te laten stellen?
Overgens heeft Tanika mij nog steeds geen foto gestuurd waardoor er moeilijk op haar gestemt kan worden..

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:33

Dat klopt maar je hebtnatuurlijk ook nog mensen die als eerst hebben opgegeven maar niet zijn uitgekozen. Dan vind ik het het eerlijkst om diedanuit te nodigen

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:35

nicoletjee schreef:
Dat klopt maar je hebtnatuurlijk ook nog mensen die als eerst hebben opgegeven maar niet zijn uitgekozen. Dan vind ik het het eerlijkst om diedanuit te nodigen

Ja, dus gewoon dan de reservelijst op volgorde van aanmelden.

De mensen die zich nu nog aanmelden moeten zich op deze lijst zetten:
Reservelijst:
naam | naam hond | ras hond | foto 1 | foto 2

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:37

Ja dat kan, en dan kijken welke honden geliefd zijn en vaak in de top 10 voorkomen. Overigens maken de fotograven dan een top 9 want jij zit er al bij.

Beter kun je dat via de PB laten doen en dan de uiteindelijke modellen hier neerzetten.
En de modellen die mee willen moeten wel een foto hebben staan in dit topic, is een kleine moeite, anders moet je al fotograaf gaan googelen hoe zo'n hond eruit ziet als je het ras niet kent, en dat is niet zo handig.