Fotografiemeeting Posbank November/December

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 23:18

Ik snap de verhalen van beide kanten, maar laten we hier geen ruzie om maken meiden.
xBueno heeft zich ook afgemeld en van Krijtje hoor ik niets. Dat vind ik ook niet echt netjes eerlijk gezegd. Voor 3 modellen hebben we nog steeds genoeg fotografen, dus er komen zeker mooie fotos van jullie paardjes!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:19

Chaos schreef:
Ik had het al verwacht, is niet de eerste keer helaas.
En ik dacht dat je mijn Anna mooi vond. Jammer jammer jammer. Maar wel fijn dat ik nu weet dat ik het bij het rechte eind had de vorige keer dat ik er wat over zei. :)

En druk.
Druk zijn we allemaal.
Ik zit op school en werk daarnaast nog 50 uur per week en nog een hoop 'bijkomende werkzaamheden' die ik niet terugzie op mijn bankrekening einde van de maand. Ik heb 0 dagen vrij per week en mij hoor je ook niet klagen.

Vind het echt heel jammer.

Bovendien hebben we vergunningen gekocht. Ben ik vanavond uren bezig geweest om de paarden te scheren, vlechten etc. Heb ik al mijn spullen bij elkaar gezocht en schoon gemaakt en ingevet. De eigenaren van de paarden heb ik van alles voor geregeld. We komen verdorie van hartstikke ver en mijn wekker gaat morgen ochtend 7uur om alles geregeld te krijgen. Fotograaf is niet de enige die er lang werk mee heeft.

Ik heb hier absoluut geen begrip voor naar de fotografen toe.
Overmacht als een kapotte auto of ziekte zijn helemaal niet erg. Maar dit vind ik gewoon stom.

Jammer dat er dan een afmelding is op model, er zijn nog wel 3 maybe 4 andere modellen die rekenen op een leuke dag. Je kunt dit gewoon niet zo maar maken.

Ik ben blij dat anderen wel nog willen komen. We maken er een paar hele gezellige uren van met elkaar, dan wordt de kou snel vergeten! :D

Ik doe dit ook niet zomaar, ik ben potverdomme de enige die zich nog een beetje met fatsoen afmeld en probeer uit te leggen wat de situatie is. Als ik een berichtje had gestuurd naar Marjoow, en deze had in het topic geplaatst dat "EquiPhoto komt niet" was er niks aan de hand geweest. xBueno meld zich ook op het laatste moment af maar daar is geen commentaar op.
Ik ben niet "gewoon" druk, ik doe dit niet "zomaar" er is wel wat meer aan de hand. Vindt het erg jammer dat er gelijk zo geoordeeld wordt over mensen.
Laatst bijgewerkt door EquiPhoto op 23-03-13 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:19

Volgens mij heeft bueno zich afgemeld omdat ze ziek is geweest en niet van haar ouders in de kou mag staan, daar heeft zei vrij weinig over te zeggen als haar ouders haar moeten brengen.
Die van Thunder heeft nog niks laten horen dus dat is niet zeker.

Maar goed zoals Chaos al zei, is dit niet de eerste keer dat je je afmeld ( alhoewel die andere had je je niet eens voor afgemeld) Je had van te voren al kunnen natellen dat het misschien niet de moeite waard was voor jou. Als je toch alleen maar voor het paard van bueno kwam had je net zo goed een aparte afspraak met haar kunnen maken, want de rest wil je toch niet.

EquiPhoto

Re: Fotografiemeeting Posbank November/December

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:21

Dat is wel erg kort door de bocht. De rest wil je toch niet. Normaal gesproken natuurlijk wel, jezus mina wat wordt je snel in een hokje geplaatst hier zeg. Het is niet alleen de kou, het is niet alleen de toetsen, ik ben niet alleen druk en het zijn ook niet alleen de modellen. Nogmaals er speelt echt wel wat meer wil ik me afmelden, zo ben ik normaal gesproken echt niet. Afspraak is afspraak.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:23

Betreft voor werk zit er een hoop verschil in tijd die je erin steekt, vaak ook kosten.
Dat soort dingen heb je als fotograaf niet, daar plan je alleen tijd voor in en eventueel vraag je een auto te leen.

Vorige keer heb ik een trailer moeten huren en betalen, een vergunning, een auto moeten regelen, een chauffeur, twee ponys gewassen en netjes gemaakt. Daar heb ik vier uur in gestoken excl. Reistijd. Vervolgens zeggen diverse fotograven af, waaronder een die gewoon helemaal niet komt zonder afmelding....

Als er modellen afzeggen dan kost jou dat als fotograaf niets, je tijd die je kwijt bent is korter, je hebt minder fotos te bewerken, je hebt wel misschien dan net dat ene model niet op de foto welke je wilt, en als je van ver komt en er blijven zeer weinig modellen over heb ik er begrip voor, maar als het om een model gaat die niet komt die je graag wou, waardoor je helemaal niet komt omdat je dat zonde van de tijd vind, welke je anders ook kwijt was en praktisch om de hoek woont... Dan gaan mijn haren overeind.

De ophef is ook niet betreft afmelden of niet, maar de reden die je opgeeft.

Niet banketstaaf bedoelt, maar de andere modellen zijn voor mij de moeite niet....
Dat komt hard aan en schiet bij mij in het verkeerde keelgat
Laatst bijgewerkt door MiniLoe op 23-03-13 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:23

Meen je dat nu serieus?
Ik denk dat jij misschien vergeet dat je ook nog een mogelijke klantenkring kunt op bouwen op dergelijke meetings.

Dit is nu de derde keer dat ik dit met jou mee maak, dus ik zal al mijn klanten niet aanraden bij jou een shoot te boeken. Juist de minder bijzondere paarden wauw op de foto zetten is kunst. Ik ben echt teleur gesteld hierover..

Ik heb een relatief grote klantenkring bij jou in de regio, allemaal mensen met eigen paarden die graag eens mooie foto's zien van hun viervoeter. Ik heb al regelmatig gehad dat klanten vroegen wie die mooie foto's van mijn paarden gemaakt hadden (verschillende fotografen) had gemaakt en die dan ook weer een shoot boeken. En degene die een shoot boeken hebben ook niet allemaal prachtige paarden.

Maar goed, ik zal er over op houden verder.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:24

Ik snap dat je zo denkt. Komt inderdaad raar over, vandaar ook mijn PBtje naar jou. Ik probeer alleen maar de situatie uit te leggen maar het wordt hoe langer hoe erger.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 23:25

Ik begrijp je wel Jill. De manier waarop bv. Vealosz zich heeft afgemeld. Of xxmargjexx. Het is allemaal heel vervelend, maar laten we er mee ophouden oke? Dit maakt het allemaal niet leuker :)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:26

Hoezo de 3e keer dat ik dit met jou mee maak? Wordt steeds mooier hier.
Ja, ik heb me inderdaad op een andere meeting op de posbank ook moeten afmelden, dat was ook gewoon domme pech.

En nogmaals, het gaat niet alleen over die modellen, het was voor mij alleen de druppel. Ik had het alleen niet zo moeten neerzeggen, dat is ook helemaal fout geweest van mij. Want nu komt het inderdaad anders over dan ik het bedoeld had.

Chaos

Ik wil overigens helemaal geen ruzie schoppen, ben hartstikke lief en aardig. Maar wilde wel eventjes kwijt hoe ik er over dacht. :o

Mossel

Ik ben iig blij dat er uberhaupt nog fotografen komen, anders had ik voor niks samen met chaos tot half 10 paard mooi gemaakt :+

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:27

Jeetje, ik heb eerlijk gezegd ook weinig begrip voor alle afmeldingen vandaag.
Kan begrijpen dat er prive iets niet lekker loopt maar dat komt meestal ook niet 1,2 3 aanwaaien, net als ziekte.
Dat je je dan afmeld prima :j maar doe dit dan minimaal een paar dagen can te voren :)
Achja ik ben er morgen iig als Sandra mijn huisje kan vinden en we gaan er een gezellige en hele koude dag van maken :=
Jammer van de afmelding maar niks aan te doen en een dikke pluim voor de mensen die gewoon wel komen :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:29

Ik heb er zoooooooooooooooon zin in. :)) :)) :D :D :D :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:30

Ik ook.. met z, n mooie knotjes :=

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:30

Neem jij hèt zonnetje mee van Verweggistan!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:31

Zorgen dat ie morgen zijn hoofd zo veel mogelijk hoog houd, vast zetten ofzo. :P Dan blijven ze beter.
En duimen dat het er nog in zit. :))

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:32

Chaos schreef:
Ik wil overigens helemaal geen ruzie schoppen, ben hartstikke lief en aardig. Maar wilde wel eventjes kwijt hoe ik er over dacht. :o

Ik snap je wel. Maar je reactie zorgt er wel serieus voor dat ik vanavond niet slaap. Ik trek me dit echt aan, dat mensen zo over me denken. Echt, ik ben al wel naar 100 meetings geweest, gaat altijd goed. Het is alleen 2x achter elkaar domme stomme omstandigheden waardoor de Posbank iedere keer in het water valt. Ik reis heel het land door naar meetings, echt niet alleen voor de modellen. Alsof er altijd overal maar knappe paarden rondlopen... Maar juist zo dichtbij wil dan weer niet lukken lijkt het wel.

Ik kom wel gewoon, al is het alleen al op mn naam te zuiveren. Ik vindt het echt heel erg dat er zo over me wordt gedacht en vindt dit niet terecht. Als ik nog welkom ben dan, want dat gevoel heb ik ook niet bepaald. Oordeel was bij n aantal mensen toch alweer klaar.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:32

Van mijn fotos niet teveel verwachten, ik doe voor spek en bonen mee om te oefenen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:33

Chaos schreef:
Zorgen dat ie morgen zijn hoofd zo veel mogelijk hoog houd, vast zetten ofzo. :P Dan blijven ze beter.
En duimen dat het er nog in zit. :))

Vast wel, het moet haha

EquiPhoto

En Chaos & mossel, zoals ik net al zei, als je het hele verhaal wilt horen stuur dan een PB. Dat doe je niet, maar je stuurt wel een enorm bericht waarom het zo erg is dat ik niet wou komen. Wees dan ook bereid naar het hele verhaal te luisteren.

saskiakefie

Chaos schreef:
Ik heb er zoooooooooooooooon zin in. :)) :)) :D :D :D :D

_O- :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:34

EquiPhoto schreef:
Chaos schreef:

Ik snap je wel. Maar je reactie zorgt er wel serieus voor dat ik vanavond niet slaap. Ik trek me dit echt aan, dat mensen zo over me denken. Echt, ik ben al wel naar 100 meetings geweest, gaat altijd goed. Het is alleen 2x achter elkaar domme stomme omstandigheden waardoor de Posbank iedere keer in het water valt. Ik reis heel het land door naar meetings, echt niet alleen voor de modellen. Alsof er altijd overal maar knappe paarden rondlopen... Maar juist zo dichtbij wil dan weer niet lukken lijkt het wel.

Ik kom wel gewoon, al is het alleen al op mn naam te zuiveren. Ik vindt het echt heel erg dat er zo over me wordt gedacht en vindt dit niet terecht. Als ik nog welkom ben dan, want dat gevoel heb ik ook niet bepaald. Oordeel was bij n aantal mensen toch alweer klaar.

Iedereen is altijd welkom, maar zoals je zelf al zei heb je het er wel een beetje knullig neer gezet.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:34

Ik zit hier echt te trillen op mn stoel, ik kan echt niet tegen ruzie :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:35

Nou vandaag concours gehad in Voorthuizen maar daar was niet zo veel zon. Thuis was meer. Maar morgen schijnt het beter te worden. :))

Ik woon overigens op 20/25 minuten rijden van de meeting. Maar paard staat in Stroe. En ik moet morgenochtend daar 2 paarden halen. Dan naar onze stal in Loo brengen. Paarden van de trailer halen. 1 Merrie bij mij op stal gooien en de andere merrie opladen op een andere trailer. Daar worden dan nog een paard en kar bij op geladen. En dan moeten we vanaf mij in Loo naar de Posbank. Dan van de Posbank weer naar huis. Dan de andere merrie trainen. En dan gaan de paarden weer naar Stroe.

:')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:36

EquiPhoto schreef:
En Chaos & mossel, zoals ik net al zei, als je het hele verhaal wilt horen stuur dan een PB. Dat doe je niet, maar je stuurt wel een enorm bericht waarom het zo erg is dat ik niet wou komen. Wees dan ook bereid naar het hele verhaal te luisteren.

Dat doe ik niet omdat het mij verder niet aangaat wat jou prive situatie op het moment is.