Fotomeeting Oktober Zeegserduinen (Zuidlaren) paarden/honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Re: Fotomeeting Oktober Zeegserduinen (Zuidlaren) paarden/honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:13

Haha omg geweldig!! :') lach me kapot hier!

Is ook wel gaaf hoor om dat op de foto te zetten, Haha!

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:21

maar gaat ie dan ook zo hard rennen en gek doen tussendoor? dat is nooit verkeerd whaha

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:29

Ja, dat weet ik nooit van tevoren, of hij helemaal uit zijn dak gaat of niet. Hij moet wel een beetje de ruimte hebben. Als er andere paarden langs de omheining staan gaat hij daar bij plakken, dat moet dus niet. Als ik met hem ga spelen, gaat hij de ene keer rondrennen en de andere keer draaft hij alleen maar achter me aan. Hoe dan ook, jullie krijgen veel steigerfoto's. Voor het compliment en het liggen en rollen moet er wel een redelijk droge ondergrond zijn, anders bedankt hij voor de eer en daar kan ik me iets bij voorstellen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 03:58

Het was ook niet naar/negatief bedoeld hoor. Ik ben juist blij dat jullie meedenken, maar ik had/heb er al zo mijn ideeën over hoe of wat. Ik moet het allemaal alleen nog even uit mijn hoofd op "papier" zetten. Heb alleen zoveel aan mn hoofd momenteel dat enige moment dat ik ermee bezig ben 's nachts is en dat is nou niet bevorderlijk voor mn nachtrust :+

Wordt vervolgd... (morgen, overmorgen, of uiterlijk zondag)

Ff kleine dingen: Elke fotograaf zet elk paard in portret op de foto, inderdaad 2 fotografen per model tegelijk. Elk model zal ook zowel onder het zadel als "in vrijheid" (paddock met prikpaaltjes of aan de longeerlijn) gepresenteerd kunnen worden voor alle fotografen (tegelijk). In geval Pepito kan hij uiteraard als eerste in de paddock, en Avellana in de middag als eerste. Misschien dat Pepito wat kleine kunstjes al tijdens de portretfoto's kan laten zien (zoals flemen), maar tussen de actiefoto's en rijfoto's is daar ook tijd voor. Idee is wel om alle paarden ('s ochtends 2, 's middags 3) tegelijk te laten rijden. Of in ieder geval gezadeld te hebben. Is in mijn ogen het meest effectief; tenminste, mijn Tinkerdame moet na elk sprintje in dat wat mullere zand toch echt wel even ook een stukje stappen wil ze het volhouden en de rem blijven werken.

Het veld is trouwens niet heel groot hoor, verdwalen zal je er niet. Maar voor een fotomeeting acht ik het zeker groot genoeg :j

Heb nog niks gehoord van mijn vraag om gebruik te mogen maken van de parkeerplek, ik zou terug gebeld worden...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:23

Dames er bestaat misschien de mogelijkheid dat ik niet mee zou kunnen.
Er is iemand die mijn auto wil kopen, die komt volgende week kijken.
Als dat door gaat zit ik zonder auto want mijn waarschijnlijk aanstaande nieuwe auto is nog niet klaar voor volgende week zaterdag... :=

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 10:24

Waar uit Friesland kom je weg? Heb een model uit Suwald en een uit Appelscha in de ochtend, misschien kan je dan met het OV terug?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:26

Auto duurt al bijna een uur, ov ben ik dan helemaal lang onderweg... :P

Woon ik kootstertille, ong 15km boven drachten.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:27

Da's balen! :=

Zeg, wat doen we eigenlijk als het zulk weer is als vandaag? Gaat het dan door of niet?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 10:33

Gelukkig hebben ze niet zulk weer in de voorspelling :D

Ga daar nu geen uitspraak over doen, stemmen we wel over dan. Hoorde ook iets over n reservedatum, maar heb daar bewust niks mee gedaan, je hebt met rond de 20 mensen te maken, knap als je die op de korte termijn nog allemaal tegelijk vrij kan krijgen lijkt me. Als ik naar mezelf kijk, werk onregelmatig en moet drie weken van te voren vrij vragen, dus dat zou al een opgave op zich zijn.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 10:36

@Daniella, het is 40min voor jou naar Groningen (eerst bus naar buitenpost, dan stoptrein naar GR), vanaf daar kan je vast wel met iemand mee?

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:36

_Daniella schreef:
Auto duurt al bijna een uur, ov ben ik dan helemaal lang onderweg... :P

Woon ik kootstertille, ong 15km boven drachten.

Ik ben een dagelijkse ov gebruiker tussen drachten, en groningen (woon in doezum 15 km van kootstertille en stap op bij halte boerakker lijn 304). Als je bijv met de fiets naar het cs in drachten gaat, kan je daar op de 314 stappen. Deze rijd vanaf drachten rechtstreeks naar groningen cs met maar 3 haltes tussendoor. Je bent er in ong 37 min. (een enkel ritje kost 5.-) Je kan ook in de 304 stappen. Deze rijd langs 6 haltes en duurt daarom 5 minuutjes langer, maar dan komen we elkaar wel gezellig tegen in de bus :)

Er komt volgens mij ook iemand uit groningen dus die zou je wellicht wel even van het station willen halen :) (een enkel ritje kost 5.-) Anders kan je ook nog samen met mij vanaf groningen centraal naar haren (of andersom voor de terugreis natuurlijk :P ) (dat is 5 min met de trein voor 1.30) en dan met Sodeluut meerijden (als die nog plek heeft in de auto?).

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:43

hebben we trouwens ook nog een paar "regels" zoals dat iedere fotograaf alleen kleine foto's mag weggeven? Ik zou het overigens wel zo eerlijk vinden dat Lotte van iedere fotograaf (of alleen de fotografen die dat willen) wel een grootformaat krijgt zodat zij die niet ook nog is moet kopen terwijl zij al zoveel werk heeft verzet :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 10:44

Haha. Laat de dag eerst maar eens slagen :')

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:46

ja, maar het is wel goed om van tevoren afspraken te maken, want er zijn bij menig fotomeetings hevige discussies geweest over dat een fotograaf de modellen ook grote foto's gaf, terwijl de anderen dat niet leuk vonden want dan hadden zij veel minder kans op een nabestelling...

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:50

Vind wel dat er geen "originele foto's" weggegeven mogen worden door de fotografen. Dit zou nl oneerlijke concurrentie zijn.

Hinkewal wat jij zegt over Lotte, 1 per fotograaf, heb ik niet zoveel problemen mee. Maar verder originele bestanden weggeven lijkt me niet de bedoeling

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:52

Dat lijkt mij ook niet, maar dat wou ik wel even afgesproken hebben onderling zodat het daarna ook daadwerkelijk niet gebeurt :Y)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 10:53

Dat is iets wat jullie onderling maar moeten regelen, daar ga ik niet tussen zitten. Mochten jullie gaan vechten dan spring ik er wel tussen :+

Was eigenlijk bijtijds op gestaan om een ritje te maken met paardlief, maar er komt wat nattigheid naar beneden dus stel het maar uit tot vanmiddag of morgen, kan ik nu mooi de schema's verder maken :)

Offtopic: Evelyn, ik ga niet met trailer naar Dwingelderveld hoor, als die meeting er al ooit komt ga ik gewoon met de trein. Heb daar in de buurt ook nog twee bontjes verstopt, dus Caily blijft gewoon in de wei

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:55

HijadelaLuna schreef:
Dat is iets wat jullie onderling maar moeten regelen, daar ga ik niet tussen zitten. Mochten jullie gaan vechten dan spring ik er wel tussen :+

Was eigenlijk bijtijds op gestaan om een ritje te maken met paardlief, maar er komt wat nattigheid naar beneden dus stel het maar uit tot vanmiddag of morgen, kan ik nu mooi de schema's verder maken :)

Offtopic: Evelyn, ik ga niet met trailer naar Dwingelderveld hoor, als die meeting er al ooit komt ga ik gewoon met de trein. Heb daar in de buurt ook nog twee bontjes verstopt, dus Caily blijft gewoon in de wei

Gisteren was mooier inderdaad! :=

Jeuuuj schema's! *\o/*

Ha okee, vandaar! Nouja, misschien ga ik dan wel mee foto's maken! :Y) Of wellicht heb ik dan m'n rijbewijs.. Ooit.. :')

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:56

We vragen jou ook niet om dat te regelen hoor, maar ik denk dat we dat idd met alle fotografen even moeten overleggen :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 10:58

Dat lijkt me wel verstandig :j

Gisteren heb ik ook een ritje gemaakt, dus hoef iig nergens spijt van te hebben, alleen had ik volgens mij afgesproken dat de regen voor 's nachts was en de zon voor overdag, volgens is iemand daarboven beetje stout :+

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:58

hinkewal schreef:
We vragen jou ook niet om dat te regelen hoor, maar ik denk dat we dat idd met alle fotografen even moeten overleggen :)

Da's wel een goeie inderdaad.. Vorige keer was ik de idioot die roet in het eten gooide. :o
K wilde gewoon foto's schieten en die zijn niet echt goed genoeg om te verkopen dus ik wilde er ECHT geen geld voor vragen :=

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:00

nee, dat gebeurt, en dat doen mensen ook niet met opzet (soms wel) maar daarom is het ook goed om het even af te spreken :)

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:29

Als Carmen nog plek heeft in de auto kan je misschien wel met mij (en hinkewal toch?) naar station haren en dan met carmen mee?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:48

Ik denk nog even na over het origineel digitaal formaat aan Lotte weggeven, want dat zou voor mij namelijk betekenen dat ik indirect 15 (!!) euro weggeef... Ik bedoel, ik waardeer het echt dat ze zoveel werk heeft verzet, maar ik heb ook mijn reiskosten naar de plek toe die me door niemand vergoed worden :=

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:58

Nee, daarom zei ik ook voor de fotografen die dat willen, en is de keus vrij, maar ik zou het wel graag als "bedankje" doen. En wou het toch even zeggen om zeker te weten dat niemand dat "erg" zou vinden.