Fotomeeting Veluwe/Gelderland- 29/7 - update p. 28

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:34

Killyenn schreef:
O die nieuwe is ook wel tof zeg :=

vraagje, ik zie dat er nu bijv. Zowel twee friezen als twee haflingers op de lijst staan. Ik vind het allemaal toffe paardjes, maar als fotograaf zijnde ben ik niet echt geinteresseerd in een lijst modellen die daardoor niet zo gevarieerd is. Ik kan me voorstellen dat meer fotografen dat hebben, maar dat door deze manier van stemmen er toch paarden van hetzelfde ras meerdere keren op de lijst komen omdat de een voorkeur geeft aan een andere haflinger/fries etc. Dan een ander. Wordt hier op het eind nog naar gekeken of niet? :)

Manchester en Sunny zijn ontzettend verschillend!
Manchester is modern en Sunny een echte boere haf die je tegenwoordig niet zoveel meer tegen komt.
Dus allebei mee zou ik zeggen *D

Zoek de verschillen :))
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 20-06-12 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

EquiPhoto

Re: Fotomeeting Veluwe/Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:39

10 tot 4 zou een mooie tijd zijn. :) Ik moet (eventueel) om kwart voor 5 werken, als ik kwart over 4 terug ga moet ik dat net redden waarschijnlijk. modellen worden dus verdeeld in 2 groepen, dat had ik al verwacht, maar gebeurt niet bij elke meeting dus vroeg me af of daar al overna was gedacht.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:40

Muurp, het was trouwens totaal niet 'aanvallend' bedoeld naar jou hoor, over die modellen. Kon me alleen wel vinden in het punt van Killyenn maakte.
Je hebt groot gelijk dat je niet alles weer op z'n kop gooit.

Nogmaals, mocht je hulp nodig hebben met organiseren dan laat je t maar weten hé! ;)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:44

Hoihoi!
Ik wil me ook graag aanmelden als fotograaf. Ik heb nog niet super veel ervaring, maar een leuk begin is er. Ik moet nog wel even kijken hoe het moet met werk, als ik moet werken moet ik desnoods om 15.00 stoppen.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:25

Ik meld me af... Ik kan zo niet ergens op aan, aangezien de kans op verandering te groot is. Ik zou een trailer moeten regelen, en dat kan ik niet zo op de laatste moment doen.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:26

Jammer Steef! Tis niet anders :(

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:35

Ja weet je, ik kan wel in "onzekerheid" blijven zitten op zo'n moment, maar goed ik heb geen zin om op het laatst alles te moeten regelen als de fotografen toch iets anders gestemd hebben snap je/

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:41

Ik zie nu net dit topic voorbij komen en heb niet alle 14 pagina's gelezen. Is er al een datum gepland? En zijn er al voldoende mensen met paarden? Anders zou ik eventueel ook wel mee willen met mijn paard.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 01:36

Muurp schreef:
Nu ga ik even een beetje bot zijn...

Ik probeer het iedereen zo goed mogelijk naar hun zin te maken. De fotografen hebben al een voorsprong omdat ze kunnen kiezen welke modellen er mee gaan en welke niet. Ik wil een samenstelling waarbij er voor elke fotograaf wel een tof model in zit. Dat er nu toevallig 2 Friezen 2 Haflingers uit komen, so be it.
Klinkt misschien wat hard, maar dit zijn nou eenmaal de paarden die zijn gekozen.
Ik ga niet achteraf nog schuiven met de modellen, puur omdat deze mensen OOK tijd en moeite steken om überhaupt op te komen dagen. Zij hebben niet de keus of ze mogen komen of niet, dit wordt voor hun (door jullie) gekozen.
Mocht je het als fotograaf niet de moeite vinden om te komen, dan kun je je afmelden. :)

Misschien zint dit niet iedereen, maar ik moet grenzen stellen.
Maar ik vind dat de rechten van de fotografen in fotomeetings nu wel erg de overhand nemen. Er wordt bijna geen rekening meer gehouden met de modellen. Ik kan gewoonweg niet achteraf zeggen dat er bepaalde modellen alsnog niet mee mogen omdat er toevallig 2 paarden van hetzelfde ras zijn.

Hopelijk snappen jullie dit. :)

Ik snap niet zo goed waar 'bot' voor nodig is, ik stelde enkel een vraag waar vanuit de modellen wederklank op kwam waardoor ik nogmaals uitlegde waarom ik precies die vraag stelde. Het heeft imo ook helemaal niets te maken met fotografen die de overhand krijgen in fotomeetings, het kwam voort uit het idee dat je met deze manier van modellen kiezen wellicht op een lijstje uitkwam dat juist die diversiteit miste die veel fotografen wel zoeken en waar ze ook een afweging in hun eigen lijstje mee maken. Het was geen aanval, geen machtsovername, niet eens een aanmerking, puur een vraag of daar al dan niet wat mee werd gedaan. Een 'nee, daar doe ik niet aan' had dus prima volstaan, een preek dat ik geen rekening houd met modellen is ietwat misplaatst vind ik persoonlijk :)

Edit: klinkt allemaal wat serieuzer dan ik het bedoelde, lees het dan ook maar alsof er een kilo aan smileys bij staat, dan komt het helemaal goed :+

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 09:00

Vealosz schreef:
Ik meld me af... Ik kan zo niet ergens op aan, aangezien de kans op verandering te groot is. Ik zou een trailer moeten regelen, en dat kan ik niet zo op de laatste moment doen.

Jammer... ik dacht dat een maand van tevoren wel voldoende zou zijn. En er is wel degelijk gestemd op je.

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:13

@MadelonSunny: Dank je! Inderdaad zijn 2 verschillende haflingers en allebei mee! :j Je hebt niet echt de beste foto uitgezocht van Manchester hoor!hihi ;)

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:27

Boy is opeens verdwenen uit het lijstje van modellen met foto. in de lijst eronder met modellen waar op gestemd is staat hij nog wel, kan iemand dit aanpassen? Ik heb namelijk geen idee hoe ik de foto in zon link krijg....

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:37

Muurp schreef:
Vealosz schreef:

Jammer... ik dacht dat een maand van tevoren wel voldoende zou zijn. En er is wel degelijk gestemd op je.

Nou, oke.. Ik wacht af tot de 29e dan, mocht er dan niks bekend zijn qua eind stemmen meld ik me wel af...

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:15

_Jorien_ schreef:
Ik zie nu net dit topic voorbij komen en heb niet alle 14 pagina's gelezen. Is er al een datum gepland? En zijn er al voldoende mensen met paarden? Anders zou ik eventueel ook wel mee willen met mijn paard.

Even een paar foto's erbij, zodat jullie er een beeld bij krijgen.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:20

Birmaantje schreef:
@MadelonSunny: Dank je! Inderdaad zijn 2 verschillende haflingers en allebei mee! :j Je hebt niet echt de beste foto uitgezocht van Manchester hoor!hihi ;)

Ik moest even een standfoto van de zijkant hebben en dit was de beste die ik op de site zag staan :P

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:22

Ik vind het best wel jammer dat ik mijn voorkeur al heb opgegeven, en er nu 1( Dathari) bij is gekomen, en ik het paard van _Jorien_ ook wel onwijs leuk vind.

Kan daar nog iets aan gedaan worden? of is het nu zo en wat je hebt ingestuurd blijft zo?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:34

Als model zijnde: wanneer is dan de sluiting? Ik wil wel weten waar ik aan toe ben eigenlijk, en als de modellen zich maar aan blijven melden, en de fotografen steeds opnieuw gaan stemmen, dan kan het de dag voor de shoot ineens zo zijn dat het ene paard toch wel, en het andere paard toch niet mee kan?

Helaas staat er bij Candor maar 1 foto in het lijstje naast zijn naam. Ik zou graag een 2e foto daaraan toegevoegd zien:

Afbeelding

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:38

Ik ben het met Angela eens.....

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 11:46

Over het veranderen van stemmen ben ik duidelijk geweest, dit kan niet. Om onder andere de reden dat ik ergens een grens moet stellen.
Het zou gekkenwerk zijn om de bestaande stemmingen te moeten wijzigen, en daarbij kunnen we dan bezig blijven..
Dat is het risico van later aanmelden als model.
Ik moet ergens een lijn trekken..

Ik wil volgende week een eindlijst maken, ondanks dat misschien niet iedereen heeft gestemd.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 12:10

Dit is niet om vervelend te doen trouwens... :)
Ik wil het gewoon voor iedereen zo goed mogelijk doen!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:11

Thanks Muurp. Lijkt me heel redelijk om het zo aan te pakken :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:04

Muurp, je inzet en betrokkenheid wordt gewaardeerd! Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, dus duidelijk zijn en grenzen stellen is dan prima, toch?

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:20

@MadelonSunny: Ik snap dat je de foto gebruikt hebt om het verschil tussen de klassieke haflinger (Sunny) en de moderne haflinger (Manchester) aan te tonen. De foto van Manchester dat hij zijn middendraf toont komt hij natuurlijk helemaal tot zijn recht. :j
@Muurp: Vindt dat je het tot nu toe juist erg goed doet en dat het juist erg duidelijk is

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:58

Kunnen we niet het aanmelden van modellen stop zetten? Natuurlijk vind ik dat iedereen recht heeft om te komen maar volgens mij word je op deze manier helemaal gek, ook omdat nu niet iedereen mee in de lijst staat etc :)

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:22

Ik zou idd ook voorstellen om het aanmelden van modellen nu stop te zetten. Zoals Muriëlle al zei is het dan goed dat alle modellen volgende week vrijdag 29 juni de definitieve uitslag krijgen of ze wel of niet mee mogen. Deze uitslag zal dan ook niet meer veranderen (behalve als er een model uitvalt dan zou mss een reserve model alsnog mee kunnen).
Daarnaast zou ik er wel voor zijn om de fotografen de kans te geven om op nieuw te stemmen. Als we hier duidelijk aangeven dat IEDEREEN opnieuw een stem uit brengt (ook al blijft deze ongewijzigd) en dat als je vóór volgende week donderdag 28 juni niet gestemd hebt je stem ook niet meer meetelt. Op deze wijze hoef jij, muriëlle, niet uit te gaan zoeken wie wel opnieuw gestemd heeft en wie niet. Je hoeft enkel de stemmen die vanaf vandaag tot en met volgende week woensdag gedaan worden te tellen.

Is dit een idee?