Paarden Fotomeeting Delft in Mei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zihuatanejo

Re: Paarden Fotomeeting Delft in Mei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:36

Ja inderdaad hele leuke modellen, ik heb er zin in. Maar het kan geen kwaad om even te brainstormen over wat leuke fotomomenten , zodat we de materialen hebben en zo. Ik heb vandaag een 10 meter lijn gekocht die heel dun is, ik zet er een zwaardere haak aan. Het is namelijk een speurlijn voor honden, dus de haak is niet sterk genoeg voor een paard, de lijn wel, die is heel sterk :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:46

Het zijn idd hele leuke modellen :j!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:08

Ik zou heel graag rijfoto's willen ook, losgooi foto's zou ik ook graag willen. Maar nogmaals, ik ga mijn pony's niet tussen draadjes losgooien. Dan staat ze binnen 5 minuten weer in het stalletje waar ze hoort te staan geloof ik..

Wel wil ik ze aan de longeerlijn houden. Dat vind ik geen probleem.
Bewerken wil ik desnoods nog zelf doen, bij wijze van haha.

Beetje brainstormen ed. vind ik inderdaad erg handig. Sommige menen hebben een bepaalde foto in hun hoofd die ze heel graag van hun paard willen hebben. Maar denk dat dit ook wel te bespreken is met de fotografen die op dat moment met je paard bezig zijn.

ook neem ik waarschijnlijk 2 a 3 'hulpjes' mee. Die kan je van me lenen als je zou willen haha.
Ik geef deze mensen plastic, papier, toeters, bellen, weet ik het wat mee :) Dit is alleen voor de ochtendgroep trouwens, sorry! haha.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:22

Een kennisje van mij had ook super leuke foto's.
Ze lag in een jurk op haar paard en had zelfs foto's dat ze bovenop zn kont staat.
Klinkt gek maar waren echt super mooi en leuk omdat het weer wat anders is dan verliefd naar je paard kijken.
Actie foto's ben ik sowieso voor in. Hou wel van een beetje gek doen.

Mooie foto's op je fb Renate!

Slim jolmer, om wat aandacht trek materiaal mee te nemen :j

Hoop zó dat het weer mee zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:51

1. Chelle_dora - Dora Bevestigd - Foto Dora
2. tesssie14 - Kas Bevestigd Foto Kas
3. tesssie14 - Joey BevestigdFoto Joey
4. jolmer20 - Pep Bevestigd Foto Pep
5. jolmer20 - Flinn Bevestigd Foto Flinn

Middaggroep
1. Zodiacje Bevestigd
2. MariekeS_ Bevestigd Hoofd foto Palermo Rijfoto Palermo
3. Lottejulia Bevestigd Foto Beer
4. roxxxiejjj - Bevestigd
5. Gaia Bevestigd Foto Rhona

Reserven
1. Zipporah Bevestigd
2. Zipporah Bevestigd
3. Zipporah Bevestigd
4. Lailapri-Chayton
5. Lailapri-Delano
6. Lailapri-Danika

Fotografen
1. Desteney_ Bevestigd
2. EskeGirl Bevestigd
3. RandyOrton25 Bevestigd http://www.madebymichaja.nl
4. StephzDesign Bevestigd Stephzdesign
5. Zihuatanejo Bevestigd http://www.renateleijen.nl
6. Marion82 Bevestigd Portfolio en Facebook pagina
7. luwaniej1 Bevestigd http://www.leonievanduffelenfotografie.nl
8. xRiiannex Bevestigd http://rianneverwoerdphotography.tumblr.com/
9. xSUPERMATiC Bevestigd http://shequeenaphotography.tumblr.com/
10. Fenneeee Bevestigd

Reserve Fotografen

Lijst is weer geupdate, helaas is er uitval maar daar valt niks aan te doen, vervelende omstandigheden :(

Sowieso is er per model wel een kwartier om standfoto's/portretfoto's :D Dus stand en portretfoto's in overvloed, daarom hebben we dat half uur daarna om eventuele actiefoto's e.d. te maken, zodat dit ook scheelt in het zadelwerk, die van mij kan je na 2x zadelen anders thuis ophalen want die gaat er dan gewoon vandoor ben ik bang :+

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:06

Heb je al vaker een meeting georganiseerd of bij 1 geweest?
Als je en portret/standfoto's en los/longeer en rijfoto's wilt, ga je die tijden niet redden. 10 a 15 per paard voor potret is prima, maar je kunt nooit van 5 paarden in een half uur en los/longeer foto's en rijfoto's maken.
Zoals ik las wilde de andere fotografen ook echt actie naast de portretten, dus is ook niet op te splitsen.
Je zou van dat half uur een uur kunnen maken en dan eerst los/longeer (om de beurt) en dan het tweede half uur allen paarden tegelijk rijden

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:08

marion82 schreef:
Als je en portret/standfoto's en los/longeer en rijfoto's wilt, ga je die tijden niet redden. 10 a 15 per paard voor potret is prima, maar je kunt nooit van 5 paarden in een half uur en los/longeer foto's en rijfoto's maken.
Zoals ik las wilde de andere fotografen ook echt actie naast de portretten, dus is ook niet op te splitsen.
Je zou van dat half uur een uur kunnen maken en dan eerst los/longeer (om de beurt) en dan het tweede half uur allen paarden tegelijk rijden

Eens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:17

marion82 schreef:

Ik ben vorig jaar ook bij een meeting geweest ja, toen hebben we het ook op die manier aangepakt. Dat half uur is niet bedoeld om dan ook weer zo'n wisselsysteem te maken als met de portretfoto's. Daarbij komt dat niet iedereen zijn paard kan en wil los laten lopen of aan de longe laten lopen. Ik kan wel heel hard roepen dat ik Dora prima aan de longe wil laten lopen, maar als tut d'r bui er niet naar staat, dan hebben we foto's dat ik achter een pony aan ski; da's leuke actie, maar niet de actie die bedoeld wordt gok ik zo :+ Vandaar ook dat er dus is gekozen voor opsplitsen in dat half uur; fotografen die foto's willen maken van paarden die gereden worden, gaan daar foto's van maken, en fotografen die foto's willen maken van "losse" paarden gaan daar foto's van maken of doen waar ze zin in hebben, zodat de modellen ook niet dan een half uur weer met een paard stil staan als die van hun niet onder het zadel kan of niet los/aan de longe kunnen. T blijven nog steeds dieren en op een gegeven moment is de concentratie op, en sommige moeten nog een aardig stukje onder de man terug en dan is het wel zo prettig als je niet een compleet neurotisch paard hebt :+

Ik snap de gedachtegang wel, t'is niet een ideale planning maar dan zouden we ervoor moeten kiezen om de twee groepen samen te voegen, wat ook weer een flinke dag voor de paarden zou zijn dan. Het is even passen en meten maar het moet wel te doen zijn voor iedereen. En de actie foto's m.b.t. losgooien/longeren dat is ook maar afhankelijk van de dag zelf, of het te doen is of niet. Niet ieder paard doet het goed met nieuwe indrukken en we willen ongelukken natuurlijk voorkomen :)

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:24

Klopt, mee eens, een halfuur voor losrij en rijfoto's is te weinig. Een kwartier per paard voor portretfoto's is wel heel veel, daar heb je meer dan genoeg aan, hoeveel foto's heb je nodig van één paard? ik heb aan 15 tot hooguit 20 genoeg om een mooie serie van 5 portret foto's te hebben. De rest lijkt of teveel op een andere of een oortje zit naar achteren of een oog net dicht. Met een paard dat een beetje meewerkt heb je die al in 5-10 minuten. en zeg nou zelf, als 10 fotografen met elk 5 mooie foto's portret/staand komen dan heeft het model er al 50 om uit te kiezen, dat is toch ruim voldoende? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:25

Dit is het schema zoals deze is, ik ga hier niet meer aan sleutelen omdat mensen hier de rest van hun dag ook op hebben aangepast :+

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:29

Het schema is ook prima, daar moet je niet aan sleutelen. Alleen het halfuurtje mag van mij best een uurtje worden, ik heb geen pauze nodig en eet mijn broodje wel ergens tussendoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:36

Maar wat ik al zei, garanties voor de invulling wat betreft actiefoto's kan niemand geven; als er dalijk 10 paarden staan met dikke doei, als je me nu laat rennen ben ik weg, dan heb je leuke actiefoto's maar ook ongelukken, en die wil niemand lijkt mij. Ik ga dus, nogmaals, niks aan tijdsduur e.d. veranderen want daarmee verandert dus wel het hele schema, en wat ik al zei, mensen hebben wel hun dag erop aangepast, werkdiensten geruild e.d. :+

Ik wil het graag veilig en leuk houden voor zowel de mensen als de dieren en omdat je toch met dieren zit, kan je helaas niet iedereen tevreden stellen. Tis zoals het is :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:28

Je hebt als fotograaf gewoon niet genoeg tijd, in dat half uur. Ik wil ook van alle paarden die gereden gaan worden foto's kunnen maken en van de paarden die wel aan de longe gaan ook.
Je kunt ook niet merdere paarden tegelijk aan de longe laten lopen, dit wordt rommeltje met paarden en fotografen.

Ik begrijp best wat je bedoelt hoor, maar ik ga ervan uit dat alle aanwezige fotografen, van alles foto's willen. Zij komen voor hun portfolio en niet om her en der maar een foto te schieten omdat er geen tijd voor is.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:27

Ik snap alle kanten van het verhaal.
Het scheelt dat in groep 1 afhankelijk iedereen alleen rijfoto's wilde. In groep 1 zitten qua mensen alleen Chelle_dora, Tesssie14 en ik. Wij willen allemaal rijfoto's en er zullen dus geen paarden zijn die tussendoor nog gaan longeren. Voor de mensen die nog gaan longeren kan dit ook, na/voor de rijfoto's.

In groep 2 kan het zijn dan de 1 wel wil rijden en de ander niet.
Dit is geen probleem, want na dat eigenlijke ingeplande halve uurtje kan deze groep nog doorgaan.

En ook groep 1 kan altijd doorgaan, maar ik denk dat het beste is dat we dat tegen die tijd zien.
We kunnen nu wel zeggen dit en dat doen we. Maar als er beesten zijn die vervelend of zelfs gevaarlijk worden kan het ook anders lopen. Dat is 'helaas' nou eenmaal met dieren..

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:31

no offence, maar ik krijg het gevoel dat jullie alleen denken aan jezelf.
Jullie willen rijfoto's, en de fotografen dan.
Dit is ons portfolio en jullie hebben geluk dat je foto's krijgt.
Ik heb het gevoel dat jullie dit alleen doen voor gratis foto's en dan ook nog zoals jullie die graag willen hebben.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:38

Ik wil OOK rijfoto's. Losgooifoto's vind ik geweldig, en wil ik ook. Maar het moet wel op een veilige manier gebeuren.
Wij hebben in ieder geval afgeproken om te gaan rijden. Dit omdat we dan allemaal het zelfde doen, zoals je al zei wordt het anders erg rommelig. Wij zijn bang dat als er 1 gaat losgooien, dat de ander enorm aan de kletter kan gaan. Maar wie weet valt dat mee? We zien het die dag wel.

De fotograaf heeft het wat dat betreft sowieso voor het zeggen. Ik wil heel graag beide, zeker weten.
Maar misschien de rest niet?
Dan kunnen we het eerste half uur de rijfoto's doen. En mochten de fotografen hun broodje tussendoor willen opeten, zoals jij al aangaf, dan kunnen degenen waarvan het paard kan gaan stuiteren naar huis en kan de rest nog losgooien/longe.

Tuurlijk foto's zijn leuk, zeker als ze gratis zijn, daarvoor zijn we Nederlanders toch? Maar ik vind dit een beetje kort door de bocht. Als we het écht gratis zouden willen proberen we zelf iets. Maar dit is echt voor onze ervaring, voor de ervaring van de paarden, voor het portfolio van de fotografen én voor een gezellige dag!
Tuurlijk denken we aan de fotografen! Zij mogen zeggen hoe ik moet staan, wat ik moet, wat zij graag willen zien. Als dat niet wordt gezegd zou ik niet eens weten wat ik met mezelf en mijn pony aan moet!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:26

Als fotograaf, zie je liever eerst het paard aan de longe/los en daarna pas onder het zadel.
Een paard is dan namelijk bezweet en je wilt niet de vorm van het dekje ed terug zien op het paard.
Daarom ook mijn voorstel om eerst de paarden die wel aan de longe/los kunnen die eerste om de beurt te doen, voordat er gereden word. 5 minuten aan de longe, per paard is vaak al meer dan zat en als je dan geweest bent, kun je op je gemak je paard gaan zadelen. Tegen de tijd dat je daar mee klaar bent, kun je er al op en kunnen de rijfoto's beginnen. Dit hoeft ook echt geen half uur te zijn, 15 minuten kan ook, mits de ruiters elkaar wel even de ruimte geven. Dus niet allemaal tegelijk door elkaar.
Dan hebben alle fotografen de kans om mooie foto's te maken

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:41

marion82 schreef:
no offence, maar ik krijg het gevoel dat jullie alleen denken aan jezelf.
Jullie willen rijfoto's, en de fotografen dan.
Dit is ons portfolio en jullie hebben geluk dat je foto's krijgt.
Ik heb het gevoel dat jullie dit alleen doen voor gratis foto's en dan ook nog zoals jullie die graag willen hebben.

Dat lees ik nergens.
Er zijn al fotografen die hebben aangegeven wat ze willen en modellen
(Waaronder ik zei de gek) die hebben gevraagd wat de fotografen willen.
Ik lees nergens dat er alleen rij foto's gemaakt zouden moeten worden.
Er is eerder al door fotografen aangegeven dat ze actie foto's willen dus je snapt dat
Er hier dan niet meer over portret foto's gepraat wordt.

Nogmaals; ik ben flexibel en geef aan wat je wilt dan probeer ik dat voor mekaar te krijgen.
Longeren, standfotos, rij foto's, galop zonder tuig foto's; het kan allemaal.
Ik ken de meiden uit groepje twee en weet dat dit ook allemaal flexibele meiden zijn dis geef het gewoon aan :j

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:54

Ik wilde niet al te bitchy over komen maar ik zit me toch druk te maken marion;
Je opmerking over gratis fotos en aan onszelf denken stuit me tegen de borst.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik werk dat weekend en heb mn dienst
Moeten ruilen om erbij te zijn. Ik heb nu nacht dienst tot zeven uur en moet
Weer heel vroeg mn bed uit want geloof mij, dat paard komt niet wit van de wei.
Ik moet er dus veel tijd in steken om dr toonbaar te maken.
Daarnaast is het een aardige rit om ter plaatse te komen vanaf mijn stal

Ik heb zelf ook een goede spiegel reflex en kan met een beetje moeite heus zelf
Wel mooie losgooi foto's maken. Gratis. Zonder veel moeite.
Dus ja, ik zou graag een mooie rij foto willen. Al is het er maar 1 die ik vol
Trots aan iedereen kan laten zien.

Het is voor mij niet even gratis op de foto. Ik steek er
Veel tijd en moeite in.
Ik heb een hele tijd als hobby foto's gemaakt dus ik weet wat een werk
Het voor de fotografen is maar ik steek er genoeg in
En verdien een dergelijke opmerking niet!

Nou kan ik alleen voor mezelf spreken maar dit geldt vast voor meer modellen.

Dus, mocht er een fotograaf zo lief zijn om een gave galopeer foto
Van mij en mn witte prinses te maken dan héél graag! :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:55

Dubbel post.
Laatst bijgewerkt door zodiacje op 23-05-13 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:56

Wij zijn idd ook flexibel :) Voor mij is het de eerste keer dat ik mee doe aan een fotomeeting. Ik wacht dus maar gewoon af hoe het gaat lopen. Rhona mag los tussen paaltjes, maar wat leuke actiefoto's, standfoto's en portretfoto's vind ik ook leuk. Ik heb waarschijnlijk ook helpers bij me, dus die kunnen zich evt ook nog wel nuttig maken. Mijn bijrijdster zou het ook leuk vinden om wat foto's met Rhona te laten maken, als dat mogelijk is. Wij komen ook onder het zadel, dus helaas kan ik ook niet te veel spullen mee nemen.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:57

sjonge wat een gedoe
bij al mijn vorige meetings ging het zo

we maken portret/stand

daarna longeer/los en dan de mensen die willen rijden
zodat iedereen aan de beurt komt

als je niet los wil of longeren dat is prima dan kan er alvast gezadeld worden
de reden dat dit allemaal strak werd gedaan is najuist om te zorgen dat er geen paarden aan de kletter gaan.

dus we kunnen toch prima van alle paarden portret en actie foto's maken
15 minuten pp voor portret is echt een hoop
we hebben het afgelopen week weer gezien je staat 200 foto's van 1 paard te klikken en bij thuis komst gaan er minimaal weer 150 weg want wat moet je in vredes naam met 200 foto pp

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:00

gaia schreef:
Wij zijn idd ook flexibel :) Voor mij is het de eerste keer dat ik mee doe aan een fotomeeting. Ik wacht dus maar gewoon af hoe het gaat lopen. Rhona mag los tussen paaltjes, maar wat leuke actiefoto's, standfoto's en portretfoto's vind ik ook leuk. Ik heb waarschijnlijk ook helpers bij me, dus die kunnen zich evt ook nog wel nuttig maken. Mijn bijrijdster zou het ook leuk vinden om wat foto's met Rhona te laten maken, als dat mogelijk is. Wij komen ook onder het zadel, dus helaas kan ik ook niet te veel spullen mee nemen.

Tuurlijk is dat mogelijk :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:03

Rij foto's heb ik geen ervaring mee, dus zou ik graag mee willen oefenen. Maar ik zie wel hoe dat gaat. Ben nog geen jaar een combinatie met mijn spiegelreflex, zegmaar. Moet dus nog veel leren, en daarom ga ik ook naar deze fotomeeting :j .

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:14

Het is ook niet mijn bedoeling om bot over te komen of mensen te kwetsen.
Ik krijg dit gevoel gewoon, ook omdat er vooraf al gezegd wordt, dat er niet meer aan het schema gesleuteld wordt. Ik wilde alleen maar aangeven dat je het niet red om in een half uur en los/longeer en rijfoto's te maken. 15 minuten voor portretten is ook heel lang, dus als je dit met een minuut of 5 zou inkorten, heb je extra tijd gecreëerd en hoef het helemaal niet uit te lopen.

Ik maak ook graag van alles foto's, net als de andere fotografen

het schema van randy is precies wat ik ook steeds zeg, zo wordt het normaal gesproken op meetings ook gedaan. Maar goed ik laat me verrassen