Paarden fotomeeting Overijssel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: Paarden fotomeeting Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:26

Okee dan hoef ik niet mn best te doen. Dan wens ik jullie veel plezier.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:22

Ik ga deze week nog even kijken hoe het zit met parkeren en er naar toe rijden. Ze zijn in Nijverdal bezig met de spoorrails en de weg (geloof ik). Ik woon toch in de buurt. Voor mezelf ook handig om even te 'proefrijden'.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:24

Zo het verdwaalde schaap heeft de kudde ook terug gevonden :D Ik was jullie kwijt! Maar ik kom ook met mijn knappe vos!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:27

Leuk, vossen. Tot nu toe heb ik alleen maar vosjes gehad. Ik heb echt naar andere gekeken, maar ja, toch weer voor een vos gevallen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:30

:D

Wat doen jullie aan? Normale kleren of rijbroek of wedstrijdkleding? :o

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:47

Ik was wel van plan nog even te rijden, dus dan wordt het wel rijkleding. Deze week ben ik met jas opgestapt. Het waaide ook nog al. Dat vond meneer dus helemaal niet leuk. Ik kwam er bijna niet meer vanaf. (Ja, jassen eten paarden op!)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 23:04

Wat bij mij meestal is gebeurt is dat de ruiter(s) hun witte wedstrijdbroek aan doen met een leuk shirtje in bijv. de kleur van het dekje. Of een wit dekje en een leuk shirt.
Anders moet je wat rondkijken hier op bokt. Dr zijn heel veel foto topic's met resultaat foto's van een meeting ;)

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:08

zoutenootjes schreef:
Ik ga deze week nog even kijken hoe het zit met parkeren en er naar toe rijden. Ze zijn in Nijverdal bezig met de spoorrails en de weg (geloof ik). Ik woon toch in de buurt. Voor mezelf ook handig om even te 'proefrijden'.

Hahah tja, hier in Nijverdal zijn ze altijd wel ergens mee bezig...:')

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:11

zoutenootjes schreef:
Ik was wel van plan nog even te rijden, dus dan wordt het wel rijkleding. Deze week ben ik met jas opgestapt. Het waaide ook nog al. Dat vond meneer dus helemaal niet leuk. Ik kwam er bijna niet meer vanaf. (Ja, jassen eten paarden op!)

Ik heb zon besteld, met een klein briesje! Kun je de jas thuis laten :D

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:43

ik snap echt niet hoe ik er komen moet! haha heeft iemand een postcode of zo in de buurt?

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 10:39

zoutenootjes gaat binnenkort even kijken hoe je daar kunt komen, dan kan zij denk ik duidelijkere informatie geven ;)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:42

ik ben helaas alleen mn vriend kan niet mee, zijn er mensen die elkaar kunnen helpen indien nodig?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:03

Welke groep zit je Daphne? Een vriend van mij gaat mee dus ik kan je eventueel wel helpen als je in de middag zit :)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:15

Waar gaat iedereen parkeren?

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 13:08

Yvonne_V schreef:
Waar gaat iedereen parkeren?

Daar wordt nog naar gekeken :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:20

Percyleen: Ja ik zit in de middag :) Dat komt goed uit.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:38

Ik heb zelf ook al even gekeken - de camping is zo'n 3km lopen van het paddock
voor de rest heb ik eigenlijk ook niks kunnen vinden :P

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:35

Ik heb gekeken, maar het was moeilijk om uit te vinden wat het beste is. Je kunt parkeren bij hotel Dalzicht. Dat is best wel een ruime parkeerplek. Dan moet er wel een stukje gelopen worden (ongeveer 200 meter) door het bos voor je bij de schaapskooi en paddock bent.
Je kunt ook iets verder doorrijden, richting Raalte. Rechts van de weg zit de Rendac, daarna de Klinkenbeltweg. Direct links kun je een zandpad op richting de Paltheweg. Die kom je na ongeveer vijftig meter tegen, en links is wat ruimte. Daar kan ook geparkeerd. Maar er staat aan de rechterkant wel een bord dat het uitsluitend voor gehandicapten en parkeerkaarthouders is, als je rechtsaf gaat.
Toen ik er vrijdag langsreed was er een bruiloft bij de schaapskooi en mocht je er niet rondkijken. Er stonden vier trekpaarden in de paddocks. Ook was er een waterbak met een handpomp die werkte. Er kwam water uit, toen ik het probeerde. Er stonden auto's geparkeerd op de Paltheweg, waarschijnlijk van de gasten.

Edit: Op google maps is de parkeerplaats te zien, langs de Nijverdalseweg. Er staat rechts Goudzoekerspad, maar er staat in het echt een straatnaambordje met Klinkenbeltweg er op.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:57

die 200m meter is prima te doen denk ik :P

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:59

Ik denk die van 200 meter is goed te doen, ook is het hotel makkelijk te vinden via de Tom Tom, ik moet toch 49 minuten rijden(gerekend zonder trailer) het is voor mij wel handig om een makkelijk plekje te hebben aangezien ik de hele weg daar niet ken.

Maar mijn vraag is..

Zit het hotel er op te wachten dat wij daar aan komen met paarden?.

Neemt er iemand een bezem en een schep mee om de ontlastig even terug te gooien in de trailer?

Ik hoor het wel.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:32

Nog een vraagje.
Mn fjord is verkocht en neem nu mn prachtig mooie bonte C pony mee.
Heeft iemand een touwhalster of westernset die ik mag lenen? Dat zou haar super gaaf staan.
Anders doe ik gewoon hoofdstel..

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:50

@Daniellejody: ik heb wel een oud touwhalster is nog in prima staat (weinig gebruikt), maar die is wel roze, weet niet of je dat erg vind?
werd ook altijd bij een C pony gebruikt, dus denk dat die wel past.

@daphneM ik denk indd niet dat dat hotel om trailers zit te wachten, kan me dat heel goed voorstellen, dan zou ik persoonlijk eerst contact opnemen met het hotel.

En even voor TS: Is het zeker dat alle fotografen komen? Als er nog maar 1 iemand afvalt zijn we nog maar met 3.
volgens mij heb ik zwenneke al een tijdje niet in het topic gezien? kan natuurlijk ook zijn dat ze wel gewoon mee leest en ook gewoon aanwezig is.

Misschien is het slim om hier even een postje te plaatsen dat we aan meet fotograven komen?

https://www.facebook.com/groups/4141986 ... 3/?fref=ts

https://www.facebook.com/groups/1837206 ... 9/?fref=ts
Laatst bijgewerkt door Mnon1994 op 09-07-13 13:12, in het totaal 3 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:52

daphneM schreef:
Ik denk die van 200 meter is goed te doen, ook is het hotel makkelijk te vinden via de Tom Tom, ik moet toch 49 minuten rijden(gerekend zonder trailer) het is voor mij wel handig om een makkelijk plekje te hebben aangezien ik de hele weg daar niet ken.

Maar mijn vraag is..

Zit het hotel er op te wachten dat wij daar aan komen met paarden?.

Neemt er iemand een bezem en een schep mee om de ontlastig even terug te gooien in de trailer?

Ik hoor het wel.

Lijkt mij inderdaad ook niet dat het hotel daar van gecharmeerd is..

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:05

Nee, dat lijkt me ook niet. Het is ook in het weekeinde. Aan de andere kant, het parkeerterrein ligt in een bocht. Dus je ziet het niet zo vanaf het hotel, als je een stukje verder parkeert voorbij de bocht. Er is best wat groen om de parkeerplaats heen, een eindje verder het parkeerterrein op. Toen ik er vorige week ging kijken stond er een hele groep mensen die gingen hardlopen vanaf de parkeerplaats.

Ik ben een beetje in de war met het parkeren. Ergens aan het begin van het topic wordt een andere parkeerplek genoemd, maar ik ging er vorige week van uit dat het meer bij Nijverdal was dan bij Holten. Ook omdat de paddock genoemd wordt en dat is meer richting Nijverdal. De hele Holterberg over wandelen is best een eind.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:11

TS: Misschien is het ook even handig dat wij jouw telefoon nummer krijgen?
Mocht er iemand om welke reden dan ook niet meer kunnen, pech onderweg, paard kreupel of dat er iemand later komt, dat het in elk geval doorgegeven kan worden, uit mijn eigen ervaring is het nog wel handig om een nummer te hebben van iemand van de organisatie.