Ik zou het als model in ieder geval niet op prijs stellen. Fotomeeting is niet alleen maar voor nabestellingen, vooral voor gezelligheid en leerzaam lijkt mij

Mensen het met mij eens of zeg ik nou heel wat raars?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Channiiiej schreef:Ik vind juist dat de modellen blij moeten zijn dat zij gratis op de foto kunnen, normaal zijn fotoshoots heel duur hoor! En als ze 5 foto's per fotograaf krijgen, zijn dat in totaal al 50 foto's! Als zeer dan nog. Meer willen, kunnen ze nabestellen toch?!Mij draait het ook om de gezellige dag en de ervaring, maar het kost me natuurlijk ook geld (oa reiskosten), dus als je er dan nog wat mee zou kunnen verdienen is dat mooi meegenomen toch
Vooral ook omdat ik veel tijd steek in een mooie nabewerking, wat ik dan dus bij die 5 foto's ga doen en verder bij degene die nabesteld worden.. Tenminste, dat is hoe ik erover denk
Maar ik noemde 5 trouwens als voorbeeld, er kan ook een ander aantal worden afgesproken..
Of bedoel jij zowizo alle fotoos klein (webformaat) geven met klein logo, en dan als ze een foto willen hebben in groot formaat (om af te Drukken) dat die dan wel nabesteld moeten worden?
Vera schreef:Ik denk dat we allebei blij moeten zijn
Modellen met de foto's en fotografen met de modellen
Linsey1998 schreef:ik ga mee met 5 foto,s op webformaat.. de rest kan nabesteld .
Channiiiej schreef:ja denk dat het makkelijkst isIk neem aan dat de nabestellingen als digitaal bestand op groot formaat worden toegestuurd naar het model?
Channiiiej schreef:zullen we het gewoon op 5 t/m 10 foto's per fotograaf op webformaat houdenLinsey1998 schreef:ik ga mee met 5 foto,s op webformaat.. de rest kan nabesteld .
We kunnen ook zeggen 5 tot 10 foto's? Dan kan de fotograaf zelf nog beetje bepalen?
Edit:
Dit doen wij bij een andere fotografiemeeting:
"Iedere fotograaf geeft 5 a 10 foto's op webformaat met logo.
Als mensen willen nabestellen, dan mag dat privé met desbetreffende fotograaf.
Er is geen vaste prijs voor die foto's, dat is elke fotograaf voor zich."
loveyou174 schreef:nee helaas zou je alleen onder aan de reservelijst kunnen zetten maar we hebben al 8 reservekan er nog iemand mee als model of is het vol
ik heb een 6 jarige fries die eigenlijk nog niet op de foto is gezet door een fotograaf dus ik zou het super leuk vinden !
wennie19 schreef:wennie19 schreef:zullen we 10:30 verzamelen en 11:00 uur beginnen
en als iedereen wil aangeven wanneer die graag zou willen
ochtend
1 Wennie19 met Ehnlay
2 Kvika met Lara
3 Vera met Galan CXIV
4 Sjuub met Promis
5 Niekje1991 met Bonfire
middag
1 Hartje met Gragor van Ravensbos
2 Tamara1991 met Binkie
3
4
5
wennie19 schreef:hier is ie dan![]()
Modellen
1 wennie19 met Ehnlay, KWPN
2 linnebill met welsh hengstje Dino
3 Hartje met Gragor van Ravensbos, fries, z dressuur
4 Marretjuh met Miss Price tinker
5 vera met Galan CXIV pre
6 kvika met Lara ijslander
7 Sjuup met Promis NRPS
8 niekje1991 met bonfire shet l2 dressuur
9 Tamara1991 met Welsh kruising Binkie
10 Jolijneniris met Jolijn
reserve
1 jenkins met Sylvester kruising welsh/shet
2 Pipvl met Haflinger Alex
3 bonnieaw met Caro, NRPS
4 Chantalhaf met Patrice, Kwpn x Gelders
5 tesni met Vita, fjord
6 daiswees met Miralda, welsh cob
7 diesel_ met Kleintje
8 xkyrax met Monster, shet
9 Marretjuh met Olivier shet
NathalietjeB schreef:Channiiiej schreef:Ik vind juist dat de modellen blij moeten zijn dat zij gratis op de foto kunnen, normaal zijn fotoshoots heel duur hoor! En als ze 5 foto's per fotograaf krijgen, zijn dat in totaal al 50 foto's! Als zeer dan nog. Meer willen, kunnen ze nabestellen toch?!Mij draait het ook om de gezellige dag en de ervaring, maar het kost me natuurlijk ook geld (oa reiskosten), dus als je er dan nog wat mee zou kunnen verdienen is dat mooi meegenomen toch
Vooral ook omdat ik veel tijd steek in een mooie nabewerking, wat ik dan dus bij die 5 foto's ga doen en verder bij degene die nabesteld worden.. Tenminste, dat is hoe ik erover denk
Maar ik noemde 5 trouwens als voorbeeld, er kan ook een ander aantal worden afgesproken..
Of bedoel jij zowizo alle fotoos klein (webformaat) geven met klein logo, en dan als ze een foto willen hebben in groot formaat (om af te Drukken) dat die dan wel nabesteld moeten worden?
met het dik gedrukte ga ik heel erg in mee...
Linsey1998 schreef:Voor de fotograaf is het ook een hele opgaven natuurlijk om er 15 van iedereen te maken. Deze moeten dan allemaal bewerkt worden. Dus moet een fotograaf 150 foto,s nabewerken. Misschien een beetje veel na mijn mening! Hoe denken jullie erover?