Fotomeeting Castricum NH strand/bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joey

Re: Fotomeeting Castricum NH strand/bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:53

Ik vind 5 per paard wel heel weinig hoor := Ik vind gewoon alle foto's die je leverd een klein watermerk in de hoek moeten hebben, niks groots erdoor heen, vind het al heel wat dat modellen zomaar even allemaal zo erg de moeite nemen om te komen en zich helemaal klaar en goed te maken, en dan 5 foto's krijgen van elke fotograaf en de rest met enorm logo erdoor heen, moet ook leuk voor de modellen blijven vind ik.
Ik zou het als model in ieder geval niet op prijs stellen. Fotomeeting is niet alleen maar voor nabestellingen, vooral voor gezelligheid en leerzaam lijkt mij :)
Mensen het met mij eens of zeg ik nou heel wat raars? :=

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:05

Ik vind juist dat de modellen blij moeten zijn dat zij gratis op de foto kunnen, normaal zijn fotoshoots heel duur hoor! En als ze 5 foto's per fotograaf krijgen, zijn dat in totaal al 50 foto's! Als zeer dan nog. Meer willen, kunnen ze nabestellen toch?! :) Mij draait het ook om de gezellige dag en de ervaring, maar het kost me natuurlijk ook geld (oa reiskosten), dus als je er dan nog wat mee zou kunnen verdienen is dat mooi meegenomen toch :) Vooral ook omdat ik veel tijd steek in een mooie nabewerking, wat ik dan dus bij die 5 foto's ga doen en verder bij degene die nabesteld worden.. Tenminste, dat is hoe ik erover denk :D Maar ik noemde 5 trouwens als voorbeeld, er kan ook een ander aantal worden afgesproken..

Of bedoel jij zowizo alle fotoos klein (webformaat) geven met klein logo, en dan als ze een foto willen hebben in groot formaat (om af te Drukken) dat die dan wel nabesteld moeten worden?

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:08

Bij de meeste meetings is het 5-15 foto's, dus dan is vijf ook prima toch? als een ander er wel 15 geeft is dat hun keuze! Ik denk dat iedereen wel een voorkeur heeft voor een aantal paardjes waarvan ze meer of misschien mooiere foto's hebben dan van een ander paardje. Ik vind 5-15 foto's wel een goeie, kan je zelf een beetje kiezen en ben je niet verplicht aan 1 bepaald aantal! :D

Ik denk dat ik en sjuub sowieso smorgens willen, dan kan Chernique namelijk met ons mee rijden, maar dat weet ik nog niet zeker, ik wil iig wel s morgens!

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:10

wennie19 schreef:
zullen we 10:30 verzamelen en 11:00 uur beginnen

en als iedereen wil aangeven wanneer die graag zou willen

ochtend
1 Wennie19 met Ehnlay
2 Kvika
3 Vera
4 Sjuub met Promis
5 Niekje1991 met Bonfire

middag
1
2
3
4
5

Wij hebben er zin iiinnnn!! *\o/*

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:58

Aah eerste reserve, afwachten dus :D

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:11

Mijn voorkeur is ochtend maar als dat vol zit is middag ook goed.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:14

Channiiiej schreef:
Ik vind juist dat de modellen blij moeten zijn dat zij gratis op de foto kunnen, normaal zijn fotoshoots heel duur hoor! En als ze 5 foto's per fotograaf krijgen, zijn dat in totaal al 50 foto's! Als zeer dan nog. Meer willen, kunnen ze nabestellen toch?! :) Mij draait het ook om de gezellige dag en de ervaring, maar het kost me natuurlijk ook geld (oa reiskosten), dus als je er dan nog wat mee zou kunnen verdienen is dat mooi meegenomen toch :) Vooral ook omdat ik veel tijd steek in een mooie nabewerking, wat ik dan dus bij die 5 foto's ga doen en verder bij degene die nabesteld worden.. Tenminste, dat is hoe ik erover denk :D Maar ik noemde 5 trouwens als voorbeeld, er kan ook een ander aantal worden afgesproken..

Of bedoel jij zowizo alle fotoos klein (webformaat) geven met klein logo, en dan als ze een foto willen hebben in groot formaat (om af te Drukken) dat die dan wel nabesteld moeten worden?

met het dik gedrukte ga ik heel erg in mee...
modellen mogen al blij zijn dat ze gratis op foto mogen en dan ook nog eens 5 gratis foto's per fotograaf 50 foto's per fotograaf en dus bij 10 fotografen zijn dat gewoon 500 gratis foto's!!...de meeste fotografen zijn namelijk niet goedkoop met een fotoshoot...
tuurlijk steken de modellen ook tijd er in enzo om te komen maar fotograaf besteed toch echt meer tijd in alles dan de modellen
en vind juist dat een logo best dwars door een foto heen mag...zo kan er niks gefotoshopt worden qua namen weg werken enzo...aangezien ik dit wel vaker bij meerdere fotografen voorbij heb zien komen en als iemand de foto's graag wil uitprinten b.v dat ze dan gewoon nabesteld kunnen worden..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:01

5 foto's per persoon ga ik geheel in mee. :j
Watermerk over een foto is dat verplicht, ik doe het namelijk vooral
Voor mijzelf en hoef er geen geld / publiciteit voor te hebben!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:03

Ik denk dat we allebei blij moeten zijn :D
Modellen met de foto's en fotografen met de modellen ;)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:31

Vera schreef:
Ik denk dat we allebei blij moeten zijn :D
Modellen met de foto's en fotografen met de modellen ;)

Ja dat denk ik zeker ook :j

Andere optie is om gewoon alle foto's op webformaat (800x600) te leveren met klein logo in een hoek. Dan moet er voor eventuele prints worden nabesteld, want webformaat is daar echt te klein voor. Is dat een beter idee?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:13

ik ga mee met 5 foto,s op webformaat.. de rest kan nabesteld .

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:16

Linsey1998 schreef:

We kunnen ook zeggen 5 tot 10 foto's? Dan kan de fotograaf zelf nog beetje bepalen? :)

Edit:
Dit doen wij bij een andere fotografiemeeting:
"Iedere fotograaf geeft 5 a 10 foto's op webformaat met logo.
Als mensen willen nabestellen, dan mag dat prive met desbetreffende fotograaf.
Er is geen vaste prijs voor die foto's, dat is elke fotograaf voor zich."

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:18

kan er nog iemand mee als model of is het vol :$
ik heb een 6 jarige fries die eigenlijk nog niet op de foto is gezet door een fotograaf dus ik zou het super leuk vinden !

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:40

Channiiiej schreef:
Ik neem aan dat de nabestellingen als digitaal bestand op groot formaat worden toegestuurd naar het model?
ja denk dat het makkelijkst is

Channiiiej schreef:
Linsey1998 schreef:

We kunnen ook zeggen 5 tot 10 foto's? Dan kan de fotograaf zelf nog beetje bepalen? :)

Edit:
Dit doen wij bij een andere fotografiemeeting:
"Iedere fotograaf geeft 5 a 10 foto's op webformaat met logo.
Als mensen willen nabestellen, dan mag dat privé met desbetreffende fotograaf.
Er is geen vaste prijs voor die foto's, dat is elke fotograaf voor zich."
zullen we het gewoon op 5 t/m 10 foto's per fotograaf op webformaat houden

loveyou174 schreef:
kan er nog iemand mee als model of is het vol :$
ik heb een 6 jarige fries die eigenlijk nog niet op de foto is gezet door een fotograaf dus ik zou het super leuk vinden !
nee helaas zou je alleen onder aan de reservelijst kunnen zetten maar we hebben al 8 reserve

en misschien een idee om een lijstje te maken met wat de nabestellingen kosten en die in het forum wat ik aan het maken ben te zetten zodat de modellen kunnen zien wat het kost. mag dan via pb

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:47

wennie19 schreef:

ochtend
1 Wennie19 met Ehnlay
2 Kvika met Lara
3 Vera met Galan CXIV
4 Sjuub met Promis
5 Niekje1991 met Bonfire

middag
1 Hartje met Gragor van Ravensbos
2
3
4
5

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:03

De rest van de modellen kunnen alleen dus nog voor de middag! Ja zo,n lijstje maken lijkt me een goed idee.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:48

Sorry, ik heb beetje verkeerd gelezen, aangezien de tijd niet ook al te vroeg was toen ik dat bericht stuurde :')
Ik dacht dat jullie op alle foto's die jullie zouden 'geven' aan de modellen een enorm groot logo erop wilde zetten, foutje _O- Tis duidelijk en lijkt me prima plan! :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:10

Vindt ik ook!

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:50

met het aantal foto's ben ik het helemaal eens!
Ik vind het zelf wel een goed idee om een vaste prijs af te spreken voor de foto's

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:17

wennie19 schreef:
wennie19 schreef:

ochtend
1 Wennie19 met Ehnlay
2 Kvika met Lara
3 Vera met Galan CXIV
4 Sjuub met Promis
5 Niekje1991 met Bonfire

middag
1 Hartje met Gragor van Ravensbos
2 Tamara1991 met Binkie
3
4
5

Al is het mij om het even, ochtend en middag is beiden prima
Is het nu eigenlijk definitief op 9 juni?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:25

wennie19 schreef:
hier is ie dan *\o/*

Modellen

1 wennie19 met Ehnlay, KWPN
2 linnebill met welsh hengstje Dino
3 Hartje met Gragor van Ravensbos, fries, z dressuur
4 Marretjuh met Miss Price tinker
5 vera met Galan CXIV pre
6 kvika met Lara ijslander
7 Sjuup met Promis NRPS
8 niekje1991 met bonfire shet l2 dressuur
9 Tamara1991 met Welsh kruising Binkie
10 Jolijneniris met Jolijn

reserve
1 jenkins met Sylvester kruising welsh/shet
2 Pipvl met Haflinger Alex
3 bonnieaw met Caro, NRPS
4 Chantalhaf met Patrice, Kwpn x Gelders
5 tesni met Vita, fjord
6 daiswees met Miralda, welsh cob
7 diesel_ met Kleintje
8 xkyrax met Monster, shet
9 Marretjuh met Olivier shet

Alleen linnebill, marretjuh met Miss prince tinker en jolijneniris moeten we nog bevestiging krijgen dat ze kunnen in de middag.

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:57

NathalietjeB schreef:
Channiiiej schreef:

met het dik gedrukte ga ik heel erg in mee...

Sorry, maar ik denk dat fotograven zeer blij mogen zijn dat zij deze ponies en paarden op de foto mogen zetten. Het is tenslotte om jullie portfolio te vergroten. Snap dat wij ook blij mogen zijn dat er foto´s gemaakt worden. Maar ook wij doen ontzettend veel moeite om de ponys mooi te maken, en te komen.. Vind 5 foto´s per fotograaf erg weinig. Normaal krijg je er 15.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:01

Dat heb ik dus ook linnebill := Ik vind dat je de modellen best mag bedanken met wat meer foto's :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:02

Voor de fotograaf is het ook een hele opgaven natuurlijk om er 15 van iedereen te maken. Deze moeten dan allemaal bewerkt worden. Dus moet een fotograaf 150 foto,s nabewerken. Misschien een beetje veel na mijn mening! Hoe denken jullie erover?

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:04

Linsey1998 schreef:
Voor de fotograaf is het ook een hele opgaven natuurlijk om er 15 van iedereen te maken. Deze moeten dan allemaal bewerkt worden. Dus moet een fotograaf 150 foto,s nabewerken. Misschien een beetje veel na mijn mening! Hoe denken jullie erover?

Niet vervelend bedoeld, maar een goede fotograaf hoeft de foto's bijna niet te bewerken.
Het lijkt mij niet dat de modellen de foto's binnen een dag willen hebben. Dus fotograven hebben de tijd!
Laatst bijgewerkt door linnebill op 08-04-13 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt