Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kkkaren schreef:Bagheera_206 schreef:De fotograaf zelf is nog steeds belangrijker dan zijn/haar camera of zijn/haar website. Het is de fotograaf die de foto maakt.
Klopt helemaal Richard! Maar goede apparatuur helpt wel om datgene wat je graag wil laten zien ook echt mooi neer te zetten.
saskiakefie schreef:oh ik dacht dat er op die echte dure prof. camera's niet eens meer een auto stand zat..
Marjoow schreef:Ach tegenwoordig kun je met een dure camera en een beetje photoshop jezelf al fotograaf noemen
Mitxa schreef:Marjoow schreef:Ach tegenwoordig kun je met een dure camera en een beetje photoshop jezelf al fotograaf noemen
Zie soms zelfs advertenties voorbij komen waarbij ze fotoshoots met compactcamera's aanbieden
Bagheera_206 schreef:De fotograaf zelf is nog steeds belangrijker dan zijn/haar camera of zijn/haar website. Het is de fotograaf die de foto maakt.
pinkie87 schreef:saskia je hebt gewoon fotografen die klikken en pas achteraf kijken wat ze hebben maar je hebt ook fotografen die van te voren bedenken wat ze op de foto willen. als ik door me zoeker kijk dan bedenk ik al wat ik met die foto ga doen en hoe die word.
ik heb eigelijk van af begin moment op m stand gefotografeerd omdat ik de rest niet snapteik snapte hoe ik me sluitertijd en et diaframa in de m stand kom veranderen en dat ik me iso hoger moest zetten als het donkerder werd en me sluitertijd te langzaam werd haha
maar hoe vaak ik me pa wel niet gebeld heb over die diaframa en scherptediepte of het getal nu klein moest zijn of groot om onscherpte te krijgen is niet te tellen op 2 handen