VrijheidsDressuurfotomeeting zondag 23 juni

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Re: VrijheidsDressuurfotomeeting zondag 23 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 09:09

haha lara dan zou ik nog moeten wisselen :P want op die foto zie je niet me stijl haha

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 10:10

Nou het merendeel van de fotografen kende ik wel al n beetje dus dat zie wel goed

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:13

haha weet ik ;) was ook al geintje had er volgens mijn ook al ingezet als je een betere weet dat je die ook neer mocht zetten haha

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:16

Aaaah ik ben zo benieuwd :D Spannuuund!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:05

Ik heb niet bijgelezen, ben op vakantie geweest... Maar zo te zien is er niet veel nieuws bekend gemaakt? Of heb ik het mis :o :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:06

SSDesign schreef:
Ik heb niet bijgelezen, ben op vakantie geweest... Maar zo te zien is er niet veel nieuws bekend gemaakt? Of heb ik het mis :o :D

Er zijn een aantal modellen en fotografen bijgekomen. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:10

Oh altijd leuk! Het wordt wel erg spannend voor de fotografen en ook de modellen uiteraard :D :P

Als ik kom, kom ik trouwens met het openbaar vervoer denk ik. Blijf ik mooi een weekendje in Wageningen.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:17

Bagheera_206 schreef:
De fotograaf zelf is nog steeds belangrijker dan zijn/haar camera of zijn/haar website. Het is de fotograaf die de foto maakt.

Klopt helemaal Richard! Maar goede apparatuur helpt wel om datgene wat je graag wil laten zien ook echt mooi neer te zetten ;) .

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:34

Kkkaren schreef:
Bagheera_206 schreef:
De fotograaf zelf is nog steeds belangrijker dan zijn/haar camera of zijn/haar website. Het is de fotograaf die de foto maakt.

Klopt helemaal Richard! Maar goede apparatuur helpt wel om datgene wat je graag wil laten zien ook echt mooi neer te zetten ;) .

Daar sluit ik mij wel bij aan. Fatsoenlijke apparatuur helpt natuurlijk wel de fotograaf. :+ Mits de fotograaf er maar mee om weet te gaan. := Een 7D op standje Auto is zonde. Of om er een 75-300mm op te zetten. :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:37

oh ik dacht dat er op die echte dure prof. camera's niet eens meer een auto stand zat..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:39

Ach tegenwoordig kun je met een dure camera en een beetje photoshop jezelf al fotograaf noemen :)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:47

saskiakefie schreef:
oh ik dacht dat er op die echte dure prof. camera's niet eens meer een auto stand zat..

Dat is helaas niet zo, je moet er maar eens op letten als je bijv in de stad loopt. Mensen met dure camera's die hem op standje auto hebben staan, ik zie ze regelmatig. Zo zonde....

Paar jaar terug bij een cattery geweest voor een fotoshoot van hun katten. We hadden het na de shoot over camera's. Hij maakte voor hun website hobbymatig ook foto's van hun katten, liet toen zijn apparatuur zien. Ik sloeg werkelijkwaar achterover! Canon 5Dm2 (toen nog net uit) & diverse professionele objectieven en repotageflitser! Maar ze maakten met dat spul dus gewone huis/tuin/keuken plaatjes. -O-
Ik had mijn 7D nog maar net en fotografeerde in de studio nog met een Tamron lensje. Baalde er wel een beetje van :+

Marjoow schreef:
Ach tegenwoordig kun je met een dure camera en een beetje photoshop jezelf al fotograaf noemen :)

Zie soms zelfs advertenties voorbij komen waarbij ze fotoshoots met compactcamera's aanbieden :D

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:01

Mitxa schreef:
Marjoow schreef:

Zie soms zelfs advertenties voorbij komen waarbij ze fotoshoots met compactcamera's aanbieden :D

Jongens vergeten jullie nou wat heel veel mensen roepen:
Bagheera_206 schreef:

Er is dus niks mis met fotoshoots aanbieden met een compact camera! :D

Niet aanvallend naar Richard maar deze kon ik het makkelijkste vinden.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 18:23

Het is dan ook meer om te zien wie wel goed weet wat ie gebruikt en wie niet :D

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:43

En er is ook niks mis met compactcamera's hoor :=..

Ben benieuwd wie er mee mogen :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:58

een camera is eigelijk maar een dom ding... gaat wat de fotograaf er uit haalt inderdaad.

een collega vroeg me van de zomer of ik haar meer wilde leren over het fotografie.
dus wij hop naar de dierentuin (artis en heb gezegd we halen hem van de automatische stand af dus op de m. om haar bewust te maken wat het allemaal in houd. ik alles uitgelegd!! bij de eerste aap die we zagen zeg ik kijk die aap zit daar mooi je hebt rustige achtergrond bla bla bla zeg maak maar eens een foto wat doet ze ze zegt klik :P zeg hoe mooi is je foto geworden zei terug halen,.. zegt ze hoe kan dat nou de foto is zwart. toen heb ik gezegd ik heb je net een heel verhaal verteld maar fotograferen is voor af bedenken wat je wil zien op de foto die je maakt en niet achteraf maar kijken wat de camera voor foto voor jou heb gemaakt. daarna is het gelukkig wel goed gedaan hahaha
maar ze heeft wel geleerd om eerst de bedenken wat je wilt zien voor dat je klikt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:00

Haha ook wel moeilijk om gelijk de M te doen he :') En dan nog een dier.. :P

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:02

Ik ben van automatische sport/portretstand ook gelijk overgestapt op de M :=
Moet toegeven, dan leer je het wel het snelst denk ik..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:04

Dat denk ik dus niet.. Volgens mij is dat veel verwarrender, dan moet je ineens veel te veel zelf bepalen..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:05

nee hoor leert heel snel want je leert als eerst wat je dus ook als eerst moet leren als fotograaf bewustwording van wat je gaat fotograferen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:06

sorry? :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:07

Ik was een Av fotograaf, maar nu vooral M. Ik vond Av een fijne stand om het leren en het beter te begrijpen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:17

saskia je hebt gewoon fotografen die klikken en pas achteraf kijken wat ze hebben maar je hebt ook fotografen die van te voren bedenken wat ze op de foto willen. als ik door me zoeker kijk dan bedenk ik al wat ik met die foto ga doen en hoe die word.

ik heb eigelijk van af begin moment op m stand gefotografeerd omdat ik de rest niet snapte :P ik snapte hoe ik me sluitertijd en et diaframa in de m stand kom veranderen en dat ik me iso hoger moest zetten als het donkerder werd en me sluitertijd te langzaam werd haha
maar hoe vaak ik me pa wel niet gebeld heb over die diaframa en scherptediepte of het getal nu klein moest zijn of groot om onscherpte te krijgen is niet te tellen op 2 handen :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:21

pinkie87 schreef:
saskia je hebt gewoon fotografen die klikken en pas achteraf kijken wat ze hebben maar je hebt ook fotografen die van te voren bedenken wat ze op de foto willen. als ik door me zoeker kijk dan bedenk ik al wat ik met die foto ga doen en hoe die word.

ik heb eigelijk van af begin moment op m stand gefotografeerd omdat ik de rest niet snapte :P ik snapte hoe ik me sluitertijd en et diaframa in de m stand kom veranderen en dat ik me iso hoger moest zetten als het donkerder werd en me sluitertijd te langzaam werd haha
maar hoe vaak ik me pa wel niet gebeld heb over die diaframa en scherptediepte of het getal nu klein moest zijn of groot om onscherpte te krijgen is niet te tellen op 2 handen :P

Daarom laat ik fotografen altijd eerst op Av fotograferen om er beetje meer feeling mee te krijgen en wat de impact is van diverse instellingen. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:02

Ik ben nog steeds wel een Av fotograaf :+