Fotomeeting HONDEN winter Drenthe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Fotomeeting HONDEN winter Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:22

Ben heel benieuwd naar snoopy :j lijkt me een heerlijke hond

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:32

@Molfre, klopt! Als hij gaapt past mijn hoofd er met gemak wel tussen!
@Seven, Snoopy is verzot op aandacht. Als je hem kriebelt gaat hij tegen je benen leunen en kom je NOOIT meer weg (of je ligt op de grond, omdat hij met zijn hele gewicht leunt. Het is hem al eens gelukt... :Y))
De meeste mensen schrikken eerst van hem, maar hij laat direct weten dat hij heust heel lief is.

Vorige week nog in het bos geweest, er gaat eigenlijk niemand voorbij die niet zegt: "wat is hij groot!" of "Wat een kalf zeg!"
Het viel mij ook op dat de meeste grotere honden gaan liggen als ze hem zien aankomen met de kop tussen de voorpoten. Ze gaan echt observeren van, wat is dat nou? Een hond, of toch wat anders? >;) Ze vinden hem toch wel spannend!
De kleine honden trouwens niet, die bijten gewoon in zijn poten of hangen aan zijn wangen. Ook zo'n leuk gezicht..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:34

Dat is geen observeren maar onderdanig gedrag door zijn grote willen ze er zeker van zijn dat ze zich klein genoeg maken :D
Komt de gedragstherapeut bij mij weer nar boven :=

Ben benieuwd naar hem, ben gek op doggen

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:41

haha, ok vanaf 200 meter afstand al? Uiteindelijk springen ze wel op als hij dichtbij is (en hij ze EINDELIJK ziet), maar inderdaad daarna is het ook nog koppie laag/ineengedoken houding. Ze kwispelen wel, maar met de staart naar beneden en heel gespannen. Tja en Snoopy maakt zich dan nog extra groot ook, kop omhoog staart in de lucht en kwispelen. Hij is absoluut niet onderdanig naar andere honden toe, maar ook zeker niet agressief.
Vindt hij ze leuk, dan gaat hij even spelen. Zo niet, dan loopt hij gewoon door.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:43

Ja honden zien direct wat voor dier ze tegemoed komen (ze kunnen het zelfs ruiken voordat ze een hond zien een dominanter dier ruikt veel sterker), daardoor kunnen veel ruzies niet voorkomen worden door de eigenaren die dat niet zien van hun hond.
De honden die gaan liggen zijn veelal onzeker willen geen ruzie uitlokken en wachten dus af nemen een onderdanige houding aan, wanneer hij laat zien dichtbij dat het goed is durven ze weer omhoog.
Snioopy is gewoon een dominantere hond die dit duidelijk uitstraald en bij andere honden daarmee resepct opeist niets mis mee heeft mijn dober ook :j

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:48

Logisch ook eigenlijk, het was wel een grappig gezicht!
1 Friese Stabij teefje wilde ECHT NIET langs hem heen, die durfde niet. Moest door het vrouwtje gehaald worden...

Hij eist zeker respect op. Hij wil ook best spelen, maar volgens zijn regels. Worden ze te ruw geeft hij een grom (heel diep vanuit zijn buik) en is het direct over. Vooral jonge honden voelen het nog niet goed aan en die worden naar zijn mening dan veel te wild en enthousiast. Daar houdt hij niet van..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:50

Assad ook die zegt duidelijk laat me en dat word altijd opgevolgd. Van jolige dieren die hem niet respecteren word hij boos en dan is hij heel duidelijk :D

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:57

Haha ik voeg me even in het gesprek(als het mag :o )
Chester is wel onderdanig maar speelt ook supergraag hij laat graag weten dat hij zich wel gedraagt en als er van de andere kant een grom of watdanook komt komt hij gelijk weer terug

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:07

Hij heeft dus respect top dat hoord een hond ook te hebben.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:10

Ja we zijn ook heel blij met hem:$
je kan ook alles met hem doen hij vertrouwd je ook 100%
laast heeft hij een klein hondje over zijn angst voor grotere honden geholpen Dat hondje kwam aanlopen en trekken enzo en chester stopt en gaat liggen zoo schattig!
Omg ik loop nu wel heel erg op tescheppen is het niet?:$:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:13

Moet altijd wel lachen om dit soort reacties :D
Zo denkt een hond niet dat kleine hondje was blijkbaar dominanter en jou hond was respectvol en nam een kleinere houding aan :j

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:15

Ahah Zo kan je het ook zien idd Opzich wel een stuk logischer..
m'n hond is niet erg dominant normaal maargoed ik vind het leuk om zo te denken komt misschien ook door de leeftijdo:

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:20

Shiva is vernoemd naar een godin, wilde een aparte naam :+ en heb m ook nog nooit gehoord. Shiva is ook een wietsoort :')

Shiva is een draak in omgang met andere honden, ze kent geen stop := verder is ze naar iedereen en alles enorm enthousiast en knuffelt ze je het liefst dood. Hier in de buurt zijn alle mensen "bang" voor haar omdat ze een pitbull is. Ze denken allemaal dat het een boxer is en als je dan verteld dat het een pitbull is zeggen ze allemaal dat ze nog heel wat gemener moet worden. Raar volk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:22

mensen vermenselijken dieren gewoon snel :D geen probleem mits er maar in het achterhoofd word gehouden dat het een dier blijft en geen mens.

het is ook jou taak als baasje om duidelijk te maken wanneer ze te ver gaat vooral bij dat type hond :D Een staff en ook pit moet een stop leren en rust met andere honden, onze staff kon dat als pup ook niet en nu is voorbeeldig

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:15

En als ik met mijn 72cm hoge windhond een jackrussel tegenkom, is de mijne de onderdanige :+
Van de week kwam ik eindelijk een hond tegen waar hij níet bang van was: een jong Caveliertje van nog geen 25cm hoog.. :+ Leuk dat ie 'm vond!
Maar meetings doen we nog maar niet, ik denk dat ie spontaan flauw zou vallen als hij Snoopy tegen zou komen :')

Ik had ook op (o.a.) Snoopy gestemd, hou wel van grote honden en die spikkels zijn echt geweldig! :))
Ben ook gek op Staffords, echt machtig die brede koppen :j , wou er vroeger ook altijd een, maar aangezien ik niet altijd even consequent ben,
zal het geen hond voor mij zijn, het zijn wel honden die een echte duidelijke leider nodig hebben, toch?

Hopen dat de uitslag vandaag bekend wordt, ik ben echt benieuwd :D

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:56

Het is echt spannend nu. Mailo heeft in ieder geval ook wat stemmen :D. Ik heb twee honden opgegeven, maar het is absoluut geen probleem om maar één van beide mee te nemen, worden de honden ook niet anders van, scheelt weer :+

Ik vind Snoopy ook geweldig trouwens! Houd wel van dat soort honden :j

Onze Jack Russel Guinness heeft haar naam te danken aan een Tinker (jaja, niet eens aan het bier!). We gingen haar ophalen en ik zag haar en vond haar een 'Guinness' :')

En Mailo heeft zijn naam te danken aan de kinderserie 'Tweenies'. := Hij is bij goede vrienden geboren en we waren helemaal niet van plan om nog een hond erbij te nemen.. Maarja, als je dan bij puppy's gaat kijken waarvan er eentje chocoladebruine vlekken heeft <3 En toen moesten we nog een naam verzinnen, zat mijn kleine broertje net naar de Tweenies te kijken en kwam er een Mailo voorbij :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 18:43

De honden die sowieso meegaan! eigenaren krijgen nog een pbtje zodra alle stemmen zijn geteld. Ik wacht nog op 1 maar voor de volgende honden kan er geen verandering meer in komen.

Met stip bovenaan:
Snoopy van bokker Retivi

Benji van felicity2511
Willem van Bontfire
Björn van Molfre
Beer van Iris_Casper

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:45

Yay! Bedankt voor de stemmen. Ik zal zorgen dat 'ie er op z'n paasbest uitziet *\o/*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:45

Top. zijn allemaal dieren die ik ook graag voor de lens had gezien.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:03

Jammer chester zit er niet tussen maar er is nog hoop!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:24

Ook nog geen Ruud en/of Elsje, de duimen blijven hier draaien.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:49

Jeej! met stip! Heeft hij er nog één bij :Y)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:02

wie moet er nu nog stemmen? :o Hoop dat die een beetje opschiet haha, dan weet ik of ik moet fietsen of een lift heb... :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:23

Coronolime nog. En die heeft mijn pb ook nog nie gelezen zie ik net. Dus nog even geduld :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:24

AAahhhh ben zo benieuwd :D
IK denk yes nieuwe berichten we zijn er uit maar helaas :=