Menselijke modellen fotomeeting 6 januari 2013 - Beilen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:33

MadelonSunny schreef:
Er zijn hier duidelijk 2 groepen.
De modellen die geen ervaring hebben en blij zijn met 10 foto's per fotograaf op webformaat voorzien van logo met daarbij de fotografen die het daarmee eens zijn.
En de modellen + fotografen met duidelijk veel ervaring die het wereldje kennen.

Ik denk dat een fotomeeting met deze 2 groepen erg lastig is. Zo is niemand tevreden. Voor de meeste mensen hier is een fotomeeting voor de lol etc. En worden er geen originele formaten weggegeven. Maar er zijn duidelijk een aantal mensen met ervaring die het anders gewend zijn. Ik denk dat TS een beslissing moet nemen over wat de bedoeling is. Amateurs of soort van 'pro's'. En de mensen die het met TS eens zijn gaan mee.
Dit is maar mijn kijk erop en misschien is niemand het met me eens maar op deze manier komen we eigenlijk nergens. Er moet duidelijkheid komen van wat de bedoeling is. @TS Het zou fijn zijn als je zelf aangeeft wat je wil. Jij hebt deze meeting opgezet dus jij hebt het voor het zeggen! :)

Dat denk ik persoonlijk ook. Ik durf mij niet te mengen in deze discussie omdat ik modellen fotografie niet gewent ben (buiten vrienden- en kennissen voor de 'lol' om).

Beide kanten snap ik absoluut, maar de 'pro's' en 'amateurs' mixen gaat moeilijkheden opleveren. De pro's zijn gewent om x aantal afgedrukte bestanden te krijgen van fotograferen die dit voor de dagelijkse kost doen. Ben je dit niet als 'andere-richting-fotograaf' gewent dan snap ik het ook dat het erg moeilijk is om zomaar bestanden gratis weg te geven, ik moet zeggen dat ik dat ook moeilijk vindt. Puur door gebrek aan ervaring in de modellenwereld, maar ik wil wel graag proberen open te staan voor vernieuwingen.

We moeten voor deze meeting dus duidelijk hebben met welke groep modellen je wilt samenwerken en daar de gulden middenweg in zoeken.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:36

Het is toch begonnen als meeting voor iedereen?
Ik hoef geen afgedrukte exemplaren, kan ik altijd bestellen ofzo :)
Ik wil graag mee om de fotografen te helpen en zelf weer goede nieuwe foto's te krijgen.
Of dit nou groot of klein is.
Zolang de copyright niet dwars door mij heen loopt op de foto is het prima :P
Ik zie trouwens veel pics met copyright of namen erop en die staan ook.niet storend :)

Het is toch logisch om te laten zien wie de foto heeft gemaakt?
Krijgt de fotograaf ook extra publiciteit :)
Win-win situatie

Ik ga voor een leuke dag (vanaf Amsterdam) met een gezellige shoot en een mooi.omgeving :)
Of zeg ik nu iets vreemds?

YamaSaki

Re: Menselijke modellen fotomeeting 6 januari 2013 - Beilen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:37

En anders splitsen in 2 meetings?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:38

Wat een vervelende sfeer hangt er hier zeg, ik vind dat heel vervelend. TS doet ontzettend haar best een leuke meeting te organiseren, en van alle kanten komt geklaag.. Vorig jaar ben ik naar een modellen-meeting geweest, werkte preciés zo, alle modellen krijgen 15-25 foto's op webformaat. Alle modellen waren dat ontzettend blij mee, en de fotografen ook.. Ik snap niet waarom hier zo moeilijk gedaan moet worden. Ik vind het heel eerlijk op de manier zoals het vorig jaar ook ging. Het model steekt tijd in het zichzelf mooi maken, het reizen etc, en de fotograaf steekt tijd in het maken van de foto's, het bewerken van de foto's en het reizen, ik zie niet in waarom er dan meer verwacht zou moeten worden.. Ik ben inderdaad uren bezig met het bewerken van alle foto's voor modellen, doe mijn best zo'n mooi mogelijk resultaat te kunnen leveren.. Eisen stellen vind ik een beetje apart dan, van beide kanten.... Maar ik ben het inderdaad wel met madelon eens. :)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:39

Precies daar dacht ik ook aan, er is wel genoef animo :)
Mijn copyright staat sowieso altijd klein in de hoek!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:40

Sodeletuut schreef:
Wat een vervelende sfeer hangt er hier zeg, ik vind dat heel vervelend. TS doet ontzettend haar best een leuke meeting te organiseren, en van alle kanten komt geklaag.. Vorig jaar ben ik naar een modellen-meeting geweest, werkte preciés zo, alle modellen krijgen 15-25 foto's op webformaat. Alle modellen waren dat ontzettend blij mee, en de fotografen ook.. Ik snap niet waarom hier zo moeilijk gedaan moet worden. Ik vind het heel eerlijk op de manier zoals het vorig jaar ook ging. Het model steekt tijd in het zichzelf mooi maken, het reizen etc, en de fotograaf steekt tijd in het maken van de foto's, het bewerken van de foto's en het reizen, ik zie niet in waarom er dan meer verwacht zou moeten worden.. Ik ben inderdaad uren bezig met het bewerken van alle foto's voor modellen, doe mijn best zo'n mooi mogelijk resultaat te kunnen leveren.. Eisen stellen vind ik een beetje apart dan, van beide kanten.... Maar ik ben het inderdaad wel met madelon eens. :)

Je bedoelt dan 800*600 of groter? Of kleiner?

Mijn © hier ook klein in de hoek (http://img204.imageshack.us/img204/407/dsc04765j.jpg).
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 12-11-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:41

Ik heb zelf ook vaker shoots gedaan, maar ligt op het moment een beetje stil. Daarnaast vind ik het ook wel een keer leuk om tips te geven aan anderen en zelf ook weer tips te krijgen.

Heb inmiddels naar de TS foto's (geen shootfoto's) opgestuurd.

Verder woon ik vlakbij Beilen, als ik mensen op moet pikken vanaf het station (Beilen/Assen) en ik word uitgekozen: Geef mij dan even een seintje. Mocht er verder nog hulp nodig zijn wil ik best meehelpen :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:42

Webformaat is 800x600. En ik vind het geen enkel probleem om een foto op iets groter formaat te geven, maar als mensen dan nog steeds ontevreden zijn zie ik de lol er al niet meer van in, snap je?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:47

YamaSaki

Dat formaat is toch prima?
Hoop dat er toch een leuke groep over blijft :)
En die copyright staat toch ook goed :P

Als iedereen weer rustig is...even het lijstje bijwerken?

Hoop dat de TS het nog een leuk idee vind :)
Ik wel :)

En als k uitgekozen word hoop ik idd dat iemand me op kan halen bij het station haha
Anders verdwaal k echt! XD

En San, ja voor t zelfvertrouwen zou dit erg leuk zijn!
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 12-11-12 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Ik snap je inderdaad Carmen. :j

Voor mij vind ik deze discussie alleen lastig omdat ik dergelijke meetings niet gewend ben (of überhaupt portertfotografie in grotere kringen). Dus ik probeer voor 'mijzelf' nu eerst een beeld te schetsen wat over het gemiddeld genomen gedaan wordt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:48

@sodeletuut, is het wellicht een optie om een amateuristische shoot en een professionele shoot te organiseren?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 20:48

Jeetje, ik ben eventjes een uurtje plat, ik schrok wel eventjes hoor := Heb de laptop er maar bij gepakt, typt wat makkelijker. Willen jullie mij eventjes wat tijd geven om hier over na te denken?

Ik wil zelf geen foto's zonder copyright weggeven, omdat ik juist die naamsbekendheid op wil bouwen, bij een enkele shoot kun je makkelijker een contractje opstellen wat wel en niet mag met de foto, met een meeting niet. Daarom vond ik het voorstel wat ik nu heb liggen een mooi voorstel, maar zoals ik al zei, geef me heel eventjes de tijd, ben ook niet fit, dus het kan heel eventjes duren :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:49

magda_90 schreef:
Ik snap je inderdaad Carmen. :j

Voor mij vind ik deze discussie alleen lastig omdat ik dergelijke meetings niet gewend ben (of überhaupt portertfotografie in grotere kringen). Dus ik probeer voor 'mijzelf' nu eerst een beeld te schetsen wat over het gemiddeld genomen gedaan wordt.

Ja klopt, dat is ook lastig, maar ik bedoel meer te zeggen dat het allemaal niet zo moeilijk hoeft. Vorige keer hebben we het precies zoals op paardenmeetings gedaan en was iedereen gezellig, blij en tevreden en hebben we gewoon een hele leuke en leerzame dag gehad. :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:50

@magda90 Zo zet ik mijn foto's altijd online. Ik heb inmiddels zo'n 8 (?) fotomeetings meegemaakt en mijn foto is een voorbeeld van hoe het 'normaal' gaat :)
Mijn foto is 753 x 500. Meestal geldt er max 800 horizontaal :)
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:52

MadelonSunny schreef:
@magda90 Zo zet ik mijn foto's altijd online. Ik heb inmiddels zo'n 8 (?) fotomeetings meegemaakt en mijn foto is een voorbeeld van hoe het 'normaal' gaat :)
Mijn foto is 753 x 500. Meestal geldt er max 800 horizontaal :)
[ Afbeelding ]

Ziet er keurig uit :).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:52

Klopt hoor, met dieren is er nu vrijwel een standaard gerealiseerd. Je merkt dat dit nu nog aan het groeien is voor portret. Een gezonde discussie met ervaringen moet daarover plaats kunnen vinden, maar persoonlijk denk ik ook dat het besef van beide kanten moet komen dat het een win-win situatie is.

Fotografen gaan er vrijwillig naar toe en steken er tijd en geld in, maar net als de modellen. Wil je alleen een win situatie i.p.v. win-win, dan denk ik dat meetings niet geschikt zijn voor jou?

[edit] Bij paarden- en hondenmeetings ben ik inderdaad bekend met het product wat afgeleverd wordt, maar nog niet bij modellen.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:57

magda_90 schreef:
Sodeletuut schreef:

Je bedoelt dan 800*600 of groter? Of kleiner?

Mijn © hier ook klein in de hoek (http://img204.imageshack.us/img204/407/dsc04765j.jpg).

Met zulke foto's zou ik ontzettend blij zijn! Zo'n copyright stoort mij niet. En als ik wil afdrukken bestel ik wel na.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 20:59

Carmen is zo lief geweest om eventjes wat voor me te typen, omdat ik niet helemaal helder meer na kan denken :)

Wij hebben een besluit genomen wat betreft de fotomeeting. Alle modellen krijgen gratis 15 tot 25 foto's op webformaat met ©. Om de modellen tegemoet te komen hebben wij besloten één foto weg te geven met aan de lange zijde 1500 pixels, en een klein copyrigt. Wanneer iemand grotere formaten wil, kunnen deze besteld worden bij de desbetreffende fotograaf. Omdat er zo veel verschil in mening is onder fotografen en modellen, hebben wij een keuze gemaakt waar niet iedereen achter staat. Wij begrijpen het ook wanneer mensen zich om deze reden afmelden, maar wij hopen dat we er alsnog een leuke, gezellige en leerzame fotomeeting van kunnen maken.

Dit betekent dus dat ieder model 12 grotere bestanden krijgt, daar zou ik persoonlijk al erg blij mee zijn :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:00

Copyright in de hoek (zoals de meeste fotografen het doen) is toch heel normaal? Als ik kijk naar al mijn TFP-foto's heb ik ze wel allemaal met logo van de fotograaf erbij. Niks mis mee.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:01

Edit; Ik vind het iig helemaal prima zo!
Laatst bijgewerkt door xliisaa op 12-11-12 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:02

Citaat:
1. Mylène
2. Hitime
3. Milène (Saki)
4. EvelijnS
5. Romy (Donyramo)
6. Wildgirl(manon)
7.Yayla (yaylavb)
8. Andewi
9. Winged (alette)
10. Jannickee
11. Amarens (UMayDream)
12. Janique (Janique)
13. Mirrrriii
14. Corine (Sting)
15. Suzette (suus_pepper)
16. Alyssiah
17. Lilianne (ldeGraaff)
18. Jeanine (alicelover)
19. _San87_ (Sanne)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:02

Ik hoop dat ik mee mag.

Mocht ik als model worden uitgekozen en er zijn mensen die vanuit Leeuwarden mee willen rijden, dan kan dat. Uiteraard worden dan wel de benzine kosten gedeeld. Ik heb een suzuki Swift dus voor de comfort heb ik 3 plaatsen beschikbaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:03

Milan_lover schreef:
Carmen is zo lief geweest om eventjes wat voor me te typen, omdat ik niet helemaal helder meer na kan denken :)

Wij hebben een besluit genomen wat betreft de fotomeeting. Alle modellen krijgen gratis 15 tot 25 foto's op webformaat met ©. Om de modellen tegemoet te komen hebben wij besloten één foto weg te geven met aan de lange zijde 1500 pixels, en een klein copyrigt. Wanneer iemand grotere formaten wil, kunnen deze besteld worden bij de desbetreffende fotograaf. Omdat er zo veel verschil in mening is onder fotografen en modellen, hebben wij een keuze gemaakt waar niet iedereen achter staat. Wij begrijpen het ook wanneer mensen zich om deze reden afmelden, maar wij hopen dat we er alsnog een leuke, gezellige en leerzame fotomeeting van kunnen maken.

Dit betekent dus dat ieder model 12 grotere bestanden krijgt, daar zou ik persoonlijk al erg blij mee zijn :)

Ik ben serieus al zielsgelukkig wanneer ik 3 foto's heb die goed gelukt zijn :=.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 21:04

Sorry voor mensen die mij net een berichtje hebben gestuurd of hier nieuw in het topic gereageerd hebben, daar ga ik morgen weer eventjes naar kijken, ga voor nu afsluiten en naar bed, ben ik wel aan toe :)