MadelonSunny schreef:Er zijn hier duidelijk 2 groepen.
De modellen die geen ervaring hebben en blij zijn met 10 foto's per fotograaf op webformaat voorzien van logo met daarbij de fotografen die het daarmee eens zijn.
En de modellen + fotografen met duidelijk veel ervaring die het wereldje kennen.
Ik denk dat een fotomeeting met deze 2 groepen erg lastig is. Zo is niemand tevreden. Voor de meeste mensen hier is een fotomeeting voor de lol etc. En worden er geen originele formaten weggegeven. Maar er zijn duidelijk een aantal mensen met ervaring die het anders gewend zijn. Ik denk dat TS een beslissing moet nemen over wat de bedoeling is. Amateurs of soort van 'pro's'. En de mensen die het met TS eens zijn gaan mee.
Dit is maar mijn kijk erop en misschien is niemand het met me eens maar op deze manier komen we eigenlijk nergens. Er moet duidelijkheid komen van wat de bedoeling is. @TS Het zou fijn zijn als je zelf aangeeft wat je wil. Jij hebt deze meeting opgezet dus jij hebt het voor het zeggen!
Dat denk ik persoonlijk ook. Ik durf mij niet te mengen in deze discussie omdat ik modellen fotografie niet gewent ben (buiten vrienden- en kennissen voor de 'lol' om).
Beide kanten snap ik absoluut, maar de 'pro's' en 'amateurs' mixen gaat moeilijkheden opleveren. De pro's zijn gewent om x aantal afgedrukte bestanden te krijgen van fotograferen die dit voor de dagelijkse kost doen. Ben je dit niet als 'andere-richting-fotograaf' gewent dan snap ik het ook dat het erg moeilijk is om zomaar bestanden gratis weg te geven, ik moet zeggen dat ik dat ook moeilijk vindt. Puur door gebrek aan ervaring in de modellenwereld, maar ik wil wel graag proberen open te staan voor vernieuwingen.
We moeten voor deze meeting dus duidelijk hebben met welke groep modellen je wilt samenwerken en daar de gulden middenweg in zoeken.