Fotografiemeeting Posbank November/December

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 20:41

Thunder komt misschien nog, maar daar is niets zeker over. Heb nog niets van Krijtje gehoord.

nobbie91

Re: Fotografiemeeting Posbank November/December

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:12

Ik kom gewoon morgen. :) wordt vast een leuke dag! Tot morgen :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:14

Ik ook wss :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 21:20

nobbie91 schreef:
Ik kom gewoon morgen. :) wordt vast een leuke dag! Tot morgen :D

5 over half 10 op Barneveld he! :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:55

Als het drie modellen ( of meer ) blijft, kom ik sowieso. :)

edit: of het moet zo enorm gaan sneeuwen vannacht (die kouuu :brr: ) dat ik het niet aandurf met de auto ( geen winterbanden )

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:50

Hmmm... hier ook getwijfel, vond het paard van xbueno juist zo de moeite waard!
Tezzy, weet jij al of je komt? Aangezien jij met Marjolijn mij op zou pikken...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:51

Tezzy komt! :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:53

EquiPhoto schreef:

Da's een leuk en makkelijk model die kan alleen maar leuk kijken met zn oortjes naar voren xD

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:56

Ik twijfel erg....

De modellen zijn voor mij niet de moeite (sorry!), het is súper koud, op de Posbank waait het natuurlijk ook goed door. En ik heb deze week tentamens en ik kan mijn tijd bijzonder goed gebruiken... Vandaag heb ik helaas vanwege privé omstandigheden (lang verhaal, wie wilt PBt maar!) helemaal geen tijd gehad om te leren.

Normaal gesproken als ik geen toetsen had zou ik zeggen niet zeuren en tegen de kou kan je je kleden, maar ik vindt dit een moeilijke situatie als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ook vanwege de modellen, het is voor mij simpelweg geen portfolio materiaa, voor de gezelligheid komen was dan ook de bedoeling. Maar met zulke kou is het al snel foto's klikken en op naar de warmte! Ook niet echt gezellig...
Laatst bijgewerkt door EquiPhoto op 23-03-13 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:57

Gelukkig dat er toch nog wat fotografen komen :+
Vanavond Visa gevlochten voetjes en baard geschoren :=

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:57

saskiakefie schreef:
EquiPhoto schreef:

Da's een leuk en makkelijk model die kan alleen maar leuk kijken met zn oortjes naar voren xD

Ja ik heb hem gezien toen op de meeting bij mij in de buurt! Echt een super leuk paardje, hét paardje waar ik echt voor kwam :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:57

Het is maar 2 uurtjes he Jill :) En de IJslander is ook erg leuk toch?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:58

Ja maar het breekt wel mijn hele dag. Plus dat de nabewerking veel meer dan 2 uur zal zijn waarschijnlijk :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:59

EquiPhoto schreef:
Ja ik heb hem gezien toen op de meeting bij mij in de buurt! Echt een super leuk paardje, hét paardje waar ik echt voor kwam :(

Oh ja da's waar ook, daar was je bij!
:o?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:59

EquiPhoto schreef:
Ja maar het breekt wel mijn hele dag. Plus dat de nabewerking veel meer dan 2 uur zal zijn waarschijnlijk :+

Nouja dan wachten de modellen wat langer op hun fotos toch? Dat zou weinig uitmaken :P

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:00

Ik ben maandag toch op vakantie :')
Dus zal ze niet eerder zien dan die week er op :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:01

Mossel schreef:
Gelukkig dat er toch nog wat fotografen komen :+
Vanavond Visa gevlochten voetjes en baard geschoren :=

haha _O-

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:01

Vind nogal banketstaaf voor de modellen en eigenaren die wel komen en alle moeite hebben gedaan en tijd hebben besteed aan hun paarden mooi krijgen, om dan als fotograaf te zeggen ik kom niet.
Als dat ene paard wat je graag op de foto had willen hebben er wel was geweest, was je er ook geweest, dus geen tijd vind ik persoonlijk een slap excuus...

Als fotograaf word er vind ik nogal vergeten dat niet alleen jullie tijd kwijt zijn aan reizen, fotos maken en erna bewerken. Als eigenaar van model ben je tijd kwijt aan netjes maken, reizen en vervoer regelen, al dan geen kosten voor huur trailer en vergunning voor locatie

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:04

MiniLoe schreef:
Vind nogal banketstaaf voor de modellen en eigenaren die wel komen en alle moeite hebben gedaan en tijd hebben besteed aan hun paarden mooi krijgen, om dan als fotograaf te zeggen ik kom niet.
Als dat ene paard wat je graag op de foto had willen hebben er wel was geweest, was je er ook geweest, dus geen tijd vind ik persoonlijk een slap excuus...

Als fotograaf word er vind ik nogal vergeten dat niet alleen jullie tijd kwijt zijn aan reizen, fotos maken en erna bewerken. Als eigenaar van model ben je tijd kwijt aan netjes maken, reizen en vervoer regelen, al dan geen kosten voor huur trailer en vergunning voor locatie

Nou sorry hoor, maar alsof dat de enige reden is. Ik zal je wel even PBen wat er op het moment aan de hand is. Dan snap je mijn "slappe excuus" denk ik wel want ik vindt dit echt geen leuke reactie van je.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:05

MiniLoe schreef:

Dat vergeet ik zeker niet, dat is juist het leuke aan meetings, het is een wisselwerking. Je steekt allebei tijd en moeite om een zo mooi mogelijke foto's te maken.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:06

Ik heb het er niet over over wat er allemaal nog meer speelt, daar zal je zeker een goeie reden voor hebben.
Maar het feit dat je zegt: de modellen die nu komen zijn het niet moeite niet waard om te komen vind ik echt geen leuke reactie van je. Zoo kom je over dat als het andere model er wel geweest was, je gewoon gekomen was. Dus die reden vind ik een slap excuus, ik had het niet over wat er al dan niet verder prive speelt.

dan vind ik dat je ook kan komen voor wie nu wel alle moeie hebben gedaan om met hun paarden te komen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:09

hm ik snap het wel, als het voor jouw geen aanvulling voor je portfolio is.. en als het hele bijzondere paarden zijn waar je veel aan hebt en die je niet zo snel tegen zou komen.. En ja ik begrijp dat elk paard uniek is en ieder paard wat moois heeft, maar ik begrijp de andere kant ook wel.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:11

Ik had het al verwacht, is niet de eerste keer helaas.
En ik dacht dat je mijn Anna mooi vond. Jammer jammer jammer. Maar wel fijn dat ik nu weet dat ik het bij het rechte eind had de vorige keer dat ik er wat over zei. :)

En druk.
Druk zijn we allemaal.
Ik zit op school en werk daarnaast nog 50 uur per week en nog een hoop 'bijkomende werkzaamheden' die ik niet terugzie op mijn bankrekening einde van de maand. Ik heb 0 dagen vrij per week en mij hoor je ook niet klagen.

Vind het echt heel jammer.

Bovendien hebben we vergunningen gekocht. Ben ik vanavond uren bezig geweest om de paarden te scheren, vlechten etc. Heb ik al mijn spullen bij elkaar gezocht en schoon gemaakt en ingevet. De eigenaren van de paarden heb ik van alles voor geregeld. We komen verdorie van hartstikke ver en mijn wekker gaat morgen ochtend 7uur om alles geregeld te krijgen. Fotograaf is niet de enige die er lang werk mee heeft.

Ik heb hier absoluut geen begrip voor naar de fotografen toe.
Overmacht als een kapotte auto of ziekte zijn helemaal niet erg. Maar dit vind ik gewoon stom.

Jammer dat er dan een afmelding is op model, er zijn nog wel 3 maybe 4 andere modellen die rekenen op een leuke dag. Je kunt dit gewoon niet zo maar maken.

Ik ben blij dat anderen wel nog willen komen. We maken er een paar hele gezellige uren van met elkaar, dan wordt de kou snel vergeten! :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:14

Maar volgens mij komt verder iedereen toch? En als Jill niet komt dat kom ik wss in haar plaats dan is er uiteindelijk toch niks aan de hand? Al snap ik wel dat het vervelend is als iedereen aan het twijfelen is..

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:15

MiniLoe schreef:
Ik heb het er niet over over wat er allemaal nog meer speelt, daar zal je zeker een goeie reden voor hebben.
Maar het feit dat je zegt: de modellen die nu komen zijn het niet moeite niet waard om te komen vind ik echt geen leuke reactie van je. Zoo kom je over dat als het andere model er wel geweest was, je gewoon gekomen was. Dus die reden vind ik een slap excuus, ik had het niet over wat er al dan niet verder prive speelt.

dan vind ik dat je ook kan komen voor wie nu wel alle moeie hebben gedaan om met hun paarden te komen

En dat modellen zomaar afmelden daar wordt niks van gezegd? Lekker verhaal is dat.

Slap excuus of niet, daar verschillen wij in van mening. Ik heb je een privé bericht gestuurd met het hele verhaal wat er op dit moment aan de hand is, mochten er meer mensen vinden dat ik een slap excuus heb dan kan ik ook zeker hun een PBtje sturen met betere uitleg :) Maar aangezien dat niet alleen over mij gaat zet ik dat niet zomaar op internet.

Maar dan nog, het is een wisselwerking. Beide partijen zowel fotograaf als model willen toch een goed eindresultaat behalen. Als ik van te voren al weet dat er voor mij niet het gewenste eindresultaat in zit, vindt ik dat inderdaad niet de moeite. Als modellen zich zonder problemen op het laatste moment kunnen afmelden moet dat ook voor fotografen gelden.

Ik snap echt heus wel dat niet elk paard even mooi is oid, dat geeft ook niks, er zat dus een model tussen dat me wél aansprak. De rest van de paarden erbij is super, mooi oefenmateriaal en je kan een gezellig kletspraatje maken met de eigenaar. Maar dat is niet de hoofdreden dat ik naar meetings kom. Ik wil wel graag iets terug zien in de moeite die ik doe, net zoals de modellen dat willen.