Fotomeeting voor beginners - poging 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:49

woehoeee! Super bedankt, ik ben echt er zo blij mee! Ik heb helaas geen prikpaaltjes. Zal kijken of ik het bij iemand kan regelen, maar verwacht er niets van! Ik hoop trouwens ergens dat dit bericht niet voor mij geldt, ik heb alle vragen ingevuld :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:50

Ik hem 'm nu gepubliceerd, dat had ik eerst niet.
Dus als het goed is zou je hem kunnen zien. := Even afwachten of de rest 'm kan zien.

En anders zal ik je even een printscreen sturen van de belangrijkste dingen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:51

vivan schreef:
woehoeee! Super bedankt, ik ben echt er zo blij mee! Ik heb helaas geen prikpaaltjes. Zal kijken of ik het bij iemand kan regelen, maar verwacht er niets van! Ik hoop trouwens ergens dat dit bericht niet voor mij geldt, ik heb alle vragen ingevuld :=

Fijn dat je er blij mee bent! :D
En helaas, het zou fijn zijn als je het kunt proberen. Maar als het niet lukt is er vast wel iemand anders die het kan regelen.

Wat betreft het bericht; voel je alleen aangesproken als je denkt dat het om jou gaat :)
Het was een algemeen bericht, de mensen waarover ik het heb weten dat dondersgoed.

Mayling27

Re: Fotomeeting voor beginners - poging 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:52

Nee ik kan hem nog niet zien, maar ligt hier aan de computer...
Me zusje heeft een printscreen gemaakt, dus heb hem gezien..

Wil meteen even toevoegen dat ik ook de 55-250mm f/4-5.6 IS II Lens heb.. En daar eigenlijk voornamelijk mee fotografeer :)

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:21

richard, toch?, ik moet nog heel even kijken of ik nou zelf kom of via db-z. Dit zal ik laten weten!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:42

Hier ook geen prikpaaltjes, Kiki misschien wel?
Ik heb nog wel een nep hengstenketting liggen voor 1 van de modellen? (goud)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:54

Hallo,

ik stond op de reservelijst als fotograaf en kreeg net te horen dat ik ook mee kan :)

ik fotografeer wel een tijdje, maar meestal alleen op de automaat... heb sinds kort een nieuw toestel een Nikon D300 en ben daar nu af en toe een beetje mee aan t testen...maar blijft moelijk. Dus t lijkt mij heel leuk, leerzaam en gezellig

ik kom uit Groesbeek, dus ook niet echt om de hoek.... Weet niet of er nog meer mensen uit regio Nijmegen gaan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:10

Heb alles gelezen. Is er ook een schema voor de modellen of moeten die van 13.00 tot 15.30 aanwezig zijn?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:13

Als het goed is staat er onderaan in het bestand een schema :)
Het is inderdaad de bedoeling om van 1 tot half 4 aanwezig te zijn, want de groepjes fotografen draaien door.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:14

Ben benieuwd

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:21

Ik snap je helemaal Muurp en wil even zeggen dat ik super blij ben met alle moeite die jullie voor ons doen, zodat wij meer leren in het fotograferen!! :D Ik heb helaas geen prikpaaltjes, maar ik kan vragen bij de boer waar ik werk of hij ze toevallig heeft en of ik ze ook mag lenen, maar ik kan niks garanderen!

Libiris schreef:
ik kom uit Groesbeek, dus ook niet echt om de hoek.... Weet niet of er nog meer mensen uit regio Nijmegen gaan?

Ik rijd vanuit De Mortel en ik hoef dan maar een klein stukje om te rijden, dus als je wilt mag je met mij mee! Mocht er nog iemand meer zijn die vervoer nodig heeft, ik rijd via De Mortel dan via Groesbeek richting Nijmegen dan een stuk over de A15. Een kleine omweg vind ik geen probleem als het een beetje in die richting is.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:26

fijn:-) ik wil vanuit groesbeek ook wel rijden, maakt mij niet zoveel uit...maar leuk om eventueel samen te rijden

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:32

Ik kom vanuit Venray, Ik zou de vorige keer Femkee en Desiree mee nemen...
Misschien kunnen we iets met ze alle combineren...

Ik zou nu Desiree weer ophalen, maar die is nu de andere kant op als Groesbeek. Weet niet of het mogelijk is om daar ergens binnendoor te rijden zonder al teveel om te rijden?

Ik zou eerst via de middenpeelweg naar de Mortel gaan en dan door naar Best...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:36

Ik keek in het verkeerde bestandje :+

Dan hoop ik dat Chaplin goed mee wil werken. De laatste keer dat we met hem naar buiten gingen was hij nogal fris. Dan is ruim een uur model staan wel aan de lange kant. Ik zal eens met mijn man overleggen (die komt ook mee) of we hem dan niet in de ochtend even moeten rijden of longeren. Het wordt best fris zie ik, as zaterdag :brr: als dan ineens de deken af gaat en hij wil graag lopen dan is stilstaan nogal problematisch. Niet dat hij gek gaat doen want hij is heel braaf aan de hand, hij wil alleen heel graag lopen dan.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:38

Mayling27 schreef:

Ik zou nu Desiree weer ophalen, maar die is nu de andere kant op als Groesbeek. Weet niet of het mogelijk is om daar ergens binnendoor te rijden zonder al teveel om te rijden?

misschien ergens bij een (redelijk) neutraalpunt afspreken?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:39

O ja, losgooi foto's moet ik ook even overleggen met manlief en is ook onder voorbehoud van frissigheid (en of er prikpaaltjes zijn). We willen wel graag rijfoto's, mijn man en ik rijden allebei dus het zou leuk zijn als we er ook allebei mee op de foto kunnen onder de man.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:43

Libiris schreef:
Mayling27 schreef:

misschien ergens bij een (redelijk) neutraalpunt afspreken?

Kunnen we ook doen...
Ik kom van het verste weg, dus ik rij wel gewoon.

Femke en Dees, wat zeggen jullie van een middelpunt ergens?
Wat zou mogelijk zijn?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:15

Foutje, ik heb een 75-300mm lens, er staat in het bestandje een 70-300. :o Dat verschilt volgens mij nogal in kwaliteit :=

Is het misschien nog een optie om het over JPG en RAW te hebben?

Muurp, ik snap volkomen je 'spui' bericht. Ik vind het een hele eer dat ik voor deze meeting mee mag en ik zal er ook alles aan doen om er te komen! Vind het zo fijn van alle mentoren dat ze hiervoor tijd vrij willen maken en dit aan ons willen leren!
Volgens mij heb ik op alle stukjes van jullie geantwoord. Voor mij is de basis ook niet direct meer een probleem. Heb tussen topic 1 en nu al flink geoefend.

Hopelijk zijn de mensen op de reservelijst velen malen enthousiaster dan de mensen die niks van zich laten horen!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 14:19

SusanH schreef:
Ik keek in het verkeerde bestandje :+

Dan hoop ik dat Chaplin goed mee wil werken. De laatste keer dat we met hem naar buiten gingen was hij nogal fris. Dan is ruim een uur model staan wel aan de lange kant. Ik zal eens met mijn man overleggen (die komt ook mee) of we hem dan niet in de ochtend even moeten rijden of longeren. Het wordt best fris zie ik, as zaterdag :brr: als dan ineens de deken af gaat en hij wil graag lopen dan is stilstaan nogal problematisch. Niet dat hij gek gaat doen want hij is heel braaf aan de hand, hij wil alleen heel graag lopen dan.

Haha kan gebeuren :))

En ik heb expres zoveel tijd uitgetrokken voor elk model zodat ze veel kunnen oefenen, maar ik snap dat de modellen dit niet altijd fijn vinden.
Imo is het geen probleem om even 5 minuutjes tussendoor lekker te stappen zodat hij niet de hele tijd helemaal moet stilstaan.
We komen er wel uit! :j

En rijfoto's met beide ruiters is geen probleem, losgooifoto's hoor ik nog wel.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:52

Oh wat jammer dat ik dit topic nu pas zie. Ik had hier dolgraag aan mee willen doen.

Mocht er nog een keertje zoiets georganiseerd worden dan wil ik zeker mee als fotograaf.

Ben echt nog een beginner, maar vind het super leuk om te doen.

Groetjes natasja

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:50

_Femkee schreef:
Ik snap je helemaal Muurp en wil even zeggen dat ik super blij ben met alle moeite die jullie voor ons doen, zodat wij meer leren in het fotograferen!! :D Ik heb helaas geen prikpaaltjes, maar ik kan vragen bij de boer waar ik werk of hij ze toevallig heeft en of ik ze ook mag lenen, maar ik kan niks garanderen!

Libiris schreef:

Ik rijd vanuit De Mortel en ik hoef dan maar een klein stukje om te rijden, dus als je wilt mag je met mij mee! Mocht er nog iemand meer zijn die vervoer nodig heeft, ik rijd via De Mortel dan via Groesbeek richting Nijmegen dan een stuk over de A15. Een kleine omweg vind ik geen probleem als het een beetje in die richting is.

zat ff op kaart te kijken, maar groesbeek is denk ik best wel om voor jou....

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:52

Ja is dat zo? Ik kom oorspronkelijk vanuit Well, maar weet niet of er iets tussen in ligt, waar ik jou kan oppikken, zodat we door kunnen rijden naar de andere... Evt Boxmeer, en vanaf daar naar de Mortel naar Best... (Ik zeg het even uit me hoofd, weet niet of dit overdreven om is)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:00

haha, dat weet ik ook niet...mijn topokennis is uhhh...behoorlijk onder de maat :o
dus moest even aan mensen vragen waar Mortel op de kaart lag...
vanuit groesbeek is het een uurtje rijden...

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:38

Ik heb er ook zeker veel zin in! en ik vind het supet dat jullie dit allemaal regelen voor ons!! _/-\o_
Heb wel wat later gereageerd op de opdrachten, op mn mobiel vind ik het niet fijn berichten plaatsen. ;) dat maakt mij niet minder enthousiast, heb er zin in!

Ik kom misschien als het niet te koud is en te ver (even route uitstippelen) met de scooter naar leersum.
Kan hem daar denk ik vast wel op de parkeerplaats aan een paal legen?!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:42

Mocht het berichtje naar mij bedoeld zijn, sorry, maar ik ben echt heel druk met leren. Ik doe mijn best, en snap dat het voor jullie vervelend is, maar ik heb vrijdag tentamen en zit van 's morgens vroeg tot eind van de middag of halverwege de avond in de bieb. Ik vind het echt super leuk dat jullie dit doen, en hoop echt dat het door gaat.

Ik heb mijn prikpaaltjes bij iemand anders staan, ik zal even kijken of ik ze vrijdag daar mee kan nemen. Dan heb ik er 5, maar dat weet ik dus niet zeker! (Ik zal vanavond even bellen, dan laat ik het morgen weten).
Ik heb op de wei zelf wel van die ronde lage prikpaaltjes staan waar ik de stroomdraad inhang als ik de opening open heb. Snappen jullie wat ik bedoel? Maar die zijn heel laag, dus voor paarden zeker niet geschikt. Ik zou ze wel mee kunnen nemen voor de zekerheid, laat maar weten!