ik had alleen poedersuiker aan het begin van de shoot 30 secondes zon en aan het eind toen we klaar waren kwam opeens 1 minuutje de zon door. Verder dichte bewolking en regen gehad tijdens de shoot
Ik blijf dit topic ook even volgen en kijken wat voor mooie foto's er van mijn kleine vent gemaakt zijn (Beggars Row)
nicollol
Geplaatst: 28-10-12 20:34
Mm ik ben me foto's aan uitzoeken en ze vallen echt tegen.. Ik dacht slim te zijn op de manier van Arnd foto's te maken.. maar daar moet ik meer op oefenen of ik doe iets goed fout.. veel overbelichte foto's of juist met veel ruis..
Je had ook niet de makkelijkste paarden vandaag qua kleur enzo... welke instellingen heb je nu gebruikt dan? Ik fotografeer altijd op manual, gooi bij de portretfoto's mn diafragma meestal op 5.6 en sóms op 6.3, dan de iso op 200 bij zon en vervolgens de sluitertijd een beetje aanpassen tot de belichting goed is... en dan heb ik ze in RAW+ dus zowel de RAW als de JPEG en trek ik ze nog een beetje recht in photoshop
Jpeg kan je makkelijk bekijken op de computer... Raw moet je 1 voor 1 openen in photoshop (althans, ik, ik weet niet hoe dat bij anderen werkt) Veel foto's pak ik als Jpeg en pas ik alleen een beetje het contrast enzo aan, maar bijvoorbeeld bij bonte paarden kan ik ze makkelijker recht trekken in Raw omdat er meer info in staat... voor mij werkt het dus sneller om allebei te hebben Plus in RAW staan niet je camerainstellingen zoals lichtbalans opgeslagen in de foto, en in jpg wel, dus dat hoef je dan niet meer aan te passen
Ik kan ze (heel raar) als ik op de computer een map open vanuit de camera ze wel gewoon daarin zien(ookal is t raw) en als ik ze verplaatst heb niet. Maar opzich voor mij niet erg, want bij het importeren sorteer ik ze meteen Maar snap dat nu wel beter, thanks !
haha mijn camera is super traag als ik JPG en RAW foto's maak.. Ik had nu de diafragma helemaal open gegooid..(kleinste getal gezet..) en sluitertijd op 500 ongv staan.. En iso aangepast handmatig aan belichting.. Maar tijdens zon heb ik super lichte foto's.. en toen dicht bewolkt was zijn me foto's allemaal erg grijzig.. Aggjaa daar voor zijn foto meetings ook een beetje om uit te proberen etc.. Zit wel wat tussen .. maar is niet mijn manier van foto's maken..
Lara
Geplaatst: 28-10-12 21:30
voor morgen alvast van elk model proberen een foto te kunnen plaatsen, bij deze Babs en Beggar
Wow heel mooi! Deze was met een goud reflectiescherm he?
Lara
Geplaatst: 28-10-12 21:33
Thanks ! Ja dat klopt
Cody & Frits
Als ik echt aan de foto's ga zal ik ook dingetjes gaan wegwerken, maar nu is het puur even voor de indruk De rest komt waarschijnlijk pas later deze week omdat ik tentames heb en verder hele dagen ga leren
Gilbey
Geplaatst: 28-10-12 21:34
wouw, als ik dat koppie zie van Beggar smelt ik toch direct weer. Ben echt blij dat hij daar zo lekker staat!
Ja maar Beggar heeft ook zo'n mooi sprekend koppie, gewoon echt sprekend !
Welgeteld de enigste foto van Sjuul met oortjes naar voren
Helaas verder (bijna) geen portret van Jack kunnen maken
There's a new cowgirl in town
DesireeK
Geplaatst: 28-10-12 21:44
Grrrr.. mijn laptop doet vervelend
nicollol
Geplaatst: 28-10-12 21:45
.. whahaha.. geweldig.. Mooie foto's lara! tip top uit.. Miss moet ik een plek zoeken waar ik western kan gaan rijden.. heeft me wel altijd geintereseert.. Ik vind dressuur toch niks.. mrr blijft de basis..