[P] Dressuurpaarden meeting Strand Egmond aan Zee / 12 Maart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [P] Dressuurpaarden meeting Strand Egmond aan Zee / 12 Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:01

Ergens in de buurt ook gratis parkeren dat je weet? Is anders best een duur parkeergrapje O:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:09

Anoniem schreef:
Ergens in de buurt ook gratis parkeren dat je weet? Is anders best een duur parkeergrapje O:)

Gratis parkeren kun je tegen over texago op t gras, is +-10 minuten rijden naar t strand

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:54

Wow. Schrik wel beetje van die tijd...2 uur bezig voor het opzadelen, ben wel bang dat ik dan een bommetje ga hebben.
Wat mij betreft zou het longeren daarom ook graag als laatste mogen...
Wilde alle modellen ook longeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:01

NathalietjeB schreef:
[naam] schreef:

Gratis parkeren kun je tegen over texago op t gras, is +-10 minuten rijden naar t strand

10 min lopen naar het strand neem ik aan :Y)
Dat zou stuk fijner zijn. Thanks voor de tip!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:37

Mizsz_Kitty schreef:
Wow. Schrik wel beetje van die tijd...2 uur bezig voor het opzadelen, ben wel bang dat ik dan een bommetje ga hebben.
Wat mij betreft zou het longeren daarom ook graag als laatste mogen...
Wilde alle modellen ook longeren?

Longeren is meestal eerst omdat ze anders helaas zweet plekken hebben van het rijden.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 22:04

Wat sanne zegt, daarom heb ik eerst het longeren gedaan en dan zijn de paarden wat energie kwijt voor het rijden.

Vinden sommige misschien wel fijn. Longeerfoto's zijn niet verplicht maar geven wel altijd een leuk afwisselend resultaat

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 22:05

Helaas heeft anne zich net afgemeld als fotograaf omdat ze moet werken.

Nu mag Fristilover (Rosa) mee als fotograaf :)

Ook aniek gaat niet meer mee (reserve)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 22:06

Anoniem schreef:

Als fotograaf kun je denk ik best ergens in een zijstraat parkeren. Met paarden wordt het moeilijker omdat je met trailers zit. Wat al gezegt was kan er bij de texaco tegenover ook geparkeerd worden maar is wel een stukje lopen naar het strand en voor degene die komen met spullen misschien niet zo heel handig

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:47

Strasshorse schreef:
Wat sanne zegt, daarom heb ik eerst het longeren gedaan en dan zijn de paarden wat energie kwijt voor het rijden.

Vinden sommige misschien wel fijn. Longeerfoto's zijn niet verplicht maar geven wel altijd een leuk afwisselend resultaat

Izz wordt juist heet van longeren, het strand zelf is de normaalste zaak van de wereld.
Ga het zondag dan wel zien hoe het gaat :P

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:52

Als het niet veilig is om te longeren dan moet je het zeker niet doen! Als het kan is het altijd leuk maar het hoeft niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:57

Spullen zitten in een rugzak. Komt goed. Ik ga even kijken :)

En inderdaad wat Sanne zegt. Longeren hoeft niet als je dit niet wilt. Moet ook leuk zijn voor de modellen :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:11

Sanne_com schreef:
Als het niet veilig is om te longeren dan moet je het zeker niet doen! Als het kan is het altijd leuk maar het hoeft niet

Ik neem de lijn wel mee hoor, maar ik longeer haar nooit en bij oude eigenaar ging het niet zo simpel :+

Heb er iig zin in! Het weer lijkt ook goed mee te werken!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:41

Ik doe niet longeren vind ik veel te risicovol.
Maar hoe zit dat dan qua tijd? Want mijn paard is heftig op het strand. Daar kan ik echt niet eerst een uur mee stilstaan. Dan gaat ie steigeren.
Kan ik dan gewoon om 14 uur komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:46

Dorine92 schreef:
Ik doe niet longeren vind ik veel te risicovol.
Maar hoe zit dat dan qua tijd? Want mijn paard is heftig op het strand. Daar kan ik echt niet eerst een uur mee stilstaan. Dan gaat ie steigeren.
Kan ik dan gewoon om 14 uur komen?

Eerst zijn ook portretten. Misschien kan jij als enige voor het longeren even rijden? Dat je daarna niet hoeft te wachten. Weet niet wat de TS er van vind :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:54

Nja portretten als eerste wordt een ramp hoor denk ik. Hij gaat toch niet stilstaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:23

Dorine92 schreef:
Nja portretten als eerste wordt een ramp hoor denk ik. Hij gaat toch niet stilstaan

Heb je het schema trouwens gezien? Staat op de vorige pagina in een post van strasshorse :)

Edit, staat ook in de OP dat het om portret en rijfotos zou gaan :) maar je weet zeker dat je paard niet stil staat?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:11

Snap wel dat je portret als eerste doet, anders zie je misschien zweetplekken zitten.
Aan andere kant, na een rondje door de zee, heb je wel spierwitte voeten op de fotos :P

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:04

Anoniem schreef:
Dorine92 schreef:

Heb je het schema trouwens gezien? Staat op de vorige pagina in een post van strasshorse :)

Edit, staat ook in de OP dat het om portret en rijfotos zou gaan :) maar je weet zeker dat je paard niet stil staat?

Ja klopt. Heb het schema gezien. Portret lukt wel maar niet vóór het rijden. Dan staat ie te piafferen en springen op de plek. En ik maar tegenhouden tot ie gevaarlijk wordt. Zal niet de enige zijn die een druk paard krijgt wanneer je met meerdere andere paarden gaat stilstaan op het strand. Met de fjord had ik het toen ook, die kon ook niet stilstaan.
Maar hij is geschoren dus zweten zal ie niet zo gauw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:24

Misschien kan jij van te voren even rijden tot dat hij rustig is? Jij kent je paard natuurlijk het best :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:39

Eerst rij fotos, dan portret, kan ik wel de manen los op de foto doen :P

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:52

Mijn voorkeur heeft het absoluut niet dat de paarden eerst gereden worden... Maar dat zeg ik als fotograaf zijnde en TS maakt de definitieve beslissing. Een paard wat in het water heeft gezwommen; zie je. Een paard wat is gereden een kwartier van te voren; zie je. Voor mij dus geen plusje. Maar laat TS hier over beslissen zou ik zeggen.

Heb zelf meerdere paarden hartstikke rustig op het strand zien staan voor 2 uur. Is ook echt weer paard afhankelijk.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:59

Ik geloof ook dat het gebruikelijk is met de meetings, eerst portret, dan opzadelen en rijfotos maken.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:07

Klopt inderdaad. Heeft echt met de zweetplekken/zadelafdrukken te maken die je niet meer weggepoetst krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:41

Ik zie ook liever eerst portret dan rijden/los :o

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 21:03

Longeren is niet verplicht alleen voor degene die willen en waarbij het kan. Heb daarvoor 10 min per paard voor gerekend omdat erna ook gereden wordt. Schema van rijden loopt daar gewoon op in en is niet zo tijdsgebonden dus dat is niet erg.

Jij zou in die tijd bv alvast kunnen zadelen bij de trailer. Dan kun je alvast warm rijden als de longeerfoto's gemaakt worden.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar eerst portret foto's en dat houd ik ook zo. Mocht je paard echt heel druk zijn kun je beslissen van te voren even te longeren of rijden. Zou dan wat eerder komen zodat je daar even de tijd voor hebt.