Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
berdien85 schreef:Ik weet zo even niet meer wie het was, maar er was toch ook nog een fotograag die de flemende Isanne heeft vastgelegd?
xSK schreef:Amanda ik moet het gewoon even zeggen. Wat een retegave plaat van de dravende oeps!
Citaat:Hallo,
afgelopen zondagmorgen had ik met een aantal vriendinnen een fotodag georganiseerd met onze paarden, bij de Genieput in Havelte.
Hiervoor hebben wij onze auto's met trailers geparkeerd op de parkeerplaats tegenover de kazerne, waar ook de auto's van de Scouting-dag stonden. Hier werden wij, bij het uitladen van onze dieren, tot twee keer toe bijna aangereden door een kleine zilvergrijze auto met roze Woezel en Pip zonneschermen met daarin twee jongeheren in donkere blouse en oranje das. Dat het hier om opzet ging, was ons wel duidelijk, aangezien het hen nodig leek met 'gierende banden', hard extra gas gevend en met kwade gezichten achteruit bijna tegen een van onze paarden aan te rijden, de eigenaresse van dit dier moest echt opzij springen met haar paard. Bij het wegrijden reden ze op een ander paard af, deze eigenaresse moest ook maken dat ze wegkwam.
Wij proberen altijd zo praktisch mogelijk te parkeren, proberen andere genieters van dit natuurgebied niet in de weg te zitten, gaan altijd opzij als iemand er langs wil... dus deze actie was echt totaal onnodig en zelfs levensgevaarlijk! Het is deze heren zeer waarschijnlijk niet duidelijk wat er zou kunnen gebeuren mocht een vluchtdier van 600kg in paniek losraken, zo vlakbij een 80km weg.
Wij zouden het op prijs stellen als u uw medewerkers/ de leiding van zo'n scouting kamp de gevaren van dit soort gedrag duidelijk zou kunnen maken, het is namelijk niet alleen onfatsoenlijk maar gewoon ook behoorlijk gevaarlijk, niet alleen voor onze dieren maar ook voor iedereen in de directe omgeving.
Wij hopen in de toekomst gewoon weer gezamenlijk van dit prachtige stuk natuur te kunnen genieten.
Met vriendelijke groet,
Amanda, Niena, Mariska, Berdien
Citaat:Beste Mevrouw Melchior,
Naar aanleiding van u mail wil ik via deze mail reageren.
Allereerst excuses voor wat er afgelopen zondag is gebeurt. Ongeacht wat de bedoeling is geweest van onze groepsgenoot. Het gedrag is inderdaad niet gewenst en ongepast.
Momenteel zitten we nog op het kampterrein, we houden ons kamp tot aankomende vrijdag. Ik zal nagaan wat er gebeurt is en zou daarna graag nog even telefonisch contact met u hebben.
Met vriendelijke groet,
Namens de kampstaf van het verkennerskamp van .....
NienSCHaap schreef:[FM] Paarden Fotomeeting Havelte Genieput Oktober 2014.
Fotomeeting in Oktober in Havelte (Door Amanda en mij)