Natuurlijk doe ik/doen wij dit niet om een zakcentje bij te verdienen. Bij fotomeetings wordt er namelijk bijna nooit een nabestelling gedaan, tenminste, daar ga ik niet van uit. Verder kunnen reiskosten etc. er niet uit worden gehaald (over het algemeen). Dit is dus alleen maar 'extra'. Extra werk, extra kosten, extra lang etc. Het voordeel is juist dat je niets verplicht bent.
Maar dat is het toch ook? Mensen die vrijwillig elkaar een handje verder helpen.
Ik combineer het allemaal met bezoekjes aan vrienden in de buurt. Maar zodra iemand denkt dat ik geld ga eisen vind ik het al wat minder prettig om te komen. Dat doet me namelijk denken aan de verzorgsters/eigenarentopics op bokt. Ik zie het als een wederdienst en verwacht niets, alles wat ik meekrijg is mooi meegenomen.
saskiakefie
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-15 18:36
Laat ik het zo zeggen: Ik heb nog nooit mee gekregen dat dat gedaan wordt. Natuurlijk weet ik niet wat er achter de schermen gebeurd, maar het staat ook geregeld bij de voorwaarden voor deelname aan een fotomeeting: Dat er geen originele bestanden worden weg gegeven en dit is als doel om de markt van de semi-amateur en beroepsfotografen niet te verknallen. Ook ik heb het idee dat het werk van de fotografen nogal wordt onderschat, men ziet alleen de fotografen op de dag zelf bezig, maar weet niet wat daarna nog allemaal moet gebeuren.
Ooooh, dat maakt inderdaad een heel verschil! Uiteraard worden de foto's bewerkt, je krijgt ze tip top in orde afgeleverd. (Daar gaan we maar van uit he!). Alleen niet op origineel formaat.
Wat voor mij nog niet helemaal duidelijk is, wat voor kleren verwachten jullie dat ik aan heb? Normale kleren waar ik normaal ook in loop, of juist iets met kapotte broek of andere soort dingen? Brand los
Het is bij boktfotomeetings inderdaad niet gebruikelijk om fotos weg te geven. Wel meestal 5 tot 15 fotos op webformaat. (hoewel ik ook wel eens een paar originele gekregen heb)
Bokt heeft een heel eigen "format' bij dit soort fotomeetings, die in een aantal jaren zo gegroeid is. De eerste keer dat ik met een portfolioshoot meedeed wist ik dat ook niet, en toen viel mij dat ook erg rauw op mijn dak. Omdat er meestal redelijk veel fotografen zijn, vind ik het toch de moeite waard. Ongeveer 60 a 100 foto's op webformaat.
Maar, en ik denk dat dat wel gezegd mag worden, het boktsysteem is wel echt anders dan wat ik in andere situaties tegenkom.
Bij portfolio shoots buiten bokt om, krijgen modellen vaak beduidend meer.
De meeste mensen hier op bokt zijn zo gewend aan dit "boktsysteem" dat men dit als algemeen geldend is gaan zien. Een beetje alsof iedereen dat wel zou weten.
Ik weet het ondertussen, en weet dus waar ik voor kies bij een boktfotomeeting. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die dit "boktsysteem" niet kennen, echt wel even moeten slikken.
------
Los van dat verhaal: @Saskiakefie: ik hoop dat je nog een beetje rond komt met je schema en modellen. Altijd lastig, die verschuivingen op het laatst. (ook wel typisch bokt trouwens, buiten bokt merk ik fit veel minder)
Ik hoop niet dat mensen zich door mijn enthousiasme laten afschrikken? Krijg haast dat idee, terwijl het bij mij echt alleen mijn eigen enthousiasme is. Ik heb er gewoon erg veel zin in, en ik vind het erg leuk om vantevoren na te denken over hoe en wat. Ook omdat ik het erg leuk vind om "anders dan anders" fotos te "krijgen" uiteindelijk. De standaard mooie portretjes zijn heel gaaf, maar daar heb ik er al best wat van. Dus vind ik het echt erg leuk om mee te denken om tot echt leuke resultaten te komen.
Femke_Tweety
Geplaatst: 03-01-15 21:31
0152141488 schreef:
Kunnen we een groepsapp maken ?
Ik heb daar helaas wat nare ervaringen mee. Ik zit liever niet in zo'n groep.
Hoewel ik het wel handig vind om mijn telefoonnr bij de organisatie bekend te maken (Saskiakefie in dit geval) en ik vind het ook handig om 1 nr te hebben. (mocht er echt wat gebeuren onderweg naar de meeting bijvoorbeeld)
Ik vind het op zich geen probleem om 1 dag in een groeps-app te zitten, dus echt de dag van de meeting zeg maar.
Groepsapp heb ik niet veel trek in Tenzij zoals Femke al zegt het voor 1 dag is.
Zoals al eerder gevraagd, wat zien de fotografen graag?
saskiakefie
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-15 21:41
Groepsapp is voor mij geen optie want ik heb simpelweg geen whatsapp
Telnrs uitwisselen doe ik meestal ook ja. Jullie krijgen allemaal nog een pb'tje met mijn nr en de vraag om te bevestigen dat je komt +evt telnr geven. Ik heb ook al een fotograaf gepb't want die is al behoorlijk lang niet online geweest... dus daar houd ik mn hart nog even voor vast.
Qua kleding kan ik wel wat dingen/foto's geven, maar het is ook leuk als je als model bedenkt wat je leuk vindt, en wat je voor mogelijkheden/kleding hebt. Kunnen we evt daar ook uit kiezen.
Femke_Tweety: Ik vind het echt helemaal super dat je zo mee denkt, enthousiast bent en allemaal ideeën geeft!!! Dat soort mensen zie ik graag
Ik denk dat het wel goed gaat komen, misschien dat er bijv 5 honden mee gaan en 3 menselijke modellen, hoop dat er niet nog veel meer afmeldingen komen vooral. (en hoop dat ik snel duidelijkheid krijg van een paar mensen zodat ik weet of ik verder moet zoeken of niet!)
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 03-01-15 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Femke, ik vind het juist onwijs leuk dat je zo mee denkt! Ook dat je laat zien wat er met je hond mogelijk is, want daarmee kunnen wij ook 'out of the box' denken. Alleen maar heel erg fijn! Ik zal nog eens een moodboard maken haha.
Telefoonnummer aan en van de organisatie heb ik geen probleem mee. Liever ook geen groepsapp, dat vind ik nogal lastig. En vervelend voor de mensen die geen whatsapp willen/er niet in zitten: zij missen dan wat. Dat is gewoon onhandig.
Zoals heter er nu naar uit zie kan ik een halve dag komen. Dit week ik dinsdag pas zeker. Ik kan als fotograaf maar ook als menselijk model. Tevens kan ik ook mijn vriend meenemen dat we model als duo zijn. Maar nogmaals heb dinsdag meer zekerheidm