Fotomeeting honden puppy's in Zuid-Holland in Juli

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JustJoyce

Re: Fotomeeting honden puppy's in Zuid-Holland in Juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:11

Ik zou liever ook klein bij klein hebben

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:22

ik ook liever klein bij klein en groot bij groot

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:27

Maar de groepen zijn nu toch ook klein klein en groot groot?

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:30

klopt, maar iemand deed een ander voorstel

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:31

Maar ik heb zitten kijken er zitten wel een paar hele grote bij, de mijne zal rond 15 kilo wegen dus niet zo groot, ik heb haar liever ook niet samen met een honden van ruim 30 kilo. Maar als iedereen gewoon ze hond een voor een los doet lijkt me dat geen probleem wie met wie samen zijn, mij lijkt dat ze niet allemaal te gelijk los gaan. Of is dat wel de bedoeling?

NikkiEnJij schreef:
Maar de groepen zijn nu toch ook klein klein en groot groot?

Klopt maar ik kan niet in de middag en ben in de middag ingedeeld er waren nog geen voorkeur gevraagd wanneer iedereen kan en met een maand van te voren word er meestal nog geen lijst gemaakt dus ook nog niet doorgegeven dat ik niet kan in de middag.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 00:08

Ik vind het wel heel erg jammer om te lezen dat er nu zo gereageerd word op mijn pup. Het is de goedheid zelve en zeer voorzichtig met andere honden (groot een klein).
Ze is beste maatjes met de malteser van mijn schoonouders en ook het vuilnisbakkie van mijn zus is vriendjes met Mila. Natuurlijk was ik niet van plan haar te laten spelen met chihuahuas etc. Maar voel me toch wel rot over de opmerkingen van sommigen hier.
Toch erg jammer.

Als je met je pup gaat wandelen ontloop je toch ook niet elke volwassen hond omdat die te zwaar is? Voorzichtig kennis laten maken, kijken hoe ze op elkaar reageren en dan keuze maken om te laten spelen of niet. Zo zie ik dat iig, ongeacht grootte of gewicht..

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 00:24

Ik had het niet tegen jouw hond persoonlijk als je mij bedoeld, ik had het in het algemeen dat er in middag puppy's tussen zitten die groter zijn dan de gemiddelde pup en als ze alles te gelijk los doen ik dat niet heel fijn vind, als alles een voor een los gaat is dat geen probleem. En dat het dan gewoon gemengd kan klein en groot.

Sorry dropje als je mijn tekst bedoeld, maar ik bedoelde het dan niet zo.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 07:40

Ik snap het probleem ook niet zo. Vaak zijn de grotere honden de goedzakken en de kleintjes krengen. Ze zijn alle pup en hebben echt nog geen kwade bedoelingen. Zo'n hond kan ook best wat hebben hoor.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:38

@dropje_90 Tuurlijk jouw hond zal absoluut niet agressie zijn oid, mijne ook niet, maar hij hoeft t beestje maar een keer een rake tik te geven met zijn poot en het beestje heeft een hernia. Honden zijn zeker niet van suiker en kunnen heus wel wat hebben, maar je kan wel opletten :)

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:14

Deze reacties vind ik fijn om te lezen :)
Ik was ook niet van plan om ze zomaar in het wilde weg los te laten, maar bij voorbaat al zulke conclusies trekken verbaasde me gewoon.
En indd Mila is meestal de goedzak hihi terwijl sommige van die kleintjes juist het felst zijn. We zijn juist heel streng met de opvoeding juist omdat ze zo groot word, ze moet gewoon luisteren. (Ook al is dat bij kleine hondjes ook zo)
Ze moet toch leren voorzichtig te zijn met kleintjes want bij ons gaat er ook over een jaar of twee nog een chihuahua bij komen.. :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 10:15

Mijn reactie was absoluut naar niemand aanvallend bedoeld. Ik ga van geen van de honden uit dat ze agressief zijn en de kleintjes zijn veel fellere donders dan de grote, dat merk ik met mij chi ook. Hij zit thuis ook met grote hoor maar een pup speelt vaak nog onbehouwen en lomp(niet agressief of vervelen dat bedoel ik er absoluut niet mee) en een grote honden poot bij een kleintje kan verkeerd aan komen. Daarom leek het mij handig om klein bij klein te doen en de wat grotere bij elkaar. Zodat ze qua eventueel los spelen met elkaar kunnen spelen ook. En er is idd geen verplichting om ze los te hebben met elkaar. ;)

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:16

mij maakt het ook niet uit als het gemixt is en ik heb waarschijnlijk het kleinste hondje van de dag ;) ze is nu namelijk 1.9 kilo :P

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:16

mij maakt het ook niet uit als het gemixt is en ik heb waarschijnlijk het kleinste hondje van de dag ;) ze is nu namelijk 1.9 kilo :P

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:11

Ik moet helaas afmelden, mijn puppycursus ik ook op zaterdag. Dus kan helaas niet komen. Wel jammer!

RowenadukeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:52

Ik vind het niet erg als de groepen gemengd worden maar ik vind wel dat iedereen voor zichzelf moet bepalen op het eind of je je hond met andere honden wilt laten spelen. Na de 2e x puppycursus zat ik al bij de dierenarts omdat mijn kleine franse bull bij een al flinke sharpei en rottweiler werd geplaatst en ze had dus een krabbel in haar oog gehad. Ik bedoel hier niet mee dat dit uit agressief of iets was, maar pups zijn nog soms zo lomp, en als ze dan nog zo klein zijn kunnen ze zich niet zo goed afschermen. Dit is ook een rede geweest waarom ik nu wel een beetje voorzichtig ben met andere honden. (dit was ik al wel, maar nu weer wat meer)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:11

Tuurlijk hoeven ze niet los met andere, het mag ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 08:20

Wil iedereen even aan mij laten weten of ze klein bij klein en groot bij groot willen of gemengd. En mocht je gemengd willen ook voorkeur voor ochtend of middag aangeven.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:37

Gemengd of groot :) Middag of ochtend voorkeur moet ik nog even met mams bespreken.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:51

Mij maakt het niet uit, als het maar in de middag is _O-

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:04

Als ik in de ochtend kan vind ik alles prima!

xingee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:23

Geen probleem klein of groot, het liefst in de middag :)

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:41

Mij maakt het ook niet uit qua grootte.
Heb liever ochtend maar kan eventueel ook 's middags :)

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:38

maakt me niet uit, zolang mijn uk niet verpletterd wordt door een grote pup. Dus gemengd geen probleem, maar liever niet los dan. Ochtend of middag maakt me ook niet uit

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:25

Ik vind klein ook geen probleem, maar ik denk dat Mouss niet meer onder ''klein'' valt :')

xingee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:24

Ik had een vraagje, wij zijn niet erg bekend in vlaardingen dus als we de tomtom gebruiken en de broekpolder in vlaardingen aantikken komen we dan op de juiste bestemming terrecht? :+