Themameeting Steampunk Zwijndrecht Aug 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:59

Poeh hee, lange tenen? :')

Niemand zegt toch iets over vragen stellen, alleen het gemierennéuk en mensen die mopperen dat de sfeer nu al niet top is, de enige smaakmaker in dit recept zijn de mensen zelf.

Daarom dus mijn voorstel; hou het leuk en gezellig, ga je mee, maken we d'r een gezellige dag van. Wil je niet meer mee gaan, bijt ook niemand je kop eraf maar geef dit gewoon netjes aan en kom niet met sneren achteraf of opmerkingen waarvan je weet dat die voor discussie gaan zorgen, wat win je daar zelf nou mee behalve dat je je frustratie voor de dag kwijt bent? :)

Lijkt me leuker om dan gewoon met goede zin te verlaten en het leuk te houden voor degene die er wél heel veel zin in hebben.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:04

"het wetboek wordt er bij gehaald "wat denk je dat ik hier heb liggen. Dat portetrecht bij fotografie in opdracht zo werkt trek ik ook niet in twijfel. Wel of een meeting onder "foto's in opdracht" valt.
Er mag hier niks gevraagd of besproken worden wat enkel en alleen duidelijkheid schept. Er is geeneens "discussie".
Als het bespreken of een bokt meeting onder een evenement valt of foto's in opdracht al een probleem is, damn.

En waar zie je een sneer? Ik zie hem niet.
En ja dan bedoel ik voor ik weer aangevallen werd om niks.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:08

Ik geef het voor nu even op.

:wave:
|o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:09

Ik had het ook niet over jou persoonlijk, 'damn', er reageren hier meer mensen in het topic..

Nogmaals, zullen we het nu dan gezellig houden? Een bokt meeting is een grijs gebied wat in het wetboek nog niet bekend is en geen begrip is. Zullen we het daar gewoon over eens zijn met z'n allen en voor publicatie oid gewoon even lief met elkaar overleggen?
Ik mag jouw kont ook niet in een 18+ blad zetten onder de noemer; heuy, je hoofd staat er niet op..

ereprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:15

xDenies schreef:
Is het na vijf pagina's nog niet duidelijk? :) Ik heb het duidelijk gemaakt, als men er niet mee kan leven, prima.

Ik ben er ook een keer klaar mee.

Edit: Overigens worden hier geen vragen gesteld hoor. Het wetboek wordt er zelfs bij gehaald.

Het spijt me Denise, ik deel je uitgangspunten van harte, maar duidelijk is het mij nog steeds niet.

Anoniem

Re: Themameeting Steampunk Zwijndrecht Aug 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:18

Volgens mij is het uitgangspunt als volgt:

Het liefst 20 foto's per model, met een vast tarief om de foto's te kopen.
Omdat dit uiteraard niet voor iedereen haalbaar is, wordt er geloof ik gevraagd om dan in ieder geval de tarieven voor het nabestellen wel een beetje naar verhouding van de 20foto's/vaste prijs pakket te schalen zodat dit een beetje gelijk blijft voor iedereen.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij is dit inmiddels een beetje de insteek?

Is het anders een idee om het in stappen van 5 foto's te doen? Dus met 5 foto's x tarief, met 10 foto's x tarief et cetera?

ereprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:27

chelle_dora schreef:
Volgens mij is het uitgangspunt als volgt:

Het liefst 20 foto's per model, met een vast tarief om de foto's te kopen.
Omdat dit uiteraard niet voor iedereen haalbaar is, wordt er geloof ik gevraagd om dan in ieder geval de tarieven voor het nabestellen wel een beetje naar verhouding van de 20foto's/vaste prijs pakket te schalen zodat dit een beetje gelijk blijft voor iedereen.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij is dit inmiddels een beetje de insteek?

Is het anders een idee om het in stappen van 5 foto's te doen? Dus met 5 foto's x tarief, met 10 foto's x tarief et cetera?

Een van de uitgangspunten is; vooraf duidelijkheid te scheppen over wat er van model en fotograaf wordt verlangt. Sorry ik ben het spoor helemaal kwijt, ben op zoek naar duidelijkheid.

Wat het wetboek betreft; daarmee probeerde ik duidelijk te maken dat - zeker in een twijfel geval - je altijd moet kiezen voor zeker. Dus voor publicatie van foto's van een model, eerst vragen of het mag. Dat is niet alleen volgens de wet, maar heeft natuurlijk alles met fatsoen te maken.

Nogmaals, HET IS MIJ NIET HELEMAAL DUIDELIJK WAT ER VAN MIJ VERLANGT WORDT ALS FOTOGRAAF. Ik heb er heel veel zin in, maar wil liever nu wat gemor dan heel veel lelijke gezichten achteraf.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:30

Dan verwacht ik graag via pb de vragen met wat er dan nu nog niet duidelijk is. Dan kan ik die op een normale manier, van persoon tot persoon, bespreken :)

Edit: Want van de teksten op de vorige pagina's haal ik geen onduidelijkheden of vragen uit.
Spijt me zeer.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:36

Ik heb nog een vraagje; staan de losse modellen op alle foto's waar ik en mijn paard ook op staan of is dat alleen tijdens "de scene"?

Ik teken inderdaad :j, zeker voor mijn paard, vind het lastig dit met alleen wat foto's te doen.. Als de tekeningen klaar zijn laat ik het wel een keer zien :D

xDenies schreef:
Ik word hier een beetje zat van ... Als de discussie eenmaal over is, vind iemand wel weer wat om over te beginnen, ik heb hier eerlijk waar geen zin meer in :)

Overigens gaan er vijf modellen mee.
De extra modellen staan tegelijk model met een paard&model.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:40

Smart schreef:
Ik heb nog een vraagje; staan de losse modellen op alle foto's waar ik en mijn paard ook op staan of is dat alleen tijdens "de scene"?

Ik teken inderdaad :j, zeker voor mijn paard, vind het lastig dit met alleen wat foto's te doen.. Als de tekeningen klaar zijn laat ik het wel een keer zien :D

Nee niet op allemaal. Zij komen er alleen bij om een scene te creeëren :)
En die scene hangt weer af van de materialen en creativiteit op dat moment, haha.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:44

Hmmm, ook maar eens nadenken over een leuke scène dan :D .. Decor opzetten is trouwens een gaaf idee, maar of dat in de praktijk ook te realiseren is vraag ik me af...

Ik zie hier wel heel veel leuke tips voorbij komen, top :j

Vannacht heb ik gedroomd dat er ook een beul bij de meeting zou zijn :Y)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:58

_l_amanda_l_ schreef:
Nista_RX schreef:
400 ijzeren onderdeeltjes voor 76 cent, gratis verzending? OK :')
:Y) heb je daar nog een link van of was dat eenmalig? Kleintjes kan ik ook wel gebruiken, maar vind ze alleen in Engeland en daar zijn ze véél duurder.. -O-

Gewoon op ebay even zoeken naar "metal crafts" of iets! :) 99 dollar cent, gratis verzending, dus 76 cent hahaha.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:05

Een beul? Jeetje :P

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:53

Een beul, nou die wil ik niet tegenkomen := :D
Volgens mij denk ik er zelf heel makkelijk over.. 20 foto's afleveren voor iedereen is misschien veel. Zelf zou ik kijken naar hoeveel foto's de andere fotografen leveren en mezelf daarop aanpassen voor zover dat kan. 10 moet eigenlijk wel een haalbaar aantal zijn voor iedereen lijkt mij?

ereprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:28

chelle_dora schreef:
Poeh hee, lange tenen? :')

Niemand zegt toch iets over vragen stellen, alleen het gemierennéuk en mensen die mopperen dat de sfeer nu al niet top is, de enige smaakmaker in dit recept zijn de mensen zelf.

Daarom dus mijn voorstel; hou het leuk en gezellig, ga je mee, maken we d'r een gezellige dag van. Wil je niet meer mee gaan, bijt ook niemand je kop eraf maar geef dit gewoon netjes aan en kom niet met sneren achteraf of opmerkingen waarvan je weet dat die voor discussie gaan zorgen, wat win je daar zelf nou mee behalve dat je je frustratie voor de dag kwijt bent? :)

Lijkt me leuker om dan gewoon met goede zin te verlaten en het leuk te houden voor degene die er wél heel veel zin in hebben.

Juist om het gezellig te houden wil ik weten wie wat precies gaat krijgen. Paard&model een serie, maar wat krijgt het extra model wat er bij staat? Het is me gewoon absoluut niet duidelijk!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 23:24

Ja als mijn berichten niet gelezen worden, kan ik het ook niet duidelijker maken.

Volgens mij heb ik gevraagd om een pb met daar in je vragen. Die krijg ik niet, dan kan ik
ook niets voor je duidelijk maken ... :(

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:26

Verder nog vragen over tarieven, modellen, regels en alle andere zaken: stuur een PB naar xDenies!

zo goed? *\o/*

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:31

Ennnn ik heb nog meer leuke frutsels gehaald voor 't kostuum :D Allemaal stukjes onbeschrijfbaar metaal, een supersoaker ( :') ) en een skibril.
Ga ik morgenavond lekker aan de knutsel, nu wil ik beginnen en nou heb ik zo'n druk weekend.. -O-

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:22

Volgende week nog toetsweek, dan ga ook ik knallen haha :D Wel zelf n monoview goggle maken ^^ Nouja dat wordt nog wat xD

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 21:12

Lieve mensen,

Een vriendin van mij is visagiste, zij doet ook regelmatig
modellen voor mode shows.
Ik vroeg mij af wie het leuk vinden om een visagiste te
laten komen voor deze meeting.

We kunnen make-up dan wel een beetje op elkaar afstellen,
en het wordt tip-top gedaan.

Ze vraagt wel een kleine vergoeding, dit is voor haar spullen.

Vandaar even deze overleg, wie van de modellen zouden dit
leuk vinden, en voor wie hoeft het niet? :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:14

xDenies schreef:
Lieve mensen,

Gaaf! Hoe hoog is de vergoeding?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 21:19

Dat hangt wel een beetje van de modellen af, maar er gaat sowieso een korting over heen.
Dus ik moet even weten wie het allemaal leuk lijkt :D

Ook even kijken hoe we dat het beste kunnen doen, gezien je toch al met je paard gelijk komt.
Het hangt er ook vanaf hoe we de make-up willen etc.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:20

Mij lijkt het erg tof :D

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:59

Smart schreef:
xDenies schreef:
Lieve mensen,

Gaaf! Hoe hoog is de vergoeding?

Zo, even een tijdje op andere zaken gefocust geweest.
Hele discussie die aan me voorbij is gegaan. Dat laat ik ook maar even zo.
Denise mocht ik er alsnog een vraag over hebben stuur ik je wel een PB.

En de visagiste dat zou ik super gaaf vinden. En een kleine vergoeding is zeker de moeite waard.
Voor mij is dit echt een dagje uit met mijn zwarte meid... echt een onderneming gezien de afstand.
Dus ik wil er dan ook optimaal van genieten ha ha ha ha
En het is pas in augustus dus als ik niet op korte termijn thema, kostuum of gewenste make up hoef op te geven.. kan ik de komende maanden nog even lekker scharrelen, en op zoek naar wat leuks wat paard en mij leuk past.... hi hi hi hi

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 22:35

Nee hoor, dat hoeft allemaal niet. Zolang je het 20 juli maar hebt, en bij het gewenste thema past :)

Dus dat je niet ineens in een clownspak komt bijv :P