Ten eerste zijn we met genoeg mensen om met z'n alle de paaltjes mee te nemen. Wij maken er ook gebruik van, dus vind ik het wel zo netjes als iedereen helpt. Dus daar hoef je denk niet bang voor te zijn.
Ten tweede bedoelde ik het niet onaardig, maar wanneer er een extra persoon wordt geregeld is het een heel stuk makkelijk om het gewenste resultaat te krijgen. Tuurlijk doen jullie moeite om met een schoon paard aan te komen, maar vergeet niet dat ook wij nog uren bezig zijn om foto's te bewerken, uit te zoeken en en dit geheel gratis doen, terwijl een aantal van ons misschien wel vaak alleen betaalde shoots doen. Het meedoen aan een meeting moet voor mij dan ook wel toegevoegde waarde hebben. Ik wil toch wel streven naar het beste resultaat en daar kan een extra persoon, om af te leiden of het reflectiescherm vast te houden, soms wel bij helpen..Om alleen maar leuke kiekjes te maken, daarvoor ga ik niet naar een meeting.
Daarmee wil ik niet zeggen dat als je geen extra persoon mee hebt, er geen mooie foto's gemaakt kunnen worden, want sommige paarden zijn bijvoorbeeld super makkelijk. Maar stel niemand heeft extra personen geregeld, dan vind ik het niet de moeite waard om als fotograaf mee te gaan.
Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker kan maken wat ik bedoel, zonder onaardig over te komen. Want uiteraard bedoel ik dat niet onaardig.