Fotomeeting Ijmuiderstrand, zondag 17 november

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Its_Juliaa

Re: Fotomeeting Ijmuiderstrand, zondag 17 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:51

Alleen kan ook wel aar dan wordt het iets ingewikkelder, maar kan nog wel. Dus afmelden is niet nodig :)

Priisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:53

Ten eerste zijn we met genoeg mensen om met z'n alle de paaltjes mee te nemen. Wij maken er ook gebruik van, dus vind ik het wel zo netjes als iedereen helpt. Dus daar hoef je denk niet bang voor te zijn.

Ten tweede bedoelde ik het niet onaardig, maar wanneer er een extra persoon wordt geregeld is het een heel stuk makkelijk om het gewenste resultaat te krijgen. Tuurlijk doen jullie moeite om met een schoon paard aan te komen, maar vergeet niet dat ook wij nog uren bezig zijn om foto's te bewerken, uit te zoeken en en dit geheel gratis doen, terwijl een aantal van ons misschien wel vaak alleen betaalde shoots doen. Het meedoen aan een meeting moet voor mij dan ook wel toegevoegde waarde hebben. Ik wil toch wel streven naar het beste resultaat en daar kan een extra persoon, om af te leiden of het reflectiescherm vast te houden, soms wel bij helpen..Om alleen maar leuke kiekjes te maken, daarvoor ga ik niet naar een meeting.
Daarmee wil ik niet zeggen dat als je geen extra persoon mee hebt, er geen mooie foto's gemaakt kunnen worden, want sommige paarden zijn bijvoorbeeld super makkelijk. Maar stel niemand heeft extra personen geregeld, dan vind ik het niet de moeite waard om als fotograaf mee te gaan.

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker kan maken wat ik bedoel, zonder onaardig over te komen. Want uiteraard bedoel ik dat niet onaardig.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:12

Ik heb geen afleiding nodig miralda staat altijd braaf met oortjes naar voren , mijn vader is mee om mij te helpen met de kunsten zoals losstaan staan op mier me erop helpen etc die heeft het te druk met mij op te vangen als ik er bijna naast lig dus verwacht niet dat er bij mij een reflectie scherm vastgehouden kan worden!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:17

Ik snap heel goed dat je geen huis tuin en keukenfoto's wilt en dat je er ook nog wat van wilt leren / ideeën op doen en heel veel tijd aan kwijt bent, het kwam alleen iets rotter over dan je bedoelde.

Misschien (ben geen fotograaf, dus misschien heel dom voorstel) een idee om de paarden 1 voor 1 door alle fotografen tegelijk te laten fotograferen of de groepen nog een keer in tweeën delen (groepje van 2 en groepje van 3 fotografen)? Dan kunnen jullie tips / ideeën uit wisselen en hoeven de paarden niet 1.15 uur leuk te kijken. Ik wil gerust als eerste portret model en als laatste losgooi model.

Ik neem ook iets mee om aandacht te trekken, paard is alleen niet lang ergens van onder de indruk en dan maakt het niet uit of ik alleen ben of met zijn 10en. Ik moet het dan echt hebben van voorbijgangers, of andere activiteiten op het strand.

Ik respecteer ook de wens van de fotografen als zij alleen modellen willen die door 2 of meer mensen worden begeleid. Dan trek ik me gewoon terug en zien jullie me wel gewoon voorbij komen, rondje strand (ga altijd naar IJmuiden) stond toch al in de planning.

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:27

Zelf heb ik niet zoveel problemen mee als je in je eentje komt, maar het is altijd handiger als je iemand mee neemt. Dus ik zou graag willen dat jullie komen want dan moeten we gewoon even creatieve oplossingen gaan bedenken, wie weet gedragen alle paarden zich wel helemaal geweldig en was het inderdaad niet nodig voor de extra persoon. Zelf neem ik ook altijd wat dingetjes mee. :)

Het idee hierboven vind ik wat lastig, goed mee gedacht maar vaak werkt het niet als je met zijn allen een paard fotografeerd. Je loopt elkaar in de weg en kan niet al jou ideeen uitwerken. Wat ik zou doen is gewoon het schema wat marit heeft gemaakt, dan komt alles goed :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:30

Mijn vader brengt en haalt me. Marit je kan smiddags gerust mee rijden :D
Als er zon is wilt mijn vader ook best mijn reflectiescherm vasthouden(is niet rond zoals de meeste, maar ik ben er zeer blij mee haha, is meer geschikt als portret voor mensen) maar dat kijkt hij zondag nog wel even.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:47

Ik hou inderdaad liever het schema aan. Alleen werken is even aanpassen maar het is best te doen. Ik heb al veel vaker meetings gedaan waarbij ik in mijn eentje fotografeerde en veel modellen hebben geen helpers mee. Het is niet ideaal, maar het gaat allemaal best. Bovendien loopt er genoeg rond op het strand waar de paarden naar kunnen kijken, dus afleiding is er altijd wel :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:52

Ik heb zeer waarschijnlijk iemand mee.

Zelf woon ik redelijk dichtbij de route, je komt langs mijn huis, op de terugweg het beste te zien. Als paaltjes een probleemzijn voor de middag groep, kunnen mijn paaltjes + draad gebruikt worden, maar dan moet het wel aan het einde bij mij thuis worden afgegeven.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 07:19

Als jullie nog een fotograaf nodig hebben wil ik wel graag mee :). Alleen als het weer erg grijs en grauw wordt op zondag vind ik het wel ver om vanuit Den Haag te komen maar bij redelijk weer wil ik graag mee.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:08

Heel graag! Er wordt goed weer voorspeld tot nu toe :D

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:57

Is het gewoon langs de zeeweg daar continu rechtdoor naar de parkeerplaats? Of hebben jullie een andere plek om op te stappen ? Dit is dicht bij de pier klopt dat?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:15

Nee? Het is bij IJmuiderslag :) Dat is niet over de zeeweg maar de Heerenduin weg helemaal afrijden. Bij de zeeweg hoef je niet met 10 paarden aan te komen :+

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:04

Ooh dan moet ik ff kijken hoe ik daar kom, zeeweg daar is ook een groot parkeerterrein? Ik moet dan ff uitzoeken hoe ik daar kom:)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:18

Er is maar 1 zeeweg in IJmuiden en die is niet bij het strand. Je hebt IJmuiderslag, daar hebben wij afgesproken en kennemerboulevard, daar is een groot betaald parkeerterrein.

IJmuiderslag is heel simpel, ik neem aan dat je door de Velsertunnel komt, Wijker kan namelijk niet. Na de Velsertunnel borden IJmuiden volgen. (tunnel uit, rechts aanhouden, T splitsing rechts, stoplicht links) Als je het kanaal aan je rechterhand hebt dan ga je bij het eerste volgende stoplicht linksaf, staat in ieder geval Driehuis op het bord en vroeger ook strand Zeebad, weet niet of dat er nog op staat.
Je komt dan op de minister van houtenlaan. Deze straat rijd je helemaal uit tot aan de T splitsing. Daar ga je rechtsaf. Dit heet de zeeweg, na de huizen wordt deze weg de heerenduinweg en die blijf je alsmaar rechtdoor rijden tot je niet verder kan, je moet dan rechtsaf en dat is het IJmuiderslag, parkeren is dan aan de zijkant. Als je klaar bent rijd je rechtdoor weg en vervolg je het rondje zodat je weer beneden uit komt. (zie ook foto Marit)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 14:21

Als je klaar bent rijd je rechtdoor? We gaan niet parkeren op het grote parkeerterrein :)
Die staat als t goed is weer helemaal vol strandhuisjes :)
We zullen gewoon bovenaan bij t restaurant parkeren langs de weg :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:33

Nou ja dan moet je hoe dan ook rechtdoor rijden want het is een richting :D

Maar goed quintolover ik adviseer je. Of even google maps te raadplegen want je hebt een hele andere plek in je hoofd dan waar we heen gaan :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:47

Adres: IJmuiderslag 1, 1974 VV IJmuiden

Afbeelding
Je rijd de heerenduin weg helemaal af tot je bij deze cirkel komt. Daar bij de parkeerplaats bij de strand opgang moet je zijn. We verzamelen daar voor het restaurant, we wachten tot iedereen er is en dan vertrekken we samen naar beneden. We verzamelen om half 10!

Afbeelding

Afbeelding

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:49

Ah ziet er echt super uit, Heb er heel veel zin in en het weer ziet er ook goed uit :D

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:16

Ik denk dat ik de mijne met losse manen kom, is dat goed? Lijkt me toch wat mooier, ook flink wat voorpluk nml!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:31

Wilde al vragen wat de fotografen willen qua manen. Maakt mij niets uit. Voor rijfoto's doe ik mn springzadel op.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:17

Oké moet gaan likken bedankt voor de routebeschrijving, waar jij zegt links te gaan bij het kanaal gingen wij altijd rechts langs het kanaal richting strand. Ik ga ff kijken of ik het kan vinden maar moet lukken :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:31

Ik neem een scheidsrechtersfluitje mee voor het wisselen :+ Ik ben ziekjes en van m'n stem is weinig over dus er zit niet veel anders op haha. :')

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:00

Is iniedergeval goed hoorbaar haha :D
Hoe doen de fotografen dat met hun accu's? Ben bang dat ze snel leeg gaan als het koud is buiten (gebeurd wel vaker) ondanks dat ik er 2 heb.. (De ene is niet zo goed meer)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:01

Ik heb er helaas maar 1. Ik zorg dat mijn camera warm is als hij opgeborgen zit.
Maar naar mijn ervaring gaan de batterijen pas vanaf een graad of 5 er echt snel doorheen. Denk dat er nu geen probleem is hoor :D

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:03

Nou hij staat gewassen en geknipt op stal. Iedereen fanatiek, ze kwamen met allerlei spullen aan, z'n zwarte hoeven zijn ook geverfd haha! Heb een zakje aan m'n zweep gemaakt en rammel dingen mee. Spullen gevet, hij is er klaar voor!