Paarden Fotomeeting Delft in Mei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:46

Inderdaad.. Ach ja nu moet ik zeggen dat hier de zon schijnt vandaag! M'n ogen vallen uit m'n hoofd :')

oliebol, nieuwe pagina :')

Zo ik spam wel gewoon gelijk hieronder weer het schema :Y) Kan niemand het over het hoofd zien wahaha.

Ik ga dalijk weer PB's eruit gooien naar degenen die nog niks hebben laten weten verder. De deadline is Zondag 26 mei. Heb je dan nog niks laten horen, dan is het jammer maar dan houdt het op. De meeting is dan nog maar een weekje weg dus er moeten gewoon concrete plannen worden gemaakt, en dan wordt er dus ruimte gemaakt voor degenen die wel hebben bevestigd maar op de reservelijst stonden.

De planning ziet er als volgt uit;
We fotograferen in duo's. Dit omdat het voor de paarden anders niet te doen is om dik 2 a 3 uur geconcentreerd te blijven. Dan is de laatste fotograaf gewoon zuur omdat het paard dan weigert mee te werken en dat is zonde. Zodra alle fotografen bevestigd zijn worden de duo's gemaakt/besproken en kunnen we direct aan de slag op de fotomeeting!

Ochtendgroep

11:00
Verzamelen op het parkeerterrein naast C. Poot. Hier kunnen auto's en trailers geparkeerd worden. Vanaf hier gaan we met z'n allen 't park in om goede plekken te vinden voor de foto's.

11:15
Begin, combinatie 1
11:30
Wissel, combinatie 2
11:45
Wissel, combinatie 3
12:00
Wissel, combinatie 4
12:15
Wissel, laatste combinatie (5)

12:30 - 13:00
Vrije invulling. Hier kunnen van tevoren nog geen planningen over worden gemaakt, althans, concrete planningen. In dit half uur kunnen de fotografen op eigen houtje fotograferen of even pauzeren, en kunnen de modellen met elkaar nog op de foto of kunnen er rijfoto's worden gemaakt. Hierin hoeft dus niet aan de duo's gehouden te worden en is een ieder dus vrij om te doen wat ie wil!

Daarna is het feestje afgerond voor de eerste groep modellen.

Middaggroep

13:15
Verzamelen op het parkeerterrein naast C. Poot. Hier kunnen auto's en trailers geparkeerd worden. Vanaf hier gaan we met z'n allen 't park in om goede plekken te vinden voor de foto's.

13:30
Begin, combinatie 1
13:45
Wissel, combinatie 2
14:00
Wissel, combinatie 3
14:15
Wissel, combinatie 4
14:30
Wissel, laatste combinatie (5)

14:45 - 15:15
Vrije invulling. Hier kunnen van tevoren nog geen planningen over worden gemaakt, althans, concrete planningen. In dit half uur kunnen de fotografen op eigen houtje fotograferen of even pauzeren, en kunnen de modellen met elkaar nog op de foto of kunnen er rijfoto's worden gemaakt. Hierin hoeft dus niet aan de duo's gehouden te worden en is een ieder dus vrij om te doen wat ie wil!

Hierna is het feestje ook afgelopen voor de middaggroep en kan iedereen vervolgen met zijn dag. Op deze manier hoop ik dat iedereen voor de spits thuis komt, de paarden allemaal hun concentratie hebben kunnen behouden en de fotografen een mooie aanvulling hebben op hun mooie portfolio's!

Nu allemaal nog duimen dat het mooi weer wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:13

1. Chelle_dora - Dora Bevestigd - Foto Dora
2. tesssie14 - Kas Bevestigd Foto Kas
3. tesssie14 - Joey BevestigdFoto Joey
4. jolmer20 - Pep Bevestigd Foto Pep
5. jolmer20 - Flinn Bevestigd Foto Flinn

Middaggroep
1. Zodiacje Bevestigd
2. MariekeS_ Bevestigd Hoofd foto Palermo Rijfoto Palermo
3. Lottejulia Bevestigd Foto Beer
4. maatjaa
5. Gaia Bevestigd Foto Rhona

Reserven
1. roxxxiejjj - Bevestigd
2. Zipporah Bevestigd
3. Zipporah Bevestigd
4. Zipporah Bevestigd
5. Lailapri-Chayton
6. Lailapri-Delano
7. Lailapri-Danika

Fotografen
1. Desteney_ Bevestigd
2. EskeGirl Bevestigd
3. RandyOrton25 Bevestigd http://www.madebymichaja.nl
4. StephzDesign Bevestigd Stephzdesign
5. Zihuatanejo Bevestigd http://www.renateleijen.nl
6. Marion82 Bevestigd Portfolio en Facebook pagina
7. luwaniej1 Bevestigd
8. xRiiannex Bevestigd http://rianneverwoerdphotography.tumblr.com/
9. xSUPERMATiC Bevestigd http://shequeenaphotography.tumblr.com/
10. Fenneeee Bevestigd

Reserve Fotografen

xSUPERMATiC

Re: Paarden Fotomeeting Delft in Mei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:19

Wel zou ik graag in de middag fotograferen, (Rianne trouwens ook want die rijd met mij mee) want mijn eigen paard heeft in de ochtend een shoot :=

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:21

Hallo heeft iemand het adres zodat mijn navigatie het kan vinden? En dan nog een vraag, kunnen de paarden ook 'echt" los, prikpaaltjes of longe? Ik vind bewegende paarden wel iets leuker op de foto dan alleen maar stilstaand :) en ik vind ze ook mooier zonder mensen op hun rug :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:28

xSUPERMATiC schreef:
Wel zou ik graag in de middag fotograferen, (Rianne trouwens ook want die rijd met mij mee) want mijn eigen paard heeft in de ochtend een shoot :=

Dan kan je je beter afmelden want we hebben van tevoren al aangegeven dat er een ochtendgroep en een middaggroep is. Het rooster staat zoals het staat, daar ga ik niet meer aan sjoemelen. Kan je wel, hartstikke leuk! Kan je niet, meldt je dan aub weer af.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-13 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:31

Zihuatanejo schreef:
Hallo heeft iemand het adres zodat mijn navigatie het kan vinden? En dan nog een vraag, kunnen de paarden ook 'echt" los, prikpaaltjes of longe? Ik vind bewegende paarden wel iets leuker op de foto dan alleen maar stilstaand :) en ik vind ze ook mooier zonder mensen op hun rug :j

Adres is om en nabij Rotterdamseweg 191 Delft.
Dat is het adres van prometheus, daarnaast heb je stal C. Poot en daarnaast is het grote parkeerterrein!

Ik kan mijn pony eventueel aan een longeerlijn doen aan d'r touwhalster als iemand een longeerlijn meeheeft, prikpaaltjes durf ik met haar niet aan, + ik denk dat ze alleen gaat vreten dan haha :+

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:32

Kan ik met iemand mee rijden vanaf een metro of trein station ?

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:08

Ik breng wel een dunne longeerlijn mee die makkelijk weg te werken is, leuk dat is er eentje die een beetje los mag draven. :D

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:39

chelle_dora schreef:
1. Chelle_dora - Dora Bevestigd - Foto Dora
2. tesssie14 - Kas Bevestigd Foto Kas
3. tesssie14 - Joey BevestigdFoto Joey
4. jolmer20 - Pep Bevestigd Foto Pep
5. jolmer20 - Flinn Bevestigd Foto Flinn

Middaggroep
1. Zodiacje Bevestigd
2. MariekeS_ Bevestigd Hoofd foto Palermo Rijfoto Palermo
3. Lottejulia Bevestigd Foto Beer
4. maatjaa
5. Gaia Bevestigd Foto Rhona

Reserven
1. roxxxiejjj - Bevestigd
2. Zipporah Bevestigd
3. Zipporah Bevestigd
4. Zipporah Bevestigd
5. Lailapri-Chayton
6. Lailapri-Delano
7. Lailapri-Danika

Fotografen
1. Desteney_ Bevestigd
2. EskeGirl Bevestigd
3. RandyOrton25 Bevestigd http://www.madebymichaja.nl
4. StephzDesign Bevestigd Stephzdesign
5. Zihuatanejo Bevestigd http://www.renateleijen.nl
6. Marion82 Bevestigd Portfolio en Facebook pagina
7. luwaniej1 Bevestigd www.leonievanduffelenfotografie.nl
8. xRiiannex Bevestigd http://rianneverwoerdphotography.tumblr.com/
9. xSUPERMATiC Bevestigd http://shequeenaphotography.tumblr.com/
10. Fenneeee Bevestigd

Reserve Fotografen

*website toegevoegd

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:07

Mijn pony mag ook los tussen paaltje of aan de longe!
mijn paard niet, ol het moment loopt hij ook niet helemaal super, dus even kijken hoe het volgende week gaat!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:08

Fenneeee schreef:
Kan ik met iemand mee rijden vanaf een metro of trein station ?

Ik woon vlakbij het station, maar dan moet je wel achterop de fiets! en ik ga wel stuk vroeger om paardje te poetsen

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:11

Mooi schema gemaakt! +:)+
Hartstikke bedankt voor de moeite!

Ik heb meerdere soorten hoofdstellen en halsters.
Neem iig een rood geel CRB mee en mn geel rode kingekruisde touw hoofdstel.
Ik kom waarschijnlijk gewoon te paard en dus met normaal hoofdstel en zadel.
Ik heb mn halsring uitgeleend maar als ik die op tijd terug krijg kan ik die ook mee nemen.
Zou sowieso wel graag rijfotos (met en of zonder zadel) willen maar wat willen de fotografen verder?
Of is het handiger om dat tp te bespreken?

Ik kan onder de man natuurlijk geen prikpaaltjes enzo mee nemen maar als ze relaxed is
Durf ik het misschien wel aan om dr tussen draad los te zetten.
Ligt een beetje aan haar bui. Als ze relaxed is kan ik alles met dr,
Maar soms heeft ze een bibber bui en is er weinig mee te beginnen haha.
Echte merrie ;)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:16

Dat red ik niet de eerste bus hier gaat pas om 9 uur . Ik vraag m'n ma d'r Ov. Dm kan ik met de Ov. Fiets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:36

Gezellig, 't neemt steeds meer vorm aan! :D Ben blij dat het schema goed en duidelijk is, volgens mij genoeg tijd toch?

Ik denk dat het het handigst is om ter plekke dan uit te vogelen wie wat gaat doen in dat half uurtje. Zo wil ik mijn pony best even laten draven aan de longe, maar wil ook inderdaad graaaag wat foto's dat ik erop zit :D Dus dat is gewoon een kwestie van ter plekke even bekijken hoe het verloopt en hoe het zich verdeelt :)

Ik heb ook een echte merrie hoor :') Als d'r bui goed is, kan ik alles. Als ze geen zin meer heeft, dan weigert ze dienst. En dan gaan we dus heel bijzonder aan het werk, zo hebben we van de week gegaloppeerd met haar neus op d'r eigen kont.. Tja pony voelde zich lenig denk ik? :+

Fenneeee, als het goed is stopt er een bus vlakbij! Ik fiets er morgen weer langs onderweg naar 't werk dus dan kijk ik even hoe de dichtstbijzijnde bushalte heet :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:38

Is goed anders pak ik gewoon de fiets gister ook gedaan

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:41

Ziet eruit als een prima schema Chelle, je organiseert het goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:42

Tis een iets ander schema qua tijden dan dat oorspronkelijk het geval was, maar dan heeft iedereen genoeg tijd om paarden ook te fatsoeneren enzo :+

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:29

mag je gewoon zelf een koppel vormen?

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:31

Heel goed schema Chelle_dora en bedankt voor het adres, zo vind ik het wel. Ik hoop dat je merrie in een goede bui is. :j

Zodiacje vraagt wat de fotografen willen. Dat vind ik heel fijn, want ter plaatse iets bedenken betekent dat je vast zit aan een paard dat vastgehouden wordt aan den touwtje en braaf moet staan. Ik ben nog maar twee keer op een fotomeeting geweest en de meeting waar de paarden ook los liepen paste veel beter bij het soort foto's die ik het liefste maak. We zijn met 10 fotografen. Allemaal ongeveer dezelfde foto's van paardenhoofden en stilstaande paarden schieten vind ik eerlijk gezegd nogal saai. Misschien dat we ons in groepjes kunnen verdelen zodat er fotografen samen gaan die een beetje dezelfde ideeen hebben? Wie wil er bijvoorbeeld nog meer graag losgooifoto's of aan de longe eventueel of aan een lang touw meedravend zou ook nog kunnen. Als er meer fotografen zijn die iets meer catie willen wie kan er dan voor prikpaaltjes zorgen?

Ik heb een heel eigen stijl in afwerking van de foto's en zoek iets meer spanning in de foto, beweging geeft net dat beetje extra, manen die opwaaien en meebewegen, staarten die mooie bewegen, daarvhou ik van. Daarnaast vind ik persoonlijk foto's van paarden alleen, zonder mens en zonder poespas het mooiste. Dus eenvoudige touwhalsters of hoofdstellen, geen gekleurde, maar bruin of zwart passsend bij de kleur van je paard. Het gaat bij mijn foto's om het paard, niet om de mens of het tuig. Kijk maar eens op mijn facebookpagina in het album ' paarden' dan begrijpen jullie beter wat ik bedoel :D https://www.facebook.com/renate.leijen?ref=tn_tnmn

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:34

ik vindt het ook erg leuk om losgooi foto's te maken :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:42

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe mijn model reageert op los zijn.
In principe verwacht ik echt geen problemen maar dat kijk ik liever even aan, aangezien het voor ons de eerste keer is :)
Longe kan altijd, ik neem wel een neutrale zwarte mee, dat is misschien wel zo handig.

Zelf ben ik ook voor rijtechnische goede foto's dus stel de mijne ook graag onder het zadel voor.
Manen kunnen los en gevlochten, dat invlechten heb ik zo gedaan :)

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:45

Mooie knotten hebben ook wel wat hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:13

RandyOrton25 schreef:
mag je gewoon zelf een koppel vormen?

Jupp :) je staat toch een dag (deel) met elkaar dan ga ik niet zeggen wie met wie moet. We zijn voleassen dus we kunnen er vanuit gaan dat iedereen wel zrlf iemand kan vinden :Dmet de middaggroep zou je dan nog evt onderling kunnen ruilen ook, ligt er maarbjet aan wat je zelf wil natuurlijk :)

Zit op mn telefoon dus kan niet enorm uitgebreid reageren :p ik ben voorstander van t plan om te kijken wie wat willen en op die manier in dat vrije halduurtje samen te voegen enzo, das zeker geen slecht plan! Wil dit jaar wel echt ontzettend graag rijfotos, vorig jaar stond k ernaast tijdens de meeting dus nu kan k er eindelijk op haha :D

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:25

Ik denk dat als er wat verschillende invalshoeken zijn, dus wat fotografen die rijfoto's maken, wat fotografen die stafoto's maken en anderen die gaan voor 'los' dat het ook leuekr is voor de modellen, want dan heb je echt verschillende foto's om uit te kiezen, en niet bijna alles hetzelfde en dan 10 keer, toch *\%/*

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:27

Ik ben ook voor de rij en actie foto's
Portret heb je snel gehad idd maar we hebben leuke modellen dus komt vast goed :D