fientje80 schreef:Is dat ook vlak bij het watertje/meertje? Als je weet wat ik bedoel? :p dat is ook wel leuk voor een paar foto's!
dit is vlak bij het meertje ja !
vanaf hier over t zandpaadje ongeveer 2 minuten stappen
en dan heb je een waterbak waar je door heen kunt crossen
(mijn paard vond t te nat
 )                                                         

Het jaar ervoor hebben we de oefencross gereden. Hoe vaak ik de route wel niet heb gelopen... Mooie omgeving voor foto's! Maar voor bloeiende rododendrons moet je er nu zijn denk ik. Lauwersoog heeft zandpaden, zand/grasvlaktes, bos, water, onbewoond oefendorp, van alles wat. Met paard ken ik alleen de ruiterroute en de paden eromheen. Dan hondenstrandje ben ik nog nooit geweest. In de zomer zul je daar wel niet kunnen komen, het is er ook best toeristisch. Misschien kun je contact opnemen met de terreinopzichter van de Marnewaard (het militaire oefenterrein) en afspreken dat we gebruik kunnen maken van de weg de Marnewaard in (vanaf de kazerne, normaal rijden daar alleen legerjeeps en tanks). Nee heb je, ja kun je krijgen. Het schijnt dat de huidige opzichter niet zo'n paardenfan is, wie weet helpt een charmeoffensief... Lopend is het nog best wel een eindje richting de ruiter/zandpaden en het bos.